قرارداد مدیر بازاریابی در قالب چه قوانینی تنظیم می‌شود + برخی از مهمترین شرایط!

-
بروزرسانی:1401/12/18
زمان مطالعه: 7 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد مدیر بازاریابی

قرارداد مدیر بازاریابی قراردادی است که با تنظیم و امضای آن، صاحبان کسب و کارها، محصولات، تولیدات و خدمات خود را برای ارائه به بازار به بازاریاب‌ها می‌سپارند. یک مدیر بازاریابی باهوش با اطلاعاتی که از طریق شناسایی بازار و شناسایی جامعه هدف به دست می‌آورد، برای ارائه محصول و تولیدات شما فعالیت می‌کند. علاوه بر این، اطلاعات تاثیر گذاری در زمینه بهبود کیفیت کالا و خدمات در اختیار کارفرما قرار می‌گیرد.

اهمیت کار مدیر بازاریابی

برای مثال اگر شما تولید کننده سس گوجه باشید ممکن است مدیر بازاریابی پیشنهاد کند که طعم سس‌هایی که به مناطق مختلف کشور ارسال می‌کنید متفاوت بوده و متناسب با ذائقه مردم آن منطقه نیست. یا اینکه سس‌هایی که برای جنوب ارسال می‌شود تندتر باشد و در سس‌هایی که برای مناطق شمالی ارسال می‌شود از سیر بیشتری استفاده کنید. در مواردی نیز ممکن است بازار هدف محصول یا خدمات شما شما کودکان باشند و در اولین مرحله، مدیر بازاریابی پیشنهاد کند که از رنگ‌های شاد و گرم مثل قرمز و زرد استفاده کنید.

با توجه به مثال‌های ذکر شده در این قسمت متوجه می‌شویم که اصطلاح مدیر بازاریابی به اشخاصی که امروزه به عنوان زیر مجموعه‌های نتورک فعالیت می‌کنند اطلاق نخواهد شد. بنابراین نمونه قرارداد مدیر بازاریابی با قراردادهایی که امروز با این اسم شناخته شده‌اند کمی متفاوت است. در هر حال، قبل از تنظیم هر قرارداد، لازم است که از قوانین ناظر بر آن قرارداد آگاه باشیم و مفاد قرارداد را مطابق با قانون تنظیم کنیم. این اصل در خصوص نمونه قرارداد مدیر بازاریابی نیز لحاظ می‌شود. بنابراین در اولین مرحله لازم است که قوانین ناظر بر قرارداد بازاریابی را بشناسیم.

قوانین مرتبط با قرارداد مدیریت بازاریابی

از مهمترین قوانینی که در تنظیم انواع قرارداد مدیر بازاریابی مورد توجه قرار می‌گیرد، عبارت است از:

  1. قانون کار.
  2. قانون تامین اجتماعی.
  3. قانون مدنی.

نمونه قرارداد مدیریت بازاریابی ممکن است تحت عنوان قرارداد همکاری یا قرارداد شراکت تنظیم شود و از این جهت ایرادی بر قرارداد منعقد شده نخواهد بود. با توجه به این که اکثر قراردادهای این حوزه با پیروی از قانون کار شکل گرفته‌اند، بحث مقاله حاضر نیز پیرامون قواعد تنظیم نمونه قرارداد مدیر بازاریابی با توجه به قوانین کار است و یک قرارداد کار محسوب می‌شود.

معین و لازم بودن قرارداد مدیر بازاریابی

قرارداد مدیر بازاریابی در ابتدا با رضایت کامل طرفین و سپس با در نظر گرفتن مفاد قانون کار و قانون تامین اجتماعی تنظیم می‌شوند. بنابراین قانون گذار مراحل و روش دقیق تنظیم این قرارداد را پیش بینی کرده است. از این رو این قرارداد در گروه قراردادهای معین قرار دارد. در تقسیم بندی دیگر به روش خاتمه قرارداد توجه می‌کنیم. زمانی که شما بخواهید یک نمونه قرارداد مدیر بازاریابی را خاتمه دهید، نمی‌توانید به صورت یک جانبه این کار را انجام دهید، بلکه برای پایان دادن به قرارداد، توافق هر دو طرف و رضایت کامل آن‌ها شرط اصلی است. بر همین اساس این قرارداد از جمله قراردادهای لازم شناخته می‌شود.

اشخاصی که قصد انعقاد این قرارداد را دارند، براساس قانون کار، کارفرما و کارگر شناخته می‌شود. بر اساس این قانون، شخصی که به عنوان کارگر استخدام می‌شود همانطور که کارفرما تعیین کرده است، طی مدت مشخص به انجام امور معین مشغول می‌شود. براساس این تعریف، کارگر حتما باید یک فرد مشخص باشد. همچنین باید تابعیت ایرانی داشته باشد. تبعه‌ بیگانه تنها در صورتی می‌توانند مشغول به کار شود که پروانه و روادید کار را کسب کرده باشد. در صورتی که این اتباع به موجب قراداد میان دولت‌‌ها در داخل کشور به کار مشغول شوند، روابط کاری آن‌ها تابع قرارداد شکل گرفته خواهد بود. این اشخاص باید سالیانه معاینات پزشکی انجام دهند و آن‌ را به پرونده پزشکی خود ضمیمه کنند.

معرفی اشخاص حاضر در قرارداد مدیر بازاریابی

نمونه قرارداد مدیر بازاریابی توسط سه گروه قابل تنظیم است. این سه گروه عبارتند از:

  1. گروه اول افراد عادی یا همان شخص طبیعی هستند. این افراد در زمان تکمیل قرارداد نام و نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی، آخرین مدرک تحصیلی، نشانی، کد پستی و شماره تماس خود را در متن قید می‌کنند.
  2. گروه دوم شرکت‌ها و موسساتی هستند که به مهارت بازاریابان احتیاج دارند. این گروه تحت عنوان اشخاص حقوقی نیز شناخته می‌شوند. با توجه به این که امور مربوط به این گروه توسط افراد صاحب حق امضای آن‌ها پیگیری می‌شود، نام نماینده یا وکیل و سمت آن‌ها نیز باید در متن قرارداد نوشته شود. علاوه بر این، نام تجاری شرکت، کد ثبتی، کد اقتصادی، نام مدیر عامل، نشانی، کد پستی و شماره فکس نیز از اطلاعاتی است که در متن قرارداد نوشته می‌شود.
  3. گروه سوم نمایندگان هستند. در صورتی که طرف قرارداد شما نماینده شخص باشد، می‌توانید از او بخواهید که حکم نمایندگی خود را به شما ارائه دهد.

موضوع قرارداد مدیر بازاریابی

دومین بخش از قرارداد مدیر بازاریابی موضوع فعالیت شخصی است که متعهد می‌شود امور بازاریابی مربوط به شرکت یا کارگاه تولیدی را انجام دهد. طبق ماده ۴ قانون کار، محلی که برای انجام تعهدات مدیر بازاریابی تعیین می‌شود، همان کارگاه خواهد بود. کارگاه در قانون کار محلی تعیین شده است که کارگر بنا به درخواست کارفرما در آن جا حاضر شده و تعهدات خود را انجام می‌دهد.

حقوق مدیر بازاریاب

طبق ماده ۴۰ قانون کار، کارفرما به موجب امضای نمونه قرارداد مدیر بازاریابی متعهد به پرداخت حقوق می‌شود. نرخ پایه حقوق سالیانه توسط شورای عالی کار تعیین و به تصویب وزیر کار و امور اجتماعی می‌رسد. کارفرما موظف است که حقوق کارگر را به موقع پرداخت کند. همچنین حق کسر از حقوق را ندارد، مگر در موارد مشخصی که تعیین شده است. برای مثال اگر مدیر بازاریابی از شرکت وام دریافت کرده باشد، کارفرما می‌تواند مبلغ اقساط آن وام را هر ماه به صورت مشخص از حقوق او کم کند. علاوه بر حقوق، بحث پاداش‌ها و مزایایی که کارفرما برای مدیر بازاریاب تعیین می‌کند نیز در این قسمت نوشته می‌شود.

مرجع حل اختلاف در این قرارداد کیست؟

مطابق نظر قانونگذار، اگر طرفین قرارداد دچار اختلافاتی شوند، می‌توانند به اداره کار مراجعه کنند. شایسته است سعی شود که قبل از مراجعه به مرجع حل اختلاف، مسئله پیش آمده را از طریق روش‌های مسالمت آمیز مانند صلح و سازش خاتمه دهند. در نظر داشته باشید که اگر کارفرما از کارگر شکایت کند و به همین دلیل، کارگر از کار تعلیق شود و اداره‌ کار، کارگر را مقصر نداند، کارفرما موظف خواهد بود در طی مدتی که کارگر تعلیق شده است ۵۰ درصد از میزان حقوق دریافتی او را که در نمونه قرارداد مدیر بازاریابی تعیین شده است به خانواده وی پرداخت کند.

پیشنهاد ما درباره این مقاله!

تیم حقوقی رکلا یک نمونه کامل از قرارداد مدیر بازاریابی تنظیم کرده است. روی تصویر زیر بزنید و وارد توضیحات این قرارداد شوید. ضمن آنکه می‌توانید از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی بهره مند شوید.

علاوه براین، اگر بخواهید یک قرارداد اختصاصی در این زمینه برای شما نوشته شود، به شما خدمات تنظیم قرارداد اختصاصی را پیشنهاد می‌کنیم.

قرارداد مدیر بازاریابی

همین حالا روی تصویر زیر بزنید و وارد توضیحات این قرارداد شوید.

نمونه قرارداد مدیر بازاریابی
دانلود قرارداد
فاطمه خداشناس
«فاطمه» کارشناس حقوقی و پژوهشگر در حوزه قراردادها است. بخشی از مباحث موجود در مقالات «رکلا» توسط ایشان، پژوهش و نگارش شده است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات