قرارداد شراکت باغ و نکات مهم یک شراکت نامه باغ کامل

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1401/09/10
زمان مطالعه: 13 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد شراکت باغ

قرارداد شراکت باغ از قراردادهای مهم و کاربردی در حوزه باغداری و کشاورزی است. شراکت نامه باغ میان اشخاصی که در زمینه باغداری فعالیت می‌کنند، اشخاصی که به این کار علاقه دارند یا هر شخص دیگری که به نوعی طالب این کار باشد و در این زمینه فعالیت کند، منعقد می‌شود.

باغ‌ها از مراکز مهم و بزرگ تولید میوه، گل، بذر گیاه، بوته و نهال‌ها هستند. اهمیت این بخش در تامین بازار میوه و صنعت گل و گیاه به اندازه‌ای است که بسیاری از روستاییان، باغداری را منبع درآمد اصلی و شغل اصلی خود می‌دانند. رشد تکنولوژی و علم، باغداری را نیز دچار تغییراتی کرده است. امروزه شاهد ورود نیروی جوان و با تحصیلات دانشگاهی به عرصه تولید محصول، پرورش میوه و باغداری و کشاورزی هستیم. همچنین باغداران و فرزندان آن‌ها نیز به شدت در این زمینه می‌کوشند. بدون شک اگر باغداری به نحو احسن و با تجربه و دانش همراه باشد، تاثیرات خوبی به همراه خواهد داشت و می‌تواند بازار داخلی و خارجی را پوشش دهد.

احداث و ساخت باغ در یک کاربری جدید

علاوه بر استفاده و کاربری باغ برای باغداری و پرورش محصول، امروزه نوع دیگری از احداث و ساخت باغ مورد توجه قرار گرفته است که درآمد خوبی به همراه دارد. به همین دلیل سرمایه داران زیادی تمایل به فعالیت در این زمینه را دارند. این شیوه نوین ساخت باغ، دیگر روی تولید محصول تمرکز ندارد.

این دسته از سرمایه گذاران اقدام به ساخت باغ‌هایی مجلل و زیبا می‌کنند. این باغ‌ها برای اجاره عروسی، عکاسی یا تفریحی و…. ساخته می‌شوند. از آنجایی که ساخت این نوع باغ هزینه و سرمایه زیادی لازم دارد، شراکت در ساخت آن‌ها بسیار متداول است. برای این دسته نیز از قرارداد مشارکت احداث باغ ، یا قرارداد مشارکت در کار و بهره وری از باغ استفاده می‌شود. ساخت و احداث این قبیل باغ‌ها نیازمند اخذ مجوز‌های خاص برای کاربری و شروع فعالیت است. در این مطلب بیشتر به احداث باغ در حیطه باغداری و تولید محصول می‌پردازیم.

از نگاه ما به عنوان مشاوران حقوقی، علاوه بر سنجش همه جانبه یک کار و حرفه، مهمترین نکته توجه به اهمیت و ضرورت تنظیم و عقد قرارداد مناسب برای آن کار است. بنابراین در ادامه، قرارداد شراکت باغ را مورد بررسی قرار می‌دهیم و سعی می‌کنیم شراکت نامه باغ را از ابعاد گوناگون مطالعه کنیم. اگر در این زمینه شاغل هستید یا به هر طریقی تمایل به شروع فعالیت در باغ دارید، با ما همراه باشید.

شراکت نامه باغ چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

در زمینه شراکت در باغداری، ممکن است شرایط متفاوتی پیش بیاید. شاید شما تمایل به احداث و ساخت باغ داشته باشید ولی سرمایه و هزینه کافی برای این‌ کار را نداشته باشید. شاید دارای مهارت و تجربه در زمینه باغداری هستید ولی باغی ندارید. ممکن است شما سرمایه‌ای داشته باشید و بخواهید شخصی با شما همراه شود که با مشارکت هم باغی را خریداری کنید که در این صورت نیاز به قولنامه دارید و ممکن است شما صاحب باغ باشید و بخواهید کار باغ را به شخص دیگری بسپارید و در محصول شریک شوید که در این صورت، قرارداد مساقات مناسب شما خواهد بود.

در برخی از مواردی که شرح دادم، قرارداد شراکت باغ یا شراکت نامه باغ مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته اگر به طور ویژه به دنبال شخصی برای سرمایه گذاری و احداث باغ به صورت مشارکتی می‌گردید، می‌توانید از عنوان قرارداد مشارکت احداث باغ در قراردادتان استفاده کنید.

نگاه قانون به قرارداد شراکت باغ

قرارداد شراکت باغ ، به نوعی جز قراردادهای مشارکت است. شراکت نامه باغ در گروه بزرگ‌تر جز قراردادهای مشارکت مدنی قرارد می‌گیرد. قرارداد شراکت باغ از نظر قانون مدنی جایز و موجه است و ایرادی در آن نیست. اما لازم است که شرایطی داشته باشد. ماده‌ای از قانون مدنی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، ماده 10 قانون مدنی است که براساس آن محدودیتی در عقد و تنظیم قرارداد وجود ندارد. هر قراردادی که تابع قوانین باشد و خلاف قانون و شرع نباشد، موجه است و عقد آن صحیح است. بنابراین در زمینه باغ نیز می‌توانید به راحتی با شرایط مختلف که خلاف قانون نباشد شراکت کنید.

قانون مدنی در ماده دیگری به صورت اختصاصی درباره قرارداد شراکت توضیح داده است. ماده 571 قانون مدنی شراکت را اینگونه تعریف می‌کند:

«شراکت به معنی ‎آمیختن سهم الشرکه نقدی یا غیرنقدی متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی متعدد، بنحو مشاع، بمنظور انتفاع، طبق قرارداد است.»

قرارداد شراکت باغ چیست؟

اگر بخواهیم تعریف دقیقی از این قرارداد داشته باشیم، می‌توانیم شراکت نامه باغ را با توجه به ماده 571 قانون مدنی معنی کنیم . طبق این تعریف و تعاریف دیگر از مشارکت، قرارداد شراکت باغ ، قراردادی است که میان دو یا چند شخص حقیقی یا حقوقی برقرار می‌شود. این اشخاص در احداث باغ و بهره‌ بری از آن با یک دیگر اتفاق نظر دارند. یا به عبارت دیگر دارای هدف و قصد مشترک هستند. این اشخاص سرمایه خود را روی هم می‌گذارند و برای رسیدن به هدف نهایی هزینه و تلاش می‌کنند. در مجموع هر کدام از اشخاص با توجه به میزان سرمایه‌ای که گذاشتند و میزان فعالیتی که در کار داشتند از باغ احداث شده سهم می‌برند.

بدون شک هر کاری سود و زیاد را با هم دارد. اشخاص حاضر در قرارداد شراکت باغ در سود و زیان باغ نیز با یکدیگر شریک می‌شوند. این قرارداد شامل مواد مختلف، زمان دقیق شروع و پایان قرارداد ، تعهدات و وظایف و… است.

تا اینجا درباره قرارداد شراکت باغ یا قرارداد مشارکت احداث باغ صحبت کردیم. احتمالا دوست خواهید داشت که درباره متن قرارداد شراکت باغ و محتوای آن اطلاعاتی کسب کنید. در ادامه به شرح یک نمونه شراکت نامه باغ می‌پردازم.

عنوان قرارداد

در عنوان به صورت مختصر درباره کل محتوای قرارداد صحبت خواهد شد. به این ترتیب باید عنوانی انتخاب ‌شود که هم زیبا باشد و هم مختصر و کوتاه باشد و از همه مهم‌تر به درستی درباره کلیت و محور اصلی قرارداد توضیح دهد. برای مثال عنوان قرارداد شراکت باغ احتمالا عنوان کاملی نیست. شما می‌توانیم کامل‌تر توضیح دهید. مثلا بنویسید : قرارداد مشارکت احداث باغ . این عنوان به نسبت عنوان قبلی، قابل قبول‌تر است و تا حدودی از محتوای قرارداد خبر می‌دهد.

اطلاعات و مشخصات طرفین قرارداد در شراکت نامه باغ

در قرارداد شراکت باغ ، مانند هر قرارداد دیگری، در ابتدا لازم داریم که اشخاص حاضر در آن را معرفی کنیم. نوشتن اطلاعات و مشخصات شرکا در این بخش از قرارداد، از لزومات اصلی است. همانطور که گفتیم اشخاصی که در شراکت نامه باغ حضور دارند، می‌توانند اشخاص حقیقی یا حقوقی باشند. از این جهت تفاوت یا برتری میان آن‌ها نخواهد بود. تنها تفاوت در اطلاعاتی است که از هرکدام در قرارداد ثبت می‌شود.

اگر برای شراکت نامه باغ ، با یک شریک حقیقی (شخص واحد) سر و کاردارید، لازم است اطلاعاتی مانند نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، شماره ملی، آدرس دقیق محل اقامت، کد پستی و شماره تماس او را در قرارداد بنویسید.

اما اگر شخص حاضر در قرارداد یک شخص حقوقی (سازمان، شرکت، موسسه) است، مشخصاتی که می‌آوریم، متفاوت خواهد بود. درباره شخص حقوقی، اطلاعاتی مانند نام شرکت، شماره ثبت، کد اقتصادی، نشانی دقیق محل شرکت، تلفن، نام نماینده و سمت نماینده را در قرارداد ثبت می‌کنیم. همچنین در این بخش، طرف اول و دوم قرارداد مشخص می‌شوند. اگر هر کدام از طرفین، به جای خودش، نماینده یا وکیلش را فرستاده باشد، لازم است که اطلاعات و مشخصات آن وکیل یا نماینده نیز در این بخش از قرارداد شراکت باغ اضافه شود.

موضوع قرارداد

موضوع قرارداد مشارکت، همان کسب و کاری است که طرفین به قصد راه اندازی آن به صورت شراکتی، اقدام به تنظیم قرارداد می‌کنند. در اینجا موضوع شراکت، شش دانگ باغی است که به منظور تولید انواع میوه و گل و دیگر محصولات باغداری موزد استفاده قرار می‌گیرد. در این بخش توضیح می‌دهید که قصدتان از این شراکت، به طور دقیق چیست؟ برای مثال می‌نویسید که در زمینه تولید محصول با یک دیگر شراکت می‌کنیم. یا می‌نویسید که این باغ به صورت شراکتی خریداری شده است.

البته بهتر است در قراردادهایی که مسئله خرید و فروش مطرح است، از قولنامه استفاده شود. یا اگر تمایل به ساخت و احداث باغ دارید، درباره مشارکت در احداث باغ صحبت می‌کنید. در مجموع در این بخش بهانه اصلی شراکت شرح داده می‌شود. قرارداد مساقات نیز یکی از انواع قراردادهایی است که در این حوزه به کار شما می‌آید. بگذارد در اینجا مختصری در مورد قرارداد مساقات بگویم.

قرارداد مساقات چیست؟

دو طرف قرارداد مساقات، مالک و عامل هستند. عامل وظیفه نگهداری درختان باغ را به عهده دارد و در مقابل تلاشی که به منظور نگهداری، پرورش و در نهایت، برداشت ثمره‌های درختان باغ انجام می‌دهد، مالک بخشی از ثمره باغ می‌شود. اگر بخواهیم ساده بگوییم، قرارداد مساقات یک نوع قرارداد شراکت است که در آن، مالکیت باغ به طرف مقابل منتقل نمی‌شود و فقط در محصول باغ با هم شریک خواهند بود.

به بحث خودمان برگردیم. بگذارید کمی در مورد مدت قرارداد شراکت بگویم.

مدت قرارداد شراکت باغ

تاریخ دقیق شروع و پایان شراکت، در این بخش نوشته می‌شود. لازم است تاریخ با اشاره به روز و ماه و سال دقیق باشد که شک و شبهه‌ای در آن ایجاد نشود. در ادامه این بخش می‌توانید توضیح دهید که در اینده تمایل به تمدید دارید یا خیر. برای مثال می‌توانید بنویسید که در صورت نیاز به تمدید، این کار بعدا در قرارداد مجددی انجام خواهد شد.

آورده شرکا در قرارداد شراکت باغ

در ابتدا مجموع کل مبلغ قرارداد را حساب کرده و در این بخش می‌نویسیم. مجموع سرمایه نقدی که برای احداث یا راه اندازی باغ هزینه می‌شود را می‌توانیم برآورد کنیم و یادداشت شود.

در ادامه به صورت تفکیک شده، میزان سرمایه‌ای که هر شریک به صورت جداگانه به قرارداد آورده است را حساب کرده و در این بخش از قرارداد شراکت باغ ثبت می‌کنیم.

یک نکته بسیار کاربردی در این زمینه وجود دارد که می‌توانید از ان استفاده کنید. برای اینکه تجربه شراکت بهتری داشته باشید، می‌توانید در این بخش اضافه کنید که خواهان حساب مشترک و حق امضا دو نفره برای چک و سایر مدارک هستید.

قرارداد شراکت باغ

سهم شرکا در قرارداد شراکت باغ

در مجموع، میزان سهم شما از این مشارکت با توجه به میزان آورده شما به قرارداد و فعالیت و کاری که در باغ انجام می‌دهید بستگی دارد. ممکن است شما سرمایه نقدی نداشته باشید.

وظایف و تعهدات شرکا در قرارداد شراکت باغ

بدون شک کار در باغ و باغداری، تعهدات و وظایفی را برای شرکا به همراه خواهد داشت. در این بخش به این وظایف خاص و تعهدات طرفین اشاره می‌شود. علاوه بر این مسئولیت‌ها و وظایف خاص، خود شراکت نیز تعهداتی برای شرکا ایجاد می‌کند. امضا قرارداد شما را ملزم به رعایت و عمل به تعهدات می‌کند. این تعهدات در این بخش نوشته می‌شوند. در ادامه برای مثال چند نمونه از تعهدات را بیان می‌کنیم:

  1. شرکا متعهد می‌شوند که در جریان ساخت و احداث باغ، کلیه هزینه‌های لازم را به صورت شراکتی پرداخت کنند.
  2. شرکا متعهد می‌شوند که برای هزینه‌های پرداخت شده، سررسید و صورت حساب داشته باشند و این صورتحساب را در اختیار شریک دیگر یا سایر شرکا قرار دهند.
  3. پرداخت تعهدات مالی از قبیل مالیات، عوارض، هزینه های مصرفی آب، گاز، برق، حمل و نقل، تدارکات و کلیه ی هزینه های غیرقابل پیش بینی آتی به‌عهده تمامی شرکا است.
  4. در جریان پرداختی‌های بندهای 3 و 2 ، میزان پرداختی هر شریک بنا به سهم و درصدی که از قرارداد دارد، محاسبه و طلب می‌شود.
  5. شرکا بدون اطلاع و توافق شریک یا شرکای دیگر حق انتقال سهم شراکت را به شخص دیگر ندارند.

فورس ماژور (قوه ی قاهره) در قرارداد شراکت باغ

گاهی حوادث غیر قابل پیش بینی رخ می‌دهد. حوادثی مانند بلایای طبیعی که در کنترل هیچ کس نیست. یا ممکن است به صورت ناگهانی قوانین و مقررات خاصی در دولت تصویب شود. ممکن است این اتفاقات و حوادث غیر قابل کنترل تاثیر زیادی بر کار شما بگذارد. در این زمان، هر شریکی که زودتر متوجه این اتفاقات شد، باید به سرعت به شریک دیگر اطلاع دهد. در ادامه نیز شرکا با مشورت و توافق یک دیگر تصمیم به ادامه یا فسخ قرارداد شراکت باغ می‌گیرند.

ضمانت در قرارداد شراکت باغ

ضمانت در قرارداد به دو بخش ضمانت اجرایی قرارداد و ضمانت محرمانگی قرارداد تقسیم می‌شود. در بخش ضمانت اجرای تعهد، تاکید به تعهد به وظایف است. اما اگر شخصی این تعهد را به هم بزند، شریک دیگر می‌تواند از او طلب خسارت کند.

در زمینه ضمانت محرمانگی گفته می‌شود که اطلاعات قرارداد جز موارد محرمانه قرارداد است و نباید در جایی بیان شود.

اشخاص حاضر در این شراک نامه می‌توانند با توافق یکدیگر، برای قرارداد ضمانت اجرا تعیین کنند. این ضمانت اجرا به طور معمول مبلغ مشخصی است که شرایط محاسبه میزان و چگونگی پرداخت آن را نیز در قرارداد توضیح می‌دهند. در نظر داشته باشید که علاوه بر تعیین خسارت برای عدم انجام شدن تعهدات قراردادی، می‌توان برای مواردی مانند شرط محرمانگی اطلاعات نیز، خسارت تعیین کرد.

انتخاب داور در قرارداد شراکت باغ

شرکا می‌توانند با مشورت و توافق یکدیگر، داوری را انتخاب کنند که در صورت بروز اختلاف میان آن‌ها داوری کند. این داور می‌تواند مشاور حقوقی یا یک وکیل باشد. البته اگر در متن قرارداد در این مورد توافق نشود، در صورت بروز اختلاف باید به دادگاه مراجعه کنید.

در انتها نیز لازم است که دو نفر عاقل و بالغ به عنوان شاهد، قرارداد شما را امضا کنند.

پیشنهاد ما

تیم حقوقی رکلا، انواع قرارداد مشارکت را تنظیم کرده است. این قراردادها در بانک قرارداد رکلا موجود هستند و می‌توانید آن‌ها را جستجو و تهیه کنید.

همچنین شما می‌توانید قرارداد اختصاصی خود را داشته باشید و برای خدمات تنظیم قرارداد درخواستتان را ثبت کنید.

خدمات مشاوره حقوقی تلفنی نیز، از دیگر خدماتی است که تیم حقوقی رکلا ارائه می‌کند. برای ثبت درخواست در آن بخش نیز، روی لینک مشخص شده بزنید و به صفحه مشاوره حقوقی تلفنی وارد شوید.

قولنامه باغ

اگر تمایل دارید با شراکت یکدیگر یک باغ خریداری کنید، این نمونه قرارداد برای شما مناسب خواهد بود. نام تمام خریداران باغ، باید در متن این قولنامه نوشته شود.

نمونه قولنامه باغ
دانلود نمونه قولنامه باغ

قرارداد مساقات

این نمونه قرارداد زمانی کاربرد دارد که صاحب باغ بخواهد تمام مسئولیت نگهداری و باغبانی درختان باغ را به شخص دیگری بسپارد و طرفین اینطور توافق کرده باشند که درآمد حاصل از محصولات باغ، به نسبت‌های مشخصی میان آن‌ها تقسیم شود. برای تهیه آن روی تصویر بزنید.

نمونه قرارداد مساقات
دریافت نمونه قرارداد مساقات
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس، کارشناس حقوقی و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات
(8 نظر)
account_circle
کاربر رکلا
thumb_up_alt
سلام خسته نباشید. پدر شوهرم یه زمین به شوهرم و مادرشوهرم داده و بخاطر اینکه قیمت ارزون میخریدن، تصمیم به ساختش گرفتیم و جواز گرفتیم. (برای مَصالح بردن و ساخت کرت بندی، سنگ چین کردن، دیوارکشی و استخر) و من به عنوان مشارکت با شوهرم هزینه‌ها رو قبول کردم و می‌خواستم یه قراداد بین خودم و شوهرم و مادر شوهرم بنویسم. زمین قبل از ساخت ۸۰۰ متر و ۳ دونگ برای شوهرم ۳ دونگ به مادرشوهرم و ارزش زمین قبل از شروع ساخت ۵۰۰ میلیون بود. و الان که گذشته با دوتا دیوار سنگ چین و استخر به صورت نیمه، ارزش زمین ۲ میلیارد شده و اتمامش ۳ میلیارد پولش هست. ولی کل هزینه ساخت را بنده می‌دهم و قرار بود هر چقدر که خرج کنم‌ به من یه پولی سود بدهند که با وکیل صحبت کردم گفتن تو قانون مدنی سود و ربا جرم هست و مجرم شناخته می‌شوی. حال اینکه من قرارداد مشارکت میخواستم به چه صورتی باید بنویسم؟ اگه میشه راجب قرارداد نوشتن یه کمکی به من بکنید چون این مسئله کلی اعصابم رو خراب کرده.
09:49
26 آبان 1399
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
سلام. وقت شما بخیر. در این خصوص باید یک قرارداد مشارکت بین شما و صاحبان زمین تنظیم شود و شما به عنوان آورنده سرمایه شناخته شوید. سپس در قرارداد قید شود که در تاریخ مشخص، سایر طرفین جهت انتقال بخشی از دانگ‌های قرارداد به نفع شما اقدام کنند. در واقع در همان قرارداد مشارکت، در خصوص سهم شما از مجموع زمین صحبت شود و سود شما، همین میزان دانگ باشد. این بهترین گزینه برای شما است. زیرا شما بخشی از فرایند ساخت را به عهده گرفته‌اید.
13:42
22 آذر 1399
account_circle
عبادی
thumb_up_alt
در سال ۹۶ قرارداد مشارکت کاری با شریکم امضا کردیم (در زمینه باغداری) بعد از چند ماه قرارداد اول را متوقف کردیم و قرارداد جدیدی تنظیم کردیم و قرارداد اول از بین رفت. بعد از گذشت سه سال، کپی از قرارداد اول آورده و می‌گوید من قرارداد دوم را قبول ندارم. از نظر قانونی چه باید کرد با سپاس
10:03
26 آبان 1399
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
سلام. وقت بخیر. اگر منظور شما از توقف قرارداد اول، فسخ آن است، طرف دوم حق طرح هیچگونه ادعایی نخواهد داشت. ضمنا ارائه کپی قرارداد کافی نیست و ایشان موظف است اصل قرارداد را به مرجع قضایی ارائه کند و شما می‌تواند از مقام قضایی بخواهید که این مطالبه را از ایشان داشته باشد.
13:50
22 آذر 1399
account_circle
اسماعیل دانا
thumb_up_alt
لطفاً در مورد این موضوع من را راهنمایی کنید: یک قطعه باغ مثمر به همراه آب کافی دارم. می‌خواهم آن را به فردی بدهم تا به صورت ۵ ساله نگهداری کند. تمام هزینه‌های مرتبط با این باغ با فرد شریک است و از میوه ۵۰ درصد شریک شود. اگر چه من مالک محسوب می‌شوم. شریک چه عنوانی دارد؟
14:11
26 مرداد 1400
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
سلام. وقت بخیر. عنوان طرف مقابل شما اهمیت چندانی ندارد. در این مورد قرارداد مساقات تنظیم کنید. این قرارداد در بانک قرارداد رکلا وجود دارد و می‌توانید آن را جستجو و تهیه کرده و بین خودتان و طرف مقابل تنظیم و امضا کنید.
21:47
27 مرداد 1400
account_circle
قباد پاک نزاد
thumb_up_alt
من مالک نیم هکتار زمین آبی هستم می‌خوام درخت بادام بکارم البته من از زمین دورم و جایی هم ندارم برای اتراق و خیلی سخته برام کار باغداری. تجربه‌‎ای هم ندارم. احتیاج به شریک عامل دارم چگونه با این شریک مشارکت کنم ممنونم اگه جوابم بدین.
17:49
08 شهریور 1400
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
از قرارداد مساقات استفاده کنید و ایشان موظف به انجام عملیات پرورش و نگهداری از درختان باشد و در نهایت، محصول بادام بین طرفین تقسیم شود. می‌توانید از قرارداد مساقات استفاده کنید. ما این قرارداد را تنظیم کرده‌ایم و در بخش بانک قرارداد این وب سایت قرار دارد.
18:32
09 شهریور 1400
account_circle
پاک نیت
thumb_up_alt
سلام. خسته نباشید. برادرم مالک باغی است که ما با هم تصمیم به کاشت درخت پالونیا در این باغ داریم. قرار است هزینه نهال‌ها و کارشناسی در این حوزه تا به ثمر رسیدن درختان با بنده باشد. لطفا راهنمایی بفرمایید که چگونه بینمان قرارداد تنظیم کنیم؟
18:37
27 مهر 1400
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
سلام. در این مورد باید یک قرارداد شراکت باغ بین طرفین تنظیم شود. در نظر داشته باشید که کلیه توافقات میان طرفین را می‌توانیم در قرارداد منعکس کنیم و مورد حمایت قانونی قرار بگیرد. لذا درخواست خود را در بخش «تنظیم قرارداد» سایت ثبت کنید تا با شما تماس بگیریم.
12:58
28 مهر 1400
account_circle
احسان محمدی
thumb_up_alt
باسلام. سپاس ازمشاوره های همیشگی جنابعالی به هموطنان. سوال داشتم خدمتتون. پدرخانمم یک هکتار زمین آبی دارد. به بنده پیشنهاد داده شراکتی باغ انگور بکاریم. ممنون میشم درمورد هزینه‌های بین طرفین راهنمایی کنید. آیا نصف نصف باید باشه (هم هزینه هم برداشت)؟ یا یک سوم؟ یا من به ازای یک سوم هزینه های بین طرفین، یک سوم محصول برداشت شده بهم تعلق میگیره؟ سپاس.
02:14
12 بهمن 1400
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
سلام. احسان عزیز! با تشکر از حسن التفات و لطفی که به مجموعه رکلا دارید. باید عرض کنیم رویه‌ای جهت تعیین سهم طرفین در شراکت باغ ایجاد نشده است که بتوان بر مبنای آن تصمیم گرفت. لذا در این مورد، ملاک، اراده طرفین است و همان چیزی که در قرارداد قید می‌شود از نظر قانونی محترم و قابل استناد خواهد بود.
18:39
12 بهمن 1400
account_circle
محمد موسوی
thumb_up_alt
سلام. من ۴ سال قبل زمینی را برای احداث باغ هلو (صفر تا ۱۰۰) به مدت ۱۲ سال و کلیه موارد از هزینه تا سود به صورت ۵۰ /۵۰ مساوی تحویل گرفتم. سوالم اینه الان صاحب زمین بعد از ۴ سال می‌تواند خودش به تنهایی بدون هماهنگی، میان درخت هلو، نهال بکارد؟
07:21
26 فروردین 1401
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
سلام. این امکان برای ایشان وجود دارد مشروط به آنکه به مجموع همکاری شما با ایشان ضرر وارد نشود.
09:16
27 فروردین 1401
account_circle
سلام رسول صدر
thumb_up_alt
سلام خسته نباشید زمینی دارم که با شخص دیگری می خواهم درخت بکاریم و حدودا برای برداشت حدود ده پانزده سال طول می‌کشد هزینه‌های کاشت و نگهداری چطوری باید محاسبه شود فوق‌العاده سپاسگزارم.
18:57
16 فروردین 1403
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
باید قرارداد مشارکت تنظیم کنید. در قراردادهای مشارکت نیز معمولا هزینه‌ها با توجه به میزان سهم طرفین از مجموع 100 سهم سود، تعیین می‌شود.
13:57
19 فروردین 1403