قرارداد اجاره بوفه باشگاه را چگونه امضا کنیم؟

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1402/11/17
زمان مطالعه: 8 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد اجاره بوفه باشگاه

قرارداد اجاره بوفه باشگاه یکی از انواع قرارداد اجاره است. این قرارداد برای اشخاصی که تمایل دارند در یک باشگاه بوفه‌ای را اجاره کنند و مشغول به کار شوند، بسیار کاربردی و مناسب است. این توافق، میان مالک یا صاحب باشگاه و شخصی که متقاضی اجاره بوفه باشگاه است، انجام خواهد شد. صاحبان باشگاه برای فراهم کردن نیاز ورزشکاران و اشخاصی که به باشگاه مراجعه می‌کنند، تمایل دارند که اقلام خوراکی پر طرفدار و همچنین غذاهای مخصوص ورزشکاران را در بوفه‌ها به فروش برسد. به همین دلیل بوفه یا فروشگاه باشگاه را به اشخاص متقاضی اجاره می‌دهند.

انجام این قرارداد باعث کسب منفعت برای هر دو طرف می‌شود. مالک باشگاه با امضای متن قرارداد اجاره بوفه باشگاه ، متعهد می‌شود که بوفه را در اختیار مستاجر قرار دهد این اقدام را برای دریافت اجاره بها انجام می‌دهد. دریافت اجاره بها برای باشگاه منفعت خواهد داشت. در مقابل، مستاجر نیز با مستقر شدن در بوفه و انجام فعالیت در آن، کسب درآمد می‌کند. این توافق میان موجر و مستاجر در قالب یک اجاره نامه تنظیم خواهد شد.

تنظیم قرارداد اجاره بوفه باشگاه طرفداران و متقاضیان زیادی دارد. بیشتر اشخاصی که تمایل دارند بوفه‌ها و غرفه‌های باشگاه را اجاره کنند، دلیل تمایل خود برای اجاره کردن بوفه باشگاه را حضور ورزشکاران و اعضای باشگاه می‌دانند. بدون شک حضور این اشخاص و ارائه خدمات و فروش اقلام خوراکی به آن‌ها، سود و درآمد قابل قبولی ایجاد می‌کند. در ادامه این مقاله به صورت اختصاصی در خصوص نمونه قرارداد اجاره بوفه باشگاه توضیح خواهیم داد.

قانون ناظر به متن قرارداد اجاره بوفه باشگاه

اگر تمایل دارید که نمونه قرارداد اجاره بوفه باشگاه امضا کنید، ابتدا لازم است که از نکات قانونی مرتبط به این قرارداد آگاه باشید و همچنین نیاز دارید بدانید که در قرارداد شما، به چه مواردی اشاره شده است و حقوق شما در این قرارداد به چه صورت خواهد بود.

در ابتدا باید بگوییم که قانون ناظر بر این قرارداد و سایر قراردادهای اجاره، قانون مدنی است. قانون مدنی به صراحت و به صورت مستقیم عقد اجاره را تعریف می‌کند و درباره آن توضیح می‌دهد. در تعریف قانون مدنی از اجاره، اینطور توضیح داده می‌شود که موجر در ازای دریافت اجاره بها، مال خود را در اختیار مستاجر می‌گذارد و مستاجر نیز برای مدت مشخص، مالک منافع موجر می‌شود.

براساس این تعریف، در نمونه قرارداد اجاره بوفه باشگاه ، مالک باشگاه، برای بازه زمانی معین و در ازای مبلغی که برای اجاره بها تعیین شده است، بوفه باشگاه را در اختیار مستاجر می‌گذارد. مستاجر نیز در این بازه زمانی می‌تواند در غرفه حضور داشته باشد، در آن فعالیت کند و از فعالیت در غرفه، منفعت کسب کند. برای نوشتن و تنظیم متن قرارداد اجاره بوفه باشگاه ، لازم است که به قانون مدنی و به خصوص عقد اجاره توجه داشته باشیم. زیرا در قانون، قواعد و ضوابطی برای توافق اجاره بیان شده است و تاکید می‌شود که این قوانین باید رعایت شوند.

اوصاف و ویژگی‌های این قرارداد!

پیش از انجام این قرارداد، بهتر است که از اوصاف و ویژگی‌های آن آگاه باشید. همانطور که گفتیم این توافق، یک عقد معین است. علاوه بر معین بودن، لازم است که به معوض و لازم بودن آن نیز اشاره کنیم. معوض بودن قرارداد به این دلیل است که اجاره بوفه رایگان نیست و در ازای در اختیار گرفتن بوفه، باید اجاره بها یا کرایه بپردازید. اجاره بها یا کرایه، همان عوض یا بهایی است که از مستاجر اخذ می‌شود.

لازم بودن قرارداد نیز به مساله الزام حضور طرفین در قرارداد اشاره می‌کند. یعنی اینکه مالک باشگاه و شخصی که بوفه را اجاره می‌کند، ملزم هستند که تا پایان زمانی که برای اتمام قرارداد در نظر گرفته‌اند، نسبت به قرارداد مسئول هستند و باید تعهدات و شروطی که پذیرفته‌اند را انجام دهند. بنابراین، مالک باشگاه نمی‌تواند پیش از موعد مقرری که برای اتمام قرارداد در نظر گرفته شده است، از شما بخواهد که بوفه را تخلیه کنید یا اینکه مستاجر بوفه نمی‌تواند اعلام کند که از انجام این قرارداد پشیمان است و دیگر اجاره بها پرداخت نمی‌کند. البته اگر تمایل دارید که در مواردی امکان فسخ قرارداد را داشته باشید، باید شروطی برای آن در نظر بگیرید.

شروط فسخ قرارداد

شروط فسح قرارداد، موارد مهمی هستند که برای مالک باشگاه و همچنین متقاضی اجاره بوفه باشگاه اهمیت زیادی دارند. موجر و مستاجر با توافق یکدیگر این موارد را مشخص می‌‎کنند و به عنوان شروط فسخ قرارداد در نمونه قرارداد اجاره بوفه باشگاه می‌نویسند. به این شیوه، فسخ قرارداد به این شروط مشخص محدود خواهد شد و در صورت بروز آن‌ها، هر کدام از طرفین می‌تواند قرارداد را فسخ کند.

یکی از شروط مهمی که برای فسخ قرارداد استفاده می‌شود، این شرط است که مستاجر نباید بوفه را بدون هماهنگی موجر به شخص دیگری واگذار کند. در واقع مستاجر نمی‌تواند بوفه را مجدد به شخص دیگری اجاره دهد و در متن این قرارداد شرط شده است که صرفا خودش باید در این بوفه به فعالیت بپردازد. با توجه به این شرط، اگر مستاجر تخلف کند و بوفه را به شخص دیگری واگذار کند، موجر حق فسخ این قرارداد را دارد.

مدت قرارداد باید مشخص باشد!

یک نکته بسیار مهم در نمونه قرارداد اجاره بوفه باشگاه این است که شما حتما باید مدت قرارداد را مشخص کنید. باز زمانی قرارداد از شروط مهمی است که در قانون نیز به آن اشاره شده است. این شرط به اندازه‌ای مهم است که قانون مدنی به صراحت بیان می‌کند که بدون تعیین مدت، قرارداد اجاره اعتبار ندارد و باطل است. بنابراین، اگر تمایل دارید که این قرارداد را امضا کنید، حتما لازم است که به مدت قرارداد نیز توجه داشته باشید.

لازم است که تاریخ شروع و پایان قرارداد به دقت و به صراحت در متن قرارداد نوشته شود. موجر در ابتدای مدت قرارداد، بوفه را به مستاجر تحویل می‌‌دهد و مستاجر نیز ملزم است که در زمان اتمام قرارداد، دقیقا به همان صورتی که بوفه را تحویل گرفته است، به همان صورت به مالک برگرداند.

شما می‌توانید برای مدت قرارداد، خسارت دیرکرد نیز در نظر بگیرید. به این صورت که به ازای هر روز دیرکرد در تخیله بوفه، مستاجر ملزم به پرداخت خسارت یا جریمه است. برای این شرط نیز می‌توانید مبلغ مشخصی را بابت جریمه روزانه تعیین کنید.

مبلغ قرارداد اجاره بوفه باشگاه!

مبلغ قرارداد یا اجاره بها از دیگر موارد مهمی است که باید در متن قرارداد درباره آن توضیح دهید. عدد اجاره بها توسط موجر و مستاجر و با توافق آن‌ها معین می‌شود اما لازم است که در متن قرارداد نیز به صراحت نوشته شود. همچنین باید توضیح دهید که شرایط پرداخت اجاره بها به چه صورت است و مستاجر باید چه شیوه‌ای اجاره بها را به موجر پرداخت کند. از نکات دیگری که لازم است به آن اشاره کنیم امکان تعیین مبلغ ودیعه است. به عبارت دیگر، هیچ منعی وجود ندارد که شما به عنوان موجر بتوانید علاوه بر اجاره بها، مبلغی را به عنوان ودیعه یا قرض الحسنه دریافت کنید.

ضرورت یا عدم ضرورت قید کردن ودیعه در متن این قرارداد به تصمیم شما بستگی دارد و به اعتبار خود قرارداد لطمه‌ای نخواهد زد. در واقع، این تصمیم شما است که آیا در قرارداد راجع به ودیعه نیز صحبت شود یا طرفین صرفا به پرداخت مبلغی به عنوان اجاره بها بسنده کنند.

پیشنهاد ما

تنظیم قرارداد نیازمند کسب مهارت و اطلاعات دقیق قانونی و حقوقی است. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم که ابتدا از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی بهره ببرید و با تصمیم گیری نهایی، تنظیم قرارداد مورد نظرتان را به تیم حقوقی رکلا بسپارید.

ضمن آنکه ما دو نمونه قرارداد برای شما تنظیم کرده‌ایم. روی هریک از تصاویر زیر بزنید و وارد صفحه قرارداد مورد نظر خودتان شوید.

قرارداد اجاره بوفه باشگاه (با پولِ پیش)

همین حالا روی تصویر زیر بزنید و وارد صفحه توضیحات قرارداد شوید.

نمونه قرارداد اجاره بوفه باشگاه
دانلود قرارداد

قرارداد اجاره بوفه باشگاه (بدونِ پولِ پیش)

همین حالا روی تصویر زیر بزنید و وارد توضیحات این قرارداد شوید.

نمونه اجاره نامه بوفه باشگاه
دانلود قرارداد
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات