قرارداد تخفیف چگونه قراردادی است؟

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1402/09/19
زمان مطالعه: 8 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد تخفیف

قرارداد تخفیف را می‌توانیم شیوه‌ای نوین از بازاریابی و ایجاد امکان دسترسی راحت‌تر و به صرفه‌تر به انواع خدمات در نظر بگیریم. هدف اصلی این قرارداد ، برقراری یک ارتباط موثر میان اشخاصی است که ممکن است خدمات دهنده باشند یا اینکه خودشان خدمات را ارائه دهند. همچنین اشخاصی که کالا یا محصول خاصی را برای فروش دارند نیز می‌توانند از این طرح استفاده کنند.

عنوان نمونه قرارداد کارت تخفیف ، بسیار عنوان وسوسه کننده‌ای است. اشخاص در سراسر جهان، با شنیدن عبارت تخفیف بسیار خشنود می‌شوند و احساس رضایت بیشتری از خرید خود خواهند داشت. اینطور به نظر می‌رسد که برخورداری از کد تخفیف، باعث می‌شود علاقه و تمایل مردم به استفاده از خدمات یا خرید کالا و محصولات، به میزان قابل توجهی افزایش یابد. به همین دلیل است که صاحبان کسب و کار و خدمات، تمایل دارند با استفاده از طرح‌های تخفیفی، مشتریان ثابتی را برای خود جذب کنند.

از طرف دیگر، بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها نیز تمایل دارند که امکانات و تسهیلاتی را برای پرسنل خود در نظر بگیرند و به این وسیله کیفیت کار و رضایت پرسنل را افزایش دهند. در این مطلب سعی می‌کنیم که فرم قرارداد کارت تخفیف را از ابعاد مختلف بررسی کنیم.

نمونه قرارداد تخفیف گروهی چه شرایطی دارد؟

احتمالا برایتان پیش آمده است که عضو گروه خاصی باشید و برای شما به عنوان اعضای آن گروه، تسهیلاتی را در نظر بگیرند. برای مثال ممکن است که به شما گفته باشند که مسافرت با یک آژانس هوایی برای شما تخفیف ویژه‌ای دارد یا اینکه ممکن است خرید از یک فروشگاه، برای شما با تخفیف همراه باشد. کارفرما یا مجموعه‌ای که در آن مشغول به فعالیت هستید، با در نظر گرفتن این تخفیف‌ها و اهدا کارت‌های تخفیف دار به شما، سعی می‌کند شرایطی را ایجاد کند که میزان رضایت شما در سطح مطلوبی باشد.

از طرف دیگر، مجموعه‌ای که ارائه دهنده خدمات یا محصولات و کالا باشد نیز با استفاده از این قرارداد، شرایطی را ایجاد خواهد کرد که تعداد مراجعان او از حالت عادی، چندین برابر بیشتر شوند. به این ترتیب، مجموعه ارائه دهنده کالا یا خدمات نیز به واسطه مراجعه تعداد زیاد مراجعان، منفعت بسیار زیادی کسب خواهد کرد. متن قرارداد کارت تخفیف ، دقیقا به همین روابط و شرایط اشاره می‌کند و درباره آن توضیح می‌دهد.

قرارداد تخفیف با سقف مشخص خرید

یک نوع قرارداد نانوشته برای تخفیف که میان مراکز ارائه دهنده کالا، محصولات و خدمات و مشتریان و متقاضیان آن‌ها برقرار می‌شود، قرارداد تخفیف با سقف مشخص خرید است. در این شیوه از توافق، مرکز ارائه دهنده خدمات یا محصولات با راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی و انجام تبلیغات گسترده، اینطور عنوان می‌کند که اگر مشتریان یا مراجعه کنندگان از یک سقف مبلغ مشخص، مبلغ بیشتری خرید کنند یا خدمات بیشتری دریافت کنند، می‌توانند برای دریافت کالا یا خدمات دیگر، تا سقف درصد مشخصی از تخفیف بهره ببرند و برای محصولات و خدمات مورد نظر خود هزینه کمتری بپردازند.

در این نوع از قرارداد تخفیف، معمولا از شیوه تخفیف‌های پلکانی نیز بسیار استفاده می‌شود. این اقدام باعث خواهد شد که مشتریان برای انجام خریدهای بیشتر و دریافت خدمات جامع‌تر ترغیب شوند.

طرفین متن قرارداد تخفیف

برای تهیه و تنظیم یک قرارداد تخفیف فروش ، لازم است که بدانید طرفین قرارداد چه کسانی خواهند بود. به طور کلی در این قرارداد، یک طرف شخصی است که می‌پذیرد امکانات یا کالا و محصولات خود را با اعمال تخفیف، در اختیار گروه خاصی قرار دهد. طرف مقابل نیز شخصی است که تمایل دارد این تسهیلات به گروه مورد نظر او ارائه شود. بنابراین، ممکن است که یک طرف قرارداد، مدیر یک شرکت، مجموعه، باشگاه یا هر اجتماع دیگری باشد که تمایل دارد برای اعضای گروه خود، تسهیلاتی را در نظر بگیرد.

طرف دیگر این قرارداد، شخصی است که می‌پذیرد خدمات یا محصولاتی را به گروه خاصی ارائه دهد. ممکن است خدمات مورد نظر، در زمینه دریافت خدمات مشاوره پزشکی باشد یا اینکه ممکن است برای استفاده از یک مجموعه ورزشی، تخفیف در نظر گرفته شده باشد. حتی بسیاری از فروشگاه‌های عرضه کننده کالا نیز تمایل دارند که با تنظیم متن قرارداد تخفیف ، مشتریان بیشتری را برای فروشگاه خود جذب کنند.

این اشخاص می‌توانند با تنظیم نمونه قرارداد کارت تخفیف ، یک کارت مشخص را برای اشخاصی که تمایل دارند از این تخفیف گروهی استفاده کنند، در نظر بگیرند. در متن قرارداد کارت تخفیف ، به صورت کامل درباره شرایط اعمال تخفیف و نوع همکاری توضیح داده شده است و طرفین مطابق با آن، با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

قرارداد سایت تخفیف گروهی چگونه قراردادی است؟

علاوه بر مواردی که فرم قرارداد کارت تخفیف برای عده خاصی که عضو یک گروه یا شرکت هستند، صادر می‌شود، سایت‌هایی نیز به ارائه تخفیف می‌پردازند. قرارداد سایت تخفیف گروهی ، قراردادی است که با این سایت‌ها تهیه و تنظیم می‌شود. به واسطه این قرارداد، صاحبان کالا و خدمات، متعهد می‌شوند که برای مشتریانی که به واسطه سایت به آن‌ها مراجعه کرده‌اند، تخفیف در نظر بگیرند.

یکی از طرفین اصلی این قرارداد، صاحب کالا یا خدمات است و طرف دیگر، مدیران سایت هستند که با این شخص، قرارداد همکاری تنظیم خواهند کرد. نمونه قرارداد تخفیف گروهی ، یک سند قانونی از رابطه همکاری میان طرفین قرارداد خواهد بود و تعهدات و وظایف آن‌ها را مشخص می‌کند. در متن قرارداد ، شرایط استفاده از این تخفیف مشخص می‌شود و سایت ارائه دهنده تخفیف، ملزم است که شرایط را به صورت کامل به اطلاع مراجعه کنندگان برساند.

نمونه قرارداد تخفیف قانونی است؟

فرقی نمی‌کند که تمایل داشته باشید قرارداد تخفیف فروش را تنظیم کنید یا اینکه تخفیف شما در زمینه ارائه خدمات باشد. در هر صورت ارتباطی میان طرفین معین شده است و تفاهم نامه‌ای برای همکاری نوشته خواهد شد. این قرارداد، یک قرارداد خصوصی میان اشخاص است و مطابق با ماده ده قانون مدنی ، تهیه و تنظیم می‌شود. براساس ماده 10 قانون مدنی، قراردادهای خصوصی میان اشخاص نافذ است، البته به این شرط که در نوشتن آن، به ابعاد قانونی قرارداد توجه شده باشد و متن قرارداد مطابق با قانون تهیه و تنظیم شود.

علاوه براین، قانون مدنی به این مساله توجه دارد که برای تنظیم نمونه قرارداد تخفیف ، لازم است که موضوع قرارداد واضح و معین باشد. برای مثال در بخش موضوع قرارداد باید به صراحت نوشته شود که چه میزان تخفیف در نظر گرفته شده است و با چه شرایطی، اعمال خواهد شد. نکته مهم دیگر این است که موضوع قرارداد باید مشروع باشد و طرفین قرارداد نیز برای امضای قرارداد، صلاحیت قانونی داشته باشند. با رعایت این موارد، قرارداد میان طرفین معتبر خواهد بود و طرفین ملزم می‌شوند که به آن متعهد باشند.

لزوم و ضمانت انجام تعهد

از موارد مهمی که لازم است در قرارداد تخفیف ، به آن اشاره شود، لزوم و ضمانت انجام تعهد است. بدون شک برای هر دو طرف قرارداد بسیار مهم است که طرف مقابل به تعهدات و مسئولیت‌هایی که به عهده گرفته است، عمل کند. به همین ترتیب، آن‌ها علاقه خواهند داشت که ضمانتی برای انجام این تعهدات در نظر بگیرند. شما می‌توانید در این بخش از قرارداد، جریمه یا خسارتی را برای عدم همکاری طرفین مشخص کنید.

این قرارداد برای چه کسب و کارها و سازمان‌هایی مناسب است؟

این قرارداد را می‌توانیم اصطلاحا یک قرارداد برد – برد در نظر بگیریم زیرا با امضای آن، به منافع هر دو طرف قرارداد توجه می‌شود و اجرای موضوع این قرارداد می‌تواند برای هر دو طرف، بسیار سودبخش باشد. یک طرف این قرارداد همیشه صاحبان کالا، تولید کنندگان یا ارائه دهندگان خدمات هستند که تمایل دارند با ایجاد یک طرح تخفیفی و همکاری با سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف، میزان قابل توجهی مشتری جذب کنند. بنابراین، اگر برند نوپایی هستید، استفاده از شرایط ایده‌آل قراردادهای تخفیف، می‌تواند برای جذب مشتری و فروش محصولات و خدمات شما بسیار مفید و کاربردی باشد.
در طرف دیگر این قرارداد نیز، سازمان‌ها و شرکت‌هایی حضور دارند که با امضای این قرارداد، خدمات رفاهی و امکانات بیشتری برای پرسنل خود فراهم می‌کنند. بدون شک ارائه این خدمات به پرسنل می‌تواند در راندمان کاری و انگیزه پیشرفت این کارکنان موثر باشد و درصد وفاداری آن‌ها به سازمان را نیز افزایش دهد.

پیشنهاد ما

نمونه قرارداد تخفیف یک قرارداد بسیار متنوع است. تنوع این قرارداد به این مساله مربوط است که طرفین می‌توانند به شیوه‌های مختلفی آن را تنظیم کنند و شروط خاصی را برای آن در نظر بگیرند. البته لازم است که تمام این موارد به صورتی انجام شود که قواعد و قانون مرتبط به قرارداد، رعایت شده باشد. برای آگاهی از شرایط قانونی قرارداد، به شما پیشنهاد می‌کنیم که با مشاور حقوقی گفتگو کنید. شما می‌توانید به سهولت و با استفاده از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی ، سوالاتتان را درباره این قرارداد بپرسید. علاوه براین، می‌توانید تنظیم قرارداد را به تیم حقوقی رکلا بسپارید.

قرارداد تخفیف

برای تهیه سریع این نمونه قرارداد، اینجا بزنید.

نمونه قرارداد تخفیف
دانلود نمونه قرارداد تخفیف
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات
(1 نظر)
account_circle
سکینه شیرپور
thumb_up_alt
با سلام. اگر من بخوام با حداقل 100 کسب و کار قرارداد تخفیف ببندم اون کارت تخفیفی که دست مشتری میدم مشتری باید از کجا بدونه که من با کدوم مغازه‌ها قرارداد بستم؟
19:09
23 اردیبهشت 1401
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
سلام. باید در متن قرارداد درباره این موضوع تعیین تکلیف شود. چیزی را به بعد از امضای قرارداد موکول نکنید. حتما همه چیز در متن قرارداد مشخص شود.
12:31
24 اردیبهشت 1401