حدود اختیارات مدیر داخلی کلینیک زیبایی، تاثیر مدیریت بر افزایش رضایت مشتری و درآمد

نویسنده:هاجر هوشمند
-
بروزرسانی:1401/04/05
زمان مطالعه: 8 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
مدیر داخلی کلینیک زیبایی

هر مرکزی که افراد زیادی در آن مشغول به فعالیت هستند، مستلزم مدیریتی جدی و دقیق است. از آنجا که امکان دارد مدیر کل یک مجموعه به اقتضای محیط کاری خود، نتواند از تمام جهات به کلیه امور مرکز رسیدگی کند، به فردی نیاز دارد که مسئولیت مدیریت داخلی مجموعه را به او بسپارد. به عنوان مثال، در مراکزی همچون کلینیک‌های زیبایی که معمولا نیروهای زیادی در آن فعالیت می‌کنند و مدیر ارشد آن نیز به دلیل مشغله‌های زیاد نمی‌تواند همه بخش‌ها را رهبری کند، باید یک مسئول داخلی نیز در مجموعه حضور داشته باشد. البته شخصی که تحت عنوان مدیر داخلی کلینیک زیبایی مشغول به کار می‌شود، باید از توانایی‌های خاص فعالیت در این حرفه برخوردار باشد تا بتواند امور محول شده را به خوبی رسیدگی کند.

بنابراین، افرادی که به عنوان مسئول داخلی یک کلینیک زیبایی شاغل هستند، بر اساس دانش و مهارت‌های خود، وظیفه دارند عملکرد سایر نیروها را نظارت و کنترل کنند. همچنین در صورت لزوم، گزارش‌های مربوطه را با جزئیاتی دقیق به رئیس مجموعه انتقال دهند. با توجه به مطالب بیان شده، هدف از تحریر مقاله موجود، ‌ارائه نکاتی مفید در حیطه فعالیت و وظایف مدیر داخلی کلینیک زیبایی است.

این دسته از مدیران، اغلب به واسطه یک قرارداد کار ، استخدام می‌شوند و رابطه‌ای که میان آن‌ها با کارفرما برقرار می‌شود، باید از قانون کار تبعیت کند.

در مقاله قرارداد مدیر داخلی به تفصیل درباره این موقعیت شغلی و چهارچوب‌های قانونی مربوط به آن توضیح داده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم پیش از امضای قرارداد، حتما این مقاله را مطالعه کنید.

مدیر داخلی کلینیک زیبایی کیست؟

در بسیاری از کلینیک‌های زیبایی، ممکن است رئیس مرکز به دلیل مشغله‌‌های زیاد، وقت کافی جهت رسیدگی به کارهایی همچون بررسی و نظارت بر فعالیت پرسنل، رسیدگی به امور اداری، مالی و بهداشتی، شنیدن و برطرف کردن مشکلات مراجعان و پرسنل را نداشته باشد. در این موقعیت، وجود یک فرد با مسئولیت و آشنا به فنون مدیریتی، بسیار ضروری خواهد بود. بنابراین فردی که به عنوان مسئول داخلی یک مرکز درمانی برگزیده می‌شود، علاوه بر تخصص و تحصیلات آکادمیک در حوزه مدیریت و پزشکی، باید از مهارت‌های فردی و اجتماعی نیز برخوردار باشد تا بتواند مسئولیت‌های محول شده را به نحو احسن انجام دهد. با استناد به این بیانات، می‌توان گفت که یک مدیر داخلی به نظارت و رهبری نحوه فعالیت‌ کارکنان بخش‌های مختلف یک کلینیک و همچنین تامین نیازها و امکانات مجموعه مورد نظر می‌پردازد.

انجام وظایف و تعهدات مدیر داخلی کلینیک زیبایی به چه چیزی وابسته است؟

همانطور که می‌دانید موفقیت در هر شغلی، علاوه بر اینکه تا حدود زیادی منوط به برخورداری از دانش تخصصی آن حوزه است،‌ بخش قابل توجهی از آن نیز به توانایی‌‌ها و تجارب شخص بستگی دارد. در واقع، اگرچه برخوردار بودن از دانش و تخصص در حوزه کاری مهم است اما اگر فرد مورد نظر، در کنار دانش خود مهارت‌های لازم را نداشته باشد، بالطبع نمی‌تواند از تخصص خود نیز بهره کافی را ببرد. بر این اساس، برخورداری همزمان از تخصص، تجربه، دانش و مهارت در هر کاری، از جمله مهمترین عوامل رسیدن به موفقیت هستند. بنابراین شاغلین حرفه مدیریت داخلی یک مرکز درمانی نیز باید قابلیت‌ها، توانایی‌ها و مهارت‌های لازم برای این شغل را در خود پرورش دهند و نهادینه کنند.

از جمله مهارت‌های مورد نیاز یک مدیر داخلی کلینیک زیبایی عبارتند از:

  1. دارای روحیه آموزش پذیری در محیط کار؛
  2. منعطف و سازگار با محیط و همکاران؛
  3. خلاق و توانمند در تدوین و ارائه برنامه‌های مفید جهت عملکرد بهتر پرسنل تحت امر؛
  4. مهارت در مدیریت موقعیت‌های بحرانی؛
  5. برخورداری از توانایی لازم در تحلیل و ارزیابی مسائل و اتخاذ یک تصمیم کارآمد؛
  6. مسئولیت پذیر و خوش برخورد بودن با پرسنل و بیماران؛
  7. قادر به تجزیه و تحلیل مشکلات کارکنان و در صورت لزوم ارائه راهکارهای مناسب؛
  8. دارای روابط اجتماعی بالا، متعهد و دلسوز.

مدیر داخلی کلینیک زیبایی چه وظایفی دارد؟

مدیر داخلی کلینیک زیبایی معمولا مطابق محیطی که در آن مشغول می‌شود، دستورالعمل‌هایی را دریافت می‌کند که موظف است بر اساس آن دستورات، مسئولیت‌های محول شده را اجرا کند. بنابراین وظایف مدیر داخلی کلینیک زیبایی را می‌توان موارد زیر برشمرد:

تدوین راهکارهای مناسب در جهت توسعه خدمات مرکز

مدیر داخلی کلینیک زیبایی برای ارائه بهتر خدمات مرکز باید اقداماتی نظیر تبلیغات و بازاریابی در شبکه‌های مجازی و اینترنت را انجام دهد. در واقع، موظف است خدمات کلینیک را به شیوه‌های نوین و مطابق با فناوری روز تبلیغ کند. بدون شک این اقدام او باید در چهارچوب قانونی این حرفه باشد و با هماهنگی‌های ابتدایی انجام شود. تدوین این راهکارها به افزایش درآمد و توسعه این کسب و کار منجر می‌شود.

برنامه‌ ریزی متناسب و هدفمند از وظایف مدیر داخلی کلینیک زیبایی

شخصی که مدیریت داخلی یک کلینیک زیبایی را به عهده می‌گیرد، در واقع مسئولیت دارد که کلیه فعالیت‌های پرسنل دیگر را تحت نظارت خود قرار دهد. بنابراین لازم است که در راستای نیازها و مشکلات مرکز درمانی، برنامه‌ای سودمند و بهینه را پیاده سازی کند. مسلم است که پیش از پیاده سازی برنامه کاربردی، برنامه ریزی برای چگونگی انجام آن، اهمیت بسیار زیادی دارد. این مسئولیت نیز به عهده این مدیر خواهد بود.

نظارت و کنترل بر کلیه امور و خدمات مرکز از وظایف مدیر داخلی کلینیک زیبایی

مسئول داخلی کلینیک به شخصی اطلاق می‌شود که از جانب رئیس مجموعه، وظیفه دارد کلیه امور مرکز اعم از اداری، بهداشتی، ایمنی، مالی را تحت کنترل و نظارت خود قرار دهد. بنابراین شخص مربوطه باید به صورت منظم و مستمر عملکرد و فعالیت سایر نیروها را ارزیابی و مدیریت کند.

بررسی و تحلیل هزینه‌های مرکز، از مسئولیت‌های مدیر داخلی کلینیک زیبایی

از دیگر وظایف مدیر داخلی کلینیک زیبایی ، این است که باید به صورت دقیق هزینه‌ها و پرداختی‌های مجموعه نظیر (مبالغ صرف شده جهت تهیه تجهیزات و ابزارهای بهداشتی، پزشکی و رفاهی) را تجزیه و تحلیل کند و در پایان، گزارشات مربوطه را با جزئیات، به رئیس کلینیک ارائه دهد.

استخدام نیروی جدید و ارائه راهنمایی‌های لازم به آن‌ها

مسئول داخلی موظف است که در صورت نیاز، پرسنل مورد نیاز مجموعه خود را استخدام کند و به آن‌ها آموزش دهد و گزارش این اقدامات و تاثیر آن را به رئیس کلینیک گزارش دهد. همچنین یکی دیگر از وظایف مدیر داخلی کلینیک زیبایی ارزیابی نحوه فعالیت کارکنان و در صورت لزوم ارائه راهنمایی‌ها و راهکارهای بهینه و مطلوب به پرسنل است.

سایر مسئولیت‌های مدیر داخلی کلینیک زیبایی

  1. نظارت بر چگونگی خرید امکانات و تجهیزات کلینیک؛
  2. بررسی و ارزیابی نحوه رفتار و گفتار سایر پرسنل با بیماران و مراجعین؛
  3. اقدامات لازم در جهت ارتقاء سطح کیفی خدمات کلینیک؛
  4. مدیریت و کنترل هزینه‌های مرکز درمان؛
  5. تهیه لیست ابزار و امکانات مورد نیاز مجموعه؛
  6. اجرای دستورالعمل‌های تعریف شده در چهارچوب و میزان بودجه اختصاص یافته.

میزان حقوق و مزایای یک مدیر داخلی کلینیک زیبایی

حقوق افرادی که به عنوان یک مدیر داخلی کلینیک زیبایی فعالیت می‌کنند، معمولا بر اساس توافق میان آن‌ها و کارفرما معین می‌شود. البته این مساله را باید در نظر داشته باشید که به دلیل ماهیت رابطه کارگری و کارفرمایی میان مدیر داخلی و کارفرما، لازم است که حداقل حقوق و مزایای قانون کار رعایت شود. یعنی توافق طرفین این قرارداد در رابطه با میزان حقوق و سایر شرایط قرارداد، نباید مغایر با قانون کار باشد. با این وجود، در برخی از محیط‌های شغلی،‌ این احتمال نیز وجود دارد که کارفرما ترجیح دهد دستمزد شخص مورد نظر را صرفا بر مبنای قوانین کار پرداخت کند.

برای آگاهی از حداقل دستمزد سال مطابق با قانون کار، پیشنهاد می‌کنیم با زدن روی لینک، مقاله مرتبط با آن را مطالعه کنید.

مسائل حقوقی مرتبط با این حرفه

سمت مدیر داخلی کلینیک زیبایی ، از جمله سمت‌های شغلی بسیار تاثیرگذار در فرآیند فعالیت حرفه‌ای یک کلینیک زیبایی است. شاغلین این حرفه در صورتی به موفقیت دلخواه خود می‌رسند که بتوانند موجب عملکرد مطلوب و بازدهی مالی بیشتر برای مرکز مربوطه شوند. بنابراین لازمه پیشرفت و فعالیت منحصر به فرد در این حرفه، برخوردار بودن از دانش و اطلاعات مورد نیاز آن است. به مدیران داخلی کلینیک‌ها، مخصوصا مراکز زیبایی، پیشنهاد می‌کنیم حتما برای پیشرفت روز افزون لزوم مطالعه، بررسی و ارزیابی مستمر و اهمیت یادگیری‌های جدید را در نظر داشته باشند. علاوه براین بسیار مهم است که این اشخاص از ماهیت قانونی و حقوقی قراردادهایی که تنظیم می‌کنند نیز مطلع باشند.

در این زمینه می‌توانید بدون هیچگونه اتلاف وقت و هزینه اضافی، از طریق ثبت درخواست خدمات مشاوره تلفنی حقوقی در وب سایت رکلا، اطلاعات مورد نظر خود را کسب کنید. همینطور در نظر داشته باشید که در رکلا، خدماتی دیگری همچون تنظیم قرارداد اختصاصی نیز ارائه می‌شود.

قرارداد مدیر داخلی

مدیر داخلی با امضای این قرارداد، استخدام می‌شود.

نمونه قرارداد مدیر داخلی
دریافت نمونه قرارداد مدیر داخلی
هاجر هوشمند
هاجر هوشمند، علاقه مند به تالیف و نگارش است و در بخش تحریریه وب سایت حقوقی رکلا، فعالیت می‌کند. این علاقه باعث شده است که تعداد قابل توجهی از محتواهای تولید شده در رکلا، توسط ایشان گردآوری و تالیف شود.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات