نمونه قرارداد کانال سازی کولر و شرایط مهمی که در زمان تنظیم آن ضروری است!

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1401/11/04
زمان مطالعه: 7 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد کانال سازی کولر

قرارداد کانال سازی کولر یکی از انواع قرارداد پیمانکاری است که برای اجرای تجهیزات ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کانال سازی کولر بخشی از مراحل ساخت و ساز ساختمان است که لازم است در طراحی نقشه و اجرای آن دقت شود. نمونه قرارداد کانال کشی کولر از قراردادهای مهمی است که پیمانکار در اجرای آن باید با دقت بسیاری براساس نقشه ساختمان و دستورالعمل کارفرما عمل کند. کاملاً واضح است که کانال کشی کولر چه نقش تعیین کننده‌ای در استفاده از ساختمان دارد. حتی مواردی مشاهده شده است که کانال کشی اشتباه باعث شده است که قیمت ساختمان یا متقاضیان اجاره یا خرید آن به وضوح کم باشد.

یکی از ایرادات بزرگی که می‌شود به ساختمان گرفت، همین مساله کانال کشی کولر است. زیرا هزینه اصلاح و بازسازی مجدد آن نیز بسیار بالا است. به همین دلایل است که کارفرمایان با حساسیت بیشتری مساله کانال کشی ساختمان را دنبال می‌کنند و برای سپردن پروژه به شخص با تجربه و ماهر از نمونه قرارداد کانال کشی کولر استفاده می‌کنند.

نمونه قرارداد کانال سازی کولر چیست؟

نمونه قرارداد کانال سازی کولر قراردادی است که میان کارفرما و پیمانکار تنظیم می‌شود. براساس این قرارداد، کانال کشی و اجرای کلیه امور مربوط به آن به صورت پیمانکاری به یک شخص ماهر و با تجربه سپرده می‌شود. در متن قرارداد ذکر می‌شود که کارفرما در ازای انجام شدن کانال کشی کولر و اجرای پروژه‌ درخواستی، موظف است مبلغی را به عنوان حق الزحمه به پیمانکار بپردازد. علاوه‌ براین، متن قرارداد کانال سازی ساختمان شامل موارد دیگری مانند مبلغ، مدت قرارداد، شروط خاص، تعهدات طرفین و موارد مهم دیگر است که در مجموع درباره پیمان کاری ایجاد شده، توضیح می‌دهد. نمونه قرارداد کانال کشی کولر بعد از تنظیم و امضای قرارداد، به یک سند معتبر قانونی تبدیل می‌شود که ضامن حقوق طرفین خواهد بود.

نمونه قرارداد کانال سازی کولر از نگاه قانون

قانونی که به نمونه قرارداد کانال سازی کولر نظارت می‌کند و عقد و امضای این قرارداد را صحیح می‌داند، قانون مدنی است. نمونه قرارداد کانال سازی کولر براساس قانون مدنی تنظیم می‌شود. در تایید صحت این قرارداد می‌توانیم به ماده 10 قانون مدنی استناد کنیم. این ماده می‌گوید: «قراردادهای خصوصی در صورت رعایت قانون، صحیح هستند.» یعنی هیچ ممانعتی در تنظیم نمونه قرارداد کانال سازی کولر نیست و تنها شرط لازم این است که در تنظیم این قرارداد قانون رعایت شود.

تضمین اجرای قرارداد در نمونه قرارداد کانال کشی کولر

یکی دیگر از ویژگی‌های نمونه قرارداد کانال کشی کولر این است که براساس قانون مدنی، جز قراردادهای لازم محسوب می‌شود. قراردادهای لازم، قراردادهایی هستند که طرفین الزام دارند تا پایان مدت قرارداد در آن باقی بمانند و برای اجرای موضوع قرارداد تلاش کنند. طرفین بدون داشتن دلیل منطقی و متقاعد کننده و صرفاً براساس تمایل، نمی‌توانند از قرارداد خارج شوند و آن را ترک کنند. اجرای قرارداد از تعهدات مهم طرفین است که اگر در انجام آن کوتاهی شود، شخص خطا کننده جریمه می‌شود. لازم بودن این قرارداد، بزرگترین تضمین برای اجرای آن است. به دلیل این مساله، قراردادهای پیمانکاری از جمله قراردادهای پر طرفدار در میان مردم است و هر روز به وفور شاهد تنظیم قراردادهای پیمانکاری با موضوعات متفاوت هستیم.

نمونه قرارداد کانال کشی کولر

اهمیت تنظیم نمونه قرارداد کانال سازی کولر

تنظیم نمونه قرارداد پیمانکاری کانال کولر علاوه بر اینکه به عنوان یک سند در اختیار طرفین قرار می‌گیرد، یک دستورالعمل اجرایی کامل است. نمونه فرم خام قرارداد کانال سازی کولر از نظر قانون مدنی، یک قرارداد نامعین است. نامعین به این معنی است که در متن قانون به طور مستقیم به آن اشاره نشده است. بنابراین درباره چگونگی اجرای آن نیز قوانین ثبت شده‌ای در متن قانون مدنی نیست. در این شرایط و در این قبیل قراردادها، ملاک اجرای قرارداد، توافق طرفین است. یعنی حدود قرارداد و نحوه عمل به آن در متن قرارداد توضیح داده می‌شود و طرفین موظف به انجام آن هستند. یکی دیگر از دلایل محبوبیت نمونه فرم قرارداد کانال سازی کولر یا به طور کلی قراردادهای پیمانکاری این است که طرفین آزادند که با توجه به شرایطشان محتوای قرارداد را تنظیم کنند.

مبلغ نمونه قرارداد کانال سازی کولر

مبلغ قرارداد، همان حق الزحمه‌ای است که پیمانکار بابت انجام موضوع قرارداد دریافت می‌کند. این مبلغ با توافق پیمانکار و کارفرما و همچنین با توجه به نرخ مصوبه و تعرفه‌های صنفی تعیین می‌شود. در مجموع هر دو طرف قرارداد باید برای مبلغ مشخص شده به توافق رسیده باشند. مبلغ قرارداد را می‌توان به دو شیوه تعیین کرد. شما می‌توانید یک مبلغ کلی برای اجرای کل پروژه در نظر بگیرید. یا اینکه می‌توانید برای هر بخش از پروژه و هر مرحله آن، مبلغی را تعیین کنید.

تعهدات کارفرما

  1. کارفرما باید آب و برق و مکان استراحت و کلیه امکانات اولیه مورد نیاز پیمانکار را تامین کند.
  2. کارفرما باید در زمان مشخص، اقساط قرارداد را بپردازد.
  3. اگر کارفرما علاوه بر موضوع قرارداد یا مطالبی که در قرارداد آمده است، سفارش دیگری داشته باشد، باید به صورت کتبی به اطلاع پیمانکار برساند.
  4. زمانی که پروژه کانال کشی انجام ‌شود، کارفرما موظف است تا مدت مشخصی پس از اتمام قرارداد، با پیمانکار تصفیه حساب کند.

تعهدات پیمانکار

  1. اگر قرارداد با مصالح باشد، پیمانکار موظف است که مصالح را تامین کند.
  2. پیمانکار باید به برنامه زمانی قرارداد پایبند باشد و دقیقاً در آن بازه زمانی مشخص شده، کار را انجام دهد.
  3. پیمانکار در اجرای پروژه کانال کشی باید دقیقاً براساس نقشه و دستورات کارفرما و مهندس ناظر عمل کند.
  4. پیمانکار باید در تعیین ضخامت ورقه‌های کانال‌ها دقت کند که دقیقاً مطابق با سفارش کارفرما باشد.
  5. کلیه سوراخ‌ها و کنده‌کاری‌ها به عهده پیمانکار است.
  6. عایق‌ کاری‌ها به عهده پیمانکار است.

نماینده یا وکیل حاضر در نمونه قرارداد کانال سازی کولر

کارفرما یا پیمانکار می‌توانند نماینده یا وکیل خود را برای امضای قرارداد بفرستند. نماینده یا وکیل باید مدرکی داشته باشد که نشان دهد حق امضای قرارداد را دارد و همچنین لازم است اطلاعات و مشخصات او نیز در متن قرارداد کانال سازی نوشته شود.

تعیین خسارت در نمونه قرارداد کانال سازی کولر

برای انجام نمونه قرارداد کانال کشی کولر مدت مشخصی تعیین می‌شود. پیمانکار موظف است در آن بازه زمانی، پروژه را به اتمام برساند و تحویل دهد. اگر پیمانکار در بازه زمانی مشخص شده نتواند موضوع قرارداد را به اتمام برساند، کارفرما می‌تواند به ازای هر روز تاخیر از او خسارت بگیرد. در این بخش از قرارداد، میزان خسارت به ازای هر روز تعیین و نوشته خواهد شد.

پیشنهاد ما

شما می‌توانید وظیفه تنظیم قرارداد خود را به ما بسپارید. برای ثبت سفارش تنظیم قرارداد یا دریافت مشاوره حقوقی تلفنی روی هر یک از لینک‌های قبل بزنید و درخواستتان را ثبت کنید.

دانلود نمونه قرارداد پیمانکاری تک نفره

اگر قرار است یک نفر به عنوان پیمانکار، برای امور کانال سازی کولر اقدام کند این قرارداد را بین خودتان و ایشان تنظیم و امضا کنید. در واقع اگر پیمانکار یک فرد است، این قرارداد مناسب خواهد بود.

نمونه قرارداد پیمانکاری تک نفره
دانلود نمونه قرارداد پیمانکاری تک نفره

دانلود نمونه قرارداد پیمانکاری

اگر قرار است فرایند کانال سازی کولر شما توسط یک تیم یا شرکت انجام شود از این قرارداد کامل استفاده کنید.

نمونه قرارداد پیمانکاری
دانلود نمونه قرارداد پیمانکاری
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس، کارشناس حقوقی و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات