نمونه قرارداد مشارکت گلخانه را چگونه تنظیم کنیم و نکات مهم متن قرارداد مشارکت گلخانه چیست؟

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1401/08/28
زمان مطالعه: 12 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد مشارکت گلخانه

قرارداد مشارکت گلخانه ، یک نوع قرارداد مشارکت و از قراردادهای پر استفاده در زمینه کشاورزی است. در این مقاله قصد دارم در مورد این قرارداد صحبت کنم. البته در انتهای مقاله نیز یک نمونه قرارداد برای شما پیشنهاد کرده‌ام.

یکی از کارهایی که بسیار به آن علاقه‌مندم، معاشرت با افراد در حیطه‌های مختلف شغلی است. دوست دارم که با افرادی که در رشته‌ها و شغل‌های مختلف مشغول فعالیت هستند، هم‌صحبت شوم و از شرایط کاری و دغدغه‌هایی که باعث نگرانی آن‌ها می‌شود مطلع شوم. از دوران دانشجویی هم با دانشجویانی در رشته‌های مختلف به گفت وگو می‌نشستم. این کار در زمینه شغلی بسیار به من کمک کرده است. این که بتوانم همدلی و درک بیشتری از شرایط افرادی داشته باشم که با آن‌ها کار می‌کنم بسیار تاثیرگذار است.

آقای قاسمی، یک کشاورز کاربلد است!

یکی از افرادی که از این طریق می‌شناسم آقای قاسمی است. آقای قاسمی کشاورزی خوانده و به این دلیل که از بچگی در روستا زندگی کرده، در زمینه پرورش گل و گیاه و شناخت انواع گیاه‌ها و خاصیت‌های آن‌ها و نحوه پرورش و کاشت انواع بذرها و سبزیجات و گل‌ها بسیار مسلط و با تجربه است. به خاطر می‌آورم که زمان دانشجویی، دوستان دیگرمان به او می‌گفتند: تو که این اندازه اطلاعات و مهارت داری، وارد بازار کار می‌شدی و درآمدزایی می‌کردی، چرا آمدی دانشگاه؟

اما آقای قاسمی همیشه می‌گفت که دوست دارد علاوه بر تجربه، به علم و دانش کار هم مسلط شود. به‌خاطر می‌آورم از همان روزها، آرزوی ساخت یک مزرعه بزرگ و یک گلخانه‌ حرفه‌ای را در سر داشت. چندی پیش که برای تجدید دیدار با دوستان قدیمی دور هم جمع شده بودیم، آقای قاسمی هم آمده بود. فرصتی پیش آمد تا بتوانیم کمی تنها صحبت کنیم. احوال پرسی کردیم و از اوضاع و احوال هم با خبر شدیم. آن طور که تعریف کرد، در جایی مشغول به کار است. آرزوی دوره دانشجویی‌اش را به خاطر آوردم و پرسیدم که از مزرعه و گلخانه چه خبر؟!

تخصص داشت اما سرمایه نه!

لبخندی زد و گفت که حافظه خوبی داری. با همان لحن شوخ طبع خودش گفت که علاوه بر سواد و تجربه، کمی هم پول می‌خواهد که من ندارم! گفتم چرا کار را به صورت شراکتی انجام نمی‌دهی؟ گفت هیچکس از دوستان و هم کلاسی‌های سابق‌اش، سرمایه ندارد که بتواند با او همکاری کند.

برایش توضیح دادم که منظورم از شراکت فقط این نیست که کسی مانند خودش را پیدا کند. شراکت می‌تواند به گونه‌ای باشد که دو نفر یا بیشتر نقص‌ها و کمبودهای یک دیگر را پوشش دهند و در عین حال، منافع و هدف مشترک داشته باشند. برایش توضیح دادم که بهتر است که به دنبال سرمایه گذار بگردد. کسی که زمین یا موقعیت مالی مناسبی داشته باشد و بخواهد درکاری سرمایه گذاری کند که برایش سودآور و درآمدزا باشد. به این شکل می‌شود از سرمایه او و تجربه و دانش تو بهره برده شود و گلخانه‌ای بزرگ تاسیس کنید. به این ترتیب هر دوی شما به خواسته‌اش می‌رسد.

حرف‌هایم باعث شد که در فکر فرو رود. کمی مکث کرد و گفت که فکر و ایده خیلی خوبی است. کاش کسی را پیدا می‌کردم که تمایل به سرمایه گذاری داشته باشد.

با یکی از مشتریان سرمایه گذارمان دیدار کردم!

از آن دیدار با دوستان قدیمی و آقای قاسمی چند وقتی گذشته بود. با یکی از مشتری‌های قدیمی رکلا وقت مشاوره داشتیم و درباره پروژه جدیدشان صحبت می‌کردیم. انتهای جلسه بود که صحبت به مسائل دیگری کشیده بود. مشتریمان، آقای شاهرخی، گفتند که سرمایه‌ای دارند که مدتی است راکد مانده‌است، دوست دارند از این سرمایه در کاری استفاده کنند تا از این طریق نیز بتوانند درآمدی داشته باشند. ناخودآگاه به یاد دوست قدمی‌ام، آقای قاسمی افتادم. از این پیشامد بسیار خوشحال شدم و ماجرای آقای قاسمی را برای آقای شاهرخی تعریف کردم. آقای شاهرخی نیز استقبال کردند و گفتند که اگر آقای قاسمی به این اندازه که می‌گویم در کارش تخصص و تجربه دارد، خیلی خوشحال می‌شود که با یکدیگر آشنایشان کنم.

این اطمینان را دادم که به کار آقای قاسمی مطمئنم و می‌دانم که از این شراکت پشیمان نمی‌شوند. آقای شاهرخی گفتند که خیلی خوب است ولی مشکلی که در میان است، این است که ایشان چیزی از گلخانه و کشت محصول و شرایط کاری آن نمی‌دانند. از من خواستند که کمی دراین باره برایشان اطلاعات بدهم تا بتوانند بهتر تصمیم بگیرند. حرفشان را تایید کردم و گفتم که با اینکه در زمینه سرمایه گذاری، الزامی برای تسلط ایشان به کار نیست، ولی خوب است که درباره گلخانه اطلاعاتی داشته باشند. این اطمینان را دادم که تا جایی که بتوانم، برایشان درباره گلخانه و شراکت گلخانه توضیح خواهم داد.

توضیحاتم را اینگونه آغاز کردم:

گلخانه و مزایا و اهمیت آن

گلخانه یا گیاه خانه، در اصطلاح محلی است که در آن گل و گیاه را پرورش می‌دهند. اگر بخواهیم تخصصی‌تر توضیح بدهیم، گلخانه مکانی است با سقف پوشیده شفاف که نور و انرژی خورشید را جذب می‌کند و به صورت مکانیکی، شرایط هوای داخل را از نظر گرما یا سرمای زیاد کنترل می‌کند. در واقع در تمام طول سال و در فصول مختلف، گلخانه این امکان را فراهم می‌کند که شما به خوبی انواع گل و انواع سبزیجات را پرورش دهید. در جهان امروز و با توجه به نیاز جوامع، گلخانه‌ها نیاز بسیاری از مردم را بر طرف می‌کنند و باعث می‌شوند که در تمام طول سال، بازار از محصولات تولیدی آن‌ها تامین شود. گلخانه‌ها این امکان را فراهم کرده‌‌اند که در موقعیت‌های جغرافیایی که کاشت محصول به صورت معمولی محیا نمی‌شود، امکان تولید انواع گیاهان دارویی و گل‌ها و سبزیجات ایجاد شود.

یکی از مهم‌ترین موارد اهمیت گلخانه هم، تولید گیاهان داروئی است که اهمیت و استفاده زیادی دارد. همچنین در گلخانه‌ها هزینه تولید محصول و میزان استفاده از منابع آبی کمتر است. مواردی که گفتم از دلایلی است که نشان می‌دهد که بازار و مردم به تولیدات گلخانه‌ای نیازمند هستند. این نیازمند بودن ناخودآگاه، به این معنی است که این کار دارای مشتری و درخواست کننده زیادی است و به همین نسبت درآمدزا و سودآور است.

پس یکی از گزینه‌هایی که می‌توان برای سرمایه گذاری و انتخاب شغل، روی آن فکر کرد، ساخت و تاسیس گلخانه است. البته این کار نیازمند تخصص و تجربه زیادی است و تنها به صرف سرمایه مالی عملی نمی‌شود. به طور خلاصه، مزایای گلخانه را نام می‌برم.

مزایای گلخانه

  1. مصرف آب را به میزان زیادی نسبت به سایر روش‌های کشت، کاهش می‌دهد.
  2. باعث افزایش در سطح تولید است. به این معنا که میزان محصولی که در هر متر مربع در گلخانه کشت می‌شود، چندین برابر میزان محصولی است که در زمین معمولی کشت می‌شود.
  3. هر محصولی بنا به شرایط جغرافیایی و آب و هوایی، تنها یک بار در سال امکان تولید دارد. اما در گلخانه این امکان به دو تا سه بار در سال می‌رسد. بنابراین شما خارج از فصل نیز می‌توانید محصولاتی مانند خیار و گوجه را برداشت کنید و بازار از این طریق تامین خواهد شد. بنابراین شما در تمام طول سال برای محصولی که تولید می‌کنید مشتری دارید.
  4. مهندس کشاورزی و فرد متخصص و با تجربه‌ای که به گلخانه نظارت دارد، می‌تواند با استفاده از روش‌های کنترل بیولوژیکی و کاهش سموم، کیفیت و سلامت محصول را افزایش دهد.

سایر مزایای گلخانه

  • در زمین‌هایی که قابلیت کشت معمولی را ندارند و بی استفاده مانده‌اند، با روش هیدرو پونیک، برای ساخت گلخانه، می‌توانند مجدد مورد استفاده قرار بگیرند.
  • کشت محصول شما به شرایط آب و هوایی و جو و شرایط جغرافیایی وابستگی ندارد. همچنین برنامه کشت زیر نظر شما کنترل می‌شود. بنابراین شما می‌توانید به خوبی برنامه کشت محصول و بازاریابی و فروش آن را کنترل و برنامه ریزی کنید.
  • گلخانه، همچنین می‌تواند اشتغال زا باشد و برای سایر افراد، ایجاد شغل کند.
  • تکنیک‌های جدید کشاورزی بنا به صلاحدید مهندس پروژه به راحتی در شرایط کنترل شده گلخانه‌ای قابل اجرا است.

در ادامه به آقای شاهرخی گفتم که احتمالاً تا الان به خوبی قانع شده باشید که سرمایه گذاری و شراکتتان در تاسیس گلخانه می‌تواند بسیار به سودتان باشد. آقای شاهرخی حرفم را تایید کردند و گفتند که با توجه به توضیحاتی که دادید، سرمایه گذاری خوبی خواهد بود. در ادامه صحبتشان پرسیدند که تاسیس گلخانه از نظر قانونی چه نکاتی دارد؟

قوانین و الزامات ساخت گلخانه

برای آقای شاهرخی توضیح دادم که قوانینی که مربوط به ساخت گلخانه می‌شود را در ابتدا می‌توان به دو بخش مهم تقسیم کرد که این دو نیز در راستای یکدیگر قرار می‌گیرند. یک بخش، شخص متخصص و دارای مدرک تخصصی است و بخش دیگر، سرمایه ابتدایی برای ساخت مکان و ابزار مورد نیاز کار است. ترکیب و مشارکت این دو نیرو به راحتی شرایطی را ایجاد می‌کند که بتوانید مجوز شروع به کار و بهره برداری بگیرید. در زمان کار نیز لازم است که الزامات بهداشتی و تاییدیه بهداشت را نیز داشته باشید. سازمانی که شما برای صدور مجوز گلخانه باید به آن مراجعه کنید، سازمان جهاد کشاورزی است. همانطور که پیش‌تر گفتم این سازمان برای صدور مجوز تعدادی شرط دارد که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازم.

شرایط صدور مجوز گلخانه

  • مکان گلخانه باید با سیستم‌های مورد نیاز و ابزار و وسایل مناسب تجهیز شده باشد. برای مثال، گلخانه باید دارای سیستم مرکزی، موضعی و سرمایشی باشد. سیستم مرکزی، مربوط به تجهیز گلخانه به شوفاژ است که البته در زمین‌هایی به ابعاد 40 هکتار، بیشتر از بخار آب استفاده می‌شود.
  • بعد از تجهیزات ابتدایی، شما باید مدارکی را جهت اخذ مجوز به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه‌ تحویل بدهید. مدارکی مانند: سند مالکیت گلخانه، مدارک بهره برداری از چاه یا مدارکی جهت تایید تامین آب مصرفی گلخانه که می‌تواند از رودخانه، قنات یا چشمه باشد. معرفی یک کارشناس کشاورزی، که در گلخانه مشغول به فعالیت شود. آب مورد استفاده برای گلخانه نیز، باید مورد آزمایش بهداشتی قرار بگیرد.
  • شرایط محیطی گلخانه مانند درجه حرارت گلخانه، تصمیم درباره چگونگی آبیاری گلخانه، نور لازم و تجهیز بادشکن برای گلخانه باید کنترل شوند.
  • باید مشخص شود که گلخانه در راستای تولید چه محصولی فعالیت می‌کند و به همین مناسبت نیز باید شرایط و امکانات تولید آن محصول مهیا شود.
  • وجود فرد متخصص و ماهر برای اجرای کار و نظارت بر روند کاشت و برداشت محصول.

نمونه قرارداد شراکت گلخانه

آقای شاهرخی که معلوم بود بسیار به بحث شراکت گلخانه علاقمند شده‌است، درباره قرارداد شراکت گلخانه و نحوه نوشتن متن قرارداد مشارکت گلخانه پرسیدند. گفتند که می‌خواهند بدانند در نمونه قرارداد شراکت گلخانه ، چه مسائلی بیان می‌شود. این اطمینان را دادم که در ادامه حتماً درباره نمونه قرارداد مشارکت گلخانه و نحوه نوشتن متن قرارداد مشارکت گلخانه برایشان توضیح خواهم داد.

نحوه نوشتن متن قرارداد مشارکت گلخانه

نمونه قرارداد مشارکت گلخانه مانند سایر قراردادهای مشارکت، با توجه به قانون مدنی نوشته می‌شود. بر اساس ماده 10 قانون مدنی، قراردادهای خصوصی تا زمانی که خلاف قوانین نباشند مجاز هستند و ایرادی در تنظیم و امضای آن‌ها نیست. همچنین در ماده 571 قانون مدنی، شراکت تعریف شده است.

”درآمیختن سهم‎الشرکه نقدی و یا غیرنقدی متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی متعدد، بنحو مشاع، بمنظور انتفاع، طبق قرارداد”

عنوان نمونه قرارداد مشارکت گلخانه

متن قرارداد مشارکت گلخانه ، مانند سایر قراردادها با عنوان آغاز می‌شود. بهترین عنوان برای این قرارداد شراکت کاری که قصد دارید آن را تنظیم کنید قرارداد مشارکت گلخانه است که محتوای قرارداد شما را مشخص می‌کند.

مشخصات و اطلاعات طرفین قرارداد مشارکت گلخانه

لازم است که بعد از عنوان قرارداد، توضیحاتی درباره مشخصات و اطلاعات طرفین و شرکا داده شود. این اطلاعات مشخص می‌کند که چه کسانی در قرارداد هستند و مسئولیت قرارداد به‌عهده چه کسانی است. اطلاعاتی مانند نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، کد ملی، آدرس دقیق محل اقامت، کدپستی و شماره تماس را باید برای افراد حقیقی و اطلاعاتی مانند نام شرکت، شماره ثبت، کد اقتصادی، نشانی، تلفن، نام نماینده و سمت نماینده را باید برای اشخاص حقوقی در قرارداد ثبت کرد.

برای مثال به کادر قرمز رنگ تصویر زیر توجه کنید. این تصویر بخشی از قرارداد مشارکت مدنی رکلا است، که در بانک قرارداد موجود می‌باشد.

نمونه قرارداد مشارکت گلخانه

موضوع نمونه قرارداد شراکت گلخانه

در این بخش از قرارداد، شما می‌توانید به طور کامل درباره شراکت کاری خود توضیح دهید. برای مثال می‌نویسید که قرارداد حاضر درباره شراکت در گلخانه است که با سرمایه گذاری مالی شما و استفاده از مدرک و مجوز و دانش شریکتان انجام می‌شود. همچنین توضیح می‌دهید که می‌خواهید چه محصولی را تولید کنید.

مکان و زمان اجرای نمونه قرارداد مشارکت گلخانه

لازم است که در قرارداد، به مکان دقیق احداث گلخانه اشاره شود و نشانی دقیق آن در قرارداد ثبت شود. همچنین لازم است زمان دقیق شروع و اتمام قرارداد نیز مشخص شود.

سرمایه و آورده‌های طرفین در نمونه قرارداد مشارکت گلخانه

در این بخش لازم است که سرمایه‌ها و آورده‌های طرفین قرارداد توضیح داده شود. سرمایه‌ می‌تواند نقدی یا غیر نقدی باشد. برای مثال، شما به عنوان سرمایه گذار بحث مالی پروژه را تامین می‌کنید و میزان سرمایه گذاری شما در قرارداد نوشته می‌شود. در مقابل، شریکتان مدرک، تخصص و تجربه کاری‌اش را در اختیار شما می‌گذارد که آورده‌ها و سرمایه غیر نقدی او در قرارداد محسوب می‌شود.

سهم شرکا در نمونه قرارداد شراکت گلخانه

شما باید سهم هریک از شرکا را مشخص کنید. مشخص شدن سهم و درصد هر کدام از طرفین باید در ابتدای قرارداد مشخص شود. برای این مساله، طرفین باید به توافق برسند و در اصل، توافق طرفین است که سهم را مشخص می‌کند.

برای مثال به تصویر زیر که بخش دیگری از قرارداد مشارکت مدنی رکلا است، توجه کنید.

نمونه قرارداد شراکت گلخانه

تقسیم سود و زیان در نمونه قرارداد شراکت گلخانه

همانطور که طرفین قرارداد از درآمد سهم می‌برند، لازم است که در زیان و خسارت گلخانه نیز با یکدیگر شریک باشند. در این بخش توضیح داده می‌شود که سود و زیان گلخانه به چه صورتی باید پرداخت شود. این تقسیم به میزان سهمی که هر کدام از شرکا در قرارداد دارند بستگی دارد. یعنی به طور معمول، هر شریک به نسبت سهمی که از شراکت دارد، در سود و زیان آن نیز شریک خواهد بود. یعنی به همان میزانی که در محاسبه سود، از منفعت حاصل از گلخانه بهره می‌برد، در زمان بروز خسارت یا زیان نیز، باید به میزان سهم خود از شراکت، پرداخت زیان و خسارت را نیز به عهده بگیرد.

البته این حکم را به صورت کلی نمی‌‎توان برای تمام شراکت‌ها در نظر گرفت زیرا ممکن است در یک شراکت، طرفین اینطور توافق کنند که میزان سود و زیانی که به هر شخص تعلق می‌گیرد، با آورده او مطابقت نداشته باشد. برای مثال، ممکن است شخصی صرفا با این شرط در شراکت حضور یابد که در زمان بروز زیان، سهم کمتری در خسارت داشته باشد. بنابراین، لازم است که میزان سهم طرفین در سود و زیان حاصل از شراکت، به صورت دقیق و مکتوب در متن قرارداد نوشته شود.

وظایف شرکا در نمونه قرارداد مشارکت گلخانه

لازم است که وظایف و تعهدات و مسئولیت‌های طرفین نسبت به یکدیگر و نسبت به قرارداد، در این بخش توضیح داده شود. همچنین شروط خاص هر کدام از شرکا نیز می‌تواند در این بخش از قرارداد نوشته شود. تعهدات و مسئولیت‌هایی که لازم است افراد در زمینه کاری گلخانه رعایت کنند بر اساس قرارداد، قانون مدنی و قوانین صنفی تنظیم می‌شود. با امضای قرارداد، رعایت تمام موارد نوشته شده در این بخش، الزامی می‌شود. عدم تعهد به این ماده‌ها و عدم رعایت آن‌ها، می‌تواند موجب فسخ قرارداد و طلب خسارت از طرف خاطی باشد.

لازم است که مواردی که موجب فسخ قرارداد می‌شود مشخص شود. معمولاً در قراردادهای مشارکت، انجام ندادن وظایف، تعهدات و مسئولیت‌ها دلیل عمده فسخ قراردادها است. همچنین دلایلی مانند وجود اختلاف غیر قابل حل میان طرفین نیز می‌تواند دلیلی برای فسخ قرارداد باشد. هرگونه خیانت در شراکت و عدم وفای به عهد موجب فسخ قرارداد خواهد بود. همچنین قانون این اجازه را می‌دهد که از طرف خاطی شکایت و درخواست پرداخت خسارت شود.

به آقای شاهرخی گفتم که فکر می‌کنم درباره گلخانه و نمونه قرارداد مشارکت گلخانه به طور کامل برایشان توضیح داده‌ام. همچنین با هم، نحوه‌ نوشتن متن قرارداد مشارکت گلخانه را مرور کرده‌ایم ولی اگر تصمیم به شراکت دارید، بهتر است در فرصت مناسب‌تری به وسیله مشاور حقوقی، یک نمونه قرارداد شراکت گلخانه تنظیم کنید. آقای شاهرخی تشکر کردند و گفتند که از اطلاعات کاملی که داده‌ام بسیار استفاده کرده‌اند. همچنین از من خواستند قرار ملاقاتی با آقای قاسمی هماهنگ کنم تا بتوانند یکدیگر را ببینند و درباره این شراکت بیشتر صحبت کنند.

پیشنهاد ما

تیم حقوقی رکلا انواع قرارداد مشارکت را تنظیم کرده است. روی تصویر زیر بزنید و وارد توضیحات این قراردادها شوید. شما همچنین می‌توانید مسئولیت تنظیم قرارداد مشارکت گلخانه خود را به ما بسپارید. برای ثبت درخواست تنظیم قرارداد یا مشاوره حقوقی تلفنی روی لینک‌های قبل بزنید.

نمونه قرارداد شراکت گلخانه

همین حالا روی تصویر زیر بزنید و وارد توضیحات این قرارداد شوید.

نمونه قرارداد شراکت گلخانه
دانلود قرارداد
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس، کارشناس حقوقی و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات
(4 نظر)
account_circle
کاظمی
thumb_up_alt
سلام زمین و آب و کلا همه چیز را آماده کرده‌ام ولی سند فقط به اندازه ۴۰ درصد زمینم جور کرده‌ام میخواهم با دوستم وارد مشارکت بشوم به صورتی که ایشان فقط سند مورد نیاز را بیاورد. در سود سالیانه چقدر باید به ایشان بدهم تا پنج سال که قرارداد و وام تمام می‌شود؟
08:27
19 آبان 1399
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
سلام. وقت بخیر. در این خصوص، همه چیز به توافق طرفین بستگی دارد و قانون این توافق را به رسمیت می‌شناسد و مورد حمایت آن است. لذا همه چیز به اراده طرفین بستگی دارد.
12:43
19 آذر 1399
account_circle
میثم
thumb_up_alt
سلام و عرض احترام. تنظیم قرارداد بصورت کنتراتی چگونه است؟ ممنون البته برای تولید نشاکاری در گلخانه. ممنونم
10:27
01 اسفند 1399
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
سلام و وقت بخیر. این مورد ارتباطی با قرارداد مشارکت ندارد و در قالب قرارداد پیمانکاری تنظیم می‌شود. روال کار در این دسته از قراردادها به این صورت است که پیمانکار ظرف مدت مشخصی و به صورت کامل (نه متری!) پروژه ساخت را انجام می‌دهد و گلخانه را به شما تحویل خواهد داد.
15:06
04 اسفند 1399
account_circle
محمد نصیری
thumb_up_alt
سلام، با یک نفر در راه اندازی و ساخت یک گلخانه قصد شراکت دارم. ایشان زمین، آب، برق و گاز را متعهد شده است بقیه موارد از راه اندازی تا فروش با من هست. با توجه به عرف بازار نسبت مشارکت من و ایشان به صورت منصفانه، چند درصد باید باشد؟
17:53
09 آبان 1400
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
سلام. همه چیز به توافق طرفین بستگی دارد و این توافق که در قرارداد مشارکت گلخانه منعکس می‌شود برای مراجع حل اختلاف محترم خواهد بود.
15:17
10 آبان 1400
account_circle
ساعدی
thumb_up_alt
نوشتن قرارداد شراکت نامه جامعه و دقیق از طرف تیم رکلا امکان دارد؟
20:32
26 آذر 1402
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
درخواست شما توسط همکارانم به منظور تنظیم قرارداد مشارکت گلخانه ثبت شد و به زودی با شما تماس خواهیم داشت.
09:48
27 آذر 1402