نمونه قرارداد کارگزاری برنج ؛ راهی برای یافتن بهترین خریداران و فروشندگان برنج!

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1401/09/23
زمان مطالعه: 10 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد کارگزاری برنج

قرارداد کارگزاری برنج یک قرارداد کاربردی در زمینه شالیکاری یا کشت برنج است. توسعه‌ ابزارهای ارتباطی و اهمیت روابط، در شکل گیری موقعیت‌های بهتر کاری باعث شده است که قراردادهای کارگزاری جای خود را در اقتصاد و صنعت و تجارت به خوبی باز کنند. تاثیر قراردادهای کارگزاری که در اصطلاح قرارداد بروکری نیز نامیده می‌شوند، به اندازه‌ای قوی است که نمی‌شود منکر آن شد.

بی شک کارگزاری از قراردادهای پر کاربرد دنیای کسب و کار امروز است. به همین موازات، بسیاری از اشخاصی که به طور گسترده یا حتی نوپا، به کشت و تولید برنج و شالیکاری مشغول هستند، می‌دانند که نمونه قرارداد کارگزاری برنج برای پیشبرد و پیشرفت کارشان یک سکوی پرتاب است.

این قرارداد از قراردادهایی است که در رونق تولید محصول، فروش بهتر، راحت‌تر و سریع‌تر محصول شما بسیار موثر است. بدون شک اشخاصی که تصمیم می‌گیرند کشت برنج و تولید و بسته بندی آن را به عنوان شغل و منبع کسب درآمد خود انتخاب کنند، همانند بسیاری اشخاص دیگر که در زمینه تولیدات فعالیت می‌کنند، دغدغه بازار فروش و جذب مشتریان محصول خود را دارند.

جذب مشتری و آشنایی با بازار داخلی و نوسانات آن و در ابعاد گسترده‌تر جذب مشتریان و بازار خارجی، از هدف‌های آرمانی و ایده‌آل هر تولید کننده‌ای است. دنیای پیشرفته امروز دیگر جایی برای روش‌های سنتی و قدیمی تجارت ندارد. با روش‌های قدیمی یا نمی‌شود به آن نتیجه دلخواه رسید یا رسیدن به چنین نتیجه‌ای بسیار زمانبر است و سال‌ها تلاش و پیگیری می‌خواهد. برای رسیدن به این هدف ایده‌آل میانبری می‌شناسید؟ آیا راه حلی هست که بشود زودتر به نتایج دلخواه رسید؟ در ادامه مطلب به این سوال پاسخ خواهیم داد.

نمونه قرارداد کارگزاری برنج

نمونه قرارداد کارگزاری برنج همان راه حل مطمئنی است که تولید کنندگان برنج و صاحبان شالیزارها به دنبال آن هستند. برنج در سبد غذایی بسیاری از مردم جهان وجود دارد. به همان نسبت، کشاورزان و سرمایه گذاران متعددی نیز به کشت برنج مشغول‌اند. همه‌ این تولید کنندگان می‌خواهند که از سایر فعالان در تولید برنج و سایر رقبا سبقت بگیرند و محصولشان درصد بیشتری از مشتریان را به خود جذب کند. برای پیشتازی و جذب مشتری، دو ملاک اصلی وجود دارد:

  1. کیفیت محصول و برنج تولیدی شما
  2. آشنایی با بازار و جذب مشتریان و مهارت در فروش محصول

خب به راحتی می‌شود فهمید که برای رسیدن به این هدف، یک تولید کننده به تنهایی نمی‌تواند به هر دو جنبه به خوبی رسیدگی کند. تولید کننده می‌تواند با تمرکز در کشت و تولید برنج و بالا بردن کیفیت محصول و برنج برداشت شده، برنجی درخور توجه را جهت عرضه به بازار داخلی و خارجی تهیه و تولید کند. مرحله دوم و قسمت دوم کار نیز با نمونه قرارداد کارگزاری برنج انجام خواهد شد. نمونه قرارداد کارگزاری برنج و شروع همکاری با یک کارگزار حرفه‌ای به همراه کیفیت بالای محصول باعث می‌شود که بسیار زودتر از چیزی که فکرش را می‌کنید به هدفتان برسید.

اهمیت و نتایج کاربرد نمونه قرارداد کارگزاری برنج

در ادامه صحبت‌های پیشین درباره نمونه قرارداد کارگزاری برنج ، به موارد دیگری از اهمیت و کاربرد این قرارداد اشاره می‌کنیم تا به خوبی متوجه تاثیر گذاری و نتیجه بخش بودن نمونه قرارداد کارگزاری برنج بشوید. ادامه مطلب را بخوانید خودتان درباره نمونه قرارداد کارگزاری برنج تصمیم بگیرید.

  1. کارگزاران می‌توانند اشخاص حقیقی و مستقل یا اشخاص حقوقی مثل شرکت‌ها و موسسات کارگزاری باشند.
  2. کارگزاران برنج ، اشخاصی هستند که به انواع برنج‌ و بازار داخلی و جهانی خرید و فروش برنج آگاهی دارند و در این زمینه به شما مشورت و راهنمایی می‌دهند.
  3. کارگزاران برنج، با عقد نمونه قرارداد کارگزاری برنج موظف می‌شوند مقدمات لازم برای فروش برنج و معرفی این محصول به بازار را فراهم کنند.
  4. کارگزاران شریک نمی‌شوند و سهم نمی‌گیرند. درآمد حاصل از فروش برنج در بازار داخلی و خارجی تمام و کمال مال شما است. کارگزاران در ازای کاری که انجام می‌دهند طبق قراردادشان حق الزحمه دریافت می‌کنند. شما حق الزحمه کارگزاران را می‌پردازید و آن‌ها در مقابل، به شما خدمات ارائه می‌دهند.نمونه قرارداد کارگزاری برنج

سایر کاربردهای مهم

  1. کارگزاران برنج دارای ارتباطات گستره‌ای با تولیدکنندگان و فروشندگان هستند. شرایطی را به وجود می‌آورند که برنج تولیدی شما در بهترین بازه زمانی و در بهترین بازار عرضه شود و بهترین خریداران و مشتریان را جذب کنید و در بالاترین و بهترین قیمتی که رضایت شما و مشتریان را به همراه داشته باشد، برنج و تولیدات خود را بفروشید.
  2. تنظیم نمونه قرارداد کارگزاری برنج و همراهی کارگزاران در جریان کار شما، علاوه بر دستیابی به فروش بیشتر برنج و جذب مشتریان بیشتر و به همان نسبت، کسب سود بیشتر، منفعت مهم دیگری نیز برایتان دارد. کارگزاران شما را با حقوق خود در بازار فروش محصولتان آشنا می‌کنند. این کار موجب آگاهی و بینش شما نسبت به بازاری است که درآن کار می‌کنید. با تحلیل و بررسی این موارد است که راهکارها و ایده‌های فوق العاده‌ای برای فروش به ذهنتان می‌رسد و می‌توانید در حفظ حقوق خود بهتر عمل کنید.

اهمیت و ضرورت قراردادهای کارگزاری در بازار کار، خرید و فروش، تولید محصول و کالا و تجارت و صنعت به اندازه‌ای است که هرروزه شاهد تنظیم و عقد قراردادهای کارگزاری زیادی هستیم. اگر به دنبال روند صعودی در فروش برنج تولیدی خود هستید، تنظیم نمونه قرارداد کارگزاری برنج همان راه حلی است که به دنبالش می‌گردید.

کارگزار برنج در نمونه قرارداد کارگزاری برنج چه مسئولیت‌هایی دارد؟

معمولاً تولید کنندگان برنج و اشخاصی که در زمینه تولید این محصول فعالیت می‌کنند، با اینکه می‌دانند عموم مردم و بسیاری از مردم کشورهای دیگر، به محصولشان نیاز دارند و خریدار آن هستند، اما مهارت و توانایی فروش محصول تولیدی و برنج خود را ندارند، از سیاست‌های فروش اطلاع ندارند و مشتریان خوب را نمی‌شناسند. حتی ممکن است در عرضه محصول برنج خود، در بازار داخلی نیز دچار مشکل باشند.

در این زمان از شخصی که در این زمینه بتواند آگاه و کمک رسان باشد، مشاوره و یاری می‌گیرند. به این شخص کارگزار و به پیمانی که میان کارگزار و تولید کننده برنج برقرار می‌شود، نمونه قرارداد کارگزاری برنج می‌گویند. کارگزار با برخورداری از اطلاعات تخصصی کافی در زمینه فروش برنج و نیاز بازار به برنج، همچنین آگاهی از بازه قیمت برنج، به تولید کننده مشورت و آگاهی می‌دهد و با راهنمایی‌هایی که می‌کند باعث می‌شود تولید کننده برنج تصمیم بهتری بگیرد.

تفاوت دلال با کارگزار در نمونه قرارداد کارگزاری برنج

ممکن است در ذهنتان کار یک کارگزار را به نوعی دلالی بدانید. کسی که کارش ارتباط بین خریدار و فروشنده است! به راحتی می‌شود این مساله را رد کرد. کارگزاری کاری حرفه‌ای است، علاوه بر ارتباطات، نیازمند دانش و آگاهی تخصصی در زمینه کاری است که در آن کارگزاری می‌کند. برای مثال، کارگزاری که شما را در قرارداد کارگزاری برنج همراهی می‌کند احتمالا کارگزار محصولات کشاورزی است. این شخص قدرت تحلیل و بررسی بازار و جریان فروش و تولید را دارد. و زمانی که در یک حیطه به صورت تخصصی کارگزاری می‌کند، وارد حیطه‌های دیگر نمی‌شود. اما این مساله برای دلالان بسیار متفاوت است.

بهترین مثالی که بخواهم بزنم، این است که در قانون نیز به آن اشاره شده است. در ماده 336 قانون تجارت جمهوری اسلامی ایران، نوشته شده است که دلال می‌تواند در رشته‌های مختلف دلالی کند. خب همین اجازه برای ورود به حیطه‌های مختلف دلالی، از کیفیت کار او نیز می‌کاهد. دلال و کارگزار به اندازه‌ای با هم تفاوت دارند که حتی نمی‌توانند در یک راستا باشند.

موضوع قرارداد کارگزاری برنج

موضوع قرارداد، همان محتوای قرارداد است. فرآیندی که با تنظیم یک قرارداد شروع به انجام می‌شود. موضوع قرارداد به طور خاص مشخص می‌کند که هدف و برنامه طرفین از تنظیم نمونه قرارداد کارگزاری برنج چیست؟ برای مثال موضوع قرارداد کارگزاری برنج می‌تواند «ایجاد شرایط بهتر برای فروش محصول با قیمت مناسب و راهنمایی و مشاوره در جهت محصول و بازار کار آن و یافتن مشتریان برای خرید برنج» باشد.

برای مثال به کادر قرمز رنگ تصویر زیر نگاه کنید. محتوای این کادر، بخشی از نمونه قرارداد کارگزاری برنج است که توسط تیم حقوقی رکلا تنظیم شده است:

نمونه قرارداد کارگزاری خرید برنج

مدت قرارداد کارگزاری برنج

طرفین قرارداد موظف‌اند تاریخ آغاز و پایان قرارداد مربوطه را تعیین کنند و به طور دقیق و مشخص در قرارداد بنویسند. مدت قرارداد طولانی نخواهد بود. ولی اگر مجدد نیاز و تمایل برای تمدید این قرارداد وجود داشته باشد، مانعی در تمدید مجدد آن نیست. بنا به توافقات طرفین، می‌توانند مدت قرارداد را تمدید کنند یا یک قرارداد جدید تنظیم شود. البته با انجام عمل مشخص شده در موضوع قرارداد توسط کارگزار، قرارداد کارگزاری نیز تمام خواهد شد.

حق الزحمه کارگزاران و نحوه پرداخت آن در نمونه قرارداد کارگزاری برنج

کارگزار در ازای خدمات و راهنمایی و مشاوره‌ای که به شما می‌دهد، حق الزحمه دریافت می‌کند. لازم است که مبلغ توافق شده برای حق الزحمه را مشخص و در قرارداد ثبت کنید و بنویسد. این مبلغ بنا به توافق شما مشخص خواهد شد. همچنین می‌توانید برای پرداخت آن نیز شرایطی را در نظر بگیرید.

هزینه‌های نمونه قرارداد کارگزاری برنج

در مجموع تمامی هزینه‌های قرارداد و تولید و فروش محصول به عهده کارفرما است. کارگزار حقی به گردن ندارد و لازم نیست هزینه‌ای پرداخت کند ولی گاهی شرایطی پیش می‌آید که کارفرما از کارگزار می‌خواهد در جریان انجام کار، هزینه‌هایی را بپردازد و شرط ‌می‌کند که حتما آن میزان هزینه پرداخت شده را به او باز گرداند. منظور از هزینه‌ها، هزینه بیمه، هزینه مالیات، هزینه گمرک، هزینه حمل و نقل، هزینه بارنامه و غیره است.

تا اینجای مطلب دانستیم که اکثر اشخاص، چه اشخاص حقیقی و چه اشخاص حقوقی که تمایل دارند از کارگزاران حرفه‌ای برای نمونه قرارداد کارگزاری برنج خود استفاده کنند، نسبت به تمامی حقوق و تکالیف خویش اطلاع لازم را ندارند و در نتیجه در تنظیم یا تهیه متن نمونه قرارداد کارگزاری برنج ، از دقت نظر لازم برخوردار نیستند. بنابراین درخواست تهیه و تنظیم یک نمونه قرارداد کارگزاری برنج باید به دست فرد متخصص، آگاه و با تجربه در این زمینه برسد.

پیشنهاد ما

شما می‌توانید وظیفه تنظیم قرارداد کارگزاری برنج خود را به ما بسپارید. پس از ثبت درخواست تنظیم قرارداد با شما تماس می‌گیریم و در این خصوص شما را راهنمایی خواهیم کرد. علاوه براین، ممکن است بخواهید در خصوص چگونگی انجام این معامله و مواردی که باید به آن توجه داشته باشید، با مشاور حقوقی گفتگو کنید. برای این منظور نیز به شما خدمات مشاوره حقوقی تلفنی را پیشنهاد می‌کنیم. برای استفاده از این سرویس، روی لینک مشخص شده بزنید و در صفحه اختصاصی آن، درخواستتان را ثبت کنید.

تیم حقوقی رکلا یک نمونه قرارداد کارگزاری برنج تنظیم کرده است روی تصویر زیر بزنید و وارد توضیحات این قرارداد شوید:

دریافت قرارداد کامل

این قرارداد را با زدن بر روی تصویر زیر دریافت کنید.

نمونه قرارداد کارگزاری خرید برنج
دریافت قرارداد
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات