نمونه قرارداد خرید و فروش ایزوگام چگونه نوشته می‌شود؟

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1401/11/19
زمان مطالعه: 7 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد فروش ایزوگام

قرارداد فروش ایزوگام یکی از انواع قرارداد خرید کالا و قراردادی است که به وسیله آن، ارتباط مالی میان شرکت و کارخانه سازنده ایزوگام با مشتریانشان ایجاد می‌شود. بر اساس این قرارداد، کارخانه تولید ایزوگام، محصولات خود را به مشتریان و متقاضیان ارائه می‌دهد و با دریافت مبلغ مشخصی به آن‌ها می‌فروشد. نمونه قرارداد خرید ایزوگام ، قرارداد متداولی میان ساختمان سازان و صاحبان ساختمان‌ها است. مالکان برای حفاظت و ایمنی ساختمان، ناگریز باید از ایزوگام استفاده کنند.

ایزوگام یک لایه است که روی سطوح پوشیده می‌شود این لایه قابلیت مقاومت در برابر گرما، سرما، برف و باران و… دارد. این پوشش عایقی، برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و آب در بخش‌های مختلف ساختمان مانند پی ساختمان، دیواره، کف و بام ساختمان، استخرها و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. ایزوگام‌ها کیفیت و مقاومت بالایی دارند، به همین دلیل است که بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. ایزوگام حدود 15 سال نیاز به تمدید ندارد و با کیفیت پابرجا خواهد ماند. ایزوگام یک فراورده نفتی است که به دلیل مقاومت و کارایی خاصی که دارد بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ممکن است شما بخواهید برای ساختمان و خانه خودتان از ایزوگام استفاده کنید و لازم باشد که در دو مرحله، ایزوگام خریداری کنید. یا ممکن است که شما ساختمان ساز باشید و برای جلوگیری از وقفه در ساخت و ساز از قبل، ایزوگام مورد نظر را طی یک قرارداد خریداری کرده باشید. چه پروژه‌های بزرگ را در نظر داشته باشید و چه در اندازه‌های کوچک برای خرید ایزوگام اقدام کنید، نمونه قرارداد خرید و فروش ایزوگام ، قرارداد معتبری است که امکان خرید یا فروش ایزوگام به صورت قانونی را برای شما ایجاد می‌کند. از طرفی دیگر این قرارداد روشی برای شرکت‌ها و کارخانه‌های تولید ایزوگام برای فروش محصولاتشان است.

نمونه قرارداد فروش ایزوگام چیست؟

نمونه قرارداد فروش ایزوگام ، سندی مکتوب جهت انجام معامله خرید یا فروش است که میان تولید کنندگان ایزوگام و خریداران آن‌ها انجام می‌شود. متن قرارداد حاوی اطلاعاتی درباره نوع ایزوگام، مقدار درخواست شده از طرف مشتری، مبلغ و هزینه ایزوگام، زمان تحویل، تعهدات خریدار و فروشنده، محل استفاده ایزوگام و موارد دیگری از این قبیل است. نمونه قرارداد خرید و فروش ایزوگام با شرایط خاص خریدار و فروشنده تنظیم می‌شود و در آخر در دو نسخه در اختیار طرفین قرار می‌گیرد.

قرارداد معمولا برای خرید ایزوگام در مقدار زیاد یا برای تحویل چند مرحله و پروژه‌های بزرگ استفاده می‌شود. برای فروش در مقدار کم، معمولا از کاغذ خرید یا فکتور استفاده می‌شود که شامل اطلاعاتی درباره مقدار ایزوگام، هزینه و مبلغ آن، تاریخ خرید و اطلاعاتی درباره فروشنده و نام شرکت فروشنده است. نمونه قرارداد خرید ایزوگام سندی قانونی است که در صورت بروز خطا یا مشکل از سوی خریدار یا فروشنده، طرف مقابل می‌تواند با استناد به آن در مراجع حل اختلاف یا دادگاه‌، تقاضای رسیدگی داشته باشد. قرارداد حاضر از حقوق طرفین به میزان برابر دفاع می‌کند و محافظ منافع آن‌ها است.

نمونه قرارداد فروش ایزوگام از نگاه قانون

انواع نمونه قرارداد فروش ایزوگام زیر مجموعه‌ای از قانون مدنی هستند که براساس عقد بیع (عقد خرید و فروش) تنظیم می‌شوند. قانون مدنی می‌گوید قرارداد بیع یک عقد معین است. به این معنی که در قانون به طور صریح و مشخص به آن اشاره شده است و درباره آن توضیحاتی آمده است. نحوه تنظیم و اجرای عقد بیع به صورت ماده‌های قانونی در قانون مدنی آورده شده است. بنابراین برای تنظیم صحیح و قانونی نمونه قرارداد فروش ایزوگام ، لازم است که به این قوانین توجه شود و متن قرارداد براساس آن‌ها تنظیم شود. اگر متن قرارداد مخالف ماده‌های مربوط به عقد بیع باشد، قرارداد صحیح نخواهد بود.

لازم الاجرا بودن قرارداد خرید ایزوگام

براساس قانون مدنی، نمونه قرارداد فروش ایزوگام علاوه بر معین بودن، لازم نیز هست. لازم بودن قرارداد به این معنی است که خریدار و فروشنده باید به تعهدات خود عمل کنند. در قرارداد باقی بمانند و معامله توافق شده را انجام دهند. لازم بودن به این معنی است که خریدار و فروشنده نمی‌توانند بدون دلیل و یک جانبه معامله را به هم بزنند. لازم بودن نوعی تضمین اجرای قرارداد برای طرفین است و موجب آسودگی خاطر بیشتری برای خریدار و فروشنده می‌شود. براساس این اصل، برای فسخ قرارداد حتما باید شرایط مجزایی در نظر گرفته شود.

قرارداد خرید و فروش ایزوگام

شرایط صحت قرارداد

از نگاه قانون مدنی نمونه قرارداد خرید و فروش ایزوگام یا به طور کلی، قراردادهای بیع، باید دارای شرایطی باشند که صحت آن‌ها تایید شود. شرایط صحت قرارداد بیع عبارتند از:

  1. قصد و رضایت خریدار و فروشنده به انجام معامله
  2. اهلیت داشتن طرفین (خریدار و فروشنده عاقل و بالغ باشند و حق تصرف و دسترسی به اموالشان را داشته باشند.)
  3. مورد معامله مشخص و معلوم باشد. موضوع معامله باید معین باشد.
  4. مورد معامله باید مشروعیت یا مالیت داشته باشد. یعنی باید ارزش خرید و فروش را داشته باشد.

شرایط و ویژگی‌های قرارداد

به طور معمول خریدار و فروشنده برای انجام معامله باید دارای شرایط خاصی باشند. در این بخش از قرارداد فروش ایزوگام به شروط و ویژگی‌های قرارداد پرداخته می‌شود و درباره آن‌ها توضیح داده می‌شود. در ادامه به مواردی از این شروط اشاره می‌کنیم:

  1. متن نمونه قرارداد فروش ایزوگام باید واضح و روشن باشد و در آن ابهامی وجود نداشته باشد که طرفین برای اجرای قرارداد به مشکل برخورد نکنند.
  2. خریدار و فروشنده باید در انجام این معامله رضایت کافی داشته باشند.
  3. اگر ایزوگام در مالکیت مشاع باشد یا داری چند مالک باشد، باید نماینده‌ای از جانب تمامی آن‌ها برای امضای قرارداد حاضر شود یا همگی با هم قرارداد را امضا کنند.
  4. اگر مالکیت ایزوگام مشاع باشد و توسط یکی از مالکان به فروش رسیده باشد، تنها آن بخش که متعلق به او است واگذار می‌شود.
  5. زمانی که ایزوگام به خریدار تحویل داده شود، مسئولیت حفظ و نگهداری و رسیدگی به آن‌ها به عهده خریدار خواهد بود.

فسخ نمونه قرارداد فروش ایزوگام

همانطور که گفتیم نمونه قرارداد فروش ایزوگام ، یک قرارداد لازم است. بنابراین طرفین به راحتی نمی‌توانند از آن خارج شوند. البته آن‌ها می‌توانند در یک بخش از قرارداد شروطی برای فسخ آن در نظر بگیرند که در صورت بروز آن‌ شروط، طرفین بتوانند از قرارداد خارج شوند. از جمله مواردی که می‌توانید به عنوان شرط فسخ قرارداد تعیین کنید، عبارت هستند از:

  1. معیوب بودن و ایراد داشتن ایزوگام‌ها؛
  2. عدم پرداخت به موقع ثمن قرارداد؛
  3. اگر زمان تحویل ایزوگام بسیار طولانی شود یا ایزوگامی تحویل داده نشود؛
  4. اگر خریدار ایزوگام در زمان معین در قرارداد، مبلغ و ثمن قرارداد را پرداخت نکند.

پیشنهاد ما برای شما

ارائه مشاوره حقوقی تلفنی و خدمات تنظیم قرارداد از خدمات اصلی تیم حقوقی رکلا است. پیشنهاد می‌کنیم از این خدمات استفاده کنید و با پشتوانه حقوقی کامل، روابط خود را با طرف مقابل، شکل دهید.

قرارداد فروش اقساطی کالا

اگر معامله کالا با شرط پرداخت اقساطی در نظر شما است، این نمونه قرارداد می‌تواند برایتان مناسب باشد.

نمونه قرارداد فروش اقساطی کالا
دانلود نمونه قرارداد فروش اقساطی کالا

قرارداد فروش کالا (نقدی)

برای تهیه سریع این نمونه قرارداد، روی تصویر پایین بزنید!

نمونه قرارداد فروش کالا
دانلود نمونه قرارداد فروش کالا
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات