نمونه قرارداد بروکری خودرو و ویژگی‌ها و مزیت‌های استفاده از متخصصین این بخش!

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1401/10/17
زمان مطالعه: 9 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد بروکری خودرو

قرارداد بروکری خودرو (کارگزاری اتومبیل) از جمله قراردادهای بسیار کاربردی است که جدید و تاثیر گذار هم محسوب می‌شود. خودرو یکی از مهمترین وسایل حمل و نقل در جهان است که جزئی جدا نشدنی از زندگی امروزه به شمار می‌آید. به نسبت این میزان تقاضا و نیاز، بازار خرید و فروش آن نیز بسیار گسترده شده است. بسیاری از افراد در زمینه خرید و فروش خودرو فعالیت می‌کنند. همچنین امروزه شاهد رشد و افزایش تاسیس نمایندگی‌های فروش خودرو هستیم. از طرفی برای بسیاری از افراد، خرید و فروش خودرو در ابعاد کوچک نیز نوعی کسب و کار و سرمایه گذاری محسوب می‌شود. در حقیقت این افراد به صورت شخصی خودروهایی را خریداری می‌کنند و بعد از افزایش قیمت، با قیمت بالاتر می‌فروشند.

همچنین گاهی همین اشخاص، خودرویی را خریداری می‌کنند و بعد از اعمال تغییراتی جزئی در آن، مجددا خودروی خریداری شده را به فروش می‌رسانند. بازار خرید و فروش خودرو بسیار گسترده است و این امکان را ایجاد می‌کند که خریداران خودرو گزینه‌های متفاوتی را برای انتخاب و خرید داشته باشند. اما شاید این گستردگی و انبوه فروشندگانی که به دنبال جذب خریدار هستند کار را برای شما سخت کند. انتخاب خودرویی که نیاز شما را برآورده کند، با توجه به بودجه شما مناسب‌ترین باشد و همچنین با قیمت و شرایط مناسب به شما فروخته شود، کمی دشوار است. در اینجا است که به این فکر می‌افتیم: کاش شخص سومی برای کمک به ما وجود داشت!

راه حل چیست؟

شخص سوم، با تنظیم نمونه قرارداد بروکری خودرو برای یاری رساندن به شما حاضر خواهد بود. بروکر‌ها دارای منابع اطلاعاتی قوی در زمینه خرید و فروش خودرو هستند. همچنین آن‌ها مهارت برقراری ارتباط قوی دارند که به این وسیله می‌توانند شرایط را برای خرید و فروش بهتر خودروها مهیا کنند. در حقیقت بروکرها علاوه بر اینکه با بسیاری از خریداران در ارتباط هستند، با بسیاری از بنگاه‌های فروش و فروشندگان نیز در ارتباط دارند. این ارتباط موجب می‌شود که از شرایط فروش هر نمایندگی آگاهی داشته باشند. بروکرها عوامل تاثیرگذار در خرید و فروش خودرو را بررسی و شناسایی می‌کنند و با اطلاعاتی که به دست می‌آورند خدمات مشاوره و خرید خودرو را به مشتریان و مراجعان خود ارائه می‌دهند.

بروکر‌ها می‌‌دانند که در چه بازه زمانی و با چه حدود قیمتی می‌توان بهترین خرید خودرو را انجام داد. شما می‌توانید با اعلام مقدار موجودی خود به شخص بروکر، توقع داشته باشید که با توجه به بودجه شما، بهترین مدل خودرو با برخورداری از شرایط مناسب توسط شخص بروکر خریداری شود.

بنابراین اگر تمایل به خرید خودرو دارید، اعم از اینکه قصد داشته باشید خودروی نو یا دست دوم را خریداری کنید، بهترین گزینه برای شما تنظیم نمونه قرارداد بروکری خودرو است. برای آشنایی با فرم قرارداد بروکری خودرو و امکان خرید با پرداخت کمترین هزینه و کمترین ریسک، با توجه به میزان بودجه و نیاز خود، حتما ادامه مطلب این نوشتار را بخوانید.

بروکر در نمونه قرارداد بروکری خودرو چه‌کار می‌کند؟

بروکر برای آن‌که خرید به صرفه‌تری داشته باشد، لیستی از بهترین خودروهایی که با قیمت مناسب در بازار وجود دارند را در اختیار شما می‌گذارد. همچنین بروکرها می‌توانند به جای شما در جلسه مذاکره با فروشنده حاضر شوند و با توجه به شرایطی که شما در نظر دارید، با فروشنده توافق کنند. به همین ترتیب کار شما بسیار آسان‌ خواهد شد. پس بروکر هم می‌تواند مشاور خوبی برای شما باشد و هم می‌تواند مانند یک وکیل، کارهای مذاکره و معامله ماشین مورد نظر شما را انجام دهد.

بسیاری از بروکرها در گذشته در دسته فروشندگان ماشین بوده‌اند. این بروکرها در گذشته نمایندگی‌های فروش خودرو داشته‌اند یا به صورت شخصی به معامله و خرید و فروش خودرو اشتغال داشته‌اند و در حال حاضر به عنوان بروکر خرید خودرو فعالیت می‌کنند. لازم به گفتن نیست که سابقه کار و تجربه زیادی که از قبل در زمینه خرید و فروش خودرو داشته‌اند، باعث شده است که به خوبی به تمامی فنون خرید و فروش آگاه باشند و با مذاکرات خوب و سازنده خود بتوانند به نفع شما عمل کنند. بدون شک هر کاری اگر به دست متخصص آن کار سپرده شود، بهترین بازده و نتیجه را به همراه دارد.

در واقع بروکرها با دریافت مبلغی به عنوان حق الزحمه، تلاش می‌کنند که ماشین یا خودروی مورد نظر شما را پیدا کنند و برای دستیابی به یک معامله سودمند، با فروشنده خودروی شما مذاکره می‌کنند. عملی شدن این پیمان همکاری با تنظیم نمونه قرارداد بروکری خودرو امکان پذیر است.

نمونه قرارداد بروکری خودرو

بروکر یک متخصص است!

ممکن است به این فکر کرده باشید که افراد زیادی در کنارتان هستند که می‌توانید از آن‌ها مشاوره بگیرید. شاید معتقد باشید که با کمی تحقیق خودتان می‌توانید به نتیجه برسید و به راحتی معامله کنید و به نظرتان الزامی برای تنظیم نمونه قرارداد بروکری خودرو نباشد. بله درست است و هیچ الزامی در این زمینه وجود ندارد. حتی شما می‌توانید تحقیق کنید و اطلاعاتی را به تنهایی به دست آورید. ولی آیا شما می‌توانید در بازه زمانی کمی به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنید؟! آیا می‌توانید مطمئن باشید شخصی که به شما اطلاعات می‌دهد، به فکر سود و منفعت شخصی خود نیست؟

آنچه بروکر را متمایز می‌کند، صرفا وظایفی که به عهده دارد نیست بلکه تخصص، مهارت و سیاست کاری است که در حین انجام وظایف بروکری خود مورد استفاده قرار می‌دهد. بروکر با تحقیق پیوسته و پیگیری‌هایی که دارد به خوبی بازار داخلی و خارجی خرید خودرو را می‌شناسد و از نوسانات آن آگاه است. با ارتباطات موثر و قدرتمندی که دارد، زمان مناسب برای خرید و فروش خودرو را می‌داند و می‌تواند از به هدر رفتن سرمایه شما جلوگیری کند. بروکر با تنظیم نمونه قرارداد بروکری خودرو ، به غیر از حق الزحمه‌ای که بابت انجام کار خود می‌گیرد، به دنبال منفعت دیگری نیست.

بنابراین بهترین انتخاب را برای شما به همراه خواهد داشت. این شخص، برای رشد کاری و قوی شدن رزومه کاری خود، می‌کوشد به بهترین شکل برای شما کار کند. بنابراین خیالتان راحت است که اطلاعاتی که در اختیار شما قرار می‌گیرد، بهترین و درست‌ترین اطلاعات است. بروکرها همیشه ایده‌های تازه و هوشمندانه دارند و همین دلیل باعث موفقیت آن‌ها در کار می‌شود.

فواید استفاده از بروکر و قرارداد بروکری خودرو

در ادامه به فوایدی که با همکاری بروکر و تنظیم فرم قرارداد بروکری خودرو نصیب شما می‌شود، اشاره می‌کنیم.

1: استقلال بروکر

همانطور که گفتیم بروکرها با هیچ یک از تولیدکنندگان خودرو فعالیت نمی‌کنند و ارتباطی با نمایندگان فروش نیز ندارند. بروکر در کارش مستقل است و تنها هدف کارفرما را دنبال می‌کند.

2: دسترسی به چندین تولید کننده و فروشنده خودرو

بروکر تنها به یک فروشنده یا تولید کننده وابسته نیست. به همین دلیل بسیاری از تولید کنندگان، فروشندگان و تنوع خودروهای آ‌ن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. کافی است علاقه‌مندی‌ها و شرایط خود را به شخص بروکر اطلاع دهید و در متن قرارداد بروکری خودرو به این موارد اشاره کنید. بروکر با توجه به درخواستی که به عنوان موضوع، شرایط و ویژگی‌ها در نمونه قرارداد بروکری خودرو نوشته شده است، اقدام می‌کند. بعد از انجام شدن مراحل کار، شما برای انجام مرحله نهایی مراجعه خواهید کرد.

3: پیگیری کار شما در سراسر کشور

اگر نمونه قرارداد بروکری خودرو را با یک شرکت بروکری تنظیم کنید، آن‌ها می‌توانند در ابعاد وسیع‌تر به سفارش شما رسیدگی کنند. البته این کار را بروکرهای شخصی نیز می‌توانند انجام دهند اما انجام آن در شرکت‌ها می‌تواند کیفیت بهتری به همراه داشته باشد چرا که چندین نیرو روی سفارش شما کار می‌کنند. به هر حال بروکر می‌تواند شرایط خرید خودرو در سراسر کشور را برای شما بررسی کند. همچنین اگر تمایل به خرید خودروهای خارجی داشته باشید، باید با بروکری نمونه قرارداد بروکری خودرو را تنظیم کنید که در حیطه خودروهای خارجی متخصص باشد.

4: تخفیف و کاهش هزینه

چنانچه اشاره کردیم یکی از ویژگی‌هایی که بروکرها دارند، فن بیان قوی، ارتباطات گسترده و مهارت در برقراری ارتباط موثر است. همین توانایی‌ها می‌تواند به کاهش هزینه خرید منجر شود و در نتیجه شما می‌توانید به راحتی تخفیف خوبی را از فروشنده دریافت کنید. در واقع یکی از مهمترین دلایل همکاری کارفرمایان با بروکرها این است که بتوانند با شرایط بهتری از نظر مالی و کیفی، معامله مورد نظر خود را انجام دهند. مسلم است که کاهش هزینه و انجام معامله خودرو با هزینه کمتر، از مهمترین دغدغه‌های کارفرمایانی است که قرارداد بروکر خودرو را امضا می‌کنند.

پیشنهاد ما در مورد قرارداد بروکری خودرو

نوشتن و تنظیم قرارداد بروکری خودرو، یک اقدام حقوقی است که به دانش و تجربه در این حوزه نیاز دارد. به همین دلیل، پیشنهاد می‌کنیم با زدن روی لینک تنظیم قرارداد ، به صفحه آن وارد شوید و با ثبت درخواست، نوشتن این قرارداد را به تیم حقوقی رکلا بسپارید.

علاوه براین، برای یافتن پاسخ سوالات حقوقی و قانونی خود در خصوص این نوع معاملات، پیشنهاد ما به شما استفاده از سرویس مشاوره حقوقی تلفنی است.

قرارداد کارگزاری انجام کار

اگر به یک نمونه قرارداد خام برای کارگزاری انجام کار نیاز دارید، این نمونه قرارداد نیاز شما را برطرف می‌کند. برای تهیه آن، اینجا بزنید.

نمونه قرارداد کارگزاری انجام کار
دانلود نمونه قرارداد کارگزاری انجام کار
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات