نمونه قرارداد اعطای نمایندگی آموزشی ؛ راهی برای توسعه کسب و کار آموزشی

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1401/09/19
زمان مطالعه: 8 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد اعطای نمایندگی آموزشی

قرارداد اعطای نمایندگی آموزشی ، یکی از انواع قرارداد نمایندگی یا قرارداد اعطای نمایندگی است. بر خلاف بسیاری از قراردادهای نمایندگی که در زمینه فروش فعالیت می‌کنند، فعالیت اصلی این نمایندگی دریافت مجوز و اجازه ارائه خدمات کارآمد و معتبر است. این خدمات آموزشی ممکن است در اشکال و انواع مختلفی صورت بگیرد.

حیطه آموزش به اندازه‌ای گسترده است که در موارد انگشت شمار خلاصه نمی‌شود. در سطح شهر، شاهد مکان‌ها و مراکز مختلفی هستید که تحت عنوان آموزشگاه، مشغول به ارائه خدمات آموزشی می‌باشند. بسیاری از این مراکز آموزشی در حقیقت نماینده یا نمایندگی یک گروه آموزشی بزرگ‌ هستند؛ به عنوان مثال یک کانون آموزش زبان انگلیسی معتبر می‌تواند در بسیاری از مناطق کشور و شهرهای مختلف نمایندگی داشته باشد. تمامی شعب نمایندگی، با در نظر گرفتن یک سری اصول خاص و کیفیت برابر، به ارائه خدمات آموزشی می‌پردازند. نمونه قرارداد نمایندگی آموزشگاه ، قراردادی است که مورد استفاده بسیاری از آموزشگاه‌های زبان، کنکور و پیشرفت تحصیلی قرار می‌گیرد. همچنین از نمونه قرارداد اعطای نمایندگی آموزشی برای آموزشگاه‌های معتبر و در جهت آموزش مهارت‌های فنی و فعالیت‌های هنری متفاوت نیز استفاده می‌شود.

چرا نمونه قرارداد اعطای نمایندگی آموزشی تنظیم ‌کنیم؟

همانطور که گفتیم، آموزش و آموزشگاه‌ها در انواع مختلفی تاسیس شده‌اند و به مردم در موارد متعددی خدمت رسانی می‌کنند. مراکز آموزشگاه‌های اصلی یا به عبارتی دفتر مرکزی هر گروه آموزشی در یک محدوده جغرافیایی مشخص قرار دارد که آن منطقه را به خوبی پوشش می‌دهد. بدون شک آموزشگاه‌ها نیز به دنبال جذب متقاضی و کارآموز هستند و برای این‌کار اقدام به تبلیغ و بازاریابی می‌کنند.

یکی از روش‌های بسیار کارآمد در گسترش و رونق یک آموزشگاه و جذب مشتریان بیشتر، تنظیم قرارداد اعطای نمایندگی آموزشی است. همانطور که گفتیم، دفتر مرکزی یک آموزشگاه در یک منطقه خاص تاسیس می‌شود. آموزشگاه‌های اصلی برای آن که بتوانند به مشتریان و متقاضیان زیادی در سراسر کشور دسترسی پیدا کنند باید بتوانند همزمان در شهرها و مناطق مختلفی حضور داشته باشند. این کار بسیار هزینه ‌بر و البته زمان ‌بر است و در نتیجه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

با این وجود، همین مشکلات باعث ایجاد یک ایده کارآمد شده است که تحت عنوان اعطای نمایندگی به متقاضیان خارج از محدوده جغرافیایی دفتر مرکزی شناخته می‌شود. دفتر مرکزی آموزشگاه، به متقاضیانی که در شهرها و مناطق مختلف هستند، مجوز تاسیس آموزشگاهی با برخورداری از اعتبار، نام و ویژگی‌های آموزشگاه اصلی را می‌دهد. همکاری بین شخص متقاضی و دفتر رسمی آموزشگاه به وسیله تنظیم نمونه قرارداد اعطای نمایندگی آموزشی ایجاد می‌شود و به وسیله این قرارداد، خدمات آموزشی آموزشگاه در شهرهای دیگری نیز ارائه می‌شود. این اتفاق به این معنی است که در شهرها و مناطق مختلف اقدام به جذب مشتری می‌کنیم. با تنظیم نمونه قرارداد اعطای نمایندگی آموزشی ، یک منبع درآمد و سرمایه گذاری سودآور برای آموزشگاه مرکزی به عنوان یکی از طرفین قرارداد ایجاد می‌شود. همچنین این امر، باعث رونق و رشد کسب و کار طرف دیگر قرارداد نیز می‌شود.

نمونه قرارداد اعطای نمایندگی آموزشی چیست؟

برای آنکه به طور قانونی اجازه تاسیس یک نمایندگی آموزشی را داشته باشید، باید با یک مرکز آموزشی، نمونه قرارداد نمایندگی آموزشگاه را تنظیم کنید، زیرا اجازه تاسیس نمایندگی شما از سوی دفتر مرکزی آموزشگاه صادر می‌شود و اعتبار قانونی پیدا می‌کند. همچنین این قرارداد براساس ماده 10 قانون مدنی نوشته می‌شود. ماده 10 قانون مدنی ، حکم به آزادی قراردادها می‌دهد و بیان می‌کند که قراردادهای خصوصی به شرط رعایت قانون معتبر و موجه هستند. نمونه قرارداد اعطای نمایندگی آموزشی ، یک سند معتبر قانونی است. در متن نمونه قرارداد اعطای نمایندگی آموزشی درباره نحوه انجام قرارداد، مدت و اعتبار آن، شرایط و ویژگی‌های قرارداد و بسیاری موارد دیگر صحبت می‌شود. نمونه قرارداد اعطای نمایندگی آموزشی مانند یک نقشه راه عمل می‌کند به طوری که مسیر ما را برای انجام این قرارداد و این نمایندگی تعیین می‌کند.

نمونه قرارداد نمایندگی آموزشگاه

شرایط قبل از تنظیم قرارداد نمایندگی آموزشگاه

برای آنکه بتوانید نمایندگی یک آموزشگاه را از مرکز آموزشی اصلی آن کسب کنید، باید تمامی شروط و قوانین مربوط به اخذ نمایندگی آن موسسه یا آموزشگاه را داشته باشید. این شرایط به دو دسته کلی تقسیم می‌شود.

  1. شرایط عمومی قرارداد اعطای نمایندگی آموزشی
  2. شرایط اختصاصی

شرایط عمومی

از جمله مهم‌ترین شرایط عمومی که شخص باید از آن‌ها برخوردار باشد عبارت‌اند از:

  1. عاقل و بالغ و رشید باشد.
  2. تبعیت ایران را داشته باشد و یک شهروند محسوب شود.
  3. حداقل 30 سال سن داشته باشد.
  4. سابقه کیفری و سوء پیشینه نداشته باشد.
  5. به دین اسلام معتقد باشد.
  6. عضو گروهک‌های معاند و مخالف نباشد.
  7. حداقل مدرک تحصیلی لیسانس داشته باشد.
  8. و غیره.

شرایط اختصاصی در اخذ نمونه قرارداد اعطای نمایندگی آموزشی

این بخش از شرایط بسیار مهم می‌باشد. در تعیین شروط خاص برای اخذ نمایندگی باید به سیاست‌های کاری آموزشگاه مورد نظر اشاره شود. آموزشگاه یا دفتر آموزش مرکزی باید برای شخص متقاضی، مجموعه‌ای از شروط معین و اختصاصی را در نظر بگیرد. اگر متقاضی شروط مربوطه را دارا باشد می‌تواند نمایندگی مرکز آموزشی را به ‌عهده بگیرد. البته باز هم موارد مشابهی در شرایط اختصاصی اشخاص وجود دارد که به مواردی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. سلامت روان و سلامت جسم (سلامت جسم به این معنی است که عضوی که برای کار درگیر است، توانایی انجام کار را داشته باشد.) برای مثال در تدریس و آموزش ملاک‌های زیادی برای مدرس وجود دارد.
  2. حداقل میزان تحصیلات براساس نیاز آموزشگاه و مرکز آموزشی به شما اعلام می‌شود.
  3. اگر می‌خواهید مدیریت مجموعه آموزشی را به‌عهده بگیرید باید حداقل 5 سال سابقه کار آموزشی داشته باشید.
  4. داشتن مجوزهای لازم و ضروری
  5. جذب حداقل دو مربی حرفه‌ای و ماهر در ابتدای کار

درخواست حق انحصار در نمونه قرارداد اعطای نمایندگی آموزشی

یکی از موارد بسیار مهم که در نمونه قرارداد نمایندگی آموزشگاه ، مورد توجه طرفین قرار می‌گیرد و به نوعی ضمانتی برای آن‌ها به وجود می‌آورد بحث حق انحصار است. به طور کلی می‌توانیم حق انحصار را به دو صورت در متن نمونه قرارداد نمایندگی آموزشگاه استفاده کنیم. منظور از این دو صورت، دو دسته نمایندگی انحصاری یک جانبه و نمایندگی انحصاری دو جانبه می‌باشد. زمانی که در متن نمونه قرارداد اعطای نمایندگی آموزشی ، طرف متقاضی اخذ نمایندگی از مرکز آموزشی اصلی درخواست می‌کند که در محدوده جغرافیایی نمایندگی او به متقاضی دیگری نمایندگی اعطا نشود، نمایندگی انحصاری یک جانبه ایجاد شده است. این کار باعث می‌شود که نماینده خیال آسوده‌ای از بابت مراجعان خود در منطقه و شهر داشته باشد. تا اینجا کار بسیار موجه و معقول است و متقاضیان نمونه قرارداد اعطای نمایندگی آموزشی ، می‌توانند از این حقشان استفاده کنند.

از طرفی برای مرکز آموزشی اصلی بسیار مهم است که در نمایندگی که با نام و اعتبار او فعالیت می‌کند، آموزش‌های غیر مرتبط انجام نشود یا محصولات آموزشی رقیب در نمایندگی وجود نداشته باشد و همچنین نمایندگی از آموزش‌های رقیب در برنامه آموزشی استفاده نکند. علاوه براین برای مرکز آموزشی اصلی بسیار مهم است که ابزار کمک آموزشی برندها و شرکت‌های دیگر در نمایندگی به فروش نرسد. رعایت این موارد از طرف نماینده و نمایندگی، به معنای ایجاد حق نمایندگی انحصاری دو جانبه است. در این شرایط، مرکز آموزشی اصلی آسودگی خاطر بیشتری دارد و در نتیجه معمولا طرفین در تنظیم و نوشتن نمونه قرارداد نمایندگی آموزشگاه ، انحصاری بودن آن را نیز بیان می‌کنند.

وظایف نماینده در نمونه قرارداد اعطای نمایندگی آموزشی

نماینده برای حضور در این قرارداد وظایفی به‌ عهده دارد. در ادامه به مواردی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. در زمان تنظیم قرارداد نمایندگی به این نکات توجه کنید:

  1. نماینده باید تمام تلاشش را انجام دهد که با بهترین کیفیت و برنامه، محتوای آموزشی به مراجعان آموزش داده شود. به نوعی که نمایندگی آموزشی مانند مرکز اصلی و همسو با آن فعالیت کند.
  2. نماینده باید در استخدام مربیان و آموزش دهندگان نهایت دقت را به کار ببرد.
  3. نماینده باید به تبلیغات و بازاریابی در جهت جذب هنرجو یا کارآموز بپردازند و بتواند روز به روز متقاضیان آموزش را بیشتر کند.
  4. نماینده باید با نام تجاری و اعتبار مرکز اصلی فعالیت کند.
  5. نماینده نباید در مرکز نمایندگی، محصولات آموزشی شرکت رقیب را بفروشد.
  6. و غیره.

سازماندهی تبلیغات، جذب مراجع و آموزش فعال در نمونه قرارداد اعطای نمایندگی آموزشی

نماینده باید به صورت فعال، همسو با برنامه آموزشی مرکز اصلی، شروع به فعالیت و ارائه آموزش و خدمات آموزشی کند. بهتر است که فعالیت آموزشی در آموزشگاه‌ها با مرکز اصلی همسو باشد. این کار باعث می‌شود که یکپارچگی و نظم در موسسه آموزشی و نمایندگی‌های آن مشهود باشد و موجب اعتماد بیشتر مراجعان شود.

برای رعایت این مساله، موسسه آموزشی مرکزی می‌تواند برنامه یا دستورالعمل اجرایی مشخصی را در اختیار تمام نمایندگان خود بگذارد و برای ارائه خدمات یکپارچه برنامه جامعی تدوین کند.

پیشنهاد ما

شما می‌توانید تنظیم قرارداد اعطای نمایندگی آموزشی خود را به ما بسپارید. برای ثبت درخواست تنظیم قرارداد یا مشاوره حقوقی تلفنی روی لینک‌های قبل بزنید.

دانلود نمونه قرارداد نمایندگی

برای آنکه نمایندگی آموزشی به شخص دیگر اعطا شود می‌توانید از این قرارداد کامل استفاده کنید.

نمونه قرارداد نمایندگی بازرگانی
دانلود نمونه قرارداد نمایندگی بازرگانی
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات