بهترین راههای موفقیت در کار املاک ؛ چند شگرد مهم که باید یاد بگیرید!

نویسنده:هاجر هوشمند
-
بروزرسانی:1401/02/18
زمان مطالعه: 8 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
موفقیت در کار املاک

یکی از مهم‌ترین عوامل رضایت و آرامش افراد در اجتماع، کسب موفقیت در زمینه دلخواه کاری، اجتماعی و خانوادگی است اما متاسفانه اکثر افراد نمی‌توانند در عرصه مورد نظر خود موفق شوند. ممکن است این افراد به دلیل ترس از شکست، فعالیت خود را آغاز نکنند یا اگر هم اقدامی انجام می‌دهند، به دلایلی نظیر ناامیدی، نداشتن چشم انداز و اهداف، نبود برنامه ریزی دقیق و همچنین به دلیل بهره نبردن از اصول و قوانین مربوط به هدف مورد نظر خود، هیچگاه به چیزی که می‌خواهند و موجب آرامش و لذت آن‌ها می‌شود، دست پیدا نمی‌کنند. در این مقاله قصد داریم عوامل موفقیت در کار املاک و همچنین چگونگی پیشرفت در این حوزه فعالیت پر طرفدار را بررسی کنیم.

هر چند این نکات و اصول مختص افراد فعال در حیطه مسکن است اما ممکن است برخی اصول برای دیگر مشاغل نیز کاربرد لازم را داشته باشد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در هر زمینه‌ای که فعالیت دارید، حتما این مقاله را مطالعه کنید. مطالعه کردن این مقاله برای شما خالی از سود نخواهد بود.

مشاور مسکن کیست؟

مشاور مسکن به کسی اطلاق می‌شود که بر اساس شناخت جامع و اختصاصی خود از اقتصاد، خصوصا بخش مسکن، به خریدار یا فروشنده کمک کند که به آسانی مسکن مورد نظر خود را بخرند یا بفروشد. در واقع، حرفه مشاور مسکن یک نوع فعالیت در عرصه مستغلات است که باعث می‌شود افراد در مواردی مانند خرید، فروش، ساخت و ساز و غیره از شخص فعال در این زمینه راهنمایی‌های لازم را بگیرند. یکی از راه های موفقیت در کار املاک این است که شخص شاغل در این حوزه، از اطلاعات کافی و تخصصی برخوردار باشد و همچنین با نفوذ و قدرت بیان خود بتواند مشاوره‌های مفیدی به طرف مقابل ارائه دهد.

راههای موفقیت در کار املاک

اگرچه موفقیت در هر زمینه‌ای دارای قوانین خاص و ثابتی نیست اما باید این نکته را در نظر گرفت که تا حدود زیادی به نحوه تفکر و برنامه یزی فرد بستگی دارد چرا که هر فردی به هر شیوه و طریقی که فکر کند، به همان شیوه نیز عمل خواهد کرد. بنابراین افکار درست در کنار بهره بردن از اصول و راهکارهای صحیح و مخصوص به حیطه مورد نظر را می‌توان از جمله رمز موفقیت در کار املاک دانست. در ادامه به برخی دیگر از این عوامل نیز اشاره خواهیم کرد.

یادگیری؛ شرط موفقیت در کار املاک

بدون شک یکی از پایه‌های اساسی پیشرفت و رشد در عرصه مسکن، یادگیری مهارت مشاوره دادن به مشتریان است. به واسطه استفاده از مهارت‌های مشاوره دادن، مشاور املاک با دانش و مهارت مربوط به این حیطه مشتریان خود را راهنمایی می‌کند که همین امر در صورت انتقال اطلاعات مفید و کاربردی، علاوه بر حفظ مشتریان قدیمی، باعث جذب مشتریان جدیدی نیز می‌شود. از این رو، توصیه می‌کنیم از طریق ارتباط با مشاورین مسکن قدیمی، مطالعه مقالات و مجلات مربوطه و همچنین استفاده از تجارب و اطلاعات افراد حرفه‌ای و موفق در این عرصه، دانش خود را ارتقاء دهید.

هوشمندانه تبلیغ کنید!

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و به دنبال آن، محبوب و کاربردی شدن فضای مجازی و امکان استفاده از اینترنت، شما می‌توانید به‌راحتی از طریق تبلیغات در سایت‌های فعال در حوزه مسکن، مشتریان زیادی برای حرفه خود جذب کنید در واقع، می‌توانید نمونه‌هایی از فعالیت‌های موفق خود را از طریق این‌گونه سایت‌ها در معرض دید عموم قرار دهید که همین امر جذب مشتری را برای شما به دنبال خواهد داشت. علاوه بر تبلیغات در بستر سایت، این امکان را خواهید داشت که فعالیت خود را در سایر شبکه‌های اجتماعی نیز تبلیغ کنید و به این طریق، محدوده فعالیت خود را گسترش دهید و مشتریان بیشتری جذب کنید.

تعامل و شرکت در سمینارها، از دیگر عوامل موفقیت در کار املاک

از دیگر راههای موفقیت در کار املاک ، برقراری ارتباط و همچنین تعامل با افرادی است که در این زمینه به موفقیت‌های چشمگیری رسیده‌اند. به بیان دیگر، شما باید به طور مداوم در همه سمینارها و سخنرانی‌های مربوط به حرفه خود شرکت کنید زیرا این‌گونه معاشرت‌ها علاوه بر امکان بهره مندی از اطلاعات مفید دیگران، باعث می‌شود که با چهره‌های موفق در این عرصه نیز از نزدیک آشنا شوید. آشنایی با اشخاص برجسته در حرفه خود، علاوه بر جنبه آموزشی و بهره مندی از تجارب آن‌ها، این امکان را فراهم می‌کند که بتوانید روابط کاری مفیدی با آن اشخاص برقرار کنید و همچنین ممکن است که از جانب آن‌ها، پیشنهاداتی برای همکاری به شما ارائه شود.

تاثیر صمیمیت و رو راستی در موفقیت در کار املاک

اگر قصد دارید شخصی که برای اولین بار به دفتر شما مراجعه کرده است، برای همیشه مشتری شما باقی بماند، بهترین راه این است که در همان دیدار اول با او به‌ گونه‌ای برخورد داشته باشید که احساس کند بیشتر از یک مشاور، دوست او هستید. در واقع، اگر در همان ابتدای ورود فرد، با صداقت و صمیمیت به او مشاوره دهید، قطعا آن شخص تحت تاثیر رفتار دوستانه و صادقانه شما قرار می‌گیرد و به شما اعتماد می‌کند. بنابراین برخلاف دیدگاه برخی افراد، در این حیطه صادق بودن و برقراری ارتباط دوستانه با مشتریان، یکی از مهم‌ترین رمز موفقیت در کار املاک است که باعث می‌شود مشتریان زیادی به شما اعتماد کنند.

توجه و پیگیری؛ از جمله اصول موفقیت در کار املاک

از اشتباهاتی که اغلب مشاورین مسکن انجام می‌دهند، این است که وقتی فردی جهت خرید یا فروش ملک به آن‌ها مراجعه می‌کند، بدون آگاهی کامل از درخواست و نیازهای مشتری، بازاریابی و ارائه پیشنهادات خود را آغاز می‌کنند. همین مساله باعث می‌شود که از کسب اطلاعات مورد نیاز مشتری مانند شماره تماس، محله مورد نظر فرد، خصوصیات اخلاقی، تمایلات، سلیقه و میزان مبلغ قابل پرداخت او غافل می‌شوند. در حالیکه کسب و ثبت این موارد، فارغ از انتقال احساس ارزش و احترام به طرف مقابل، این امکان را نیز فراهم می‌کند که در اثر تعامل و رد و بدل شدن اطلاعات، مشتری به شما اعتماد کند و تمایل داشته باشد که مجدد به شما مراجعه کند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم پیگیری و توجه به صحبت‌های مشتری‌هایتان را در اولویت قرار دهید.

برای موفقیت در کار املاک ، قبل از شروع، شنونده باشید!

از دیگر عوامل راز موفقیت در کار املاک شنونده خوبی بودن است. در واقع یک مشاوره مسکن حرفه‌ای و ماهر هیچگاه قبل از شنیدن حرف‌‌ها و درخواست‌های طرف مقابل خود، شروع به سخنرانی و راهنمایی نمی‌کند. به عبارتی دیگر، شما باید ابتدا به طور دقیق و مشتاقانه حرف‌های مشتری خود را بشنوید. گوش دادن دقیق به صحبت‌های مشتری و توجه به او، این امکان را ایجاد می‌کند که بتوانید تا حدودی به خصوصیات اخلاقی و سلیقه مشتری خود پی ببرید. این مساله نیز برای شما نوعی امتیاز محسوب ‌می‌شود چرا که با کسب این اطلاعات، متناسب با سلیقه و شرایط مشتری، مشاوره‌ و پیشنهادات خود را ارائه می‌دهید که در نهایت به نفع خود شما تمام می‌شود.

به روز باشید!

برخورداری از دانش و اطلاعات روز در حوزه مسکن از دیگر راز موفقیت در کار املاک محسوب می‌شود. به این صورت که اگر شما در این زمینه به طور مداوم، دانش خود را به روز نگه دارید، موفقیت چشمگیری به دست خواهید آورد. به این صورت که شما را فردی متخصص و حرفه‌ای در این زمینه می‌داند و در نتیجه با اعتماد بیشتر، به حرف‌های شما استناد می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید زودتر از رقیب‌هایتان در این حرفه به موفقیت برسید، مطمئن باشید یکی از مهم‌ترین راهکارها، یادگیری و ارتقاء دانش خود در حوزه مسکن و مستغلات است.

اهمیت نکات حقوقی معاملات

در مقاله حاضر تقریبا تمامی راه های موفقیت در کار املاک بیان شد. بدون شک بهره مندی از این اصول برای شما کاربردی و مفید خواهد بود اما علاوه بر توجه به این قواعد، مهم است که روابط قانونی و حقوقی خود را نیز جدی بگیرید. شما نیاز دارید که حتما در خصوص آیین قرارداد نویسی و شیوه صحیح انجام معاملات، اطلاعات جامعی داشته باشید. رکلا، در این راستا به ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی می‌پردازد و به صورت اختصاصی در خصوص انواع قراردادها و معاملات مشاوره می‌دهد.

علاوه بر امکان دریافت خدمات مشاوره حقوقی، این امکان را خواهید داشت که از خدمات تنظیم قرارداد اختصاصی نیز بهره ببرید.

قرارداد استخدام مشاور املاک (استخدامی با پورسانت)

مشاوران املاک با امضای این قرارداد می‌توانند در آژانس‌های املاک جذب و استخدام شوند. این قرارداد میان مشاور املاک و کارفرما او امضا می‌شود.

نمونه قرارداد استخدام مشاور املاک
دانلود نمونه قرارداد استخدام مشاور املاک

قرارداد مدیر داخلی املاک

مدیر بنگاه املاک با امضای این قرارداد می‌تواند برای بنگاه خود یک مدیر داخلی استخدام کند.

نمونه قرارداد مدیر داخلی املاک
دانلود نمونه قرارداد مدیر داخلی املاک
هاجر هوشمند
هاجر هوشمند، علاقه مند به تالیف و نگارش است و در بخش تحریریه وب سایت حقوقی رکلا، فعالیت می‌کند. این علاقه باعث شده است که تعداد قابل توجهی از محتواهای تولید شده در رکلا، توسط ایشان گردآوری و تالیف شود.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات