نمونه قرارداد نصب کاغذ دیواری ؛ انواع و نکات مهمی که بهتر است بدانیم!

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1401/06/09
زمان مطالعه:
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد نصب کاغذ دیواری

قرارداد نصب کاغذ دیواری از قراردادهای کاربردی و محبوب برای بسیاری از اشخاص است. از این قرارداد برای زیباسازی دکوراسیون و فضای داخلی ساختمان مسکونی و اداری، اتاق کار، منزل و محیط کار و… استفاده می‌شود. استفاده از کاغذ دیواری امروزه محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. نصب نسبتاً ساده و سریع، هزینه بسیار کمتر از نقاشی ساختمان، طرح‌ها و مدل‌های زیبا و متنوع و… از دلایلی هستند که باعث علاقه اکثریت مردم به کاغذ دیواری شده است.

امروزه بسیاری از شرکت‌ها و کارخانه‌ها، کاغذهای دیواری تولید می‌کنند و با فروش آن، جایگاه بسیار خوبی در دنیای اقتصاد کسب کرده‌اند. بیشترین مشتریان کاغذهای دیواری، اشخاصی هستند که دغدغه تغییرات مثبت و تغییر دکوراسیون دارند. از طرف دیگر دایره مشتریان کاغذ دیواری گسترده است، زیرا به دلیل به صرفه بودن و قیمت مناسب، در میان قشر متوسط یا به عبارت دیگر، اکثریت جامعه جایگاه بسیار خوبی دارد.

نمونه قرارداد نصب کاغذ دیواری چیست؟

فرم قرارداد نصب کاغذ دیواری قراردادی است که با امضای آن، خدمات نصب کاغذ دیواری برای شخص متقاضی (کارفرما) انجام می‌شود. این قرارداد در بسیاری از مواقع، بین شرکت‌های تولید کننده کاغذ دیواری و مشتریانشان تنظیم می‌شود. شرکت‌های تولید کننده کاغذ دیواری، خدمات نصب آن را نیز انجام می‌دهند. بعضی شرکت‌ها بابت نصب در محل، هزینه دریافت نمی‌کنند اما بسیاری از شرکت‌ها برای فرستادن فرد متخصص و نصب کاغذ دیواری هزینه می‌گیرند. البته اشخاصی نیز هستند که به طور مستقل از شرکت‌ها، صرفاً به حرفه نصب کاغذ دیواری مشغولند و این کار را به صورت دستمزدی انجام می‌دهند. در نمونه قرارداد نصب کاغذ دیواری ، یک طرف مشتری است و طرف دیگر شرکتی که قصد ارائه خدمات فروش و نصب کاغذ دیواری را دارد (یا هر شخصی که مستقل و به عنوان نصاب فعالیت می‌کند).

برای مثال ممکن است شما مالک یا سازنده یک ساختمان چند طبقه باشید و بخواهید برای تمامی واحد‌ها کاغذ دیواری نصب کنید. در این زمان می‌توانید با یک شرکت قرارداد تنظیم کنید و به وسیله آن قرارداد، هم کاغذ دیواری را خریداری کنید و هم بخواهید که اجرا و نصب کاغذ دیواری‌ها را برایتان انجام دهند. این قرارداد نوعی قرارداد پیمانکاری محسوب می‌شود و شرکت بابت خدماتی که ارائه می‌دهد از شما حق الزحمه مشخصی دریافت می‌کند.

نمونه قرارداد نصب کاغذ دیواری از نگاه قانون

این قرارداد یک نوع قرارداد پیمانکاری است که برای انجام کار مشخصی میان طرفین تنظیم می‌شود. قرارداد را با توجه به قانون مدنی تنظیم می‌کنند. برای تنظیم این قرارداد می‌توانیم به ماده 10 قانون مدنی استناد کنیم. ماده 10 قانون مدنی می‌گوید: «این امکان وجود دارد که هر نوع قراردادی تنظیم شود و مانعی برای تنظیم قراردادهای خصوصی وجود ندارد. تنها شرط لازم برای عقد این قراردادها، این است که قانون به درستی رعایت شده باشد و مخالف صریح قانون نباشند.» بنابراین تنظیم این قرارداد، با دقت به قانون، کاملاً صحیح است و ایرادی ندارد.

انواع نمونه قرارداد نصب کاغذ دیواری

به طور کلی به دو صورت می‌توانیم قرارداد نصب کاغذ دیواری تنظیم کنیم. در ادامه به توضیح درباره این دو روش می‌پردازیم:

  1. به صورت دستمزدی
  2. به صورت ساده

فرم قرارداد نصب کاغذ دیواری به صورت دستمزدی

این نوع از قرارداد نصب کاغذ دیواری به چند شکل تنظیم می‌شود:

  1. حالت اول اینطور است که کارگر یا نصاب کاغذ دیواری با شرکت تولید کننده کاغذ دیواری قرارداد منعقد می‌کند. به این صورت که شرکت با نصاب قرارداد کار تنظیم می‌کند. شرایط کار نیز به این صورت است که نصاب به ازای هر متر مربعی که کاغذ دیواری نصب می‌کند، حقوق می‌گیرد.
  2. حالت دوم به این صورت است که شخصی برای یک ساختمان، کاغذ دیواری خریداری کرده است و از یک نصاب می‌خواهد به صورت دستمزدی، در ازای نصب هرمتر مربع، حق الزحمه بگیرد.

فرم قرارداد نصب کاغذ دیواری به صورت ساده

این نوع از قرارداد همان شکل معمول قراردادهای پیمانکاری است. در این قرارداد، مقدار کار مشخصی به نصاب داده می‌شود و انتظار می‌رود که نصاب، در زمان مشخص شده، کار را به انتها برساند. در این قرارداد، متراژ کاغذ دیواری، ملاک تعیین دستمزد نخواهد بود. بلکه طرفین پیش از شروع به کار، درباره میزان حق الزحمه به توافق می‌رسند و مبلغ تعیین شده در متن قرارداد ثبت خواهد شد. در این مطلب، بیشتر این نوع از قرارداد نصب کاغذ دیواری را در نظر داریم.

نمونه قرارداد نصب کاغذ دیواری

مبلغ قرارداد

یکی از بخش‌های مهم قراردادهای پیمانکاری، تعیین مبلغ قرارداد و حق الزحمه پیمانکار است. در این بخش از قرارداد با توجه به نوع قرارداد، مبلغ مورد نیاز با توافق طرفین تعیین شده و در متن قرارداد نوشته می‌شود. برای مثال اگر قرارداد نصب کاغذی دیواری به صورت دستمزدی باشد، در این بخش از قرارداد مشخص می‌کنید که به ازای هر متر مربع نصب، چه مبلغی باید به نصاب پرداخت شود و اگر قرارداد نصب کاغذی دیواری ساده تنظیم شده باشد، باید مبلغ کلی قرارداد مشخص شود.

نحوه پرداخت مبلغ قرارداد

کارفرما می‌تواند تعیین کند که حق الزحمه به چه صورت پرداخت شود و پیمانکار نیز این حق را دارد که توافق را بپذیرد یا نپذیرد. برای مثال، کارفرما می‌تواند شرط کند که بعد از به اتمام رسیدن کامل پروژه و نصب تمامی کاغذ دیواری‌ها، حق الزحمه را پرداخت خواهد کرد. ممکن است کارفرما پروژه را به مراحلی تقسیم کرده باشد و در ازای انجام هرمرحله حق الزحمه پیمانکار را بپردازد. برای مثال برای یک ساختمان 4 طبقه، بعد از اتمام هرطبقه، حق الزحمه نصب کاغذ دیواری آن طبقه پرداخت خواهد شد.

برای پرداخت هزینه این قرارداد باید به این نکته توجه شود که قیمت هر مدل از کاغذ دیواری با مدل‌های دیگر فرق می‌کند و با توجه به فرآیند نصب هر مدل کاغذ دیواری، احتمال دارد هزینه نصب نیز متفاوت باشد. به همین دلیل لازم است که در متن قرارداد به انواع کاغذ دیواری‌های به کار رفته در پروژه و مبلغ هر کدام اشاره شود. زیرا کارفرما علاوه بر حق الزحمه نصب کاغذ دیواری، باید هزینه خرید کاغذ دیواری‌ها را نیز پرداخت کند.

دیرکرد در انجام نمونه قرارداد نصب کاغذ دیواری

اگر پیمانکار نتواند پروژه را در زمان مشخص به پایان برساند، کارفرما می‌تواند به ازای هر روز تاخیر از او جریمه بگیرد. میزان این جریمه که در ازای هر روز تاخیر است، در این بخش از قرارداد نوشته می‌شود. کارفرما می‌تواند مبلغ جریمه را مستقیماً از پیمانکار بگیرد یا می‌تواند از میزان حق الزحمه او بکاهد. همه چیز به قرارداد طرفین بستگی دارد.

شروط قرارداد در نمونه قرارداد نصب کاغذ دیواری

هر قرارداد ممکن است شروط خاص و ویژه‌ای داشته باشد که قرارداد برآن اساس تنظیم شود. این شروط توسط طرفین تنظیم می‌شود و آن‌ها موظف هستند که به آن عمل کنند. در این شرایط، هم به تعهدات کارفرما و هم به تعهدات پیمانکار اشاره می‌شود. در ادامه به چند مورد از این شروط توجه کنید:

  1. کارفرما موظف به تامین آب و برق و مکانی برای استراحت و امکانات اولیه مورد درخواست پیمانکار است.
  2. کارفرما موظف به تهیه مصالح و مواد اولیه مورد نیاز پیمانکار است. (اگر تامین کاغذ دیواری به عهده پیمانکار نباشد.)
  3. پیمانکار موظف به تهیه و تامین کلیه ابزار و تجهیزاتی است که برای نصب کاغذ دیواری مورد نیاز است.
  4. پیمانکار مسئول اجرا و نصب کاغذ دیواری است و تضمینی برای کیفیت نوع کاغذ دیواری ندارد.
  5. شخص پیمانکار باید از مواد با کیفیت برای نصب کاغذ دیواری استفاده کند. (اگر تهیه مواد اولیه به عهده پیمانکار باشد.)
  6. پیمانکار در مورد آن بخش از کار که مربوط به نصب کاغذ دیواری باشد، مسئول است.
  7. سطح کاغذ دیواری باید فاقد هرگونه آثار چسب باشد.
  8. مسئولیت کامل کارگران و بیمه و پرداخت حقوق آن‌ها با پیمانکار است و کارفرما در این زمینه مسئولیتی ندارد.

برای مثال به تصویر زیر که بخشی از قرارداد نصب کاغذ دیواری است و توسط تیم حقوقی رکلا تنظیم شده است توجه کنید. لازم به ذکر است که شما باید تعهدات طرفین را به زبان حقوقی صحیح و بدون ابهام بنویسید تا احتمال اختلاف به حداقل برسد.

نمونه قرارداد کاغذ دیواری

پیشنهاد ما

شما می‌توانید تنظیم قرارداد خودتان را به ما بسپارید. به این ترتیب، این امکان را خواهید داشت که قراردادتان را دقیقا مطابق شروط و تعهدات میان طرفین تنظیم کنید و ضمانت اجراهای مناسبی را برای آن در نظر بگیرید. برای بهره مندی از خدمات تنظیم قرارداد اختصاصی ، می‌توانید روی لینک بزنید و درخواستتان را در سایت ثبت کنید. از طرف دیگر، تیم حقوقی رکلا، نمونه‌ای از این قرارداد را تنظیم کرده است. روی تصویر زیر بزنید و وارد توضیحات این قرارداد شوید.

مساله دیگری که نیاز است درباره آن با مشاوران حقوقی ارتباط بگیرید، سوالات حقوقی و ابهامات موجود در خصوص مسائل حقوقی و قانونی روابطی است که میان طرفین برقرار می‌‎شود. برای رسیدگی به این مسائل و دریافت مشاوره و راهنمایی در رابطه با آن‌ها، پیشنهاد می‌کنیم که درخواستتان را در بخش مشاوره حقوقی تلفنی ثبت کنید.

دانلود نمونه قرارداد کاغذ دیواری

از همین جا می‌توانید وارد صفحه دانلود این نمونه قرارداد کامل شوید.

نمونه قرارداد کاغذ دیواری
دانلود نمونه قرارداد کاغذ دیواری
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس، کارشناس حقوقی و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات