نمونه قرارداد کارگزاری شهرداری و جزئیات مهم متن قرارداد انجام امور شهرداری چیست؟

-
بروزرسانی:1401/09/28
زمان مطالعه: 8 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد کارگزاری شهرداری

قرارداد کارگزاری شهرداری از جمله قراردادهایی است که می‌تواند مورد استفاده خیلی از افراد قرار گیرد، چون این نمونه قرارداد مربوط به کارهای اداری و شهرداری ساختمان است و هر شخصی که ساختمان بسازد باید این مراحل اداری را طی کند اما همانطور که می‌دانید انجام کار‌های اداری با دغدغه‌های زیادی روبرو است و نیاز به پیگیری مداوم دارد که ممکن است خیلی از مردم نتوانند از عهده آن برآیند و از صبر و حوصله آن‌ها خارج باشد به همین خاطر بیشتر افراد از رفتن به مکان‌های اداری دوری می‌کنند که این قضیه باعث می‌شود انجام کارشان با تاخیر همراه شود.

بهتر است در این مواقع انجام کار‌های اداری خود را به فرد دیگری بسپارند و به آن فرد وکالت کاری بدهند و نمونه قرارداد کارگزاری شهرداری تنظیم کنند و آن فرد را وکیل خود قرار دهند تا کار‌های اداری لازم را انجام دهند. برای وکالت کاری نیاز نیست حتماً آن فردی که قرار است کار را انجام دهد وکیل دادگستری باشد بلکه هر فردی که اهلیت داشته باشد (یعنی عاقل و بالغ و رشید باشد) می‌تواند انجام کار را به عهده بگیرد اما بهتر است فردی را انتخاب کنید که در این زمینه اطلاعات لازم را داشته باشد و به امور شهرداری آگاهی داشته باشد. توجه داشته باشید برای اینکه انجام این کار جدیت لازم را داشته باشد لازم است با فردی که به عنوان وکیل انجام کار انتخاب کردید به دفترخانه اسناد رسمی بروید و با او قرارداد وکالت کاری بنویسید و نمونه قرارداد کارگزاری شهرداری تنظیم کنید.

نکته: لازم است بدانید که دفاتر کارگزاری خصوصی برای انجام کار‌های ساختمانی مانند پروانه ساختمانی، تفکیک ساختمان، پایان‌کار، گواهی عدم خلافی و… تحت نظارت شهرداری تشکیل شده‌اند.

نمونه قرارداد انجام امور شهرداری باید چگونه تنظیم شود؟

نمونه قرارداد انجام امور شهرداری که نمونه قرارداد کارگزاری شهرداری نیز نامیده می‌شود از نظر ساختار مانند بیشتر قرارداد‌ها تنظیم می‌شود اما باید یک سری نکات در آن گنجانده شود که ما در زیر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

قانون حاکم بر نمونه قرارداد کارگزاری شهرداری

قانون حاکم بر نمونه قرارداد کارگزاری شهرداری ، قانون مدنی ایران است. مواد 656 تا 683 این قانون، درباره این قرارداد توضیح می‌دهند. علاوه براین، باید در نظر داشته باشید، با توجه به اینکه موضوع نمونه قرارداد انجام امور شهرداری ، رسیدگی به امور اداری مربوط به این حوزه است، در بعضی موارد نیاز خواهد بود که به قوانین شهرداری نیز توجه داشته باشید.

برای تنظیم یک قرارداد معتبر و صحیح، لازم است که مواد قانونی مربوط به آن را در نظر داشته باشید و در متن قرارداد اعمال کنید. در واقع توافقات شما نباید مغایر با قوانین باشد.

طرفین قرارداد انجام امور شهرداری

طرف اول نمونه قرارداد کارگزاری شهرداری کسی است که می‌خواهد انجام کار اداری را به شخص دیگری بسپارد و کارفرما نامیده می‌شود، طرف دوم قرارداد کارگزاری شهرداری کسی است که می‌خواهد کار اداری مربوط به شهرداری را انجام دهد که هم وکیل و هم کارگزار نامیده می‌شود.

فقط دقت داشته باشید که طرفین قرارداد کارگزاری شهرداری باید اهلیت داشته باشند یعنی عاقل و بالغ و رشید باشند و دیوانه و سفیه نباشند و کارفرما ورشکسته نباشد و از طرف دیگر صاحب یا اختیار دار ساختمانی باشد که می‌خواهد امور آن را به کارگزار بسپارد.

توصیه می‌کنیم مشخصات طرفین قرارداد مطابق با کادر قرمز رنگ تصویر زیر باشد. این تصویر، بخشی از قرارداد کارگزاری اخذ پایان کار ساختمان است.

قرارداد کارگزاری شهرداری

موضوع قرارداد کارگزاری شهرداری

موضوع نمونه قرارداد کارگزاری شهرداری انجام کار‌های اداری ساختمان که مربوط به شهرداری است می‌باشد، حالا بستگی به شرایط دارد، ممکن است در مورد گرفتن پروانه و جواز ساخت و ساز باشد یا در مورد تغییر کاربری باشد یا در مورد کار‌های گرفتن سند مالکیت باشد یا در مورد نقشه‌های اجرایی ساختمان و…

یک موضوعی که باید در این‌جا در نظر داشته باشیم این است که وکالت در هر کاری نیازمند آن است که مقدمات آن کار هم توسط وکیل انجام شود و وکیل برای آن‌که کارش را جلو ببرد باید یک سری از کار‌ها را انجام دهد مثلاً باید هزینه‌های قانونی مانند مالیات، بیمه، جریمه، عوارض، حق ثبت و… را پرداخت کند البته معمولاً در قرارداد کارگزاری شهرداری قید می‌شود که تمامی این هزینه‌ها را کارفرما باید پرداخت کند.

مدت قرارداد کارگزاری شهرداری

مدت قرارداد بستگی به توافق طرفین دارد، مثلاً می‌توان در متن نمونه قرارداد کارگزاری شهرداری ذکر کرد که شروع قرارداد در تاریخ 99/2/20 می‌باشد و پایان آن در تاریخ 99/12/20 است و وکیل باید در طی این مدت کار‌های مربوطه را انجام دهد.

با توجه به این‌که کار‌های اداری زمانبر است و ممکن است در همان تاریخ، انجام کار ممکن نباشد، بنابراین می‌توانید در قرارداد بنویسید که این مدت با توافق طرفین و با توجه به کار باقی مانده، قابل تمدید می‌باشد.

مبلغ قرارداد و نحوه پرداخت آن

مبلغ قرارداد با توافق طرفین در متن قرارداد کارگزاری شهرداری مشخص می‌شود. مثلاً برای گرفتن پایان کار از شهرداری، مبلغ 5 میلیون تومان برای وکیل یا کارگزار در نظر گرفته می‌شود. حالا پرداخت آن می‌تواند در ابتدای کار به صورت پیش پرداخت باشد و بقیه مبلغ بعد از انجام کار پرداخت شود یا به صورت مرحله به مرحله در نظر گرفته شود و با توجه به پیشرفت کار هرماه پرداخت شود.

بنابراین نیاز نیست تمام مبلغ قرارداد همان ابتدا پرداخت شود حتی کارفرما می‌تواند مبلغی را نگه دارد (ضمانت حسن انجام کار) و بعد از این‌که وکیل یا کارگزار کار را تمام کرد آن مبلغ را پرداخت کند.

نمونه قرارداد جعاله مشاور املاک

تعهدات کارگزار یا وکیل در قرارداد کارگزاری شهرداری

کارگزار یا وکیل باید تمام اقداماتی را که برای انجام موضوع قرارداد کارگزاری شهرداری لازم است، انجام دهد. کارهایی مانند انجام مکاتبات و نامه نگاری اداری، پرداخت عوارض و جریمه، درخواست گواهی و استعلام، انجام کار‌های مربوط به آتش نشانی و… از مواردی است که می‌تواند توسط کارگزار انجام شود.

کارگزار یا وکیل باید بر اساس زمان‌بندی که برای انجام موضوع قرارداد در نظر گرفته شده است کار را انجام دهد و تأخیر نداشته باشد.

لازم است کارگزار یا وکیل به امور مربوط به شهرداری آگاهی داشته باشد و اطلاعات خود را در این زمینه به روز کند تا بتواند کار را با سرعت بیشتری به انجام برساند.

کارگزار باید برای انجام موضوع قرارداد کارگزاری شهرداری از راه‌های قانونی استفاده کند.

این شخص باید در زمان‌هایی که توسط شهرداری مشخص شده است به شهرداری مراجعه کند و برای تشکیل و تکمیل پرونده‌ها کار‌های لازم را انجام دهد.

کارگزار باید تمام مدارکی که برای انجام موضوع قرارداد لازم است مانند دیسکت، نقشه‌های معماری، دفترچه محاسبات ساختمان و… را تهیه کند.

کارگزار یا وکیل نمی‌تواند کاری که به او سپرده شده است را به کارگزار یا وکیل دیگری بسپارد.

تعهدات کارفرما

کارفرما باید تمام مدارک و اطلاعات و نقشه‌هایی که برای انجام کار مربوط به شهرداری لازم است را در اختیار وکیل یا کارگزار شهرداری قرار دهد.

او باید مبالغ قرارداد را طبق نمونه قرارداد کارگزاری شهرداری به کارگزار یا وکیل پرداخت کند. کارفرما نمی‌تواند کاری که به کارگزار شهرداری یا وکیل سپرده شده است را به کارگزار یا وکیل دیگری واگذار کند. البته مشروط به اینکه، چنین شرطی در متن قرارداد انجام امور شهرداری نوشته شده باشد.

کارفرما باید هزینه‌هایی که برای انجام موضوع قرارداد لازم است مانند هزینه عوارض، بیمه، اداره ثبت، آتش نشانی و … را به کارگزار شهرداری یا وکیل پرداخت کند تا آن شخص بتواند کار را با سرعت بیشتری پیش ببرد و بتواند سر موعد کار را تمام کند.

پیشنهاد ما

تیم حقوقی رکلا، انواع قرارداد کارگزاری را تنظیم کرده است و هر روز به تعداد آن افزوده می‌شود. با ورود به بخش نمونه قرارداد می‌توانید قراردادهای مورد نیاز خود را جستجو کنید.

در صورتی که بخواهید یک قرارداد اختصاصی کارگزاری برای شما تنظیم شود، می‌توانید این مسئولیت را به دپارتمان حقوقی رکلا بسپارید. برای این منظور، روی لینک تنظیم قرارداد بزنید و به صفحه آن وارد شوید.

همچنین با وارد شدن به صفحه مشاوره حقوقی تلفنی و ثبت درخواست، می‌توانید به سهولت با مشاوران حقوقی و وکلای مجرب تیم رکلا ارتباط بگیرید.

دانلود نمونه قرارداد کارگزاری انجام کار

برای آنکه امور اداری مرتبط با شهرداری را به شخص دیگر بسپارید باید این قرارداد بین شما و کارگزار محترم تنظیم شود.

نمونه قرارداد کارگزاری انجام کار
دانلود نمونه قرارداد کارگزاری انجام کار

قرارداد کارگزاری اخذ پایان کار ساختمان

اگر منظور شما از کارگزاری شهرداری، پیگیری و دریافت گواهی پایان کار ساختمان است، می‌توانید با کارگزار این نمونه قرارداد را امضا کنید.

نمونه قرارداد کارگزاری اخذ پایان کار ساختمان
دریافت نمونه قرارداد کارگزاری اخذ پایان کار ساختمان
دکتر ساجده اکبرپور
خانم «دکتر ساجده اکبرپور» فارغ التحصیل رشته حقوق خصوصی در مقطع دکترا است و در تالیف مباحث حقوقی - قراردادی رکلا، نقش مستقیمی داشته است. علاقه دکتر اکبرپور به نگارش مقالات، زمینه ساز تالیف مقالات مهمی در وب سایت حقوقی رکلا شده است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات