موفقیت در کار اداری چگونه به دست می‌آید؟ (راهنمایی برای کارمندان موفق)

نویسنده:مینا زارع
-
بروزرسانی:1401/02/19
زمان مطالعه: 7 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
موفقیت در کار اداری

بدون شک کار، در زندگی تمام افراد جامعه، نقش مهمی دارد. در واقع شاغل بودن یک مساله است و عادت‌های موثر برای انجام دادن آن کار، یک مساله دیگر خواهد بود. میزان علاقه و تجربه هر شخص به کار خود، ارتباط مستقیمی با میزان موفقیت و حتی میزان درآمد او دارد. به عبارت دیگر، هر چقدر اشخاص در محیط کاری خود، عملکرد بهتر و مفید‌تری داشته باشد، بالطبع پذیرش آن‌ها توسط اجتماع کاری نیز بیشتر است. از این جهت، روش‌های کسب موفقیت در کار اداری برای کارمندان اهمیت زیادی دارد.

برای دستیابی به این موفقیت، مهم است که کارمندان در محیط کاری، در حین انجام مسئولیت و همچنین قبل و بعد از رفتن به آن محیط، از رفتارها و عادت‌های درستی برخوردار باشند زیرا در نهایت با تمرین درست این عادت‌‌ها و انجام صحیح این آداب، می‌توانید در زمینه‌های مختلف حرفه خود، موفقیت کسب کنید. در این مقاله راه‌‌ های موفقیت در کار اداری را با یکدیگر بررسی کنیم. تمام کارمندانی که به واسطه امضای قرارداد کار ، استخدام شده‌اند، می‌توانند از نکاتی که در ادامه بیان می‌کنیم، برای پیشرفت کاری خود بهره ببرند.

تمرکز بر نقاط قوت ؛ گام اول برای موفقیت در کار اداری

تعداد زیادی از اشخاص بر این باورند که برای ایجاد نتیجه مثبت در بلند مدت، تمرکز بر نقاط قوت افراد در محیط‌های کاری بازده بیشتری نسبت به تلاش جهت رفع نقاط ضعف آن‌ها دارد. بنابراین، با استفاده از نقاط قوت افراد می‌توان آن‌ها را تبدیل به یک متخصص اساسی و حرفه‌ای کرد. این اقدام باعث می‌شود که در مدت زمان کوتاه، نتایج فوق‌العاده‌‌ای برای بیزینس مورد نظر به دست آید. اگر کارفرما، رئیس و مدیر مربوطه، به هر دلیلی، تغییرات موثر برای سازمان ایجاد نمی‌کند. کارمند با انگیزه و موفق می‌تواند با ایجاد تغییراتی جزئی و موثر، محیط کار را به صورت سازنده‌ای برای خود جذاب‌تر و دلنشین‌تر کند تا بازده بهتری داشته باشد.

به عنوان مثال چنانچه تمرکز کردن در محیطی که در آن قرار دارید، برای شما سخت است، در صورت امکان و موافقت رئیس، فضای آرامی را برای انجام مسئولیت خود انتخاب کنید، از هدفون در گوش خود بهره ببرید یا اگر حس می‌کند به همفکری با سایر همکاران نیاز دارید، از نظرات و مشورت‌‌های آنان بهره‌مند شوید.

البته یک مدیر و رئیس حرفه‌ای، از اهمیت توجه به کارمندان با تجربه، خلاق و پرتلاش آگاه است و می‌داند که باید به این اشخاص به چشم یک سرمایه نگاه کند و آن‌ها را مورد حمایت قرار دهد تا برای پیشبرد اهداف خود در راستای موفقیت در کار اداری ، انگیزه کافی داشته باشند. بدون شک تمام این فعالیت‌ها، در نهایت موجب پیشرفت مثبت مجموعه خواهد شد.

تمرین مستمر، تمرکز دقیق و نگرش مثبت برای موفقیت در کار اداری

هنگامی که بتوانید ذهن خود را در حین انجام وظیفه‌ای که به عهده دارید، کنترل کنید و تمرین کنید که در لحظه انجام مسئولیت خود، از فکر کردن به مسائلی غیر از کار اجتناب کنید، می‌توانید به معیارهای کارمند نمونه بودن جهت کسب موفقیت فردی و جمعی نزدیک شوید. همچنین برخورداری از نگرش مثبت و سازنده در جهت پیشبرد اهداف سازمان، می‌تواند در جهت کسب موفقیت جمعی کمک شایانی باشد. به طور کلی، مثبت اندیشی می‌تواند در پیشرفت اهداف شخصی و جمعی افراد موثر باشد.

در واقع این خود شما هستید که با تفکر و نگرش مثبت و سازنده و رفتار حرفه‌ای خود، تعیین می‌کنید که پست و مقام بالاتر و بهتری در انتظار شما باشد. بنابراین خودتان را به داشتن تفکر مثبت‌تری ملزم کنید و از تمرین مداوم و مستمر غافل نشوید.

برای موفقیت در کار اداری ، هیچ مسئولیتی را دست کم نگیرید!

کارمند موفق فردی است که وظایف محول شده را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد و این نکته را در نظر دارد که هر چقدر به جزئیات توجه بیشتری داشته باشد، رضایتمندی سایرین از کار خود را افزایش می‌دهد. بعضی از کارمندان ممکن است از جایگاه خود راضی نباشند اما یک کارمند موفق، حتی نسبت به منصبی که دوست ندارد نیز علاقه نشان می‌دهد و آن را با دقت و ظرافت انجام خواهد داد. به بیانی دیگر، حتی اگر از حرفه خود راضی نیستید، طوری آن را انجام دهید که انگار کار دلخواه شما است. به این صورت، موفقیت قابل توجهی کسب کنید. البته باید به فرصت‌های جدیدی برای پیشرفت نیز توجه داشته باشید.

موفقیت در کار اداری در گرو خلاقیت شما

در گذشته تجربه کارمند از اصلی‌ترین عوامل استخدام نیروهای یک سازمان بود اما در بازار رقابتی کسب و کارهای امروز، نوآوری و خلاقیت نیروها حرف اول را می‌زند. در حال حاضر، مدیران به دنبال جذب افرادی با تفکرات و ایده‌های جدید و نو هستند که از ریسک کردن نمی‌ترسند و برای خلق و جذب فرصت‌های جدید و طلایی برای سازمان و یا مجموعه، تلاش می‌کنند.

ارزیابی عملکرد و یادگیری مداوم برای موفقیت در کار اداری

یکی از راه‌های رسیدن به موفقیت، ارزیابی عملکرد خود و داشتن چارت برنامه‌ریزی برای رسیدن به اهداف کوتاه‌ مدت و بلند مدت است. ارزیابی عملکرد کاری می‌تواند به صورت روزانه یا هفتگی باشد. حتی می‌توانید نتیجه این ارزیابی را به مدیر خود گزارش دهید تا متوجه دغدغه‌ مندی شما شود.انجام ارزیابی، قطعا در ارتقاء و کیفیت سطح عملکرد شما تاثیر بسزایی دارد. ضمن ارزیابی همیشگی خود، از تاثیر یادگیری مداوم نیز نباید غافل شوید. یادگیری، از طریق تعامل و ارتباط سازنده با مدیر، سایر همکاران و ارباب رجوع به دست می‌آید. به یاد داشته باشیم که صرفا ارائه گزارش عملکرد کافی نیست، بلکه مشخص کردن قدم‌‌های بعدی جهت اهداف کوتاه مدت و بلند مدت نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

برای مثال در دنیای امروز که همه چیز با سرعت زیادی در حال پیشرفت است، یادگیری دانش دیجیتال مارکتینگ ضرورتی برای پیشرفت، تقویت و استحکام بیشتر بیزنس‌ها است. بنابراین، به روز کردن اطلاعات و دانش کارمندان از اهمیت زیادی برخوردار است..

صادق بودن و جلب اعتماد را فراموش نکنید!

چنانچه مساله‌ای باعث خوشحالی شما شد، بابت آن قدردان باشید و اگر موضوعی یا شخصی در محیط کاری شما را ناراحت و دلخور کرد، آن را با احترام ابراز کنید تا سوء تفاهمی پیش نیاید و این صداقت رفتار و عمل شما، باعث جلب اعتماد بیشتری از سمت سایرین می‌شود. همچنین زمانی که وظیفه‌ای به شما محول شد، در انجام دادن آن خوش‌ قول باشید تا اعتماد مدیر را جلب کنید. به این ترتیب، همیشه از شما به عنوان یک کارمند وظیفه شناس، صادق و قابل اعتماد یاد می‌شود.

پیشنهاد می‌‎کنیم:

در مجموع تمامی عواملی که درباره آن‌‍‌ها توضیح دادیم، می‌توانند از مهمترین راههای موفقیت در کار اداری در جهت ساختن سازمانی پویا باشند. در واقع، مدیران و کارمندان نباید از تاثیر هیچکدام از مطالبی که برای پیشرفت اهداف کاری و سازمانی ذکر کردیم، غافل شوند. علاوه بر مطالبی که در این مقاله ذکر شد، باید به این نکته توجه کنیم که محتوای قراردادی که امضا می‌کنید نیز از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود. برای رسیدگی به این مساله و اطمینان از محتوای قرارداد، نیاز است که نوشتن قرارداد ، به اشخاصی سپرده شود که نسبت به قوانین کار آگاهی کامل دارند.

به همین منظور، رکلا خدمات خود را در قالب خدمات تنظیم قرارداد اختصاصی و همچنین خدمات مشاوره حقوقی تلفنی ارائه می‌دهد. برای بهره مندی از این خدمات، ابتدا درخواستتان را ثبت کنید.

قرارداد کارمند

برای استخدام کارمند، از این قرارداد استفاده کنید.

نمونه قرارداد کارمند
دانلود نمونه قرارداد کارمند
مینا زارع
مینا زارع در رشته حقوق تحصیل کرده و فارغ التحصیل شده است. علاقه ایشان به مباحث جانبی مرتبط با مسائل حقوقی است و در همین راستا، بخشی از مطالب موجود در وب سایت رکلا، در چهارچوب مورد علاقه ایشان تهیه و تالیف شده است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات