نمونه قرارداد مدیر فروش و نکات خیلی مهم فرم قرارداد استخدام مدیر فروش

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1401/10/18
زمان مطالعه: 9 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد مدیر فروش

قرارداد مدیر فروش یکی از انواع قرارداد کار است. از این قرارداد برای به کارگیری نیرویی انسانی مورد نظر برای شغل مدیر فروش استفاده می‌شود. اگر بخواهیم مدیر فروش را تعریف کنیم باید بگوییم که ایشان شخصی است که فروش کالای یک مجموعه را رهبری می‌کند. علاوه بر این که میزان فروش را در نظر دارد، به نحوه فروش نیز توجه دارد. مدیر فروش تلاش می‌کند که سیاست فروش کالای یک سیستم، به خوبی پیش برود.

بدون شک اشخاص متعددی می‌توانند برای فروش کالای شرکت فعالیت کنند. این مدیر فروش است که مانند یک رهبر خوب، نحوه فروش و میزان فروش آن‌ها را رهبری می‌کند. می‌توانیم بگوییم که مجموعه‌هایی که محصول یا کالایی برای ارائه و فروش دارند، به یک نیروی مدیر فروش نیازمندند. این مجموعه‌ها می‌کوشند که شخص مناسبی را برای این سمت شغلی جذب کند. جذب مدیر فروش و توافق در مورد چگونگی قرارداد با او، به وسیله تنظیم این قرارداد امکان پذیر می‌شود.

نمونه قرارداد مدیر فروش چیست؟

قراردادی است که به وسیله آن، یک شخص در سمت مدیر فروش به خدمت گرفته می‌شود. نمونه متن قرارداد استخدام مدیر فروش ، متن مکتوبی است که درباره سمت شغلی مورد نظر، چگونگی انجام قرارداد، شرح وظایف، تعهدات و مسئولیت‌ها، حقوق و مزایا و موارد مهم دیگر توضیح می‌دهد. کارمند موظف است که براساس شرح وظیفه‌ای که در نمونه فرم قرارداد استخدام مدیر فروش آمده است، اقدام به اجرای قرارداد و انجام وظایف محوله کند. قرارداد کار مدیر فروش سند معتبر و قانونی است که به اعتبار آن، رابطه همکاری مدیر فروش و کارفرما برقرار می‌شود. اگر عملی، برخلاف چیزی که در قرارداد آمده است اجرا شود، طرفین می‌توانند با استناد به قرارداد، در اداره کار شکایت کنند.

نگاه قانون به این قرارداد

فرم قرارداد مدیر فروش از نگاه قانون، یک قرارداد کاری است. متن قرارداد با توجه به قانون کار تنظیم می‌شود. قانون کار توضیحات مفصلی درباره ماهیت قرارداد کار و طرفین قرارداد داده است. قانون کار تعریف مشخصی از قرارداد کار دارد. هر قراردادی که با شرایط این ماده تنظیم شود، نوعی قرارداد کار محسوب می‌شود. ماده 7 قانون کار می‌گوید:

«قرارداد کار عبارت است از قرارداد کتبی یا شفاهی که به موجب آن، کارگر در قبال دریافت حق السعی، کاری را برای مدت موقت یا مدت غیر موقت برای کارفرما انجام می‌دهد.»

همانطور که مشاهده می‌کنید، قرارداد کار با ارتباط کارگر، کارفرما و تعین میزان حق السعی برقرار می‌شود. این قانون، کارگر و کارفرما را نیز تعریف کرده است. ماده 2 قانون کار از کارگر می‌گوید. در ماده 2 قانون کار آمده است:

«کارگر کسی است که به هر عنوان، در مقابل دریافت حق السعی اعم از مزد، حقوق، سهم سود و سایر مزایا به درخواست کارفرما کار می‌کند.»

در ادامه و در ماده 3 قانون کار، کارفرما نیز تعریف شده است:

«کارفرما یک شخص حقیقی یا حقوقی است. کارفرما کارگران و پرسنل را برای انجام کاری مشخص و با یک قرارداد استخدام در اختیار می‌گیرد و به اندازه میزان زحمت و کارشان به آن‌ها حقوق می‌دهد.»

لازم به یادآوری است که کلمه کارگر اصطلاحی است که به طور کلی، سِمَت‌های شغلی مختلف را شامل می‌شود. بنابراین براساس قانون کار، مدیر فروش نیز حکم کارگر را دارد. یعنی از تمام حقوق و مزایایی که قانون برای کارگر در نظر گرفته است، برخوردار می‌شود.

قرارداد کاری مدیر فروش

نحوه نوشتن نمونه قرارداد مدیر فروش

برای تنظیم نمونه قرارداد با مدیر فروش ، باید نسبت به محتوای قرارداد و چگونگی تنظیم آن آگاهی کامل داشته باشید. آگاهی در مورد نحوه نوشتن و تنظیم قرارداد باعث می‌شود که قرارداد با خطای کمتری تنظیم شود و حقوق طرفین به خوبی رعایت شود. متن قرارداد با مدیر فروش ، شامل تمامی مسائل دارای اهمیت در این ارتباط کاری است و در اجرای قرارداد بسیار موثر است. در ادامه مطلب، درباره محتوای مهم نمونه قرارداد استخدام مدیر فروش صحبت می‌کنیم.

اطلاعات و مشخصات طرفین

نمونه قرارداد شرکت با مدیر فروش را با اشاره به این مساله آغاز می‌کنیم که قرارداد حاضر براساس قانون کار نوشته شده است. قرارداد میان کارفرما و مدیر فروش منعقد می‌شود. اگر قرار است نماینده یا وکیلی از جانب کارفرما، قرارداد را امضا کند، در این بخش از قرارداد به این مساله نیز اشاره می‌شود که قرارداد بین نماینده قانونی کارفرما و کارمند تنظیم شده است.

در ابتدای این بخش از قرارداد، کارفرما را معرفی می‌کنیم. کارفرما شرکت، موسسه یا مجموعه‌ای است که مدیر فروش را استخدام می‌کند. در این حالت کارفرما یک شخص حقوقی محسوب می‌شود. برای معرفی او نیز باید از اطلاعاتی مانند نام مجموعه یا شرکت ، شماره ثبت، کد اقتصادی، نشانی دقیق محل مجموعه یا شرکت، تلفن، نام نماینده و سمت نماینده استفاده کرد.

بعد از معرفی کارفرما، نوبت به معرفی مدیر فروش می‌رسد. مدیر فروش شخص حقیقی و نیروی انسانی است. برای معرفی او از اطلاعاتی مانند نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، آدرس دقیق محل اقامت، کد پستی و شماره تماس استفاده می‌شود. از آنجایی که قرارداد به منطور استخدام مدیر فروش است، علاوه بر این اطلاعات پایه‌ای، اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری درباره وضعیت تاهل، وضعیت نظام وظیفه، تعداد فرزندان، سطح تحصیلات و آخرین مدرک تحصیلی، نداشتن سو سابقه، کارت سلامت و عدم اعتیاد نیز نوشته می‌شود. این اطلاعات در میزان مزایا و حقوق مدیر فروش تاثیر خواهد گذاشت.

کارفرما برای امضای قرارداد می‌تواند از نماینده قانونی یا وکیل استفاده کند. تنها شرط آن است که وکیل یا نماینده قانونی مدرکی داشته باشند که نشان دهنده اجازه امضای آن‌ها باشد و همچنین اطلاعات و مشخصات کامل ایشان در متن قرارداد ذکر شود.

شرح وظایف مدیر فروش

از بخش‌های مهمی که لازم است در قرارداد کاری مدیر فروش درباره آن صحبت شود شرح وظایف کارمند است. این وظایف متن قرارداد نوشته می‌شود و او موظف است که براساس آن عمل کند. در ادامه به مواردی از این وظایف اشاره می‌کنیم:

  1. کارمند باید تعهد بدهد که مسئولیت‌ها و وظایفی را که به عنوان شرح وظایف او در متن قرارداد نوشته می‌شود را بدون اعتراض انجام دهد.
  2. مدیر فروش باید پاسخگوی نارضایتی مشتری یا هرگونه سوال آن‌ها باشد و در این زمان نیز باید آرامش، صبوری و ادب را رعایت کند.
  3. مدیر فروش باید انرژی و فعالیت پویایی داشته باشد و توانایی خود را در جهت جذب و رضایت مندی مشتری نشان دهد.
  4. اگر آسیب و خسارتی به مجموعه یا موسسه برسد و مدیر فروش مسئول آن است و باید خسارت‌های مادی و معنوی کارش را بپردازد.
  5. اگر مدیر فروش قصد داشته باشد که از مجموعه جدا شود، لازم است که از مدتی قبل، این مساله را به اطلاع کارفرما برساند.

محل انجام کار در قرارداد مدیر فروش

محل انجام کار دفتر مرکزی موسسه یا مدیریت یا بخشی است که مربوط به موسسه، کارخانه یا مجموعه مورد نظر می‌شود. مدیر فروش متعهد می‌شود که در مکان مورد نظر حضور پیدا کند و مشغول به کار شود.

مدت قرارداد در نمونه قرارداد مدیر فروش

اگر قرارداد برای مدت طولانی و با عنوان قرارداد کاری مدیر فروش به صورت دائم تنظیم شود، مدیر فروش به شرکت و مجموعه، تعهدی بلند مدت دارد و تا زمان بازنشستگی در آن جا کار خواهد کرد. اما اگر از انواع دیگر قرارداد کار باشد (مانند نمونه قرارداد با مدیر فروش به صورت موقت یا فرم قرارداد مدیر فروش به صورت کار معین در زمان مشخص) لازم است که مدت دقیق قرارداد در متن آن نوشته شود.

میزان ساعت کار در نمونه قرارداد مدیر فروش

میزان ساعت کاری در یک روز توسط قانون کار تعیین شده است. به طور کلی قانون کار میزان ساعت کاری در یک روز را 7 ساعت 22 دقیقه تعیین کرده‌ است. بیشتر از این میزان، برای مدیر فروش اضافه کاری محسوب کند و به تناسب حقوق اصلی، در ازای اضافه کار، حقوق مدیر فروش افزایش خواهد داشت.

حق بیمه در نمونه قرارداد مدیر فروش

ماده 148 قانون کار می‌گوید که تمام نیروهای استخدام شده، فارغ از هر نوع قراردادی که تنظیم شده است، باید توسط کارفرما بیمه شوند. بنابراین لازم است حق بیمه کارگر پرداخت شود. بنابراین، زمانی که میان نیروی کار انسانی و کارفرمای او، رابطه استخدامی برقرار است، فارغ از اینکه قرارداد استخدامی آن‌ها به صورت موقت، دائم، ساعتی یا پاره وقت باشد، کارفرما ملزم خواهد بود که مدیر فروش را بیمه کند. علاوه براین، باید به این نکته مهم نیز اشاره کنیم که کارفرما و مدیر فروش در خصوص پرداخت شدن یا نشدن بیمه، امکان توافق ندارند. یعنی نمی‌توانند اعلام کنند که با توافق میان خودشان و با رضایت یکدیگر، بیمه پرداخت نمی‌شود.

مرجع حل اختلاف در متن قرارداد مدیر فروش

اگر در حین اجرای نمونه قرارداد شرکت با مدیر فروش ، میان طرفین ایراد یا اشکالی ایجاد شود و با صلح و سازش به نتیجه نرسند، طرفین باید با استناد به متن قرارداد با مدیر فروش ، در اداره کار حاضر شوند و در آنجا شکایت خود را اعلام کنند. لازم به تاکید است که تنها مرجع حل اختلاف این قرارداد، اداره کار است.

پیشنهاد ما

اگر این قرارداد را به صورت اختصاصی نیاز دارید و تمایل دارید که متن قرارداد با توجه به شرایط خاص شما تنظیم و نوشته شود، می‌توانید وظیفه تنظیم قرارداد خود را به تیم حقوقی رکلا بسپارید. با ثبت درخواست، در اسرع وقت با شما ارتباط می‌گیریم و فرآیند نگارش قراردادی که در نظر دارید را پیگیری خواهیم کرد.

همچنین شما می‌توانید در رابطه با این قرارداد، از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی استفاده کنید. برای این منظور روی لینک مشخص شده بزنید و به صفحه سرویس خدمات مشاوره حقوقی تلفنی وارد شوید.

دانلود قرارداد کار مدیر فروش

برای دریافت فایل کامل قرارداد، روی تصویر بزنید.

نمونه قرارداد کار مدیر فروش
دانلود نمونه قرارداد کار مدیر فروش
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات
(2 نظر)
account_circle
محمد
thumb_up_alt
من یک محصولی رو می‌خوام از ابتدا برای مردم مطرح کنم. می‌خوام بدونم چجوری باید کار کنم. دوستم کماج خانگی درست میکنه، من از اول گفتم بسته بندی کنه، برای طرح و شکل برچسب و ظرف و مناطق فروش مشاوره دادم و الان طرح بسته بندی جدید انجام میدم. در عین حال دو هفته است بصورت ویزیتور دارم کار می‌کنم. در واقع مدیر فروش محسوب میشم. باید چه قراردادی بین ما تنظیم شه؟
06:30
29 اسفند 1399
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
این موضوع به روابط کاری شما با دوستتان بستگی دارد. اگر قرار است به صورت درصدی از سود، همکاری کنید، قرارداد مدیر فروش مناسب شما نیست اما اگر می‌خواهید به عنوان نیروی دوستتان مشغول به کار شوید، می‌توانید از این قرارداد استفاده کنید.
16:07
03 فروردین 1400
account_circle
بهزاد راوندی
thumb_up_alt
نمونه قرارداد مدیر فروش میخواستم لطفا
07:12
13 اردیبهشت 1401
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
سلام. وقت بخیر. این قرارداد را تنظیم کرده‌ایم. در بخش «نمونه قرارداد» وب سایت، این قرارداد را جستجو کنید.
15:52
14 اردیبهشت 1401