قرارداد اجاره سالن ورزشی با توجه به انواع آن چگونه است؟

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1402/06/14
زمان مطالعه: 7 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد اجاره سالن ورزشی

سالن‌های ورزشی معمولا مکان‌های مسقف یا بدون سقف هستند که به منظور انجام فعالیت‌های ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بسیاری از تیم‌های تازه تاسیس یا اشخاص علاقه‌مند به رشته‌های ورزشی مختلف، تمایل دارند که به صورت اختصاصی در سالن ورزشی تمرین کنند. علاوه براین، باشگاه‌های ورزشی شناخته شده، مجموعه‌ای از سالن‌های مجهز دارند که در شرایط مختلف در اختیار علاقه‌مندان و متقاضیان قرار می‌دهند. این علاقه‌مندان ممکن است از تیم‌های نوپا و رده‌های پایین باشگاه آن‌ها باشد یا آنکه با استفاده از نمونه قرارداد اجاره سالن ورزشی ، به صورت مستقل سالن را برای مدت مشخص اجاره کنند.

قرارداد اجاره سانس باشگاه ورزشی ، از متداول‌ترین و پر استفاده‌ترین قراردادهایی هست که میان مالکان باشگاه و متقاضیان تنظیم می‌شود. علاوه بر سالن‌های ورزشی که تحت اختیار نهادهای دولت یا باشگاه‌های دولتی هستند، طیف گسترده‌ای از سالن‌های ورزشی، مالک شخصی دارند و از شرایط اجاره سالن ورزشی به عنوان یک منبع درآمد استفاده می‌کنند. اجاره نامه سالن ورزشی ، یکی از انواع قرارداد اجاره است و مطابق با قوانین مربوط به این نوع قراردادها تنظیم می‌شود. در ادامه بیشتر درباره این اجاره نامه توضیح می‌دهیم.

نمونه قرارداد اجاره سالن ورزشی چگونه قراردادی است؟

ماهیت نمونه اجاره نامه باشگاه ورزشی ، یک قرارداد اجاره ملک است. به این صورت که محوطه سالن برای استفاده اشخاص متقاضی یا به اصطلاح مستاجر، در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. نمونه قرارداد اجاره باشگاه ورزشی ، وابسته به شرایط مختلف، در انواع متعددی تنظیم می‌شود. تعیین مدت قرارداد، نحوه ارتباط طرفین، شرایط و امکانات و حدود اختیارات مستاجر، از جمله مواردی است که باعث تنوع این قرارداد خواهد شد.

این قرارداد در قانون چه جایگاهی دارد؟

فرم قرارداد اجاره سالن ورزشی ، براساس قانون مدنی تنظیم می‌شود و با استناد به این قانون، معتبر و صحیح است. قانون مدنی در باب اجاره، قواعد مربوط به نحوه تنظیم عقد اجاره را ارائه می‌دهد. بنابراین، برای تنظیم عقد اجاره، لازم است که دقیقا مطابق با قانون مدنی رفتار شود. براساس تعریف قانون مدنی، متن قرارداد اجاره سالن ورزشی حاوی اطلاعاتی است که به واسطه آن، مورد اجاره (سالن ورزشی) برای مدت مشخص در اختیار مستاجر قرار می‌گیرد. به این ترتیب، مستاجر برای مدت مشخص، مالک منافع موجر می‌شود.

قانون مدنی با تاکید به مساله تعیین مدت قرارداد، بیان می‌کند که موجر باید در زمان مشخص، سالن ورزشی را در اختیار مستاجر قرار دهد و ممانعت از این کار، مخالف قرارداد است.

براساس قانون مدنی، نمونه قرارداد اجاره سالن ورزشی ، یک عقد معین و لازم است. معین بودن این قرارداد به این دلیل است که قانون مدنی به صراحت درباره آن صحبت می‌کند و یک باب از قانون مدنی به عقد اجاره اختصاص دارد. لازم بودن قرارداد نیز به این معنی است که موجر و مستاجر ملزم هستند که در بازه زمانی تعیین شده، به متن قرارداد متعهد باشند و مطابق با موضوع متن قرارداد اجاره باشگاه ورزشی عمل کنند.

انواع قرارداد اجاره سالن ورزشی

پیش‌تر، توضیح دادیم که سالن‌ها و باشگاه‌های ورزشی برای موارد متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرند. سالن‌های ورزشی کاربری بسیار زیادی دارند، از این مکان علاوه بر موارد معمول، برای اجرای همایش‌ها، جشنواره‌ها یا انواع گردهمای دیگر نیز استفاده می‌شود. در ادامه درباره انواع نمونه قرارداد اجاره سالن ورزشی توضیح می‌دهیم و شرایط هر کدام از این قراردادها را بررسی می‌کنیم.

قرارداد اجاره سالن ورزشی به مربیان جهت آموزش

اگر در زمان مدرسه در یک گروه ورزشی عضو بود‌ه‌اید، احتمالا به خاطر می‌آورید که در مواقعی شما را به یک سالن ورزشی مجهز برده‌اند تا بتوانید با شرایطی مشابه با سالن مسابقات تمرین کنید. مربی شما برای دسترسی به این سالن، اجاره نامه سالن ورزشی امضا کرده است. نمونه قرارداد اجاره سالن ورزشی به مربیان جهت آموزش ، در چنین مواردی استفاده می‌شود. در این شرایط یک مربی برای آموزش و تمرین به تیم خود و استفاده از امکانات و تجهیزات باشگاه، قرارداد اجاره امضا می‌کند.

قرارداد اجاره ساعتی سالن ورزشی

نمونه اجاره نامه سانس سالن ورزشی ، یک قرارداد متداول میان باشگاه و متقاضیان است. در این اجاره نامه ، متقاضی برای چند ساعت که در اصطلاح سانس نامیده می‌شود، سالن را اجاره می‌کند. مستاجر می‌تواند از شروع سانس تا پایان ساعت معین تمرین کند. بعد از اتمام سانس یا ساعت معین شده، مستاجر ملزم است که سالن ورزشی را ترک کند ،زیرا که سالن به اشخاص دیگری نیز اجاره می‌شود.

برای استفاده از قرارداد اجاره سانس باشگاه ورزشی ، باید به این مساله توجه داشته باشید که سانس‌های قبل و بعد از سانس اجاره شده توسط شما، به اشخاص دیگری اجاره داده شده‌اند. بنابراین، شما ملزم هستید که در ساعت معین سالن ورزشی را ترک کنید تا رفت و آمد گروه‌های مختلف موجب هرج و مرج و شلوغی نشود.

علاوه بر این دقت داشته باشید که بعد از اتمام سانس، ابزار و وسایلی که استفاده کرده‌اید را به مسئول سالن تحویل دهید و مطمئن شوید که سلامت تجهیزات را تایید کنند. این مساله اهمیت زیادی دارد، زیرا که در خصوص خسارت به تجهیزات باشگاه، شکایات متعددی مطرح شده است.

اجاره برای مدت معین

می‌توانید باشگاه ورزشی را برای مدت معین اجاره کنید. برای مثال می‌توانید مدت قرارداد اجاره باشگاه را برای شش ماه، یک سال یا حتی بیشتر در نظر بگیرید. در این قرارداد مانند سایر قراردادهای دیگر، مشخصات و اطلاعات موجر و مستاجر نوشته می‌شود. علاوه بر این، مدت قرارداد، مبلغ اجاره بها، تعهدات، حدود اختیارات و شروط مهم دیگر از بخش‌های دیگر قرارداد است.

مدت قرارداد

بازه زمانی قرارداد قرارداد اجاره سالن ورزشی مشخص می‌کند که شما از چه زمان تا چه زمانی می‌توانید در سالن ورزشی حضور داشته باشید و از امکانات آن استفاده کنید. مدت قرارداد با توجه به سیاست‌های باشگاه در حالت‌های مختلف تنظیم می‌شود. برای مثال ممکن است که یک باشگاه فقط به صورت سانس یا ساعتی قرارداد اجاره امضا کند و سالن ورزشی دیگر، برای قرارداد 6 ماهه یا یک ساله نیز با شما همکاری کند.

مدت قرارداد، از مهمترین بخش‌های یک قرارداد اجاره است. زیرا که در قانون مدنی به صراحت اعلام می‌کند که اگر مدت قرارداد تعیین نشده باشد، قرارداد فاقد اعتبار و باطل است. بنابراین لازم است که زمان دقیق اتمام قرارداد اجاره را در متن قرارداد بنویسید.

نحوه پرداخت اجاره بها در قرارداد اجاره سالن ورزشی

در این بخش از قرارداد به این مساله اشاره می‌شود که نحوه پرداخت مبلغ اجاره بها به چه صورتی باشد. نحوه پرداخت اجاره بها، به طور مستقیم به نوع قرارداد و توافقات میان طرفین آن بستگی دارد. برای مثال اگر قرارداد اجاره سالن ورزشی به صورت سانس یا ساعت تنظیم شده باشد، به طور معمول هزینه اجاره سالن، پیش از حضور در سالن پرداخت می‌شود.

در مواردی که سالن ورزشی برای چند ماه یا برای یک ساله اجاره شده باشد، طرفین می‌توانند نحوه پرداخت اجاره بها را به صورت ماهانه تنظیم کنند. به این صورت که مشخص شود هر ماه در تاریخ مشخص، مبلغ اجاره بها به مالک سالن پرداخت شود. در این ماده از قرارداد می‌توانید روش پرداخت را نیز مشخص کنید. برای مثال ممکن است تاکید کنید که اجاره بها به یک شماره کارت مشخص واریز شود.

پیشنهادی که ما داریم

برای آنکه تنظیم قرارداد اختصاصی را با مجموعه حقوقی رکلا تجربه کنید یا از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی این مجموعه استفاده کنید روی هریک از متن‌‌های نارنجی رنگ قبل بزنید. ما در اسرع وقت با شما تماس می‌گیریم.

قرارداد اجاره سالن ورزشی

همین حالا روی تصویر زیر بزنید و وارد صفحه توضیحات قرارداد شوید.

نمونه قرارداد اجاره سالن ورزشی
دانلود قرارداد
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس، کارشناس حقوقی و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات