قرارداد شراکت در تولید چیست و نمونه قرارداد شراکت تولیدی چه نکاتی دارد؟ + نمونه قرارداد

-
بروزرسانی:1401/08/09
زمان مطالعه: 12 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد شراکت در تولید

قرارداد شراکت در تولید یا فرم شراکت نامه تولیدی ، از انواع قرارداد‌ مشارکت مدنی است. بسیاری از تاجران و سرمایه گذاران که به دنبال یک سرمایه گذاری پر‌‌سود هستند، همواره به تاسیس واحد‌های تولیدی و همچنین شراکت در عرصه تولید فکر می‌کنند. خیلی از آن‌ها ممکن است بنگاه‌های تولیدی تاسیس کنند یا اینکه صرفا سرمایه خود را در جهت کسب سود ناشی از تولید، در یکی از بنگاه‌های تولیدی یا کارخانه‌هایی که به تولید محصولات مختلف می‌پردازند، وارد کنند.

با این وجود، مشارکت در زمینه‌هایی مثل مشارکت در تولید دارو ، مشارکت در تولید صنعتی ، مشارکت در تولید نرم افزار ، مشارکت در تولید پوشاک و… نیازمند بررسی نکات حقوقی مهمی است که رعایت هرکدام از آن‌ها به شما در کسب سود بیشتر کمک می‌کند.

از طرف دیگر، هر سرمایه گذار یا مدیر بنگاه تولیدی، باید بداند که برای مشارکت در تولید ، پیش از شروع به هرکاری، گرفتن مجوز‌های لازم برای کسب و کار آن‌ها و البته انجام بعضی از امور مربوط به شراکت، ضروری می‌باشد. در غیر اینصورت، اگر شما به الزامی بودن مجوزهای تاسیس بنگاه‌های تولیدی توجه نکنید، در آینده نزدیک، ممکن است با مشکلات زیادی مانند جریمه‌هایی که دولت به شما تحمیل می‌کند، رو‌به‌رو شوید. یا مثلا اگر با شریک خود نمونه قرارداد شراکت در تولید امضا نکنید، به احتمال زیاد، از شراکت مفید و سود آوری برخوردار نخواهید بود و حتی ممکن است در آینده نزدیک، در نتیجه زیان‌هایی که این سرمایه گذاری به همراه دارد، شراکت میان شما و شریکتان از بین برود.

بنابراین، در این مقاله با هدف حفظ شراکت میان شما‌ و شریکتان و در نتیجه، سودآوری هر چه بیشتر تولیدات شما، نمونه قرارداد مشارکت تولید را بررسی می‌کنیم.

قرارداد شراکت در تولید

تعریف قرارداد مشارکت در تولید

وقتی دو یا چند نفر، سرمایه نقدی و غیرنقدی خود را، روی هم بگذارند و برای رسیدن به سود در عرصه تولیدات، شراکت کنند، باید یک قرارداد شراکت تنظیم شود. نام این توافق نامه، قرارداد مشارکت در تولید است.

قرارداد مشارکت در تولید یکی از قرارداد‌های زیرمجوعه قرارداد مشارکت مدنی، موضوع ماده 10 قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران است.

قرارداد مشارکت مدنی نیز طبق آنچه قانون مدنی معین کرده است قراردادی است که در نتیجه آن، هر یک از شرکا سرمایه خود را اعم از مالی و غیر مالی وارد شراکت می‌کند و در نتیجه این اقدام، به شراکت و کسب سود ناشی از آن می پردازد.

همچنین قرارداد مشارکت مدنی، تعهدات مربوط به هریک از شرکا را در قبال کسب و‌کار آن‌ها معین می‌کند و شرکا را در مورد انجام هر یک از آن‌ها اجبار می‌کند.

ویژگی دیگری که که این قرارداد از آن برخوردار است، تعیین سهم هر یک از شرکا و طرفین قرارداد است تا از ضایع شدن حقوق طرفین، جلوگیری شود.

قرارداد مشارکت در تولید از چه اهمیتی برخوردار است؟

تمامی سرمایه گذاران می‌دانند که شراکت در حوزه کسب و کار تولیدی می‌تواند چه سود روز‌افزون و زیادی را به همراه داشته باشد.

در تمامی حوزه‌ها مانند تولید نرم افزار و سایر مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم مانند مشارکت در تولید دارو یا مشارکت در تولید صنعتی مانند شراکت در کارخانه نساجی و سایر موارد مربوط به مشارکت در تولید محصول ، هر سرمایه گذار به دنبال کسب سود زیاد ناشی از تولید است.

گاهی ممکن است، سرمایه گذاری باشد که از دارایی مالی نسبتا بالایی برخوردار است. در مقابل، شخص یا اشخاصی وجود دارند که از مهارت چشمگیری مثلاً در عرصه بافندگی و دوخت‌ و دوز برخوردار هستند.

در این شرایط، برای اینکه میان سرمایه گذار و این افراد، شراکت در تولید برقرار شود، نمونه قرارداد شراکت در تولید تنظیم می‌شود و در نتیجه این قرارداد مشارکت ، سرمایه گذار با همراهی این افراد حرفه‌ای به کسب سود از تولیدات خود می‌پردازد.

بنابراین، اینطور نیست که سرمایه گذار بودن مساوی با داشتن منابع مالی باشد. بلکه هریک از افرادی که در حرفه‌ای مهارت دارند، دارای سرمایه هستند و می‌توانند با شخص دیگری که از سرمایه مالی برخوردار است، شریک شوند. سرمایه این اشخاص، تخصص آن‌ها است.

شما نیز ممکن است دوستانی داشته باشید که مثلا در حوزه نرم افزار ، از تجربه کافی برخوردار هستند و تحصیلات آنان در این زمینه بوده است.

یا حتی اشخاصی را بشناسید که از تحصیلات دانشگاهی نیز برخوردار نیستند اما در مشاغل مختلف صنعتی، از مهارت بالایی برخوردار باشند.

در اینجا است که قرارداد مشاركت در توليد برای شما حرف اول را می‌زند و باعث می‌شود تا شراکتی میان شما و دوستانتان به وجود آید که تا سال‌های طولانی، در صورت وجود مدیریت صحیح، از این شراکت، سود ببرید.

بنابراین، اهمیت قرارداد مشارکت در تولید در این امر خلاصه می‌شود که شما، شراکتی را با کمک آن آغاز می‎‌کنید و تجربه مطمئن سود‌آوری مناسب در کنار دوستان شما را به همراه دارد و کمک می‌کند تا به رویا‌های خود، بیشتر از قبل فکر کنید و به آن‌ها نزدیک‌تر شوید.

پیش از اقدام به تولید از طریق بنگاه‌ یا موسسات تولیدی، باید چه اقداماتی انجام شود؟

شما به عنوان یک سرمایه گذار اعم از مالی یا حرفه‌ای، قصد دارید شراکتی را آغاز کنید که در نتیجه آن به سود کلانی دست پیدا کنید.

هدف بسیاری از سرمایه گذاران جهان نیز از اقدام به تاسیس انواع کسب و کار‌ها، همین بوده و در تلاش هستند تا در نتیجه مدیریت و شراکت از راه‌های مناسب، به این هدف دست پیدا کنند.

سرمایه گذاران موفق، همواره به نکات مهم حقوقی و اقداماتی که از آن‌ها ناشی می‌شود توجه دارند و در نتیجه انجام آن‌ها، نه تنها در کسب و کار خود بلکه در شراکت خود، با مشکل مواجه نمی‌شوند.

مهم است که شما هم به عنوان سرمایه گذار آگاه، به این دسته از اقدامات، توجه کنید، مثلا لازم است پیش از اقدام به انجام هر کاری، قرارداد مشارکت در تولید امضا کنید.

بدون شک در نتیجه انجام این کار و گرفتن مجوز‌های قاونی، همه چیز برای آغاز یک شراکت رو به رشد و کسب منفعت ناشی از آن مهیا می‌شود.

نمونه قرارداد شراکت در تولید چه نکاتی دارد؟

نمونه قرارداد شراکت در تولید نیز همچون سایر قرارداد‌ها، از نکات حقوقی خاصی برخوردار است که رعایت آن‌ها برای صحت قرارداد لازم است.

ازجمله نکات حقوقی قرارداد شراکت در تولید عبارت‌اند از:

مشخصات طرفین

در این قرارداد، هریک از شرکا باید مشخصات دقیق و کامل خود را در متن قرارداد ذکر کنند.

البته ممکن است یکی از طرفین یا هردو از وکیل استفاده کنند.

در این صورت نیز لازم است وکالت نامه هر یک از وکلای طرفین به قرارداد فوق، پیوست شود.

موضوع قرارداد مشارکت در تولید

در هر قراردادی موضوع قرارداد باید در متن آن به طور واضح بیان شود.

نمونه قرارداد مشارکت در تولید نیز ، همانطور که روشن است در مورد تولید است. اما لازم است نوع کالای تولیدی را نیز مشخص کنید.

زمان دقیق آغاز و پایان شراکت در نمونه قرارداد شراکت در تولید

قرارداد شراکت تولید دارای مدت است. بنابراین، شراکت از تاریخ مشخصی آغاز خواهد شد و بعد از سپری شدن مدت معینی، قرارداد شراکت به پایان می‌رسد، مگر آنکه شرکا مجددا قرارداد را تمدید کنند یا لازم باشد یک نمونه قرارداد شراکت تولیدی جدید امضا شود.

بنابراین حتما در قرارداد شراکت در تولید ، زمان و تاریخ دقیق آغاز شراکت و پایان آن نوشته شود و در زمانی که شراکت به پایان می‌رسد، در صورت تمایل به ادامه شراکت ، نسبت به تمدید آن اقدام کنید.

همانطور که گفته شد، تمدید به دو شکل است. یا همان قرارداد به صورت خودکار تمدید می‌شود یا تمدید آن را مشروط به توافق طرفین کرده‌اید، که در اینصورت، پس از توافق طرفین، یا همان قرارداد را تمدید می‌کنید یا اگر لازم است شرایط جدیدی در متن قرارداد مشارکت تولیدی نوشته شود، باید قرارداد شراکت جدیدی امضا کنید.

میزان آورده هر یک از طرفین قرارداد شراکت در تولید و حساب سود و زیان

لازم است هر یک از شرکا ، آورده یا سرمایه‌ای که برای این شراکت، در نظر گرفته‌اند را در متن قرارداد ذکر کنند.

به عنوان مثال، ممکن است آورده شریک اول، سرمایه مالی مانند چک و یا وجه نقد باشد و شریک دوم نیز از آورده غیر مالی، مانند مهارت در تولید نرم افزار یا اپلیکیشن‌های کاربردی برخوردار باشد.

همچنین باید میزان سهم هر یک از طرفین مشارکت، از سود ناشی از شراکت در تولید تعیین شود.

از طرف دیگر، هر یک از شرکا در متن قرارداد شراکت در تولید ، باید روش پرداختن زیان ناشی از مشارکت خود در این عرصه را بیان کنند.

البته این خصوصیت تمامی کسب و کار‌ها است که ممکن است در آغاز کار یا در ادامه فعالیت با توجه به وضعیت‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و… با زیان یا خسارت‌های مختلف مواجه شوند.

بنابراین در شراکت خود تردید نکنید و با مدیریت صحیح کسب و کار خود، به دور از نگرانی به دنبال کسب سود باشید.

مسئولیت پرداخت هزینه‌های جاری شراکت در تولید

در قرارداد شراکت در تولید ، حتما ذکرکنید که هر یک از طرفین قرارداد چه مسئولیتی در قبال هزینه‌های جاری شرکت دارند.

این هزینه‌های جاری، میزان مالیاتی که شرکت باید به دولت بپردازد و البته بیمه کارکنان شرکت را نیز شامل می‌شود.

بنابراین سهم هر شریک از مالیات و بیمه کارکنان نیز، در متن قرارداد، ذکر می‌شود.

اطلاعات موجود در قرارداد شراکت در تولید محرمانه است

هر یک از طرفین قرارداد مشاركت در توليد ملزم می‌باشند که اطلاعات و اسراری که مربوط به کسب و کار آن‌ها است را حفظ کند و از انتشار آن‌ها نزد اشخاص دیگر، بدون کسب اجازه از شریک یا شرکای دیگر، پرهیز کند.

در غیر این صورت ممکن است به جرم افشای اسرار شغلی ، مشمول ماده 648 قانون مجازات اسلامی شوند. بنابراین لازم است هر‌یک از طرفین قرارداد، اسرار مختلف تجاری و مالی شرکت را حفظ کنند و آن‌ها را محرمانه بدانند.

معمولا در قرارداد‌های شراکت، یک ماده مفصل در مورد محرمانگی اطلاعات وجود دارد. در نمونه قرارداد مشارکت رکلا نیز، این موضوع در چند بند، نوشته شده است.

البته درصورتی که در قرارداد شراکت در تولید ، در مورد محرمانگی اطلاعات، تعیین تکلیف نشده است جای نگرانی نیست. می‌توانید با شریک یا شرکای خود یک قرارداد محرمانگی دو جانبه امضاء کنید و اطلاعات مالی و تجاری کار را حفظ کنید.

امضاء و اثر انگشت هر یک از طرفین نمونه قرارداد شراکت تولید

هر یک از شرکا یا طرفین نمونه قرارداد مشارکت تولید ، باید تمام صفحات را امضاء کنند و در کنار امضاء، اثرانگشت نیز زده شود. این کار ضروری است و اغلب به آن توجه نمی‌شود. ضمناً تمام صفحات قرارداد را شماره گذاری کنید.

تعداد نسخه‌های قرارداد

از قرارداد مشارکت تولیدی ، باید سه نسخه تهیه شود.

دو نسخه به طرفین قرارداد یا شرکا واگذار می‌شود.

یک نسخه نیز، برای زمانی کاربرد دارد که میان شرکا اختلاف به‌وجود می‌آید.

در این صورت، این نسخه برای حل اختلاف به مرجع قضایی یا داور قرارداد تقدیم می‌شود.

البته تعداد نسخه‌های نمونه قرارداد شراکت تولیدی نسبت به تعداد شرکا متفاوت است اما همیشه باید یک نسخه بیشتر از تعداد شرکا، برای زمان اختلاف تنظیم شود.

رعایت عدالت در قرارداد شراکت در تولید

عدالت اقتضاء می‌کند که مسئولیت‌های ناشی از شراکت با رعایت حقوق هریک از شرکا و به طور مساوی، بین تمامی شرکا تقسیم شود.

واضح است که هیچ امری جز تعادل و حفظ عدالت قراردادی ، مقدمه یک شراکت پرسود و ماندگار نیست، چرا که رعایت این اصل، مقدمه ایجاد اعتماد و دوستی میان شما و شرکا است.

بنابراین شما با رعایت حقوق شریک خود، پایه‌های کسب و کار خود را محکم‌تر خواهید کرد، چراکه به شریک خود اطمینان خواهید داد که از حقوق وی سوء استفاده نخواهید کرد و همین اطمینان، زمینه را برای پیشرفت روز افزون شراکت شما و کسب سود بیشتر فراهم می‌کند. دنیای امروز، دنیای فعالیت‌های تیمی است و یک تیم زمانی موفق است، که همه، آن را متعلق به خود بدانند.

نمونه قرارداد مشارکت در تولید دارو

یکی از انواع قرارداد مشارکت، نمونه قرارداد مشارکت در تولید دارو است.

این قرارداد معمولاً بین پزشک داروساز و سرمایه گذار تنظیم می‌شود اما ممکن است چند پزشک نیز، قرارداد مشارکت در تولید دارو را امضا کنند. فرمت قرارداد مشارکت در تولید دارو ، مشارکت مدنی است. به عبارت دیگر، اگر قصد شراکت در حوزه داروسازی دارید، باید قرارداد مشارکت مدنی تنظیم شود.

نمونه قرارداد مشارکت در تولید صنعتی

بخش تولیدات صنعتی، یکی از بخش‌های پرسود تولیدی است.

اگر قصد شراکت در حوزه تولید صنعتی دارید و می‌خواهید یک قرارداد شراکت تنظیم کنید، باید نمونه قرارداد مشارکت در تولید صنعتی تنظیم شود. بنابراین در این مورد نیز، امضای قرارداد مشارکت مدنی کفایت می‌کند. مگر آنکه شرایط خاصی مدنظر طرفین باشد که در اینصورت، می‌توانید تنظیم قرارداد را به مجموعه ما بسپارید.

نمونه قرارداد مشارکت در تولید محصول

برای شروع شراکت در حوزه تولید محصول نیز، باید تمام نکاتی که در بالا گفته شد، رعایت شود. بنابراین، فرمت نمونه قرارداد مشارکت در تولید محصول نیز مانند سایر قراردادهای مشارکت مدنی است. مگرآنکه شرایط خاصی در نظر داشته باشید که لازم باشد، براساس آن، قرارداد اختصاصی تنظیم شود. در مورد مشارکت در تولید پوشاک نیز به همین شکل است و لازم است نمونه قرارداد مشارکت در تولید پوشاک تنظیم شود یا از یک نمونه شراکت نامه کامل استفاده کنید.

نمونه قرارداد مشارکت در تولید نرم افزار

خرید نرم افزار، تقاضای بالایی دارد. دنیای امروز، دنیای خدمات مجازی است.

بدون شک، به شرط رعایت تمام جوانب حقوقی، شراکت در این حوزه، یک مشارکت پرسود است.

بنابراین نمونه قرارداد مشارکت در تولید نرم افزار اولین شرط شروع به شراکت در حوزه نرم افزاری می‌باشد. فرم شراکت نامه تولیدی نرم افزار نیز، مشارکت است و باید تمام موارد گفته شده در بالا، به همراه برخی نکات دیگر، در متن قرارداد شما وجود داشته باشد.

سخن پایانی

بسیاری از سرمایه گذاران اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی، در مشورت گرفتن از یک متخصص حقوقی در جهت کسب و کارهای پرسود و منعقد کردن قرارداد‌های تجاری، دریغ نمی‌کنند. مسلم است که یک متخصص، سال‌ها در زمینه‌های متفاوت حقوقی وقت گذاشته است و مطالعات مرتبط و تجربیات متعددی دارد. بنابراین، با چالش‌های حقوقی و قراردادی آشنا است و به سرمایه گذاری و عمل تجاری و قانونی شما، سرعت می‌بخشد.

بسیاری از افرادی که اقدام به تنظیم قرارداد می‌کنند ممکن است از برخی از ویژگی‌های قراردادی و حقوقی که می‌تواند نصیب آن‌ها شود اطلاع نداشته باشند و حتی، برخی از حقوق قانونی خود را در نتیجه عدم آگاهی، نادیده بگیرند. بنابراین به نظر می‌رسد بهره‌مندی از مشاوره متخصصان حقوقی که بیشتر از هر شخص دیگری، از قوانین متفاوت آگاه هستند، می‌تواند کمک زیادی به شرکا بکند. نه تنها در بهره‌مندی از حقوق قانونی، بلکه در پیشبرد اهداف کسب وکارهای پرسود، مشاوره حقوقی ضرورت دارد.

پیشنهاد ما

نمونه قرارداد مشارکت در تولید اکنون در دسترس شما است.

با زدن بر روی عکس زیر ، وارد توضیحات نمونه قرارداد شراکت تولیدی خواهید شد.

اگر شرایط بسیار خاصی برای چگونگی انجام شراکت خود در نظر دارید، می‌توانید به منظور بررسی نکات قانونی و حقوقی نوشتن قرارداد با ما مشورت کنید یا اینکه می‌توانید با زدن روی عبارت تنظیم قرارداد ، به صفحه اختصاصی سفارش قرارداد وارد شوید و مسئولیت نوشتن شراکت نامه‌ای که در نظر دارید را به گروه حقوقی رکلا بسپارید. با استفاده از این خدمات، می‌توانید به سهولت به قراردادی که نیاز دارید، دسترسی داشته باشید.

علاوه براین، از دیگر خدماتی که می‌تواند به سوالات و ابهامات ذهنی شما در خصوص مسائل حقوقی و قانونی قرارداد شراکت در تولید پاسخ دهد، خدمات مشاوره حقوقی تلفنی است. برای بهره‌مندی از این خدمات نیز، می‌توانید به سهولت درخواستتان را ثبت کنید.

دانلود قرارداد کامل

این قرارداد را همین حالا دریافت کنید. برای دریافت قرارداد، روی تصویر زیر بزنید.

نمونه قرارداد مشارکت تولید
دریافت قرارداد
سید علی رضا زارع مویدی
«سید علی رضا زارع مویدی» کارشناس حقوقی دانشگاه تهران و فعال در حوزه تالیف قراردادهای داخلی و بین المللی است. بخش قابل توجهی از مقالات موجود در مجله حقوقی رکلا، توسط ایشان نگاشته شده است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات
(6 نظر)
account_circle
حمیدرضا جهان مهر
thumb_up_alt

سلام
نکاتی که در خصوص تنظیم قراردادها متذکر شدید بسیار مفید هستند
لینک شماره تماس هاتون کار نمیکنه
نمونه قرارداد مشارکت در تولید میخواستم
سپاس

09:34
20 مرداد 1399
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها

سلام. وقت بخیر. با تشکر از شما…
قرارداد مشارکت تولید در بانک قرارداد رکلا قرار گرفته است.
مشکل لینک را نیز حل کردیم. از اطلاع رسانی شما سپاس گزاریم.

12:58
23 مرداد 1399
account_circle
رعنا حسنی
thumb_up_alt

در مورد قرارداد همکاری برای کارگاه چند سوال داشتم:
من و دوستم یه کارگاه تولیدی راه اندازی کردیم. توافقاتی در مورد کار و نحوه درصد از کار انجام دادیم. میخوام این توافقات در قالب یه قرارداد رسمی و روی کاغد شکل بگیره. شما چه کمکی می‌تونید به ما بکنید؟

13:43
13 آبان 1399
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها

سلام. وقت بخیر. امیدواریم که روابط شراکتی شما با قدرت پیش بره و مایه برکت برای شما و مردم باشه. شما می‌تونید درخواست تنظیم قرارداد ثبت کنید. ما درخواست شما رو بررسی می‌کنیم و باهاتون تماس می‌گیریم و مشاوره میدیم. برای ثبت درخواست تنظیم قرارداد روی اینجا بزنید.

09:29
14 آبان 1399
account_circle
زراعت پیشه
thumb_up_alt
سلام. وقتتون بخیر. قصد سرمایه گذاری برای مواد اولیه کارگاه تولید لباس دارم. چه نکاتی رو در قرارداد باید مد نظر داشته باشم. در ضمن می‌خوام سفارشی کار کنم. مثلا برای یک سفارش خاص سرمایه بذارم و سودش رو بگیرم. ممنونم.
09:43
15 آذر 1400
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
سلام. وقت بخیر. در خصوص این مورد، بایستی با مشاوران حقوقی رکلا صحبت شود. گفتگو در خصوص جنبه‌های مختلف یک قرارداد نیازمند آگاهی ما از نگرانی‌های عمده شما است. لطفا درخواست خود را در بخش «مشاوره حقوقی تلفنی» ثبت کنید تا همکارانم با شما تماس بگیرند.
12:27
16 آذر 1400
account_circle
نیشابوری
thumb_up_alt
سلام خسته نباشید. من با شخصی در تولید سفال شراکت داشته‌ام. ۵۰۰ میلیون آورده شریکم بوده و تخصص من هم سرمایه من. حالا ما چطور باید در سود و ضرر سهیم باشیم. البته شریکم ۵۰۰ میلیون خودش رو برداشته. ۳۰۰ میلیون هم از سود را برداشته که از تولید به دست آمده. برای من چیزی نمانده. لطفا راهنمایی کنید ممنون.
07:28
27 اسفند 1400
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
سلام. وقت بخیر. اگر قراردادی میان طرفین وجود داشته است قاعدتا در متن آن، در خصوص سهم هریک از طرفین، تعیین تکلیف شده است در غیر این صورت، آن قرارداد واجد اعتبار نیست و در خصوص سهم هریک از طرفین، از طریق مراجع صالح قانونی اقدام خواهد شد.
09:17
28 اسفند 1400
account_circle
سمیه امامدادی
thumb_up_alt
اگر در مشارکت تولید پوشاک، من پول رو برای سرمایه بذارم، بعد از تولید به عنوان شریک مالی باید اصل پول رو شرکا به من برگردونن و سود حاصله بین ماتقسیم بشه با توجه به ابنکه سرمایه دو شریکم مهارتشون در کاره؟
13:50
01 مهر 1401
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
سلام. اصولا خیر. سرمایه شما به کسب و کار تزریق خواهد شد و ما به ازایی ندارد. همانطور که دو شریک دیگر، تخصص خود را می‌گذارند و ما به ازایی دریافت نخواهند کرد.
12:25
03 مهر 1401
account_circle
میر شاهی
thumb_up_alt
با سلام و وقت بخیر. در رابطه با شراکت می‌خواستم یه سوال بپرسم. من یک زمین دارم و می‌خوام در این زمین با آورده مالی شخصی، یک تولیدی راه اندازی کنم (ارزش زمین ۱۵ میلیارد و آورده مالی این شخص ۳۰۰ میلیون). من مسئولیت بهره برداری، طراحی و مدیریت این تولیدی رو برعهده دارم و ایشان به عنوان یکی از استاد کار مشغول می‌شوند. آیا باید بابت آورده مالی این شخص ضمانتی مثل چک و سفته بدم؟
05:55
27 مهر 1401
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
سلام. وقت بخیر. در این مورد، طرفین می‌توانند با هم توافق کنند و این موضوع یک الزام قانونی نیست. به عبارت دیگر، لزومی به ارائه سفته یا چک ضمانت وجود ندارد و اعتبار قرارداد شراکت شما نیز موکول به وجود آن نیست.
06:52
28 مهر 1401