قرارداد اجاره بوفه بیمارستان چه شرایطی دارد؟

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1402/11/16
زمان مطالعه: 7 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد اجاره بوفه بیمارستان

اگر تا به حال به بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌ باشید، احتمالا بوفه‌ها، غرفه‌ها یا فروشگاه‌های کوچکی را دیده‌اید که مشغول به فعالیت هستند. این فروشگاه‌ها نزدیک به مجموعه درمانی یا حتی نزدیک به بخش آزمایشگاه یا در محوطه بیرونی بیمارستان قرار دارند. ممکن است که در مجموعه بیمارستان‌های بزرگ، شما در بخش‌های مختلف بیمارستان، بوفه‌های متعددی را مشاهده کنید. بدون شک چیزی که باعث می‌شود اشخاص علاقه داشته باشند که این بوفه‌ها را اجاره کنند و در آن مکان مشغول به کار شوند، تعداد مراجعه کنندگان و مشتریان است. اجاره این بوفه‌ها با امضای نمونه قرارداد اجاره بوفه بیمارستان انجام می‌شود و به همین دلیل این قرارداد، یکی از قراردادهای مهم و کاربردی است.

اجاره نامه بوفه بیمارستان طرفداران زیادی دارد. بوفه‌های موجود در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بسیار کاربردی هستند. پرسنل بیمارستان، همراهان بیماران و حتی خود بیماران، برای دسترسی به موارد خوراکی روزانه به این بوفه‌ها مراجعه می‌کنند و اقلام مورد نیاز خود را تهیه می‌کنند. بدون شک حضور این بوفه‌ها، هم نیاز این اشخاص را برطرف می‌کند و هم موقعیتی را ایجاد خواهد کرد که شخصی که بوفه را در اختیار دارد، بتواند از یک مرکز با رفت و آمد زیاد و همچنین از مشتریان زیادی که به او مراجعه می‌کنند، کسب منفعت کند.

اشخاصی که در بوفه‌های بیمارستان‌ها مشغول به فعالیت هستند، تلاش می‌کنند اقلام ضروری و مورد نیاز مشتریان را تهیه کنند و به این شیوه، پاسخگوی نیاز مشتریان خود باشند. البته بدون شک این اقدامات درآمد و سود قابل توجهی را برای آن‌ها به همراه خواهد داشت.

برای انجام نمونه قرارداد اجاره بوفه بیمارستان چه اقدامی لازم است؟

در مقدمه توضیح دادیم که بوفه‌های بیمارستان به دلیل موقعیتی که دارند، طرفداران زیادی خواهند داشت و اشخاص زیادی تمایل دارند که این بوفه‌ها را اجاره کنند. به طور معمول اشخاصی که تمایل دارند با امضای اجاره نامه بوفه بیمارستان یک بوفه را در بیمارستان در اختیار بگیرند، به این مساله آگاهی دارند که ممکن است رقبای زیادی داشته باشند. بیمارستان‌ها و مجموعه‌های درمانی، برای اجاره دادن بوفه‌ها و فروشگاه‌ها مزایده برگزار می‌کنند یا اینکه با متقاضیان به مذاکره می‌نشینند. اولین قدم در اجاره بوفه بیمارستان و تنظیم قرارداد، کسب رضایت و توافق با بیمارستان است.

بعد از کسب توافق میان بیمارستان و متقاضی اجاره بوفه، نوبت به تنظیم قرارداد است. لازم است که حتما یک اجاره نامه بوفه بیمارستان داشته باشید. این قرارداد، در واقع یک سند قانونی و معتبر از توافقاتی است که میان طرفین انجام می‌شود. در این قرارداد، بیمارستان موجر است و شخصی که بوفه را اجاره می‌کند، مستاجر نامیده خواهد شد. موجر و مستاجر در مذاکراتی که پیش از امضای این قرارداد امضا می‌شود، در خصوص موارد مهمی مانند مدت قرارداد و مبلغ اجاره بها توافق می‌کنند و شروط اختصاصی خود را بیان خواهند کرد.

بنابراین، اجاره نامه بوفه بیمارستان با توافق کامل طرفین نوشته می‌شود و باید حتما حاوی تمام توافقاتی باشد که میان طرفین بیان شده است. در ادامه نیز طرفین ملزم خواهند بود که مطابق با متن قرارداد عمل کنند.

مدت قرارداد شما تا چه زمانی است؟

این مساله بسیار اهمیت دارد که شما بوفه را برای چه بازه زمانی اجاره می‌کنید. مدت قرارداد در مذاکرات موجر و مستاجر مشخص می‌شود و باید حتما به صورت صریح و روشن در متن نمونه قرارداد اجاره بوفه بیمارستان نوشته شود. در متن قرارداد، تاریخ دقیق شروع و پایان قرارداد نوشته می‌شود. بیمارستان ملزم است که در تاریخی که معین شده است، بوفه را به گونه‌ای در اختیار مستاجر قرار دهد که مستاجر بتواند از بوفه کسب منفعت کند و در آن مکان مشغول به کار باشد. بنابراین، اگر تحویل دادن بوفه در شرایطی باشد که امکان کسب منفعت از آن فراهم نباشد، عملا قرارداد باطل خواهد بود.

در پایان نمونه قرارداد اجاره بوفه بیمارستان نیز مستاجر ملزم است که بوفه بیمارستان را به همان صورتی که تحویل گرفته است به موجر برگرداند. البته در این خصوص طرفین می‌توانند با یکدیگر توافق کنند. برای مثال ممکن است که مستاجر بوفه را بازسازی کرده باشد و برای آن دکور طراحی کند. در این زمان، بیمارستان می‌تواند تصمیم بگیرد که بوفه را به همین صورت تحویل بگیرد و هزینه دکور را پرداخت کند یا اینکه بخواهد بوفه، به همان صورتی که در ابتدا بوده است، به بیمارستان تحویل داده شود.

مبلغ قرارداد شما به چه میزانی است؟

نمونه قرارداد اجاره بوفه بیمارستان یک قرارداد معوض است. معوض بودن به این معنی است که اگر تمایل داشته باشید از این قرارداد استفاده کنید، باید در ازای در اختیار گرفتن بوفه بیمارستان، عوض یا بهایی را به بیمارستان پرداخت کنید. این مبلغ که با نام اجاره بها یا کرایه شناخته می‌شود، دقیقا همان عوض معین است.

مقدار اجاره بها نیز در توافقات میان مستاجر و بیمارستان تعیین می‌شود و باید به صورت دقیق در متن نمونه قرارداد اجاره بوفه بیمارستان نوشته شود. علاوه بر مقدار اجاره بها، می‌توانید توضیح دهید که مستاجر باید به چه شیوه‌ای اجاره بها را به بیمارستان پرداخت کند. نکته مهم در این خصوص این است که شما این امکان را دارید که برای تاخیر در پرداخت اجاره بها، خسارت در نظر بگیرید. ضمن آنکه امکان دریافت ودیعه (قرض الحسنه) نیز از مستاجر وجود دارد و می‌توانید علاوه بر اجاره بها، نسبت به دریافت مبلغی به عنوان ودیعه یا قرض الحسنه (رهن) نیز اقدام کنید و در این صورت نیز، قرارداد شما صحیح خواهد بود.

محتوای متن نمونه قرارداد اجاره بوفه بیمارستان

نمونه قرارداد اجاره بوفه بیمارستان در واقع یک قرارداد اجاره است که با تبعیت از قانون مدنی مانند هر اجاره نامه دیگری تهیه و تنظیم می‌شود. در این قرارداد، لازم است که ابتدا موجر و مستاجر به صراحت معرفی شوند تا مشخص شود که مسئولیت اجرای این قرارداد به عهده چه اشخاصی است. برای معرفی بیمارستان و همچنین اشخاصی که تمایل دارند بوفه بیمارستان را اجاره کنند، لازم است که اطلاعات و مشخصات دقیق طرفین بیان شود. در ادامه متن این قرارداد نیز درباره مواردی مانند موضوع قرارداد، بازه زمانی اجاره بوفه، مبلغ اجاره بها، شروط و تعهدات طرفین و موارد مهم دیگر توضیحات دقیقی نوشته خواهد شد.

با امضای نمونه قرارداد اجاره بوفه بیمارستان ، موجر و مستاجر ملزم خواهند بود که به تعهدات و مسئولیت‌هایی که در متن قرارداد نوشته شده است عمل کنند و به تعهدات خود پایبند باشند. باید به خاطر داشته باشیم که محتوای قرارداد، باید دقیقا مطابق با توافقات طرفین باشد. زیرا امضای قرارداد برای موجر و مستاجر مسئولیت ایجاد می‌کند. به همین دلیل است که پیشنهاد می‌شود در این خصوص حتما با مشاور حقوقی مشورت کنید.

شروط خاص اجاره بوفه بیمارستان

بخش مهمی از قرارداد شما، باید به شروط خاص و توافقاتی که میان شما برقرار شده است، اختصاص داشته باشد. مسلم است که راه اندازی یک بوفه در فضای بیمارستان، نسبت به راه اندازی همان بوفه در فضا و مکان دیگر، تفاوت‌هایی دارد. ممکن است بیمارستان از شما بخواهد بخشی از اقلام مورد نیاز همراهان بیماران را تامین کنید یا تاکید کند که محصولات و کالاهای خاصی را در محیط این بوفه به فروش نرسانید. تعیین شروط خاص برای فعالیت در بوفه بیمارستان از سمت این مرکز، اهمیت مذاکرات پیش از امضای قرارداد را نشان می‌دهد زیرا دقیقا در این مذاکرات است که چنین شروطی مطرح می‌شوند. بنابراین، اهمیت مذاکره ابتدایی را از یاد نبرید و در نظر داشته باشید که هر شروطی که در این گفتگو‌ها مطرح می‌شوند، باید به صورت مکتوب در قرارداد نوشته شوند.

پیشنهاد ما

مشاوران حقوقی و وکلایی که به صورت اختصاصی در زمینه قراردادها فعالیت می‌کنند، اشخاص مناسبی خواهند بود که می‌توانید برای دریافت مشاوره یا برای کسب راهنمایی‌های لازم به آن‌ها مراجعه کنید. تیم حقوقی رکلا، با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی این امکان را فراهم کرده است که در شرایط بسیار مناسبی با مشاوران حقوقی مجرب در ارتباط باشید. همچنین این امکان برای شما وجود دارد که بتوانید تنظیم قرارداد مورد نظرتان را نیز به تیم رکلا بسپارید.

قرارداد اجاره بوفه بیمارستان (بدونِ پولِ پیش)

همین حالا این قرارداد کامل را از همین جا دریافت کنید.

نمونه اجاره نامه بوفه بیمارستان
دانلود قرارداد

قرارداد اجاره بوفه بیمارستان (با پولِ پیش)

همین حالا روی تصویر زیر بزنید و وارد صفحه توضیحات قرارداد شوید.

نمونه قرارداد اجاره بوفه بیمارستان
دانلود قرارداد
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات
(1 نظر)
account_circle
سمیرا گودرزی
thumb_up_alt
با سلام. ما یک کلینیک زیبایی داریم که خود ملک، اجاره‌ای هستش و می‌خواستیم فضای بیرونی کلینیک رو به یک کافه اجاره بدیم البته تو قرارداد ما اجازه داریم که قسمت‌هایی از ملک رو به پزشکان اجاره بدیم ولی الان که میخوایم به کافه اجاره بدیم مالک گفته ما از شما شکایت میکنیم آیا کلینیک‌ها اجازه دارن کافه داشته باشن؟ منظورم از نظر حقوقی هستش که آیا کلینیک‌ها اجازه دارن کافه داشته باشن؟
17:14
06 اسفند 1402
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
در این مورد، ملاک متن قرارداد هست. اگر در قرارداد اجاره بوفه، این حق از شما سلب شده باشد، ملاک، همین متن است که در قرارداد نوشته‌اید و نقض آن، مصداق نقض تعهدات قراردادی خواهد بود.
15:24
07 اسفند 1402