قرارداد نصب دوربین مداربسته و نکات مهم قرارداد اجرای دوربین مداربسته

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1402/10/04
زمان مطالعه: 7 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد نصب دوربین مداربسته

قرارداد نصب دوربین مداربسته قرارداد مهمی برای اشخاصی است که تمایل به نصب دوربین دارند. نمونه قرارداد نصب دوربین های مداربسته با توجه به افزایش نیاز مردم به حفظ امنیت و استفاده از تکنولوژی در این زمینه، بسیار مورد توجه قرارگرفته است. نیاز به امنیت، به خصوص نیاز به امنیت مالی برای صاحبان سرمایه به ‌اندازه‌ای است که از هر راهکاری برای امنیت بیشتر استفاده می‌کنند. یکی از موثرترین روش‌های محافظت و امنیت که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده از دوربین‌های مداربسته است.

برای استفاده از این تکنولوژی کافی است تجهیزات دوربین مداربسته را آماده کرده و آن را نصب کنید. نصب دوربین و پشتیبانی از آن چندان ساده نیست. این کار باید به شخصی سپرده شود که در این زمینه تجربه و آگاهی و دانش لازم را داشته باشد. به همین دلیل است که به یک شخص متخصص برای تنظیم نمونه متن قرارداد نصب دوربین مدار بسته نیاز داریم. برای در اختیار گرفتن این نیروی متخصص و اجرای پروژه نصب دوربین مداربسته می‌توانیم از قرارداد پیمانکاری استفاده کنیم. قرارداد نصب دوربین مدار بسته از جمله قراردادهایی است که برای امضای قرارداد همکاری با نصاب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نمونه قرارداد نصب دوربین مداربسته چیست؟

نمونه قرارداد اجرای دوربین مداربسته قراردادی است که میان دو طرف تنظیم و امضا می‌شود. در این قرارداد یک طرف شخصی است که تمایل دارد برای محل کار، منزل یا محوطه تحت مالکیت او دوربین نصب شود و طرف دوم شخصی است که می‌پذیرد نصب دوربین را به عهده بگیرد. شخص متقاضی می‌تواند یک فرد انسانی یا یک گروه و مجموعه و شرکت باشد. به همین ترتیب، شخص دوم نیز می‌تواند یک نصاب منفرد یا یک شرکت نصب دوربین‌های مداربسته و تجهیزات امنیتی باشد.

به هرحال در هر شرایطی، فرم قرارداد نصب دوربین مداربسته ، پیمانی را ثبت می‌کند که در آن، یک طرف، نصب دوربین را از طرف دیگر می‌خواهد و طرف دوم می‌پذیرد که در ازای دریافت مبلغ مشخصی، این خدمات را ارائه دهد. گاهی اوقات، هم زمان با خرید دوربین مداربسته، خدمات نصب آن نیز انجام می‌شود.

نمونه قرارداد نصب دوربین مداربسته از نگاه قانون

با اینکه نصب دوربین مداربسته تکنولوژی خوبی برای کنترل و امنیت است. اما مساله آزادی و حریم شخصی افراد نیز بسیار مهم است. به طور کلی هر شخصی در هر کجا نمی‌تواند دوربین مداربسته نصب کند. نصب دوربین مداربسته اگر با اطلاع و هماهنگی انجام نشود، نه تنها امنیت ایجاد نمی‌کند بلکه یک محرک قوی ایجادِ ناامنی خواهد بود. اصل ٢۵ قانون اساسی هرگونه استراق سمع و نظارت بر دیگران بدون حکم قانونی را منع می‌کند. همچنین در ماده ۴١ منشور حقوق شهروندی توضیح می‌دهد که: «کنترل‌های صوتی و تصویری خلاف قانون در محیط‌های کار، اماکن عمومی، فروشگاه‌ها و سایر محیط‌های ارائه خدمت به عموم، ممنوع است.» از طرف دیگر قانون این اجازه را می‌دهد که از دوربین‌های مداربسته برای حفظ امنیت و جلوگیری از ناامنی‌ها استفاده شود.

قوانین نصب دوربین مداربسته

متاسفانه در نظام حقوقی، قوانین خاصی برای نصب و استفاده از دوربین‌ مداربسته تصویب نشده است و تنها ناظر به این موضوع را می‌توانیم مقررات داخلی و نیروی انتظامی بدانیم که برای صنف‌های مختلف، مصوباتی را در نظر گرفته‌اند. بنابراین اگر تمایل دارید یک دوربین مداربسته نصب کنید، پیش از امضای هرگونه قرارداد نصب دوربین مداربسته ، ابتدا باید این موضوع را به اطلاع نیروی انتظامی برسانید. علاوه بر شرایط و قوانینی که نیروی انتظامی برای نصب دوربین مداربسته در نظر گرفته است، باید در هر محلی که دوربین در آنجا نصب می‌شود، علامت و تابلو‌یی با این مضمون که ” این مکان مجهز به دوربین است ”، نصب کنید تا عابرین و مراجعه کنندگان از این موضوع آگاهی داشته باشند. در نهایت، با توجه به این توضیحات، مسئولیت نصب دوربین مداربسته از نظر قانون، با کارفرما است. کارفرما پیش از شروع به کار باید مجوز‌ها و تاییدیه لازم برای نصب دوربین مداربسته را از نیروی انتظامی بگیرد.

قرارداد نصب دوربین های مداربسته

مبلغ نمونه قرارداد نصب دوربین مداربسته

منظور از مبلغ نمونه قرارداد نصب دوربین های مداربسته ، مبلغ حق الزحمه نصاب است. در این بخش از قرارداد مشخص می‌کنید که حق الزحمه نصاب چه میزانی خواهد بود. این مبلغ را می‌توان به صورت کلی برای اجرای کل پروژه تعیین کرد یا می‌توانید به صورت تفکیک شده و برای اجرای هر بخش از پروژه در نظر بگیرید. به طور کلی توافق و نظر طرفین برای تعیین حق الزحمه ضروری است. مساله دارای اهمیت دیگر این است که هزینه تهیه تجهیزات و سیستم مورد نظر و دستگاه دوربین با کارفرما است. اگر این وسایل را نصاب تهیه کرده باشد، کارفرما باید هزینه آن را به نصاب بپردازد.

تعهدات نصاب

  1. نصاب مسئولیت اجرای صحیح کل موضوع قرارداد و پروژه نصب دوربین‌ها را به عهده دارد.
  2. اگر نصاب از همکار یا همکارانی برای اجرا و نصب دوربین‌های مداربسته کمک می‌گیرد، باید لیست کاملی از این اشخاص به همراه مشخصاتشان را به کارفرما ارائه کند.
  3. نصاب موظف است بعد از نصب و راه‌ اندازی دوربین‌های مداربسته، اطلاعات لازم به منظور استفاده از دوربین‌ها و سیستم کنترل را به کارفرما آموزش بدهد.
  4. ممکن است کارفرما شخص دیگری را برای آموزش معرفی کند. در این صورت نصاب وظیفه دارد که آموزش‌های مورد نیاز را در اختیار آن شخص بگذارد.
  5. نصاب متعهد است که اگر در روند اجرای پروژه ایرادی ببیند، به کارفرما هشدار بدهد. برای مثال اگر متوجه شود که سیستم مناسب نیست یا جای دوربین‌ها صحیح نیست، باید این موارد را به اطلاع کارفرما برساند.
  6. نصاب وظیفه دارد که بهترین جایگاه برای نصب دوربین را به کارفرما پیشنهاد بدهد.
  7. نصاب موظف است که پشتیبانی فنی و سرویس نگهداری دوربین‌ها را تا مدت مشخصی به صورت رایگان انجام دهد.

فسخ قرارداد در نمونه قرارداد نصب دوربین مداربسته

یکی از بخش‌های مهم نمونه قرارداد نصب دوربین مداربسته ، تعیین دلیل برای فسخ قرارداد است. نمونه قرارداد نصب دوربین مداربسته یک قرارداد لازم است و طرفین موظف هستند که حتما تا پایان قرارداد در آن بمانند و به آن عمل کنند. بنابراین ذکر دلایلی برای فسخ قرارداد بسیار اهمیت دارد. اگر طرفین هر کدام از شرایط را رعایت نکند، با وجود لازم بودن قرارداد، می‌توانیم آن را فسخ کنیم. از جمله شرایط فسخ نمونه قرارداد نصب دوربین مداربسته عبارتند از:

  1. عدم توانایی فنی نصاب در نصب و راه اندازی دوربین و سیستم پشتیبانی
  2. واگذاری قرارداد به شخص دیگر، بدون اجازه و اطلاع کارفرما
  3. ورشکستگی یا از کار افتادگی نصاب
  4. تاخیر در شروع اجرای پروژه بیش از حد طبیعی
  5. هرگونه بی اخلاقی و خُلف وعده که موجب خسارت و ضرر شود.

مرجع حل اختلاف در نمونه قرارداد نصب دوربین مداربسته

مرجع حل اختلاف در نمونه قرارداد نصب دوربین مداربسته ، دادگاه یا داوری است. البته می‌توانید خودتان داور مورد نظرتان را انتخاب کنید تا در صورت بروز مشکل آن داور، میانتان حکم دهد. حکم داور قرارداد از نظر مراجع قانونی معتبر است.

پیشنهاد ما

شما می‌توانید وظیفه تنظیم قرارداد خود را به ما بسپارید. برای ثبت درخواست، روی لینک تنظیم قرارداد بزنید و درخواستتان را ثبت کنید. همچنین این امکان را خواهید داشت که از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی بهره ببرید.

دانلود نمونه قرارداد خرید و نصب دوربین مدار بسته

برای آنکه خرید و نصب دوربین مداربسته به صورت همزمان و در قالب یک قرارداد امکان داشته باشد می‌توانید از قرارداد زیر استفاده کنید. این قرارداد، یک قرارداد خرید و نصب دوربین است.

نمونه قرارداد خرید و نصب دوربین مدار بسته
دانلود نمونه قرارداد خرید و نصب دوربین مدار بسته
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات