نمونه قرارداد فاینانس فارسی و همه چیز درباره فاینانس (finance) و فرم قرارداد مالی

-
بروزرسانی:1401/08/12
زمان مطالعه: 5 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد فاینانس قرارداد تامین مالی

قرارداد فاینانس به عنوان یک نمونه قرارداد تامین منابع مالی ، نیاز به بررسی مختصر دارد. اما همین ابتدای بحث بدانید که ما در کشور ایران نیز می‌توانیم نمونه قرارداد فاینانس فارسی داشته باشیم. در این مقاله، ابتدا تعریف منابع مالی را بیان خواهیم کرد. سپس ابزارهای تامین مالی، انواع تامین مالی و انواع منابع مالی را بررسی می‌کنیم. البته ما در مقاله دیگری، در مورد قرارداد سرمایه گذاری صحبت کرده‌ایم و مهم‌ترین نکات قرارداد مشارکت مدنی بررسی شده است. از طرف دیگر، جزئیات قرارداد مشارکت در ساخت را توضیح دادیم. با ما همراه باشید.

تعریف منابع مالی و تامین سرمایه چیست

وقتی منابع مالی برای انجام فعالیت‌های تجاری، سرمایه گذاری و انجام خریدها، جذب می‌شود، به این عمل، تامین سرمایه یا تامین منابع مالی گفته می‌شود. در بیشتر اوقات، بانک‌ها و نهادهای مالی، تامین مالی می‌کنند و کسب‌و‌کارها از این سرمایه‌ها برای رسیدن به اهداف خود، استفاده می‌کنند. این تامین منابع مالی، به شکل‌های مختلف، مثل تامین مالی از طریق سهام ، تامین مالی پروژه ای و… انجام می‌شود.

انواع روشهای تامین مالی پروژه ها و مهم ترین روش استقراض برای تامین مالی چیست

در این قسمت، مهم‌ترین روش های تامین مالی پروژه ها و مهم ترین روش استقراض برای تامین مالی ، بررسی خواهد شد. ما این روش‌ها را به دو نوع روش های تامین مالی داخلی و روشهای تامین منابع مالی خارجی تقسیم می‌کنیم.

روش های تامین مالی داخلی

به این روش‌ها، روش های تامین مالی داخلی یا فاینانس داخلی نیز گفته می‌شود. اصلی‌ترین راه در این روش، تامین مالی با کمک صندوق توسعه ملی است و شرایط خاص خود را دارد.

روشهای تامین منابع مالی خارجی

تامین مالی خارجی و مدیریت سود آن با دو روش استقراضی و سرمایه گذاری انجام می‌شود.

روش استقراضی نیز، اقسام مختلفی دارد و به انواع زیر تقسیم می‌شود:

  1. فاینانس (finance) یا تامین مالی شرکتی یا تامین مالی پروژه ای ، معمولا به منظور تامین مالی بلند مدت استفاده می‌شود و میان کشور وام گیرنده و کشور پرداخت کننده منعقد می‌شود.
  2. ریفاینانس (Refinance)معمولاً برای اهداف تامین مالی کوتاه مدت ، مفید است. واردکنندگان و تاجران زیادی از این روش استفاده می‌کنند.
  3. یوزانس ( Usance) که با ارائه برات مدت دار همراه است.

البته از طرف دیگر، روش‌های تزریق سرمایه به دو دسته استقراضی و غیراستقراضی (تامین از طریق فروش سهام) تقسیم می‌شود.

نمونه قرارداد finance یا قرارداد مالی چیست

نمونه قرارداد فاینانس (finance) یا قرارداد مالی ، یک نمونه تفاهم نامه تامین مالی است که برای تامین هزینه‌های اجرایی، هزینه‌های زیربنایی و تأمین مالی خارجی استفاده می‌شود و حتی یکی از روشهای تامین مالی پروژه های عمرانی است. تامین مالی با اهداف کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت و در محدوده داخلی یا خارجی انجام می‌شود. بنابراین، لازم است توافق نامه‌ای امضاء شود و به این رابطه تجاری، چارچوب حقوقی بدهد. این تفاهم نامه، نمونه قرارداد اعطای تسهیلات مالی یا فاینانس است که به آن نمونه قرارداد تامین مالی فاینانس نیز گفته می‌شود.

نمونه قرارداد فاینانس چه مزایایی دارد؟

مهم‌ترین مزایای نمونه قرارداد حمایت مالی یا فاینانس را مرور می‌کنیم:

  1. توسعه سطح سرمایه گذاری و تامین مالی پروژه
  2. آگاهی کامل از نحوه اجرای پروژه
  3. آگاهی از زمان دقیق پرداخت‌های پروژه
  4. تطابق شرایط فاینانس با قواعد اجرایی، اداری و فنی کشور
  5. توسعه زیرساخت‌ها و بهبود تولید
  6. مدیریت بهینه منابع از طریق یک نمونه قرارداد تامین مالی پروژه

نتیجه گیری درباره این مقاله

موضوع این نوشته، یکی از انواع قراردادهای مالی ، یعنی قرارداد فاینانس بود. از طرف دیگر، انواع قراردادهای فاینانس (فرم قرارداد مالی) ، مهم‌ترین روش‌های فاینانس و روش های تامین مالی بررسی شد. دانستیم که می‌توانیم در داخل کشور نیز، یک نمونه قرارداد فاینانس به زبان فارسی تنظیم کنیم و از ویژگی‌های موثر این قرارداد بهره مند شویم. البته همه چیز درباره فاینانس ، به موارد گفته شده، محدود نیست و تنظیم قرارداد مالی پیچیدگی‌های زیادی دارد.

مسلم است که تنظیم و نوشتن این قرارداد چالش‌های متعددی خواهد داشت. به همین دلیل لازم است که اشخاصی برای نوشتن آن اقدام کنند که از تجربه و پیشینه حقوقی قابل توجهی برخوردار باشند. بنابراین، وکلا و مشاوران حقوقی که به صورت اختصاصی در زمینه قراردادها مشغول به فعالیت هستند، گزینه مناسبی خواهند بود و می‌توانید مسئولیت نوشتن قراردادی که در نظر دارید را به این اشخاص بسپارید. رکلا، مرجع تخصصی قرارداد، با در اختیار داشتن مشاوران و وکلای مجرب، خدمات تنظیم قرارداد را ارائه می‌دهد. شما این امکان را دارید که با ثبت درخواست در بخش معرفی شده، نوشتن قراردادتان را به تیم حقوقی رکلا بسپارید.

از طرف دیگر، اگر هنوز هم در خصوص باقی ابعاد این قرارداد دچار ابهام و تردید هستید یا اگر سوالات حقوقی دیگری در این زمینه دارید، پیشنهاد می‌کنیم از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی بهره ببرید.

ابراهیم زارع مویدی
«ابراهیم زارع مویدی» بنیان گذار مجموعه حقوقی رکلا و کارشناس ارشد حقوقی است. نظر به اهمیت مسائل حقوقی و به ویژه قراردادها، «ابراهیم» بخشی از مقالات موجود در رکلا را شخصا نگارش کرده و در اختیار علاقه مندان به این حوزه قرار داده است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات