در هنگام خرید لپ تاپ، این نکات خرید لپ تاپ نو را به خاطر داشته باشید

-
بروزرسانی:1400/10/13
زمان مطالعه: 7 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
نکات خرید لپ تاپ نو

امروزه، اغلب امور توسط دستگاه‌‎های هوشمند همانند لپ تاپ انجام می‌شوند. علاوه بر آن، چنین دستگاه‌هایی اخیرا با شیوع ویروس کرونا، بیشتر در حوزه‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته‌اند. در این راستا، ممکن است که شما نیز به فکر خرید یک دستگاه لپ تاپ افتاده باشید. به همین منظور، در این مقاله سعی بر آن داریم که شما را با برخی از نکات خرید لپ تاپ نو آشنا کنیم. این قرارداد یکی از انواع قرارداد خرید کالا محسوب می‌شود.

شناسایی نوع یا دلیل استفاده لپ تاپ؛ از مهمترین نکات خرید لپ تاپ نو

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، شناسایی نوع مصرفتان از یک دستگاه لپ تاپ است. این موضوع سبب می‌شود که در زمان خرید لپ تاپ، بهترین انتخاب را داشته باشید زیرا به طور کلی، انواع بسیار زیادی از لپ تاپ‌ها در بازار وجود دارند که برای حوزه‌های مختلفی به کار گرفته می‌شوند. برای مثال، کارکرد لپ‌ تاپ‌های گرافیکی با کاربرد لپ تاپ‌های گیمینگ متفاوت است. در زمینه شناسایی نوع مصرفتان از یک دستگاه لپ تاپ، شما باید نیاز خود را در طی چندین سال آینده نیز مورد نظر قرار دهید.

به همین دلیل، به شما توصیه می‌کنیم که برای این امر، با اشخاص متخصص صحبت کنید و انتظارات دقیق خود از لپ تاپ را با آن‌ها در میان بگذارید. در این میان، مشاوران متخصص با در نظر گرفتن نوع نیاز شما، برند و مدلی که برای مصرف شما پاسخگو باشد را معرفی می‌کنند. این اقدام به شما کمک می‌کند که از خرید لپ تاپ‌های نامرتبط و پرداخت هزینه‌های نا به جا پرهیز کنید و مطابق با بودجه و نیازتان، این دستگاه را خریداری نمایید.

توضیح مرحله به مرحله نکات خرید لپ تاپ نو

پس از انجام مراحل فوق، موارد زیر را برای خرید لپ تاپ نو مورد توجه قرار دهید:

مراجعه به نمایندگی‌های معتبر و رسمی

در راستای بیان نکات در خرید لپ تاپ ، باید اشاره داشت که پس از تعیین نوع مصرفتان از یک دستگاه لپ تاپ، باید به فروشگاه مربوطه مراجعه کنید. با توجه به ناامنی‌هایی که در بازار برای خرید دستگاه‌های دیجیتال وجود دارد، به شما توصیه می‌کنیم به فروشگاه‌های مورد اطمینان خود یا به نمایندگی‌های اصلی برند مورد نظرتان مراجعه کنید. این مسئله، سبب می‌شود که از اصل بودن لپ تاپ مورد نظر و لوازم جانبی همراه آن و همچنین از قاچاق نبودن آن اطمینان حاصل و با آرامش خاطر بیشتری، لپ تاپ را خریداری کنید.

کسب اطمینان از مالکیت فروشنده

توجه داشته باشید یکی از مهم‌ترین نکات خرید لپ تاپ نو این است که فروشنده، مالک دستگاه لپ تاپ مورد نظر شما باشد. به این صورت که اگر فروشنده لپ تاپ به عنوان مالک قانونی آن نباشد، فرآیند خرید لپ تاپ با مشکل روبرو و از لحاظ اعتباری متزلزل می‌شود.

ارزیابی صحت لپ تاپ از نکات خرید لپ تاپ نو

به یاد داشته باشید که در زمان خرید لپ تاپ، حتما آن را از لحاظ صحت و سلامت بررسی کنید. در این خصوص از مسئول فروشگاه یا یک شخص متخصص بخواهید که لپ تاپ را در حضور شما تست کند.

توجه به نکات خرید لپ تاپ نو در هنگام تنظیم قرارداد

به یاد داشته باشید که برای تضمین بیشتر خرید لپ تاپ، قراردادی را برای آن تنظیم و منعقد کنید زیرا قرارداد خرید لپ تاپ ، به عنوان یک سند برای اثبات حقوق و تکالیف شما است و انعقاد آن نیز به عنوان یکی از نکات خرید لپ تاپ نو شناخته می‌شود. در این راستا اگر پس از خرید لپ تاپ، مشکلی میان شما و شخص فروشنده آن ایجاد شود، این قرارداد به عنوان یک سند معتبر برای حل و فصل آن اختلاف، مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین شما با تنظیم قرارداد برای خرید لپ تاپ، با سهولت بیشتری می‌توانید حقوق خود را در صورت وقوع اختلافات احقاق کنید.

قرارداد خرید لپ تاپ براساس نکات خرید لپ تاپ نو

در خصوص بیان مهمترین نکات مربوط به خرید لپ تاپ، باید اشاره داشت که شما باید قرارداد خرید لپ تاپ نو را بر اساس احکام مندرج در مواد 338 الی 465 قانون مدنی تنظیم کنید. بنابراین باید بدانیم که تنظیم این قرارداد بر اساس سایر چهارچوب‌های قانونی، آن را از اعتبار خارج می‌‎کند.

تنظیم صحیح قرارداد خرید لپ تاپ نو ، آثاری را به همراه دارد. یکی از مهم‌ترین آثاری که از این قرارداد ناشی می‌شود، انتقال مالکیت لپ تاپ نو از فروشنده به خریدار است. در این راستا، خریدار موظف است که در ازای دستیابی به مالکیت لپ تاپ، مبلغی را به فروشنده بپردازد.

نکات خرید لپ تاپ نو : شرایط بنیادین صحت قرارداد

مطابق با قانون، شرایط صحت خرید لپ تاپ به شرح ذیل است:

قصد و رضایت خریدار و فروشنده

توجه داشته باشید که فرآیند خرید لپ تاپ، از ماهیت رضایی برخوردار است. یعنی انتقال مالکیت لپ تاپ نو، به محض اعلام اراده خریدار و فروشنده محقق می‌شود. بنابراین شما نیاز ندارید که برای تحقق این فرآیند، تشریفات خاصی را اجرا کنید. برای مثال، تنظیم سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی، برای تحقق انتقال مالکیت لپ تاپ از فروشنده به خریدار نیاز نیست. این نکته، به عنوان یکی از نکات خرید لپ تاپ نو محسوب می‌شود.

صلاحیت قانونی خریدار از نکات خرید لپ تاپ نو

در خصوص توضیح این نکته باید اینطور بگوییم که فروشنده دستگاه لپ تاپ، تنها می‌تواند لپ تاپ را به شخصی بفروشد که دارای صلاحیت‌های قانونی لازم برای برخورداری از حقوق و استفاده از آن باشد. پس اگر فروشنده لپ تاپ را به شخصی بفروشد که از شاخصه‌هایی همچون عقل، بلوغ و رشد برخوردار نباشد، فرآیند خرید لپ تاپ خدشه دار می‌شود.

معین بودن ویژگی‌های لپ تاپ

یکی از قابل توجه ترین نکات خرید لپ تاپ نو ، معین بودن لپ تاپ و اوصاف حاکم بر آن است. در این زمینه شما نمی‌توانید لپ تاپی را خریداری کنید که جزئیات حاکم بر آن مبهم باشد زیرا بر اساس قانون، مشخص بودن تعداد، نوع و وصف لپ تاپ برای صحت انتقال مالکیت آن از فروشنده به خریدار لازم است.

نکات خرید لپ تاپ نو به صورت اقساطی

شما قادر خواهید بود که لپ تاپ مورد نظر خود را با شرایطی، به صورت اقساطی خریداری کنید. این نوع خرید، به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید مبلغ لپ تاپ را در بازه‌ طولانی‌تری بپردازید. البته برای این نوع خرید لپ تاپ، خریدار باید به موجب تضمین، اوراقی همانند چک، سفته یا طلا را به فروشنده ارائه کند. امروزه بستر خرید اقساطی لپ تاپ، نیز از طریق فروشگاه‌های اینترنتی لوازم دیجیتال فراهم شده است.

شرایط ضمانت نامه کالا یا گارانتی از نکات خرید لپ تاپ نو

یکی دیگر از نکات مهمی که برای خرید لپ تاپ باید در نظر داشته باشید، توجه به ضمانت نامه یا گارانتی آن است. گارانتی لپ تاپ، برای تضمین کیفیت و عملکرد آن ارائه می‌شود. اگر در زمان گارانتی، در لپ تاپ عیوبی رخ دهد، کمپانی گارانتی کننده لپ تاپ موظف است که سیستم شما را بدون دریافت هزینه تعمیر یا بر حسب مورد جایگزین کند. در این زمینه، شما برای دریافت خدمات مرتبط با گارانتی، باید مبلغ بیشتری را علاوه بر پول خود لپ تاپ به فروشگاه مسئول بپردازید.

البته باید دقت کنید که تعرفه‌های گارانتی و نیز بازه‌های زمانی قابل پوشش توسط آن‌ها، از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است. از دیگر نکات خرید لپ تاپ نو را باید به شرایطی اختصاص داد که تحت آن به لپ تاپ خدمات گارانتی تعلق می‌گیرد. به بیانی دیگر، شما باید دقت داشته باشید که این امکان وجود دارد که کمپانی گارانتی کننده لپ تاپ، تعمیرات برخی از انواع خرابی‌ها را به صورت رایگان انجام ندهد. به همین منظور به شما توصیه می‌کنیم که در زمان خرید دستگاه خود، از شخص مسئول بخواهید که جزئیات مربوط به گارانتی لپ تاپ را برای شما توضیح دهد.

همچنین توجه داشته باشید که شما قادر هستید پس از اتمام مدت گارانتی لپ تاپ خود، مجددا ضمانت نامه آن را تمدید کنید. چنین تمدیدی به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید برای یک بازه زمانی نسبتا طولانی‌تر، از سرویس‌های کمپانی تولید کننده لپ تاپ بهره ببرید.

برای خرید لپ تاپ به یاد داشته باشید که:

برای خرید لپ تاپ باید به یاد داشته باشید که علاوه بر رعایت تمام نکات ضروری خرید لپ تاپ، لازم است که درباره نکات قانونی و حقوقی این اقدام نیز اطلاعات دقیقی داشته باشید. به همین دلیل، استفاده از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی در این شرایط، اقدام مناسبی است که می‌تواند به سوالات شما پاسخ دهد.

علاوه براین، برای انجام این خرید، به سندی مکتوب نیاز دارید که روابط میان شما را مشخص کند. برای دستیابی به این سند، می‌توانید از خدمات تنظیم قرارداد اختصاصی بهره ببرید.

قرارداد فروش اقساطی لپ تاپ

مواقعی که لپ تاپ را به صورت پرداخت اقساطی خرید و فروش می‌کنید، می‌توانید برای ثبت مکتوب توافقات خود، از این نمونه قرارداد بهره ببرید.

نمونه قرارداد فروش اقساطی لپ تاپ
دانلود نمونه قرارداد فروش اقساطی لپ تاپ

قرارداد فروش لپ تاپ (نقدی)

قرارداد فروش لپ تاپ با شرط پرداخت نقدی را از اینجا دریافت کنید. روی تصویر پایین بزنید.

نمونه قرارداد فروش لپ تاپ
دریافت نمونه قرارداد فروش لپ تاپ
فائزه سادات سجادی
فائزه فارغ التحصیل حقوق بین الملل در مقطع کارشناسی ارشد است. علاوه بر آن، بر عملیات تنظیم نمونه قراردادهای رکلا، نظارت مستقیم دارد. علاقه ایشان به تالیف و نگارش محتواهای حقوقی باعث شده است که بخشی از محتواهای موجود در وب سایت رکلا، توسط فائزه نگارش شود.