چند اصل مهم که هر مدیر داخلی سالن زیبایی باید به خاطر بسپارد!

نویسنده:مینا زارع
-
بروزرسانی:1401/02/22
زمان مطالعه: 8 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
مدیر داخلی سالن زیبایی

امروزه در بیشتر کسب و کارها، علی‌ الخصوص در دنیای مد و زیبایی، رقابت تنگاتنگی به وجود آمده است. به همین دلیل، اشخاصی که در این رسته شغلی فعالیت می‌کنند، باید نکات زیادی را در نظر گیرند تا در کار خود، به موفقیت مطلوبی برسند. در این میان، مدیر داخلی سالن زیبایی نقش کلیدی و مهمی را در موفقیت یک سالن زیبایی ایفا می‌کند. ریاست سالن می‌تواند با استخدام نیروی با تجربه و متخصص در زمینه مدیریت داخلی سالن زیبایی، ضمن برقراری ارتباطی مستقیم، مستمر و سازنده‌ و همچنین با صرفه‌جویی در زمان و انرژی، از سالن زیبایی خود بازده بیشتر و بهتری کسب کند. مدیر داخلی سالن زیبایی ضمن ارائه گزارش از نحوه عملکرد منابع انسانی شاغل در سالن، باید تلاش کند تا آن‌ها به بهترین سطح از عملکرد برسند.

در این مقاله سعی بر آن شده است که به شرح وظایف مدیر داخلی و حقوق و مزایای او پرداخته شود. لازم به ذکر است که در اغلب موارد، قرارداد همکاری با مدیر داخلی سالن زیبایی، به صورت یک قرارداد کار تنظیم و امضا خواهد شد.

این قرارداد را می‌توانیم یکی از نمونه‌های قرارداد مدیر داخلی در نظر بگیریم که موضوع آن به سالن‌های زیبایی مربوط است.

ویژگی‌های رفتاری و ظاهری مدیر داخلی سالن زیبایی

یکی از اولین و مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک مدیر داخلی باید از آن برخوردار باشد، منظم و دقیق بودن او است. به علت پیچیده بودن روابط و شلوغی سالن زیبایی، مخصوصا در سالن‌های بزرگ؛ مدیر داخلی باید به تنهایی و با دقت و حتی در بعضی مواقع با کمک چند نیروی کمکی، شرایط را سر و سامان و نظم دهد. صادق و قاطع بودن؛ داشتن فن بیان شیوا و دقیق؛ برخورداری از اعتماد به نفس بالا؛ تجربه مدیریت و تخصص در این زمینه؛ پاکیزگی و آراستگی؛ ظاهری آراسته؛ خلاقیت و نوآوری؛ آشنایی با شیوه‌های به‌ روز تبلیغات و بازاریابی؛ آشنایی با کامپیوتر و نرم‌افزارهای مرتبط با فتوشاپ و همچنین آشنایی با حسابداری؛ از جمله ویژگی‌هایی است که یک مدیر داخلی سالن زیبایی باید از آن برخوردار باشد.

شرح وظایف مدیر داخلی سالن زیبایی

از جمله وظایف مدیر داخلی سالن زیبایی انتخاب و استخدام پرسنل حرفه‌ای و با تجربه با تایید ریاست سالن زیبایی است. از دیگر وظایف این موقعیت شغلی، می‌توان به نحوه اداره و مدیریت پیج اینستاگرام جهت بازدهی بالا و موثر؛ پاسخگو بودن به مشتریان و عقد قرارداد با آن‌ها؛ رسیدگی دقیق و با حوصله به امور پرسنل؛ حل مشکلات و رفع اختلافات؛ داشتن آلبوم و نمونه کارهای حرفه‌ای؛ عقد قرارداد با عروس‌ها؛ تهیه و خرید لوازم آرایشی مورد نیاز؛ حضور موثر و مداوم در سالن؛ سرپرستی بر نحوه فعالیت منابع انسانی؛ رسیدگی به امور مشتریان و ارائه گزارش عملکرد هفتگی یا ماهانه به مدیریت اشاره کرد.

در مطالب ذیل، به صورت جزئی‌تر به شرح مختصری از وظایف مدیر داخلی می‌پردازیم.

استخدام پرسنل حرفه‌ای و با تجربه

مدیر داخلی پس از استخدام پرسنل با تایید ریاست سالن، باید نسبت به مشخص کردن شرح وظایف هر کدام از آن‌ها اقدام کند. رعایت نظم و دقت در انتخاب پرسنل و گزینش منابع انسانی حرفه‌ای، با تجربه و متبحر، به حدی مهم است که شاید درصد بالایی از موفقیت سالن زیبایی به این موضوع بستگی داشته باشد. حضور و رضایت مشتری رابطه مستقیمی با شیوه ارائه خدمات پرسنل سالن دارد. در ابتدا تخصص و حرفه‌ای بودن پرسنل شما و سپس رفتار و طرز برخورد مودبانه و آداب معاشرت صحیح، برای همیشه در ذهن مشتری حک خواهد شد. همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که اگرچه جذب مشتری مهم است اما نگهداری مشتری نیز به همان اندازه دارای اهمیت خواهد بود.

پیج اینستاگرام؛ شاه‌ کلید موفقیت در بازار تبلیغات و بازاریابی امروز

یک مدیر داخلی سالن زیبایی موفق باید بداند که داشتن یک پیج اینستاگرام اختصاصی برای سالن، می‌تواند به بهتر دیده شدن کسب و کار و زحمات آن‌ها کمک شایانی کند. وقتی پیج اینستاگرام آن‌ها مخاطبان بالایی داشته باشد، قطعا با تبلیغات درست و مداومی که برای پیج خود انجام می‌دهند، باعث جذب مشتری‌های بیشتری می‌شوند. در نظر داشتن یک نکته مهم برای راه اندازی پیج اینستاگرام این است که باید ضمن نوآوری و خلاقیت در تولید محتوای جذاب و عالی، از تکرار محتواهای موجود در پیج سالن‌های دیگر خودداری کنند و خودشان با خلاقیت، بهترین تبلیغات و محتوا را برای مخاطبان و مشتریان خود تهیه کنند.

نظارت مدیر داخلی سالن زیبایی بر پاسخگویی به مشتریان

اینکه شما به عنوان صاحب و مباشر یک بیزینس، به صورت مستمر و سازنده در جهت اهداف کاریتان، از راه‌های مختلف ارتباط خود را با مشتریان تقویت کنید، برای تعداد زیادی از مشتری‌ها دلگرم کننده است و نشان دهنده مسئولیت پذیری شما خواهد بود. شما به عنوان یک مدیر داخلی می‌توانید در مناسبت‌های مختلف، تخفیف‌های متفاوتی را روی پکیج‌های آرایشی خود در نظر بگیرید و این موضوع را از طریق شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، واتس اپ و تلگرام به‌ آنها اطلاع دهید. همچنین می‌توانید از طریق پیامک و یا اس ام اس، این اطلاع رسانی را انجام دهید. علاوه براین، در پکیج‌هایی که قرار است خدمات ویژه‌ای دریافت کنید، لازم است قرارداد جامعی با مشتری امضا شود تا در صورت بروز هرگونه بی‌ثباتی از جانب مشتری، مشکلی برای شما و تیم کاریتان پیش نیاید.

رسیدگی به امور پرسنل و حل مشکلات موجود توسط مدیر داخلی سالن زیبایی

از جمله دیگر وظایف مهم مدیر داخلی سالن، داشتن صداقت، درک کردن پرسنل و رفع مشکلات آن‌ها با قاطعیت است. باید در نظر داشته باشید که پرسنل با تجربه و با اخلاق، بزرگترین دارایی‌های یک سالن زیبایی هستند. پس در صورت بروز مشکل و اختلاف بین خود یا با مشتری لازم است که به صورت هوشمندانه‌ای تصمیم گرفته شود و با درایت هر چه سریع‌تر نسبت به حل و فصل آن اقدام لازم به عمل آورده شود.

ارائه نمونه کار حرفه‌‎ای و عقد قرارداد با عروس‌ها توسط مدیریت داخلی سالن زیبایی

یکی دیگر از وظایف مدیر داخلی، تهیه نمونه‌ کارهای حرفه‌ای سالن است. از راه‌های انجام این کار، تهیه عکس‌های حرفه‌ای از قبل و بعد از خدمات ارائه شده به مشتریان خواهد بود. همچنین درست کردن چندین آلبوم عکس حرفه‌ای عروس، جهت نمایش در مجلس عروسی، در جذب مشتری سالن زیبایی تاثیر زیادی دارد. برگزار کردن جلسه مذاکره و گفتگو با عروس، جهت نوشتن قرارداد و امضای آن بازخورد و نتایج خیلی خوبی در بین سالن‌های زیبایی به همراه داشته است. یک نکته بسیار مهم در رابطه با مدیریت داخلی سالن زیبایی، همکاری و توافق سالن با آتلیه‌ها و مزون‌های لباس عروس است. به این صورت که هر دو مرکز متعهد می‌شوند که مرکز دیگر را به مشتریان خود پیشنهاد کنند. در نهایت، این اقدامات موجب افزایش مشتریان هر دو مرکز خواهد شد.

تنظیم و اجرای چنین تعهداتی نیز به عهده مدیر داخلی سالن زیبایی انجام می‌شود.

تهیه و خرید مواد و تجهیزات توسط مدیر داخلی سالن زیبایی

یکی از نکات مهمی که هر سالن زیبایی باید به آن توجه و دقت زیادی داشته باشد، تهیه لوازم آرایشی مرغوب از بهترین برندها و مارک‌ها است. مسئولیت تهیه و خرید به عهده مدیر داخلی سالن قرار دارد و او ملزم است که لوازم آرایشی را از بهترین برندها و با قیمتی مناسب، به صورت تک و عمده تهیه کند. در واقع کیفیت لوازم آرایشی مورد استفاده نیز به اندازه تجربه و تخصص پرسنل، در کیفیت و نتیجه خدمات شما موثر است.

حضور فعال و همیشگی مدیر داخلی سالن زیبایی

مدیر داخلی سالن باید هر روز اولین نفر در سالن حضور داشته باشد و آخرین کسی که سالن را ترک می‌کند، او خواهد بود تا بتواند بر کار پرسنل و همچنین امور مشتریان نظارت کامل و دقیقی داشته باشد. این حضور همیشگی، از طرفی باعث دلگرمی پرسنل می‌شود و از طرف دیگر، در توجه و تجربه مشتریان تاثیر مثبتی خواهد داشت.

ارسال و ارائه گزارش عملکرد هفتگی یا ماهانه به ریاست

ارائه گزارش عملکرد به مدیریت، نشان دهنده این است که مدیر داخلی برای شغل و وقت خود چه میزانی اهمیت قائل می‌شود. این کار می‌تواند در جهت رفع کم و کاستی‌ها چه در رابطه با منابع انسانی شاغل در آنجا و همچنین در مورد امور مربوط به مشتریان و موارد دیگر باشد.

مدیر داخلی سالن زیبایی از چه حقوق قانونی برخوردار است؟

حداقل دستمزد مدیر داخلی سالن زیبایی حقوق وضع شده توسط اداره کار است اما در خیلی از سالن‌ها، ریاست با توجه به سنگینی کار و حجم وظایف، حقوق و مزایای این شخص را افزایش می‌دهد تا ضمن ایجاد دلگرمی برای مدیر داخلی، دلیلی باشد برای اینکه مدیر، وظایف خود را به بهترین شکل ممکن و دلسوزانه انجام دهد. برای آشنایی با ابعاد مختلف این شیوه از قراردادها، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی استفاده کنید. علاوه براین، خدمات تنظیم قرارداد اختصاصی نیز، از دیگر خدماتی است که می‌توانید در سایت رکلا از آن بهره ببرید.

قرارداد مدیر داخلی

نمونه فرم خام قرارداد مدیر داخلی را از اینجا بگیرید. با استفاده از این قرارداد می‌توانید با مدیران داخلی قرارداد همکاری امضا کنید.

نمونه قرارداد مدیر داخلی
دانلود نمونه قرارداد مدیر داخلی
مینا زارع
مینا زارع در رشته حقوق تحصیل کرده و فارغ التحصیل شده است. علاقه ایشان به مباحث جانبی مرتبط با مسائل حقوقی است و در همین راستا، بخشی از مطالب موجود در وب سایت رکلا، در چهارچوب مورد علاقه ایشان تهیه و تالیف شده است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات