نمونه قرارداد ساخت تابلو و قرارداد تابلو چلنیوم اعتبار قانونی دارد؟

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1402/03/22
زمان مطالعه: 8 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد تابلوسازی

نمونه قرارداد تابلوسازی ، نوعی از قرارداد پیمانکاری است. تابلو ساز و خریدار می‌توانند برای شروع یک قرارداد کاری یا ثبت سفارش، از نمونه فرم قرارداد تابلو سازی استفاده کنند. در نمونه قرارداد ساخت تابلو ، تابلو ساز پیمانکار نامیده می‌شود و مشتری، کافرما است. هدف از تنظیم متن قرارداد ، پیگیری همکاری میان تابلو ساز و خریدار و ثبت شروط و توافقات در قالب یک سند قانونی است. در متن این قرارداد درباره سفارش مشتری، نوع تابلو و ویژگی‌های آن توضیح می‌دهند. علاوه بر این، قرارداد بخش‌های دیگری نیز دارد که براساس آن‌ها، نوع ارتباط میان طرفین مشخص می‌شود.

تاثیر ساخت تابلو در کسب و کارها

احتمالا تا به حال تابلو‌های زیبای مغازه‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و انواع مراکز خدماتی، رفاهی و درمانی را دیده‌اید و بعضی از آن‌ها بسیار نظرتان را جلب کرده‌اند. زیبایی تابلو و جذابیت بصری آن، از عوامل مهم جذب مشتری است. نمای ورودی یک مرکز یا مغازه، اولین چیزی است که مراجع می‌بیند. تصور کنید که تمایل دارید اوقاتی را در یک کافه بگذرانید، اگر کافه مشخصی را در نظر نداشته باشید، احتمالا در شهر می‌گردید تا یک مکان مناسب پیدا کنید. چیزی که به شما کمک می‌کند که از وجود یک کافه مطلع شوید، تابلو‌ها و تزئینات ورودی آن‌ها است. بدون شک اگر تابلو زیبایی ببینید و نظرتان جلب شود، با احتمال بیشتری وارد کافه می‌شوید.

حالا تصور کنید که دو کافه با فاصله کمی کنار یکدیگر هستند، چه چیزی باعث می‌شود یکی از این دو مکان را بر دیگری ترجیح دهید؟ بله ! درست است. زیبایی ظاهری و یک تابلو که به خوبی مکان مورد نظر را به شما معرفی کند، باعث جذب نظر شما می‌شود. با توجه به دلایلی که مطرح کردیم، ساخت یک تابلو مناسب با نوع کسب و کار بسیار اهمیت دارد. شما می‌توانید شروع همکاری با تابلو ساز و ثبت سفارش ساخت تابلو را در یک متن قرارداد ساخت تابلو منعکس کنید. این کار باعث می‌شود که یک سند قانونی از ارتباط کاری شما وجود داشته باشد. در ادامه درباره نمونه فرم قرارداد تابلوسازی بیشتر توضیح می‌دهیم.

اهمیت این نوع قرارداد

از مهمترین دلایل اهمیت استفاده از نمونه قرارداد تابلوسازی ، نقش تاثیر گذار تابلو روی معرفی یک کسب و کار است. تابلو، یک علامت بزرگ است که مغازه یا محل کار شما را معرفی می‌کند. استفاده از طرح و رنگ مناسب، نوشته‌ای که به خوبی مکان را معرفی کند و انتخاب نوع تابلو، از جمله مواردی هستند که باید با توجه به سیاست‌های کاری شما، طراحی و اجرا شوند.

انواع نمونه فرم قرارداد تابلو سازی

با توجه به میزان بودجه مالی، مکان مورد نظر برای قرار گرفتن تابلو، نوع کسب و کار و نوع مغازه یا مرکز، می‌توانید مدل‌های مختلفی از تابلو را سفارش دهید. تنوع در ساخت تابلو، موجب شده است که قراردادهای متفاوتی نوشته شوند. نکته مهم درباره انواع متن قرارداد تابلو سازی، این است که تمام این قراردادها در حوزه قرارداد پیمانی هستند و با توجه به مبانی قراردادهای پیمانی، منعقد می‌شوند. هرچند که در این قراردادها، نظر و توافق طرفین شرط اصلی است.

با توجه به نیاز و خواست مردم و سفارش‌هایی که پذیرفته می‌شود، شاهد انواع نمونه فرم قرارداد تابلوسازی هستیم. این قراردادها عبارتند از :

  1. قرارداد تابلو معمولی (عادی)
  2. قرارداد تابلو روان
  3. نمونه قرارداد ساخت تابلو تبلیغاتی
  4. نمونه قرارداد تابلو چلنیوم

انواع متن قرارداد تابلوسازی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، فقط در نوع تابلو تفاوت دارند. برای تعیین نوع تابلو، می‌توانید در بخش موضوع قرارداد مفصل درباره آن توضیح دهید. چیزی که باعث تفاوت نمونه قرارداد ساخت تابلو چلنیوم با قرارداد تابلو روان می‌شود، مدل تابلو، جنس و نوع آن است. برای مثال: تابلو چلنیوم به وسیله فلز آلومینیومی چلنیوم طراحی و ساخته می‌شود ولی برای ساخت تابلو روان، از نمایشگرهای الکترونیکی استفاده می‌کنند.

نمونه قرارداد ساخت تابلو تبلیغاتی

یکی از کاربردی‌ترین نوع نمونه قرارداد تابلوسازی ، فرم قرارداد تابلو تبلیغاتی است. علاوه بر تابلوهایی که برای معرفی مغازه‌ها و مراکز ساخته می‌شود، طیف گسترده‌ای از تابلوها برای استفاده‌های تبلیغاتی تهیه می‌شوند. برای سفارش ساخت این تابلوها، می‌توانید از فرم قرارداد تابلو تبلیغاتی استفاده کنید. در متن قرارداد تابلوسازی تبلیغاتی ، به طور کامل موسسه‌ای که سفارش ساخت تابلو داده است را معرفی کنید و درباره او توضیح دهید.

تابلو ساز باید به خوبی به اهداف تبلیغ آگاه باشد تا بتواند به بهترین حالت ممکن، یک تابلو اثرگذار تبلیغاتی طراحی کند. البته در موارد بسیاری، تابلو ساز فقط وظیفه اجرای مرحله ساخت تابلو را به‌عهده دارد. شما می‌توانید هر طرحی که در ذهن دارید، به تابلو ساز ارائه دهید و از او بخواهید که تابلو را مطابق با خواسته شما بسازد.

علاوه بر تمام مواردی که درباره ساخت تابلو تبلیغاتی بیان شد، طراح تابلو باید از ضوابط و مقررات تبلیغات شهری به خوبی آگاهی داشته باشد. اگر تابلو تبلیغاتی مخالف دستورالعمل‌ها و مقررات تبلیغات شهری تهیه شود، شهرداری نباید اجازه استفاده از آن را بدهد.

آیا این قرارداد اعتبار قانونی دارد؟

از متداول ترین و مهمترین سوالاتی که قبل از تنظیم متن قرارداد تابلو سازی پرسیده می‌شود، سوالاتی درباره اعتبار قانونی این قرارداد است. بدون شک برای طرفین قرارداد بسیار مهم است، متنی که تنظیم می‌شود قانونی باشد و در آینده برای آن‌ها مشکلاتی ایجاد نکند. همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره کردیم، قرارداد تابلوسازی یک قرارداد پیمانکاری است. این قرارداد براساس قانون مدنی تنظیم می‌شود و در صورت رعایت مفاد قانون، معتبر است.

براساس قانون مدنی، این قرارداد یک قرارداد نامعین است. به این معنی که قاعده خاصی برای تنظیم آن وجود ندارد. بنابراین، طرفین برای تنظیم انواع نمونه قرارداد تابلوسازی ، محدودیتی نخواهند داشت. آزادی در تنظیم انواع قرارداد، با استناد به ماده 10 قانونی میسر می‌شود. براساس این ماده از قانون مدنی، محدودیتی در تنظیم قرارداد وجود ندارد و تنها شرط لازم، رعایت قانون است.

کارفرما و تابلو ساز شروط خود را در متن قرارداد ساخت تابلو ، می‌نوسند. به محض امضای قرارداد، طرفین موظف هستند که به شروط تعیین شده، عمل کنند. چیزی که در نمونه قرارداد تابلوسازی اهمیت بسیاری دارد، توافق طرفین است. بسیاری از شروط قرارداد براساس توافق طرفین تنظیم می‌شود.

اسناد و مدارک در نمونه قرارداد تابلوسازی

یکی از مهمترین اسناد در نمونه قرارداد تابلوسازی ، طرح تابلو است. با ثبت این طرح در متن قرارداد، کارفرما می‌تواند ادعا کند که دقیقا چه تابلویی را سفارش داده است. علاوه براین، در انتهای کار و در زمان تحویل تابلو نیز، کارفرما می‌تواند تابلویی که ساخته شده است را با طرح اولیه مقایسه کند و در صورت مغایرت طرح با تابلو، نسبت به کار تابلوساز، معترض باشد. پیشنهاد می‌کنیم اگر طرح مشخصی دارید یا اگر طرح تابلو دارای جزئیات و اطلاعاتی است که برای ساخت آن باید در اختیار تابلوساز قرار بگیرد، حتما در متن قرارداد به صورت مکتوب درباره این موارد توضیح دهید.

مبلغ نمونه قرارداد تابلوسازی

میزان حق الزحمه تابلو ساز، یکی از ملاک‌های اصلی برای شروع همکاری است. پیش از ثبت سفارش و تنظیم قرارداد، لازم است درباره میزان حق الزحمه تابلو ساز توافق کنید. معمولا طرفین در گفت و گوی اولیه، درباره حق الزحمه تابلو ساز صحبت می‌کنند. کارفرما و تابلو ساز باید درباره میزان حق الزحمه و نحوه پرداخت آن به تفاهم برسند. معمولا در قراردادهایی که به صورت پیمانکاری تنظیم می‌شود، نحوه پرداخت حق الزحمه به صورت مرحله‌ای انجام می‌شود. برای مثال 50 درصد از حق الزحمه در ابتدای قرارداد به تابلو ساز پرداخت می‌شود. بعد از اتمام کار و تحویل تابلو، مابقی مبلغ حق الزحمه نیز پرداخت خواهد شد.

کارفرما می‌تواند به منظور ضمانت حسن انجام کار، درصدی از حق الزحمه تابلوساز را نزد خود نگه دارد. کارفرما بعد از تایید نهایی تابلو، مبلغ کسر شده از حق الزحمه تابلوساز را به او باز می‌گرداند. اگر می‌خواهید حق الزحمه تابلو ساز را در اقساط بیشتری پرداخت کنید، در این بخش از قرارداد باید برای هر قسط، زمان تعیین کنید.

پیشنهاد ما درباره این قرارداد

شما با ثبت درخواست تنظیم قرارداد این امکان را دارید که نگارش محتوای قرارداد مورد نظر خود را به دپارتمان حقوقی رکلا بسپارید. سفارش تنظیم قرارداد شما را بررسی و پیگیری می‌کنیم و شرایط همکاری را خدمت شما شرح خواهیم داد. همانطور که می‌دانید رکلا مرجع تخصصی تنظیم قرارداد است. شما می‌توانید سوالات و ابهامات ذهنی خود را با مشاوران حقوقی و وکلای مجرب تیم رکلا در میان بگذارید و از آن‌ها راهنمایی بگیرید. برای این منظور، به شما خدمات مشاوره حقوقی تلفنی را پیشنهاد می‌کنیم.

قرارداد پیمانکاری تک نفره

اگر برای ساخت تابلو مورد نظر خود با یک شخص حقیقی توافق کرده‌اید، می‌توانید توافقات و شروط مورد نظرتان را در فرم خام قرارداد پیمانکاری تک نفره، شخصی سازی و سپس این قرارداد را امضا کنید.

نمونه قرارداد پیمانکاری تک نفره
دانلود نمونه قرارداد پیمانکاری تک نفره

نمونه قرارداد پیمانکاری

ممکن است پروژه ساخت تابلو توسط یک کارگاه، شرکت یا واحد تولیدی انجام شود، در این شرایط، برای شما مناسب خواهد بود که از نمونه قرارداد پیمانکاری استفاده کنید.

نمونه قرارداد پیمانکاری
دانلود نمونه قرارداد پیمانکاری
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات