قرارداد مدیر داخلی املاک و قرارداد مدیریت فروش املاک را چگونه تنظیم کنیم؟

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1402/10/09
زمان مطالعه: 8 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد مدیر داخلی املاک

نمونه قرارداد مدیر داخلی املاک یکی از انواع قرارداد کار است. به همین دلیل نیز مشمول قانون مربوطه و قانون تامین اجتماعی خواهد بود. احتمالا با این سمت شغلی در بنگاه‌ها و آژانس‌های املاک بزرگ آشنا شده‌اید. اگر به مجموعه‌های آژانس املاک مراجعه کرده‌ باشید، احتمالا با شخصی مواجه می‌شوید که مسئولیت مدیریت کلی آژانس املاک را به عهده دارد و علاوه بر اموری که انجام می‌دهد، به فعالیت سایر مشاوران املاک نیز نظارت خواهد داشت.

ممکن است این شخص را با عناوینی مانند مدیر داخلی، مدیر، مدیر فروش یا مسئول آژانس، به شما معرفی کنند اما نکته مهم این است که تمام این عناوین به سمت شغلی واحدی مربوط خواهند بود. به دلیل شرایطی که آژانس‌های املاک دارند، به طور معمول مدیریت و نظارت آژانس املاک در اختیار مالک و صاحب آن است. بنابراین، این سمت شغلی نیز ممکن است که به یکی از نزدیکان صاحب آژانس سپرده شود یا اینکه اگر آژانس املاک بزرگی باشد، ترجیح ‌دهند که از یک نیروی متخصص در زمینه مدیریت فروش و مدیریت داخلی استفاده کنند و با او همکاری داشته باشند.

حضور یک متخصص فروش یا یک مدیر داخلی متخصص، باعث می‌شود که امور کسب و پیشه مورد نظر شما با سرعت، دقت و کیفیت بهتری اداره شود. علاوه براین، مشاهده شده است که مدیران داخلی متخصص توانسته‌اند بازده مالی و میزان درآمدزایی آژانس املاک را تا میزان بسیار زیادی افزایش دهند. به همین دلیل است که به خدمت گرفتن این اشخاص در آژانس‌های املاک، برای صاحبان آژانس‌های املاک اهمیت زیادی پیدا کرده است. در ادامه این مقاله درباره ابعاد مختلف این قرارداد توضیحات بیشتری ارائه می‌دهیم.

نمونه قرارداد مدیر داخلی املاک چگونه قراردادی است؟

نمونه قرارداد مدیر داخلی املاک یا قرارداد مدیریت فروش املاک ، در واقع قراردادی است که به واسطه آن، می‌توانید مسئولیت نظارت، بررسی و ارزیابی امور اجرایی و میزان فروش آژانس املاک را به یک شخص متخصص بسپارید. این قرارداد در واقع یک قرارداد استخدام است. مدیر داخلی ارتباط بسیار موثر و مناسبی را میان سایر مشاوران املاک و هیئت مدیره برقرار می‌کند یا اینکه می‌تواند کانال ارتباطی بسیار موثری میان مالک آژانس املاک و خریداران و مشتریان باشد. در هر صورت، می‌توانیم ادعا کنیم که قرارداد مدیریت فروش املاک یک شیوه مناسب برای مدیریت کاربردی‌تر و افزایش درآمد در آژانس‌های املاک است که ابعاد مختلف این موسسه‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. مدیر داخلی با استفاده از تجربیات تجاری و اطلاعاتی که کسب کرده است، می‌تواند در راستای توسعه فعالیت آژانس املاک بهترین راهکار‌ها را ارائه ‌دهد.

نمونه قرارداد مدیر داخلی املاک قراردادی است که به موجب آن یک شخص متخصص در زمینه مدیریت داخلی، در آژانس املاک به خدمت گرفته می‌شود و با توجه به نیاز آژانس املاک و درخواست کارفرما، مسئولیت‌هایی را به عهده می‌گیرد.

این شخص به عنوان یک نیروی انسانی، متعهد خواهد بود که در بازه زمانی مشخصی در آژانس املاک حضور داشته باشد و تا اتمام ساعت فعالیت روزانه، امور مرتبط به سمت شغلی خود را انجام دهد. بدون شک، لازم است که آژانس املاک برای او حق الزحمه‌ای در نظر بگیرد و مزایایی را نیز پرداخت کند. این توافق میان طرفین و برای مدت مشخصی معین می‌شود. یعنی اینکه با توافق طرفین بازه زمانی همکاری آن‎‌ها نیز تعیین خواهد شد و در متن قرارداد نوشته می‌شود. به این صورت همکاری میان طرفین برقرار است و می‌توانند نمونه قرارداد مدیر داخلی املاک را امضا کنند.

نمونه قرارداد مدیر داخلی املاک از کدام قانون پیروی می‌کند؟

اگر بخواهیم به طور دقیق در این خصوص توضیح دهیم، باید بگوییم که نه تنها در قرارداد مدیریت فروش املاک ، بلکه در تمام قراردادهای دیگر که در آن‌ها، یک شخص، نیروی انسانی را به خدمت می‌گیرد؛ لازم است که قانون مربوطه و قانون تامین اجتماعی رعایت شود و مطابق با این قوانین، حقوق طرفین را رعایت کنند.

قانون، شرایطی را برای این شیوه از به کارگیری نیرو مطرح می‌کند. برای مثال، در قانون سقف ساعت فعالیت نیروی انسانی در روز، معین شده است و به همین ترتیب، حداقل حقوق و مزایا را نیز اعلام کرده‌اند. زمانی که می‌گوییم نمونه قرارداد مدیر داخلی املاک باید مطابق با قانون باشد و از قواعد آن پیروی کند؛ یعنی اینکه برای انجام این توافق، باید به حداقل‌ها و قواعدی که مطرح شده است عمل کنیم و در تنظیم و نوشتن قرارداد ، این قواعد را در نظر داشته باشیم. زیرا ممکن است عمل نکردن به قانون برای ما خسارت ایجاد کند یا اینکه جریمه به همراه داشته باشد.

قانون تامین اجتماعی نیز قانون دیگری است که درباره آن سوالات متعددی پرسیده می‌شود. این قانون به مساله بیمه کردن نیروی انسانی می‌پردازد. تمام قراردادهایی که مشمول قانون تامین اجتماعی باشند، ملزم خواهند بود که نیروی انسانی را بیمه کنند. این قانون در این خصوص بسیار سخت گیر است و به محض مشاهده حضور یک نیروی انسانی در محل فعالیت شما، از بیمه بودن یا نبودن آن اطمینان حاصل می‌‎‌شود. اگر نیروی انسانی بیمه نباشد، جریمه سنگینی برای کارفرما به همراه خواهد داشت. البته پیگیری این مساله با شکایت نیروی انسانی نیز قابل انجام است.

محتوای نمونه قرارداد مدیر داخلی املاک

محتوای نمونه قرارداد مدیر داخلی املاک اهمیت بسیار زیادی دارد. برای نوشتن این قرارداد، لازم است که به روابط میان طرفین، تعهدات و مسئولیت‌هایی که به عهده می‌گیرند، توجه داشته باشیم و همچنین لازم است که به شروط خاصی که برای این سمت شغلی در نظر گرفته شده است، اشاره کنیم. محتوای قرارداد، مشخص می‌کند که اشخاص با چه شرایطی با یکدیگر همکاری خواهند کرد و همچنین جزئیات همکاری آن‌ها به چه صورت خواهد بود.

به شما پیشنهاد می‌کنیم که پیش از امضای هر قراردادی، ابتدا محتوای آن را به دقت مطالعه کنید. ممکن است که در آن قرارداد، شروطی نوشته شده باشد که آینده شغلی شما را محدود کند یا اینکه مسئولیت بیشتری را برای شما ایجاد کند. شما با امضای هر قراردادی، متعهد می‌شوید که به تمام شروط مندرج در آن عمل کنید و اگر هر کدام از آن شروط را انجام ندهید یا رفتار شما مغایر با آن شروط باشد، طرف دیگر قرارداد یا همان کارفرما، می‌تواند از شما شکایت کند.

حقوق و مزایا در قرارداد مدیر داخلی املاک

قانون برای رسیدگی به تمام روابط کاری میان اشخاص و به خصوص به منظور جلوگیری از سوء استفاده از نیروی انسانی، قواعد مشخصی را مطرح می‌کند که تمام اشخاص ملزم هستند که از آن پیروی کنند. برای مثال؛ حقوق و مزایای نیروی انسانی معین شده است. این حقوق و مزایا، مبلغی است که در هر صورتی باید پرداخت شود. البته طرفین می‌توانند برای حقوق و مزایای بیشتری از این مقدار توافق کنند اما پرداخت حقوق و مزایای کمتر از این میزان امکان پذیر نیست.

شورای عالی کار هر ساله حقوق و مزایای نیروی انسانی را اعلام می‌کند و صاحب آژانس نیز ملزم است که با توجه به این مبلغ، حقوق و مزایای مدیر داخلی را بپردازد. البته با توجه به شرایط خاص آژانس‌های املاک و میزان درآمدی که دارند، شما می‌توانید درصد معینی را نیز به عنوان پورسانت مدیر داخلی تعیین کنید.

لازم به ذکر است که نمی‌توانید کمتر از مبلغی که برای حقوق و مزایا معین شده است، بپردازید. زیرا که نیروی انسانی می‌تواند با شکایت از شما، درخواست کند که مبلغی که به او پرداخت نکرده‌اید را بپردازید.

ساعت کاری روزانه مدیر داخلی املاک

اگرچه بازه زمانی ساعت کاری روزانه مدیر داخلی املاک با توافق صاحب آژانس و مدیر داخلی معین می‌شود اما قانون کار، میزان ساعت مشخصی را بابت ساعت کاری روزانه نیروی کار انسانی معین کرده است. براساس قانون ساعت کاری کارگران ، ساعت فعالیت روزانه یک نیروی کار انسانی باید 7 ساعت و 20 دقیقه باشد. فعالیت مازاد بر این میزان ساعات، اضافه کار محسوب می‌شود و هر نیروی کار انسانی باید در ازای انجام کار در ساعات اضافه کاری، حق الزحمه اضافه کاری دریافت کند. البته که فعالیت بیشتر از ساعت کار مقرر در قرارداد نیز باید با رضایت و خواست مدیر داخلی و صاحب آژانس باشد.
با توجه به توضیحاتی که بیان شد، بازه زمانی کلی که مدیر داخلی باید در روز به فعالیت بپردازد مشخص است اما صاحب آژانس می‌تواند ساعت دلخواه خود برای شروع کار و پایان کار را با توجه به بازه زمانی کلی ساعت کار، در نظر بگیرد. برای مثال ممکن است شروع ساعت کاری روزانه در یک آژانس، 7 صبح باشد و در یک آژانس دیگر، از ساعت 8 صبح به فعالیت بپردازند. لازم به ذکر است که پرسنل این آژانس‌ها باید به ساعت کاری آژانس، توجه داشته باشند و مطابق با آن عمل کنند.

پیشنهاد ما

قرارداد مدیر داخلی املاک یک قرارداد کاربردی برای به خدمت گرفتن نیروی انسانی متخصص است که می‌تواند شرایط کسب و پیشه شما را متحول کند. در این خصوص باید اطلاعات کاربردی مناسبی داشته باشید زیرا ممکن است که مشکلاتی قانونی برای شما ایجاد شود. به شما پیشنهاد می‌کنیم که تنظیم قرارداد را به تیم حقوقی رکلا بسپارید و علاوه براین، پیش از امضای قرارداد، از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی بهره ببرید.

قرارداد مدیر داخلی املاک

همین حالا روی تصویر زیر بزنید و وارد صفحه توضیحات قرارداد شوید.

نمونه قرارداد مدیر داخلی املاک
دانلود قرارداد
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات