قرارداد تولید محتوا

در این مطلب، قرارداد تولید محتوا را بررسی می‌کنیم. این قرارداد یک نوع قرارداد پیمانکاری کاربردی و مهم است و وب سایت‌ها و کسب و کارهایی که در حوزه شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند، از آن استفاده می‌کنند. مارکت‌های اینترنتی و فعالان در کسب و کارهای مجازی به خوبی از اهمیت محتوا و محتوا سازی آگاهی دارند. محتوای مناسب و مرتبط با کسب و کار، موجب رونق و رشد مجموعه می‌شود و مخاطبان هدف را به وب سایت یا درگاه اینترنتی کسب و کار هدایت می‌کند. فعالان در حوزه تولید محتوا می‌کوشند تا با توجه به نوع شبکه اجتماعی که ممکن است وب سایت، اینستاگرام، تلگرام یا اپلیکیشن‌های مختلف باشد، اقدام به تولید محتوایی جذاب کنند. این اشخاص با تنظیم نمونه قرارداد کارشناس تولید محتوا ، این مسئولیت را به عهده می‌گیرند.

حوزه تولید محتوا گسترده و پویا است و لازم است کارشناس تولید محتوا مدام در حال به روز شدن باشد و از جدیدترین اطلاعات و دستاوردها استفاده کند. علاوه بر این باید محتوایی جذاب و کاربردی باشد تا بتواند نظر مخاطب را جلب کند. کارشناسان تولید محتوا باید خلاق و ایده پرداز باشند. علاوه بر این باید با تکنیک‌های مناسب برای بهتر دیده شدن محتوا و جذب مخاطب آشنایی داشته باشد. نمونه قرارداد تامین محتوا روشی برای معرفی برند و نام تجاری شما است. حتی اگر شناخته شده و قدیمی باشید، برای جذب و حفظ مخاطبان و مشتریان خود نیازمند ارائه محتوایی دقیق و حساب شده هستید. تولید محتوای اصولی و حساب شده یک نیروی قوی در زمینه بازاریابی هدفمند و رونق فروش است.

کاربرد این قرارداد!

در جواب به این سوال که قرارداد حاضر مورد استفاده چه اشخاصی قرار می‌گیرد، باید بگوییم که امروزه به اندازه‌ای کسب و کارها با اینترنت و فضای مجازی ادغام شده‌اند که هر شخصی که صفحه‌ای برای معرفی خودش و کسب و کارش دارد، نیاز به تولید محتوا هم دارد. بسیاری از این اشخاص تجربه و آگاهی لازم در زمینه تولید محتوای صحیح و کاربردی را ندارند و به زبان ساده؛ نمی‌دانند که باید چه کنند. تجربه نشان داده است که فعالیت بدون دانش و تخصص و بدون آگاهی از تکنیک‌های این حرفه، ممکن است نه تنها سودی به همراه نداشته باشد، بلکه موجب از دست دادن مخاطب شود و صدمات زیادی به کسب و کار وارد کند.

به همین منظور بهترین کار این است که از کارشناسان تولید محتوا یاری بگیرید. با تنظیم و عقد یک نمونه قرارداد کارشناس تولید محتوا ، می‌توانید مسئولیت و وظیفه تولید محتوای صفحه کاربری یا وب سایت خود را به کارشناس بسپارید. همچنین می‌توانید توقع داشته باشید که محتوا ثمربخش باشد و نتایج مثبتی به همراه داشته باشد. در حقیقت نتایج مثبت ایجاد شده، ضمانتی برای حسن انجام کار کارشناس محتوا خواهد بود.

انواع قرارداد تولید محتوا

با رشد و گسترش اپلیکیشن اینستاگرام، علاوه بر قرارداد تولید محتوا سایت ، که پیش‌تر مورد استفاده قرار می‌گرفت، نمونه قرارداد تولید محتوای اینستاگرام نیز کاربرد بسیاری پیدا کرد. از آنجایی که فعالیت در قالب اینستاگرام نیازمند محتوای تصویری در انواع قالب‌های (فیلم و عکس) است، شیوه‌ای خاص از تولید محتوا را به دنبال دارد. البته محتوای تصویری صرفا در نمونه قرارداد تولید محتوا اینستاگرام مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و می‌توانیم از این شیوه در قالب‌های دیگر هم بهره ببریم. در مجموع انواع قرارداد تولید محتوا را می‌توانیم به شکلی دسته بندی کنیم. در ادامه به انواع مختلف قرارداد تولید محتوا اشاره خواهیم کرد:

قرارداد تولید محتوا به صورت متنی

این نوع از تولید محتوا تقریبا برای همه شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته بیشترین کاربرد آن در زمینه محتوای وب سایت‌‌ها و بلاگ‌ها است. کارشناسان تولید محتوای متنی باید به شیوه نگارش مطلب و ترفندهای سئو آگاهی کامل داشته باشند و در مطالب ارائه شده، آن‌ها را اعمال کند.

قرارداد تولید محتوا به صورت بصری یا تصویری

این نوع از تولید محتوا شامل فایل‌های تصویری است که محتوای مورد نظر را به همراه دارد. انواع عکس، تصویر نوشته و از این قبیل موارد.

قرارداد تولید محتوا به صورت ویدیویی

همانطور که از عنوان مشخص است، این نوع از تولید محتوا به صورت ویدیو تولید می‌شود و از انواع تاثیر گذار محتوا برای مخاطبان است. محتواهای ویدیویی از محتواهای محبوب در انواع نمونه قرارداد تولید محتوای اینستاگرام است.

قرارداد تولید محتوا صوتی یا پادکست

یکی دیگر از انواع محتواهایی که به تازگی علاقه‌مندان زیادی پیدا کرده است، تولید محتوای صوتی و به صورت پادکست است. این شاخه از تولید محتوا نیز علاقه‌مندان بسیاری دارد.

در نهایت لازم است که مخاطب خود را بشناسیم و نسبت به درگاه ارتباطی اطلاعات کافی داشته باشیم تا بتوانیم با توجه به نیاز، شخص مناسبی را برای تولید محتوای مناسب انتخاب کنیم و قرارداد مناسبی نیز تنظیم کنیم. برای مثال کارشناس تولید محتوایی که برای قرارداد تولید محتوا سایت انتخاب می‌شود با کارشناسی که برای نمونه قرارداد تولید محتوا اینستاگرام انتخاب می‌شود ویژگی‌های بسیار متفاوتی خواهد داشت.

این قرارداد در کدام قانون است؟

نمونه قرارداد تامین محتوا از نگاه قانون مدنی در گروه قراردادهای پیمانکاری قرار می‌گیرد. زیرا در این قرارداد وظیفه تولید محتوا به شخصی واگذار می‌شود و آن شخص در مدت مشخص، آن پروژه را انجام خواهد داد. البته نوع قراردادی که می‌توانیم برای این رشته در نظر بگیریم، با توجه به نوع رابطه با کارفرما می‌تواند متغیر باشد. برای مثال ممکن است که کارفرما کارشناس تولید محتوا را برای مدت مشخصی به خدمت بگیرد. در این زمان نوع قراردادی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، قرارداد کار خواهد بود. در این مقاله نمونه قرارداد کارشناس تولید محتوا را از دیدگاه قرارداد پیمانکاری دنبال خواهیم کرد.

براساس قانون مدنی، قراردادهای پیمانکاری از جمله قراردادهای نامعین و لازم هستند. قرارداد حاضر هم از جهت پیمانکاری بودن مشمول این موارد می‌شود. به منظور اثبات اعتبار این قرارداد می‌توانیم به ماده 10 قانون مدنی استناد کنیم. براساس این ماده از قانون مدنی، تنظیم انواع قراردادهای خصوصی ایرادی ندارد و تنها شرط لازم این است که قرارداد مخالف صریح قانون و عرف نباشد. بنابراین با رعایت قانون ایرادی در تنظیم انواع این قرارداد وجود ندارد. از جهت لازم بودن این قرارداد، طرفین ملزم هستند که در قرارداد باقی بمانند و نمی‌توانند یک باره و یک جانبه قرارداد را فسخ کنند یا از انجام موضوع قرارداد سر باز بزنند.


یک دیدگاه بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای ضروری با * مشخص شده اند

سوالی دارید ؟ با من صحبت کنید!

پشتیبان آنلاین است. image

با تیم رکلا صحبت کنید

rokla-chat