نمونه قرارداد بازاریابی و فروش بیمه چند نوع است و چه شرایط مهمی دارد؟!

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1402/03/16
زمان مطالعه: 8 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد بازاریابی بیمه

قرارداد بازاریابی بیمه یکی از انواع قرارداد بازاریابی است. همانطور که می‌دانید بازاریابی یکی از تاثیرگذارترین مشاغل در عصر حاضر است. بازاریابی مجموعه فعالیت‌هایی است که موجب می‌شود مشاغل مختلف، به افراد جامعه هدف معرفی شوند. بازاریابی نوعی شغل برای نیروی انسانی است. علاوه بر این، محرکی قوی برای توسعه و رونق کسب و کارهای مختلف محسوب می‌شود. احتمال دارد که بازاریابی را صرفا در خصوص واسطه گری برای مبادله انواع محصولات بشناسید و بازاریاب را شخصی بدانید که محصولات کارخانه‌ها و برندهای مختلف را معرفی و تبلیغ می‌کند، اما بازاریابی فقط یک پل ارتباطی میان اشخاص و محصولات نیست. انواع گسترده‌ای از خدمات به وسیله بازاریابی به مردم جامعه ارائه می‌شود. یکی از مهمترین مشاغلی که حرفه بازاریابی توانسته است به آن وارد شود، بازاریابی بیمه است.

نمونه قرارداد بازاریابی و فروش بیمه ، قراردادی است که میان شرکت بیمه و نیروی بازاریاب تنظیم می‌شود. براساس این قرارداد، بازاریاب با اداره بیمه همکاری می‌کند. همکاری بازاریاب و شرکت بیمه ، با استفاده از انواع مختلف نمونه قرارداد بازاریابی بیمه شکل می‌گیرد. بازاریاب می‌تواند به عنوان یک کارمند ، استخدام شرکت بیمه باشد. از طرف دیگر، این امکان وجود دارد که قرارداد کاری بازاریاب با شرکت بیمه، در ازای درصد مشخصی از بیمه‌های فروخته شده باشد. هر دو نوع این قرارداد، معتبر هستند و در میان بازاریاب‌ها و شرکت‌های بیمه به صورت متداول نوشته می‌شوند.

قرارداد بازاریابی بیمه چند نوع است؟

نمونه قرارداد بازاریابی فروش بیمه ، قراردادی است که از شروع همکاری میان بازاریاب و شرکت بیمه خبر می‌دهد. براساس این قرارداد، هر دو طرف نسبت به یکدیگر تعهدات و مسئولیت‌هایی دارند. شیوه کاری بازاریاب ارتباط مستقیمی به نوع نمونه قرارداد بازاریابی و فروش بیمه دارد. قرارداد بازاریابی، هم به صورت یک قرارداد کار و هم براساس میزان معین سهم از هر فروش مشخص می‌شود.

در مجموع در هر دو نوع از قرارداد، اطلاعاتی درباره موضوع قرارداد، مدت و مبلغ قرارداد، شروط، تعهدات و موارد مهم دیگر ذکر می‌شود. نمونه قرارداد بازاریابی بیمه ، شروع همکاری میان نیروی انسانی و شرکت بیمه است. این قرارداد یک قرارداد لازم است و به واسطه آن، طرفین ملزم می‌شوند که به تعهدات خود عمل کنند. می‌توانید برای این قرارداد شروط فسخ تعیین کنید. تعیین شروط فسخ قرارداد، یا سلب حق فسخ از مهمترین مواردی است که در قرارداد نوشته می‌شود، زیرا یک تضمین برای حضور اشخاص در مدت اعتبار قرارداد است.

مشاور بیمه یا بازاریاب بیمه

شرکت‌های بیمه پیش از تایید نهایی بازاریاب و انعقاد قرارداد بازاریابی فروش بیمه ، برای متقاضیان سمت بازاریابی، دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی برگزار می‌کنند. در این کلاس‌ها بازاریاب‌ توسط مربی یا یک استاد ماهر آموزش می‌بیند. شناخت بیمه‌های مختلف، قانون مرتبط با بیمه، چگونگی ارتباط با مراجع و جذب اعتماد مراجع از موارد مهم این آموزش است. علاوه بر این، ذوق و خلاقیت و نبوغ بازاریاب نیز در موفقیت او بسیار تاثیر گذار است.

نکته اصلی که در این بخش لازم است به آن اشاره کنیم، این است که گاهی مشاور بیمه با بازاریاب بیمه در یک معنی به کار برده می‌شوند. همانطور که توضیح دادیم، هر بازاریابی برای موفقیت نیازمند کسب آگاهی از محصولات است. بنابراین، هر بازاریاب بیمه می‌تواند یک مشاور بیمه باشد. بنابراین، قبل از شروع کار بازاریابی بیمه، باید به صورت کامل به انواع مختلف بیمه و شروط آن آگاهی داشته باشید. وظیفه آموزش، راهنمایی و تایید نهایی بازاریاب، به عهده کارفرما است.

بازاریاب بیمه چه می‌کند؟

اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم، بازاریاب بیمه واسطه گر است. بازاریاب تلاش می‌کند که مشتریان بیشتری را برای شرکت بیمه جذب کند. در نهایت، فعالیت بازاریاب باید به فروش بیمه منجر شود. بازاریاب بیمه می‌کوشد اشخاص بیشتری را مشتاق کند که از بیمه استفاده کنند. در مقابل، تلاش می‌کند که با پیگیری‌ها، رضایت مشتریان قبلی را نیز تامین کند. بازاریاب تلاش می‌کند که مشتریانی که از بیمه استفاده کرده‌اند، با سایر ویژگی‌های شرکت بیمه نیز آشنا شوند و از آن‌ها استفاده کنند. بنابراین، صرفا با پیدا کردن مخاطب و معرفی آن، کار بازاریاب تمام نمی‌شود.

نمونه قرارداد بازاریابی بیمه عمر

یکی از مهمترین قراردادهایی که بازاریاب‌های بیمه برای فروش آن تلاش می‌کنند، نمونه قرارداد بازاریابی بیمه عمر است. فعالیت در زمینه فروش این بیمه، در سرمایه نقدی شرکت بیمه و گردش پول بسیار تاثیر گذار است. به همین دلیل است که هم بازاریابان و هم مردم تمایل دارند که نمونه قرارداد بازاریابی بیمه عمر منعقد کنند. شرایط خاصی که این نوع از بیمه دارد، هر دو طرف بازاریاب و خریدار را مشتاق می‌کند که از آن استفاده کنند.

فرم قرارداد بازاریابی بیمه

بدون شک فرم و محتوای قرارداد، با معامله یا همکاری طرفین بسیار مرتبط است. برای تنظیم یک قرارداد حرفه‌ای و اصولی، ابتدا باید به خوبی به قوانین مرتبط با موضوع قرارداد آگاه بود. بعد از آگاهی از قوانین، می‌توانید در چارچوب تعیین شده قانون، توافق کنید و قرارداد تنظیم کنید. در این صورت قرارداد شما صحیح و معتبر است. محتوای قرارداد، ارتباط مستقیم به نوع قرارداد دارد. برای مثال اگر قرار باشد که نمونه قرارداد بازاریابی بیمه به صورت قرارداد اداره کار تنظیم شود، محتوای قرارداد نیز، براساس محتوای قرارداد کار تنظیم می‌شود. اما اگر قرارداد نوع دیگری از همکاری باشد، با استناد به ماده 10 قانون مدنی، براساس توافقات طرفین و با شرط رعایت قانون تنظیم می‌شود.

نکته مهم در تنظیم متن فرم قرارداد بازاریابی بیمه ، توجه به این مساله است که هر چیزی که در قرارداد نوشته می‌شود، باید به همان ترتیب اجرا شود. انجام موضوع قرارداد، مخالف با تعهدات و شروط مندرج در قرارداد خطا محسوب می‌شود، مگر آنکه طرفین قرارداد درباره آن شروط توافق کرده باشند. به شما پیشنهاد میکنیم که در تنظیم قرارداد به تمام شروط و مسئولیت‌ها و وظایف اشاره کنید. این کار باعث می‌شود که یک مدرک معتبر از توافقات و تعهدات یکدیگر داشته باشید. در زمان بروز اختلاف، متن قرارداد یک سند معتبر و قانونی است که می‌تواند از حقوق شما در دادگاه یا مراجع قضایی دیگر، حمایت کند.

قرارداد بازاریابی بیمه انحصاری نیست!

بازاریابی که با شرکت بیمه یا نمایندگی بیمه، قرارداد همکاری تنظیم می‌کند، می‌تواند در حیطه‌های دیگر بازاریابی نیز وارد شود. بازاریاب محدود و منحصر به شرکت نخواهد بود. قرارداد بازاریابی که به صورت نسبت مشخص از میزان فروش بیمه منعقد می‌شود، به این صورت است که هویت شغلی بازاریاب مستقل است و در انحصار شرکت بیمه نخواهد بود. البته شرکت‌های بیمه می‌توانند در متن قرارداد به این مساله اشاره کنند و از بازاریاب بخواهند که با رقیب آن‌ها همکاری نکند.

تعهدات و وظایف طرفین در قرارداد بازاریابی بیمه

تعهدات و وظایف بازاریاب و شرکت بیمه در این بخش از قرارداد به صورت کامل توضیح داده می‌شود. بازاریاب به نوعی معرف شرکت بیمه یا نمایندگی بیمه است. به همین دلیل وظیفه‌ای حساس به ‌عهده دارد. از مهمترین مسائلی که بازاریاب باید به آن توجه کند، برخورداری از اطلاعات و دانش کافی درباره انواع بیمه‌هایی است که شرکت به مردم ارائه می‌دهد. بدون شک بازاریابی موفق خواهد بود که به خوبی از انواع بیمه‌ها، شرایط و ویژگی‌های آن‌ها آگاهی داشته باشد و بتواند به خوبی آن‌ها را معرفی کند و با توجه به شرایط متقاضی، برای او مشاوره و پیشنهاد داشته باشد. اطلاعات دقیقی که بازاریاب در اختیار مردم می‌گذارد، از عوامل تاثیر گذاری است که باعث جلب نظر آن‌ها و افزایش فروش می‌شود.

دیگر تعهد مهم بازاریاب، تعهد و مسئولیت‌های او نسبت به مسائل و مراودات مالی است. بازاریاب نباید به هیچ وجه مبلغ حق بیمه مراجعان و مشتریان را از طریق حساب شخصی خود دریافت کند. حق بیمه اشخاص باید مستقیم به حساب شرکت بیمه واریز شود. علاوه براین، بازاریاب نباید هزینه بیمه را بیشتر از مبلغ تعیین شده شرکت اعلام کند.

پیشنهاد می‌کنیم

پیشنهاد می‌‎کنیم اگر برای دفتر بیمه یا نمایندگی خود، به یک قرارداد کامل و دقیق نیاز دارید، تهیه و تنظیم این قرارداد را به دپارتمان حقوقی رکلا بسپارید. در این خصوص، به شما خدمات تنظیم قرارداد اختصاصی را پیشنهاد می‌کنیم.

علاوه براین، برای دریافت مشاوره و راهنمایی از مشاوران حقوقی مجرب و وکلا نیز می‌توانید از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی استفاده کنید.

متن قرارداد بازاریابی

برای دانلود قرارداد روی تصویر کلیک کنید.

نمونه قرارداد بازاریابی
دانلود نمونه قرارداد بازاریابی

قرارداد کار بازاریابی

با زدن روی تصویر، برای دریافت قرارداد هدایت می‌شوید.

نمونه قرارداد کار بازاریابی
دانلود نمونه قرارداد کار بازاریابی
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس، کارشناس حقوقی و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات