تمام مواردی که باید برای فعالیت در موقعیت شغلی کارگر فست فود از آن مطلع باشید!

نویسنده:هاجر هوشمند
-
بروزرسانی:1401/03/02
زمان مطالعه: 6 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
کارگر فست فود

یکی از کسب و کارهای رایج حال حاضر فست فود نام دارد که بین مردم از محبوبیت زیادی برخوردار است. به دلیل علاقه عموم مردم به این نوع غذاها، سرمایه گذاران زیادی تمایل دارند سرمایه خود را برای راه اندازی فست فود‌ها هزینه کنند. سرمایه گذاران در این حوزه، باید به این نکته نیز توجه داشته باشند که میزان موفقیت در این شغل، به عوامل زیادی از جمله نحوه خدمات رسانی به مشتریان و به خصوص به عملکرد کارگر فست فود ، بستگی دارد.

به عبارتی دیگر، مدیر یک فست و فودی، اگر قصد دارد غذاخوری خود را به یک برند معتبر و محبوب تبدبل کند، لازم است در وهله اول، برای بخش‌های مختلف فست فود خود از افراد متخصص و ماهر بهره ببرد. اگرچه ممکن است در نگاه نخست، فعالیت‌های کارگران فست فود ، ساده به نظر بیاید اما در واقع، این شغل بسیار حساس و نیازمند دقت و توجه زیاد است چرا که هر یک از کارگران، به نوعی در ارتباط مستقیم با مشتریان قرار دارند و بنابراین باید رفتار و برخوردی مدیریت شده و مناسب ارائه دهند. پیرو این مطالب، در مقاله حاضر تصمیم داریم جهت آشنایی بیشتر شما، به صورت اختصاصی این نوع موقعیت شغلی را معرفی کنیم.

پیش از بیان ادامه این مقاله، پیشنهاد می‌کنیم که اگر تمایل دارید برای این موقعیت شغلی با یک یا چند کارگر قرارداد امضا کنید، حتما مقاله دیگر ما با عنوان « قرارداد کارگر فست فود » را مطالعه کنید.

لازم به ذکر است که برای همکاری با این پرسنل، باید از انواع قرارداد کار استفاده شود.

تاثیر عملکرد یک کارگر فست فود برای مجموعه

چگونگی فعالیت و کارکرد یک کارگر فست فودی ، برخلاف تصور برخی، تاثیرات بسیار زیادی در میزان بازدهی و همچنین جذب مشتریان آن فست فود خواهد داشت چرا که این کارگران هستند که به طور مداوم با مشتریان تعامل دارند. بنابراین افرادی که قصد دارند در این حیطه فعالیت کنند باید دارای قدرت ارتباطات و همینطور دارای روحیه انعطاف پذیری بالایی باشند. به عبارت دیگر هر یک از نیروهای یک فست فودی اعم از حسابدار، مسئول داخلی، پیک‌های موتوری، گارسون و غیره موظف هستند قبل از هر تخصص و دانش در این حوزه کاری، در زمینه ایجاد ارتباط سازنده و موثر با مشتریان ماهر باشند.

در واقع، یک کارگر فست فودی که به عنوان میزبان در خدمت مشتریان قرار می‌گیرد؛ علاوه بر اینکه باید در مواجه با مشتریان، با رفتاری مودبانه و تاثیرگذار، تشریفات لازم را انجام دهد، لازم است که به تمامی جزئیات غذا‌های موجود در منو فست فود نیز مسلط باشد تا در صورت نیاز، بتواند با نفوذ و قدرت بیانی صحیح، مشتریان را در انتخاب غذای خود راهنمایی کند.

موقعیت‌های شغلی کارگران فست فودی

کسانی که به عنوان کارگران فست فود شناخته می‌شوند معمولا در محیط کار خود تحت عناوین جزئی‌ و تخصصی‌تری به فعالیت می‌پردازند. با این حال، همه پرسنل یک فست فود، از مدیران آن تا کارگران، به نوعی یک تیم هستند و از این رو، روند و چگونگی فعالیت و رفتار هر یک، می‌تواند بر کارکرد و در نتیجه عملکرد نهایی دیگر پرسنل تاثیری مستقیم داشته باشد. به همین جهت، تمامی نیروهای یک فست فودی موظف هستند که وظایف و مسئولیت‌های خود را دقیقا متناسب با استانداردهای تعریف شده اجرا کنند. در ادامه توضیحاتی دقیق‌تر درباره این نوع سمت شغلی شرح خواهیم داد.

صندوقدار یا حسابدار، تحت عنوان کارگر فست فود چه وظایفی دارد؟

در تمامی فست فودی‌های دنیا افرادی وجود دارند که مسئولیت رسیدگی به امور مالی آن مجموعه را بر عهده خواهند داشت. این اشخاص معمولا فارغ از درک محاسباتی زیاد و دقیق، از توانایی برقراری ارتباط و تعامل اجتماعی بالایی نیز برخوردار هستند. از جمله مسئولیت‌های شاغلین این حرفه،‌ مواردی نظیر پاسخ دادن به تلفن و راهنمایی‌های لازم به مشتریان؛ همکاری با سایر کارگران فست فودی ؛ کمک و هماهنگی به نیروهای سالن و بخش‌های دیگر؛ ثبت و ارائه گزارشات مربوطه به مدیر ارشد؛ نظارت و مدیریت صندوق و ارائه آن به مدیر در پایان شیفت کاری؛ گرفتن سفارشات تلفنی و همچنین تحویل غذا به مامور پیک است.

مسئولیت‌های گارسون یا ویتر؛ از دیگر انواع کارگر فست فود

گارسون‌ها از دیگر عوامل مهم یک فست فودی هستند که همچون سایر کارگران فست فود ، در فرآیند خدمات رسانی و همچنین کسب رضایت مشتری، نقش مهمی دارند. در واقع، گارسون وظایف متعددی به عهده دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. کمک کردن در انتقال غذای درخواست شده مشتریان؛
  2. به راحتی در دسترس مشتریان بودن جهت سریع‌تر برطرف کردن نیاز آن‌ها؛
  3. ارائه راهنمایی‌های لازم به مشتری جهت انتخاب یک غذای مناسب؛
  4. تمیز کردن میزها بعد از صرف غذا؛
  5. هماهنگی و همکاری با صندوقدار؛
  6. انجام تشریفات لازم در هنگام ورود و خروج مشتریان.

پیک یا فرد مسئول رساندن غذا

فردی که مسئولیت رساندن غذاهای مشتریان را بر عهده دارد، از دیگر انواع کارگر فست فودی است. این شخص نیز به نوبه خود تاثیر زیادی در میزان بازدهی و نحوه عملکرد یک فست فودی دارد. از این رو کسی که به این سمت برگزیده می‌شود باید از علاوه بر با اخلاق بودن، از سرعت عمل و مهارت بالایی نیز در زمینه رانندگی برخوردار باشد چرا که دیر رسیدن غذا به مشتری (مخصوصا اگر قرار باشد در وقت معینی برای او ارسال شود)، به طور حتم تاثیر قابل توجهی در عدم ثبت سفارش دوباره مشتری به آن فست فودی خواهد داشت. بنابراین، از جمله مهمترین وظایف پیک‌های فست فود، رساندن سریع و به موقع غذاها و سفارشات مشتریان است.

یک کارگر فست فود باید از چه توانایی‌ها و ویژگی هایی برخوردار باشد؟

تمامی کارگران فست فودی ، موظف هستند علاوه بر مهارت و تخصص در سمت کاری خود، از ویژگی‌های اخلاقی مناسب نیز برخوردار باشند. توانایی برقرار کردن یک تعامل مناسب و سازنده با سایر همکاران خود؛ منظم و دقیق انجام دادن مسئولیت‌های محول شده؛ ایجاد ارتباط موثر با مشتریان و شنیدن نظرات و انتقادات آن‌ها و همچنین منعطف و مسالمت‌ آمیز برخورد کردن هنگام مواجه با یک رفتار نامناسب، از ویژگی‌های کاربردی و مناسب برای کارگر فست فود هستند.

نکات حقوقی این موقعیت شغلی

همانطور که می‌دانید تمامی افرادی که به نوعی برای انجام کاری استخدام می‌شوند، فارغ از پایبند بودن به مقررات و اصول داخلی محیطی که در آن اشتغال دارند، باید به نکات درج شده در قراردادی که با آن‌ها منعقد می‌شود نیز عمل کنند. از این رو آگاهی از نکات قانونی و حقوقی مربوط به این نوع قراردادها، نقش بسیار مهمی در برقراری روابط کاری دارد.

در این مورد پیشنهاد می‌کنیم از طریق استفاده از خدمات مشاوره تلفنی حقوقی ، با وکلا و مشاوران مجرب رکلا گفتگو و در خصوص شرایط کاری خود، اطلاعات جامع کسب کنید. علاوه بر این، در نظر داشته باشید که می‌توانید تنظیم قرارداد اختصاصی مورد نظر خود را به تیم حقوقی رکلا بسپارید.

قرارداد کارگر فست فود

برای استخدام کارگر در فست فودی خود، به این قرارداد نیاز خواهید داشت.

نمونه قرارداد کارگر فست فود
دانلود نمونه قرارداد کارگر فست فود
هاجر هوشمند
هاجر هوشمند، علاقه مند به تالیف و نگارش است و در بخش تحریریه وب سایت حقوقی رکلا، فعالیت می‌کند. این علاقه باعث شده است که تعداد قابل توجهی از محتواهای تولید شده در رکلا، توسط ایشان گردآوری و تالیف شود.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات