نمونه قرارداد تیزر تبلیغاتی ؛ قراردادی که هر روز ضروری تر می شود!

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1402/02/10
زمان مطالعه: 8 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد تیزر تبلیغاتی

نمونه قرارداد تیزر تبلیغاتی یک قرارداد پیمانکاری است که میان شرکت‌های تبلیغاتی و مراجعان آن‌ها تنظیم می‌شود. تیزر‌های تبلیغاتی از تولیداتی هستند که مدت‌ها است مورد توجه قرار گرفته‌اند. تیزرهای قدیمی در خاطر جمعی جامعه هنوز هم به همان قوت قبل تاثیر گذار هستند و بخشی از حافظه بصری و تاریخی مردم محسوب می‌شود. امروزه با گسترش رسانه‌های اجتماعی و دسترسی عموم مردم به آن‌ها، تبلیغات ویدیویی و نمایشی بیشتر از قبل مهم شده است. نباید منکر این مساله باشیم که برای رشد و توسعه‌ کسب و کارهای مختلف، نیازمند تبلیغاتی حساب شده و هدفمند هستیم. مخصوصا تبلیغات در رسانه‌های مختلف که درصد زیادی از مخاطب را برای شما مهیا می‌کند. تبلیغات بصری و ویدیویی به اندازه‌ای تاثیرات مثبت داشته است که صاحبان برند و متقاضیان ساخت تیزر، هر روز به دنبال ایده‌های جذابتر برای جذب مخاطب هستند.

نمونه قرارداد ساخت تیزر تبلیغاتی به اندازه‌ای همه گیر شده است که شرکت‌های کوچک و بزرگ با ماهیت‌های مختلف تمایل دارند که تیزر تبلیغاتی داشته باشند. ساخت تیزر گام مثبتی در برند سازی محسوب می‌شود، علاوه بر آن، نام و آوازه محصول و شرکت مربوطه را با چشم و گوش مخاطب آشنا می‌کند. فعالان در عرصه ساخت تیزر تبلیغاتی معمولا افرادی با روحیه نوآوری و بسیار خلاق هستند. ساخت تیزری ظریف و هنرمندانه با حفظ اصالت محصول و معرفی صحیح و جذاب آن، دارای پیچیدگی‌هایی است که معمولا از عهده یک شخص برنمی‌آید. به همین دلیل است که ساخت تیزر تبلیغاتی یا فیلم‌های صنعتی و غیره در شرکت و با کار یک تیم امکان پذیر است.

نمونه قرارداد تیزر تبلیغاتی در کدام دسته بندی قرار می‌گیرد؟

همانطور که گفتیم اگر تصمیم به ساخت یک تیزر تبلیغاتی دارید، لازم است با یک شرکت یا یک تیم حرفه‌ای که در این زمینه فعالیت می‌کنند، همکاری کنید. همکاری شما با آن تیم به واسطه نمونه قرارداد تیزر تبلیغاتی انجام می‌شود. فرم قرارداد ساخت تیزر تبلیغاتی ، یک قرارداد جامع است که در آن درباره سفارش شما توضیحات مفصلی داده می‌شود. با اینکه قرارداد به منظور شروع کار تنظیم می‌شود ولی حاوی اطلاعاتی دقیق و جامع است که حتی برای شرایط خاص پایان کار هم می‌تواند مرجع باشد. در متن قرارداد ساخت تیزر تبلیغاتی ابتدا به معرفی طرفین پرداخته می‌شود و در ادامه به ترتیب درباره موضوع قرارداد، مدت انجام آن، هزینه لازم برای پرداخت حق الزحمه سازندگان، شروط و تعهدات هر کدام از طرفین و موارد مهم دیگر توضیح می‌دهند.

نمونه قرارداد تیزر تبلیغاتی و قانون حاکم بر آن!

به دلیل ماهیت این قرارداد و شیوه انجام آن، نمونه قرارداد تیزر تبلیغاتی یا حتی نمونه قرارداد پخش تیزر تبلیغاتی به صورت قرارداد پیمانکاری تنظیم می‌شود. قراردادهای پیمانکاری تابع قانون مدنی هستند و براساس اصول آن تنظیم می‌شوند. نکته جالب درباره قراردادهای پیمانکاری این است که محدودیت‌ زیادی ندارد. بنابراین می‌تواند در موارد متعددی مورد استفاده قرار بگیرد. البته این مساله به معنای هرج و مرج و بی نظمی در این قرارداد نیست. نمونه قرارداد ساخت تیزر تبلیغاتی ، قراردادی معتبر است. برای اثبات این اعتبار می‌توانیم به ماده 10 قانون مدنی اشاره کنیم. ماده 10 قانون مدنی مي‌گويد:

«قراردادهاي خصوصي نسبت به کساني که آن را منعقد نموده‌اند در صورتي که مخالف صريح قانون نباشد نافذ است.»

براساس این ماده و به شرط رعایت قانون و حتی عرف جامعه، نمونه قرارداد تیزر تبلیغاتی دارای آزادی‌هایی است. این آزادی‌ها در چارچوب قانون به طرفین این امکان را می‌دهد که به شیوه‌های گوناگونی توافق کنند و قراردادهای متنوعی تنظیم کنند. نمونه قرارداد تیزر تبلیغاتی به دلیل حضور در گروه قراردادهای پیمانکاری، یک قرارداد لازم محسوب می‌شود. لازم بودن این قرارداد به این معنی است که شرکت طراحی و تولید تیزر و شخص سفارش دهنده نمی‌توانند ناگهانی و بدون دلیل موجه، قرارداد را ترک کنند. با لازم بودن این قرارداد، طرفین موظف هستند که در آن بمانند و برای ساخت تیزر و ادامه قرارداد تلاش کنند.

هزینه مورد نیاز برای نمونه قرارداد تیزر تبلیغاتی

فرم قرارداد ساخت تیزر تبلیغاتی ، معمولا دارای جایگاهی برای تعیین مبلغ قرارداد است. هزینه نهایی تیزر ساخته شده با شخصی است که سفارش می‌دهد. اما باید مشخص شود که در ابتدای شروع پروژه، وظیفه تامین مالی با کدام طرف خواهد بود. تامین مالی پروژه از موارد بسیار اساسی است که لازم است پیش از شروع عملیات ساخت تیزر درباره آن توضیح داده شود. زیرا بدون تامین مالی پیشبرد پروژه امکان پذیر نخواهد بود. در فرم قرارداد ساخت تیزر تبلیغاتی مشخص می‌کنید که آیا کارفرما، از همان ابتدا هزینه‌های پیش تولید و فرآیند تولید تیزر را پرداخت خواهد کرد؟ یا اینکه لازم است شرکت تبلیغاتی از قبل سرمایه‌ای برای ساخت تیزر داشته باشد و بعد از اتمام هر مرحله از پروژه، هزینه را از سفارش دهنده دریافت کند؟

با اینکه هر دو مورد امکان پذیر است، اما در اکثر مواقع شرکت‌های ساخت تیزر‌های تبلیغاتی، در ابتدای پروژه هزینه دریافت می‌کنند.

اطلاعات و مشخصات در متن قرارداد تیزر تبلیغاتی

نمونه قرارداد تیزر تبلیغاتی میان گروه سازنده تیزر (شرکت تبلیغاتی) و شخص درخواست دهنده تیزر تبلیغاتی منعقد می‌شود. همانطور که گفتیم ساخت تیزر تبلیغاتی معمولا به صورت یک نفره امکان پذیر نیست و برای فعالیت در این حرفه نیاز به حضور یک گروه حرفه‌ای است. در مقابل امکان دارد سفارش دهنده یک شرکت، برند خاص، تولیدی و حتی شخص حقیقی باشد. این اشخاص می‌توانند برای امضای قرارداد نماینده یا وکیل خود را هم بفرستند. بنابراین در مجموع، طرفین قرارداد ممکن است اشخاص حقیقی (فرد انسانی) یا اشخاص حقوقی(شرکت، سازمان، تولیدی و غیره) باشند. بنابراین برای معرفی این اشخاص به ترتیب، شخص حقیقی با اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی، سمت، نام پدر، شماره شناسنامه، محل تولد، کدملی، نشانی دقیق و شماره تماس معرفی می‌شود و شخص حقوقی با اطلاعاتی مانند نام شرکت، شماره ثبت شرکت، کد اقتصادی، نشانی دقیق، شماره تماس، نماینده و سمت نماینده معرفی خواهد شد.

موضوع قرارداد

در بخشی که درباره موضوع نمونه قرارداد تیزر تبلیغاتی صحبت می‌شود، به طور کامل درباره تیزر تبلیغاتی توضیح می‌دهند. برای مثال نوع تیزر را مشخص می‌کنند. تعیین می‌کنند که تیزر ساخته شده در انتها چند دقیقه باشد. ژانر تیزر هم یکی دیگر از مواردی است که لازم است به آن اشاره شود. سفارش دهنده مشخص می‌کند که تیزر ساخته شده تخیلی باشد یا طنز یا اینکه تیزری رئال و کلاسیک باشد. علاوه بر این موارد، سفارش دهنده می‌تواند مشخص کند که تیزر نهایی را با چه فرمتی تحویل خواهد گرفت. اینکه تیزر به صورت سریالی ساخته شود یا اینکه یک تیزر مستقل باشد و در نهایت، ایده و فیلم نامه اصلی تیزر از اطلاعاتی است که در بخش موضوع نمونه قرارداد تیزر تبلیغاتی نوشته می‌شود. معمولا موضوع نمونه قرارداد تیزر تبلیغاتی به مراحلی تقسیم می‌شود و درباره هر مرحله توضیحاتی نوشته می‌شود. مراحل را می‌توانیم به این ترتیب بیان کنیم:

  1. مرحله اول: ایده پردازی و طراحی داستان کلی تیزر تبلیغاتی؛
  2. طراحی و برنامه ریزی برای اجرای و تولید تیزر که اصطلاحا به آن پیش تولید گفته می‌شود؛
  3. تدوین، صدا گذاری و نمایش و تایید نهایی کارفرما یا سفارش دهنده.

جریمه تاخیر در اجرای موضوع این قرارداد

شرکت یا شخصی که اجرای تیزر تبلیغاتی را سفارش می‌دهد، با توجه به زمانی که برای تحویل این سفارش در متن قرارداد تعیین شده است، باید مراحل انجام کار و تحویل نهایی پروژه را برنامه ریزی ‌کند زیرا ممکن است کارفرما بر اساس زمان تحویل تیزر، با رسانه‌های دیگر نمونه قرارداد پخش تیزر تبلیغاتی امضا کرده باشد. بنابراین برای او مهم خواهد بود که تیزر مورد نظر در زمان معین تحویل داده شود. برای جلوگیری از بروز اختلافات احتمالی در زمان تحویل موضوع قرارداد، می‌توانید برای تاخیر در تحویل پروژه، خسارت یا ضمانت اجرا تعیین کنید. به این صورت که اگر شرکت ساخت تیزر در تحویل پروژه تاخیر داشته باشد، موظف به پرداخت خسارت شود. طرفین می‌توانند با رضایت یکدیگر، میزان و مبلغ خسارت به ازای هر روز دیرکرد در تحویل پروژه را تعیین کنند و در متن قرارداد تیزر تبلیغاتی به صراحت درباره آن بنویسند.

پیشنهاد ما

تیم حقوقی رکلا، یک مرجع تخصصی تنظیم قرارداد است. ما روزانه قراردادهای زیادی را برای کاربران وفادار خود تنظیم می‌کنیم. شما نیز می‌توانید افتخار همکاری با خود را نصیب ما کنید. درخواست تنظیم قرارداد خود را ثبت کنید تا با شما ارتباط بگیریم.

دریافت مشاوره و راهنمایی از مشاوران حقوقی و وکلایی که به صورت اختصاصی به تنظیم قرارداد می‌پردازند، بسیاری از سوالات و ابهامات ذهنی شما را برطرف می‌کند. به همین منظور، سرویس خدمات مشاوره حقوقی تلفنی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای ثبت درخواست جهت بهره مندی از این سرویس، می‌توانید روی عبارت آن (در جمله قبل) بزنید و به صفحه اختصاصی این سرویس وارد شوید. در این صفحه اطلاعات درخواست شده را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما ارتباط بگیریم.

سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات