نمونه قرارداد مشارکت باشگاه ورزشی چیست و چطور یک شراکت نامه باشگاه ورزشی تنظیم کنم؟

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1401/08/22
زمان مطالعه:
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد مشارکت باشگاه ورزشی

قرارداد مشارکت باشگاه ورزشی ، یکی از انواع قرارداد مشارکت است که با توجه به قانون مدنی تنظیم می‌شود. چند سالی است که روز به روز به تعداد باشگاه‌های ورزشی افزوده می‌شود. امروزه باشگاه‌های ورزشی، تبدیل به جایی برای سرگرمی، تفریح و ورزش بسیاری از جوانان، نوجوانان و حتی افراد میانسال شده‌ است. تقاضا و علاقه مردم به باشگاه ورزشی فرصت سرمایه گذاری و درآمدزایی از این طریق را برای بسیاری از سرمایه گذاران فراهم آورده است.

باشگاه ورزشی علاوه بر درآمدزایی خوبی که دارد، اشتغال زایی نیز می‌کند. تاسیس باشگاه ورزشی سرمایه زیادی لازم دارد. در بسیاری از مواقع یک نفر به تنهایی قادر به تاسیس یک موسسه ورزشی نیست. در این شرایط است که اشخاص به فکر شراکت با شخص دیگر و تنظیم شراکت نامه باشگاه ورزشی می‌‌افتند. همان دلیلی که باعث شده بود آقای علیزاده با رکلا تماس بگیرد!

شراکت نامه باشگاه ورزشی و آقای علیزاده

چندی پیش در یکی از مشاوره‌های تلفنی رکلا، با آقای علیزاده هم صحبت شدیم. آنطور که خودشان برایم گفتند مدت‌ها است که در زمینه مربی گری ورزشی فعالیت می‌کنند و به طور تخصصی در زمینه بدنسازی، مشاوره و برنامه ورزشی می‌دهند. آقای علیزاده گفتند که از وقتی این مسیر را برای زندگیشان انتخاب کردند و وارد دنیای ورزش شده‌اند، همیشه آرزو داشتند که باشگاهی ورزشی برای خود داشته باشند و در آن باشگاه با مِتُد و روش خود به افراد علاقه‌مند دیگر آموزش بدهند. با این که خیلی به انجام این کار فکر کرده‌اند، اما هیچ وقت به آن میزان از سرمایه لازم برای ساخت باشگاه ورزشی نرسیده‌اند. هرچند بسیار امیدوار بودند که بتوانند این میزان سرمایه نقدی را با کار بیشتر آماده کنند.

آقای علیزاده می‌گفتند که برای مدت‌ها تمام تمرکز و فکرشان جمع آوری سرمایه و تاسیس یک باشگاه ورزشی بوده است. این مسئله برایشان نوعی دغدغه‌ فکری ایجاد کرده بوده و باعث شده که در هر نشستی، در این باره با افراد دیگر صحبت کنند و اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنند.

یک پیشنهاد شراکت از دوستشان گرفتند!

در یکی از همین جلسات دوستانه که با دوستانشان به گفت و گو پرداخته‌ بودند، پیشنهادی از یکی از دوستان و همکارانشان دریافت می‌کنند. آنطور که آقای علیزاده تعریف می‌کردند، یکی از دوستان و همکاران قدیمی‌شان به ایشان پیشنهاد کرده است که با یکدیگر باشگاه ورزشی تاسیس کنند. برای این کار لازم است هر دو سرمایه نقدی داشته باشند.

دوست آقای علیزاده به ایشان گفته است خودش مدت‌ها است که به تاسیس باشگاه فکر می‌کند ولی سرمایه کافی ندارد. به همین دلیل ایده شراکت به سرش افتاده و این پیشنهاد را به آقای علیزاده داده است. آقای علیزاده نیز از دوستش وقت و زمان خواسته تا درباره این پیشنهاد کمی فکر کند. ایشان گفتند که به این دلیل با رکلا تماس گرفته‌ام.

آقای علیزاده در ادامه گفتند که چیزی درباره امور حقوقی و قوانین مشارکت نمی‌دانند و نمی‌توانند برای شروع به مشارکت تصمیم بگیرند. به همین دلیل با رکلا تماس گرفته‌اند تا با مشاوران تلفنی رکلا هم کلام شوند و درباره مشارکت، سوالاتشان را بپرسند. حرفشان را تایید کردم و گفتم که بدون شک همین طور است که می‌گویند. آشنایی با امور حقوقی و قانونی شراکت می‌تواند بسیار به ایشان کمک کند.

شراکت در باشگاه ورزشی چگونه است؟

توضیحاتم برای آقای علیزاده را با تعریفی درباره شراکت آغاز کردم. برایشان گفتم که شراکت در واقع پیمانی است که میان دو شخص یا بیشتر برقرار می‌شود. اشخاص حاضر در یک پیمان شراکت، هدف و برنامه مشترکی را دنبال می‌کنند. به ویژه در قراردادهای مشارکت مالی و کاری، هدف کسب درآمد، سودآوری و انجام کار است. نگاه قانون به مشارکت نیز بسیار مثبت است. قانونی که در آن‌ از شرایط روابط شراکتی صحبت شده است، قانون مدنی می‌باشد. ماده 571 قانون مدنی شراکت را اینگونه تعریف می‌کند:

شراکت به معنی ‎آمیختن سهم الشرکه نقدی یا غیرنقدی متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی متعدد، بنحو مشاع، با هدف انتفاع و مطابق با قرارداد است. بهترین تعریفی که می‌شود از شراکت داشت، نیز همین تعریف است. دو شخص یا بیشتر با دور هم جمع شدن و روی هم ریختن سرمایه نقدی یا غیر نقدی مانند مهارت، دانش و تجربه، پیمانی می‌بندند که در سود و زیان کار و پروژه مشخصی شریک باشند.

ماده 10 قانون مدنی نیز بیان می‌کند که اگر قرارداد شراکت خلاف قوانین نباشد، جایز و موجه است.

خب این یعنی چی؟

ممکن است شما فردی باشید که مهارت و تخصص بسیاری در زمینه مربی گری ورزشی دارید ولی سرمایه کافی برای ساخت باشگاه نداشته باشید یا ممکن است شما سرمایه گذار باشید و بخواهید در جایی سرمایه گذاری کنید که بازده بالایی داشته باشد و سود خوبی نصیبتان شود. ممکن است چند دوست باشید که بخواهید با کمک یکدیگر کسب و کاری راه اندازی کنید و درآمد داشته باشید یا ممکن است هردوی شما هم تخصص داشته باشید و هم سرمایه ولی به تنهایی نتوانید از پس هزینه‌های سنگین ساخت باشگاه ورزشی بر بیایید. در این شرایط یکی از راه‌ حل‌های خوب برای شما، استفاده از شراکت نامه باشگاه ورزشی است.

در حقیقت شراکت زمانی اتفاق می‌افتد که اشخاص به تنهایی قادر به انجام کار نباشند. شراکت می‌تواند با توافق کلامی و قول و قرارهای زبانی میان شما و دوستتان آغاز شود. اما ملاک قانون برای به رسمیت شناختن مشارکت شما و شریکتان ، نمونه قرارداد شراکت باشگاه ورزشی است. قرارداد مشارکت به عنوان یک سند قانونی محسوب می‌شود و مدرک معتبری برای شروع یک شراکت است.

مقدمات و شرایط ابتدایی برای شروع به کار باشگاه ورزشی چگونه است؟

علاوه بر تنظیم قرارداد مشارکت باشگاه ورزشی ، لازم است به مقدمات و الزامات حقوقی و قانونی تاسیس باشگاه، قبل از شروع به کار توجه شود. راه اندازی باشگاه ورزشی نیاز به اخذ مجوز از مراجع ذی‌صلاح دارد. شاید بپرسید که به چه کسانی مجوز می‌دهند یا بپرسید که آیا برای اخذ مجوز مراحل سخت و پیچیده‌ای وجود دارد یا نه؟ شاید سوال شما این باشد که نگاه قانون درباره باشگاه‌های ورزشی چیست؟

در جواب به این ‌سوال‌ها می‌توانم به این موضوع اشاره کنم که لازم است راه اندازی باشگاه بر اساس «آیین‌نامه اجرایی قانون اجازه راه‌اندازی باشگاه ورزشی و ورزشگاه توسط مردم با نظارت دولت» باشد. این آیین نامه می‌گوید که برای راه اندازی باشگاه لازم است به آیین نامه اجرایی قانون توجه کرد. «آیین‌نامه اجرایی قانون اجازه راه‌اندازی باشگاه ورزشی و ورزشگاه توسط مردم با نظارت دولت» در تاریخ 15/10/ 1370 به تصویب رسیده است.

قوانین راه اندازی باشگاه، تنها برای باشگاه‌های بزرگ نیست و حتی باشگاه‌های بدنسازی کوچک را نیز در بر می‌گیرد. اما قبل از تنظیم قرارداد مشارکت باشگاه ورزشی لازم است که مجوزهای مربوطه برای راه اندازی باشگاه را اخذ کنید.

اخذ مجوز و نمونه قرارداد مشارکت باشگاه ورزشی

تاسیس هر موسسه، مرکز یا باشگاه ورزشی، نیازمند مجوز و پروانه‌های لازم از مراجع معتبر و مربوطه‌ است. در غیر این صورت، فعالیت شما بدون مجوز و پروانه، غیر قانونی محسوب می‌شود و می‌تواند برای شما باعث جریمه و خسارت شود. حتی ممکن است که با شما برخورد قانونی جدی‌تری شود و باشگاه ورزشی شما پلمپ شود. پس بهترین کار این است که پیش از هرگونه کاری، اخذ پروانه‌ها و مجوز‌های لازم را در دستور کار قرار دهید. برای این کار لازم است که به اداره اماکن مراجعه کنید با مدارکی مانند:

  1. نام باشگاه
  2. تکمیل فرم تاسیس ارائه شده از سوی اماکن
  3. کروکی محل باشگاه
  4. آرم و مهر باشگاه
  5. کارت پایان خدمت
  6. گواهی عدم سوء پیشینه
  7. گواهی عدم اعتیاد
  8. تعهدنامه فدراسیون پزشکی و مدرک مربیگری

بعد از آن چکار کنم؟

پس از تکمیل و ارائه مدارک و فرم‌های مورد نظر، اداره اماکن نسبت به احراز صلاحیت اقدام می‌کند و ظرف یک ماه تا ۴۵ روز، مجوز لازم صادر خواهد شد. بعد از صدور مجوز، لازم است که مدارک و درخواست شما برای تاسیس باشگاه ورزشی به انضمام مدارک مربوطه و تکمیل فرم تقاضا به اداره کل ورزش و جوانان استان محل زندگی شما (استانی که قصد دارید در آنجا باشگاه ورزشی تاسیس کنید) فرستاده شود. اداره‌های کل ورزش و جوانان استان‌ها موظف می‌شوند که از تاریخ دریافت مدارک و درخواست شما تا دو هفته بعد از آن صحت مدارک و امکانات شما را برای تاسیس باشگاه ورزشی بررسی کنند. اگر شما تمام جوانب را رعایت کنید و شرایط را مهیا کرده باشید، درخواست شما تایید می‌شود و در غیر این صورت درخواست شما رد خواهد شد.

اگر درخواست شما توسط اداره‌های کل ورزش و جوانان استان‌ها تایید شد، برای بررسی و اظهار نظر نهایی و اخذ پروانه نهایی به هیئت تصمیم گیرنده که شامل معاون حقوقی و امور مجلس وزارت ورزش و جوانان، مدیر کل دفتر ارزشیابی نظارت و بازرسی و مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی وزارت ورزش و جوانان و دو نفر منتخب سرپرست وزارت ورزش و جوانان، از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان است، ارسال خواهد شد. چنانچه انجام این مراحل قانونی و حقوقی برای اخذ پروانه و مجوز برایتان پیچیده و ناراحت کننده است، می‌توانید کار را به وکیل کاری خود بسپارید یا در انجام مراحل کار از مشاوران حقوقی کمک بگیرید.

متن شراکت نامه باشگاه ورزشی را هم توضیح دادم!

آقای علیزاده که به دقت تا اینجای صحبتم را گوش داده بودند، تشکر کردند و گفتند که همیشه از نگاه یک مربی به باشگاه ورزشی فکر کرده بودند و هیچ وقت درباره این مراحل اداری و اخذ مجوز و پروانه فکر نکرده بودند.

آقای علیزاده گفتند که توضیحاتم دید بهتری به ایشان داده است و من از این بابت بسیار خوشحال شدم. همچنین برایشان گفتم که همانطور که تا اینجا متوجه اهمیت نمونه قرارداد مشارکت باشگاه ورزشی شده‌اید، لازم می‌بینم کمی نیز درباره نحوه نوشتن متن نمونه قرارداد مشارکت باشگاه ورزشی برایتان توضیح دهم. آقای علیزاده استقبال کردند و گفتند که پذیرا و شنونده توضیحاتم خواهند بود.

نحوه نوشتن متن نمونه قرارداد شراکت باشگاه ورزشی

برای شروع به کار و تاسیس باشگاه ورزشی شما نیاز دارید که یک نمونه قرارداد شراکت باشگاه ورزشی تنظیم کنید.

نمونه قرارداد شراکت باشگاه ورزشی مانند سایر قراردادها، ابتدا با عنوان شروع می‌شود. یعنی عبارت کوتاهی محتوای قرارداد را مشخص می‌کند. برای کاری که شما می‌خواهید انجام دهید، عنوان « شراکت نامه باشگاه ورزشی یا قرارداد شراکت باشگاه ورزشی » عنوان مناسبی خواهد بود.

مشخصات و اطلاعات طرفین در قرارداد شراکت باشگاه ورزشی

در این بخش از قرارداد مشارکت باشگاه ورزشی لازم است که اطلاعات و مشخصات طرفین قرارداد و اشخاص حاضر در آن به طور کامل نوشته شود. اگر شخصی که در قرارداد حاضر است، شخص حقیقی باشد، باید اطلاعاتی مانند نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، شماره ملی، آدرس دقیق محل اقامت، کد پستی و شماره تماس در قرارداد ثبت شود. در صورتی که شراکت را با شخص حقوقی برقرار می‌کنید، لازم است که اطلاعاتی مانند نام شرکت، شماره ثبت، کد اقتصادی، نشانی دقیق محل شرکت، تلفن، نام نماینده و سمت نماینده را ذکر کنید. همانطور که پیش‌تر گفتم، قرارداد یک سند قانونی است. اشخاصی که نامشان در این بخش از قرارداد مشارکت باشگاه ورزشی آورده می‌شود، توسط قانون به عنوان اشخاصی که مسئولیت این قرارداد به‌عهده آن‌ها است شناخته می‌شوند و در صورت بروز هرگونه خسارت و اتفاقی، باید پاسخگو باشند.

نمونه قرارداد مشارکت باشگاه ورزشی

موضوع نمونه قرارداد شراکت باشگاه ورزشی

موضوع قرارداد مشارکت باشگاه ورزشی آن کاری است که برای انجام آن با هم پیمان شراکت بسته‌اید. لازم است که در این بخش به طور دقیق و کامل از جزئیات این همکاری و شراکت صحبت کنید. برای مثال موضوع قرارداد شما احداث و راه اندازی باشگاه ورزشی است که در آن، امکانات ورزشی برای انجام بدن سازی، یوگا، ایروبیک و ورزش‌های هوازی وجود دارد و در دو شیفت برای خانم‌ها و آقایان فعالیت می‌کند.

سرمایه و مبلغ نمونه قرارداد شراکت باشگاه ورزشی

در این بخش از قرارداد، لازم است که سرمایه و مبلغ کلی که برای انجام قرارداد و راه اندازی باشگاه ورزشی هزینه شده است یا هزینه خواهد شد را به طور کلی و در ادامه با جزئیات ذکر کنید. همچنین مشخص می‌کنید که هرکدام از طرفین چه میزان و چه مبلغی را به قرارداد آورده‌اند. در حقیقت در این بخش از قرارداد، سرمایه نقدی و غیر نقدی قرارداد ذکر می‌شود. به همان اندازه که سرمایه نقدی ارزش دارد، سرمایه غیر نقدی نیز دارای اهمیت است. دانش، تجربه و مدارکی که در جریان کار به آن‌ها احتیاج پیدا می‌شود در دسته سرمایه غیرنقدی محسوب می‌شوند.

میزان سهم شرکا در نمونه قرارداد شراکت باشگاه ورزشی

میزان سهم شرکا، با توجه به میزان آورده‌های آن‌ها محاسبه می‌شود. سهم و درصد هر شریک باید در این بخش مشخص شده و نوشته شود. سود و زیان قرارداد مشارکت باشگاه ورزشی با توجه به درصدی که هر شریک در شراکت دارد به او تعلق می‌گیرد. اشخاص حاضر در قرارداد با توحه به این بخش، دریافتی و سود خود را از قرارداد و کار دریافت می‎‌کنند و در صورت بروز خطا یا خسارت و زیان نیز با توجه به این بخش و درصد شراکتشان، مجبور به پرداخت خسارت می‌شوند.

برای مثال به این بخش از قرارداد مشارکت مدنی رکلا توجه کنید:

نمونه قرارداد شراکت باشگاه ورزشی

وظایف و شرایط شرکا در نمونه قرارداد شراکت باشگاه ورزشی

اشخاصی که در شراکت نامه باشگاه ورزشی حضور دارند، به مناسبت قرارداد، وظایف و مسئولیت‌ها و تعهداتی نسبت به یکدیگر و نسبت به قرارداد به عهده آن‌ها قرار می‌گیرد. در این بخش از قرارداد مشارکت باشگاه ورزشی در بندهایی به این وظایف اشاره می‌شود. وظایف و مسئولیت‌هایی که شما و شریکتان در باشگاه ورزشی به عهده می‌گیرید با توجه به بندهای این بخش از قرارداد است.

اگر شما یا شریکتان به نوعی بر خلاف این بندها عمل کنید یا در انجام آن‌ها سهل انگاری یا کم کاری کنید، طرف مقابل می‌تواند از شما شکایت کند. این شکایت یا به فسخ قرارداد می‌رسد یا جریمه شدن شما را به همراه خواهد داشت. همچنین اگر شرط و درخواست خاصی داشته باشید، می‌توانید در انتهای این بخش اضافه کنید و مطمئن باشید که شریکتان با امضای قرارداد، موظف به اجرای آن خواهد شد. بنابراین توصیه می‌کنیم که این بخش را با دقت مطالعه کنید یا برای نوشتن این بخش و سایر اجزای قرارداد مشارکت از یک مشاور حقوقی کمک بگیرید.

موارد فسخ نمونه قرارداد مشارکت باشگاه ورزشی

عواملی وجود دارد که موجب فسخ شراکت نامه باشگاه ورزشی می‌شود. شما می‌توانید به آن دلایل و عوامل در این بخش از قرارداد مشارکت باشگاه ورزشی اشاره کنید. به طور کلی هرگونه خیانت، عدم وفای به عهد، کم کاری، افشاگری اطلاعات مالی و کارزی یا مشکلات اخلاقی و اختلافات موجب فسخ قرارداد خواهد شد.

مرجع حل اختلاف نمونه قرارداد مشارکت باشگاه ورزشی

یکی از بخش‌هایی که نوشتن آن می‌تواند نوعی آینده نگری یا دوراندیشی باشد و در صورت بروز اختلاف و شکایت به شما کمک کند، بخش مرجع حل اختلاف داوری در شراکت نامه باشگاه ورزشی است. شما با معرفی مرجع حل اختلاف در قرارداد مشارکت، این امکان را فراهم می‌کنید که در صورت بروز اختلاف و مشکل، نیاز به مراجعه به دادگاه نداشته باشید و شکایتتان با سرعت بیشتری توسط مرجع حل اختلاف داوری رسیدگی شود.

بعد از پایان توضیحاتم آقای علیزاده بسیار تشکر کردند و گفتند که گفت و گویشان با رکلا برای تصمیم گیری بهتر، بسیار کمک کننده بوده است و دوست دارند که نمونه قرارداد مشارکت باشگاه ورزشی ایشان و شریکشان در رکلا تنظیم شود.

سوالی دارید؟

اگر سوالی دارید در بخش نظرات (پایین صفحه) برای من ارسال کنید. در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ گوی آن خواهیم بود.

پیشنهاد ما

تیم حقوقی رکلا، قرارداد مشارکت مدنی را تنظیم کرده است. با ورود به بخش نمونه قرارداد ، می‌توانید به سهولت به این قرارداد دسترسی داشته باشید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای تنظیم اختصاصی این قرارداد، حتما از خدمات تخصصی تنظیم قرارداد بهره ببرید. این سرویس خدمات، به سهولت در دسترس شما خواهد بود.

از دیگر خدمات تیم حقوقی رکلا، خدمات مشاوره حقوقی تلفنی است که امکان گفتگو و دریافت مشاوره و راهنمایی از متخصصان حقوقی را فراهم می‌کند. برای بهره‌مندی از این سرویس خدمات نیز، لازم است که درخواستتان را ثبت کنید.

قرارداد مشارکت باشگاه ورزشی

برای مشارکت در یک باشگاه ورزشی، این قرارداد برای شما کاربردی خواهد بود.

نمونه قرارداد مشارکت باشگاه ورزشی
دانلود نمونه قرارداد مشارکت باشگاه ورزشی
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس، کارشناس حقوقی و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات
(6 نظر)
account_circle
رضایی
thumb_up_alt

با عرض سلام و خسته نباشید .سوالی که از شما دارم اینه که اگر دو نفر بخواهند که یک باشگاه احداث کنند بطوریکه یکی سرمایه بزاره و یکی دیگه مربی باشه و در اصطلاح کار بلد.در این صورت میخواستم بدونم درصد هر کدوم از شرکا چجوری محاسبه میشه یا عرف اینکار چطوریه؟

21:39
02 شهریور 1399
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها

با سلام و وقت بخیر… به حضور شما عرض شود که صرفا در قراردادهای مشارکت ساخت، برخی عرف‌ها به وجود آمده است و در خصوص موردی که شما می‌فرمایید نمی‌توان به عرف خاصی اشاره کرد. اما راه حلی که می‌توانیم به شما ارائه کنیم این است که در نظر بگیرید میزان سرمایه‌ای که به شراکت آورده شده است چنانچه در بانک قرار داده شود، چه میزان سود را در سال به سرمایه گذار پرداخت خواهد کرد و بر همین اساس، درصدی را در قرارداد در نظر بگیرید که دست کم با فرض میزان سود سالیانه باشگاه، با سود بانک برابر یا بیشتر باشد. این صرفاً یک توصیه است. موفق باشید.

11:04
03 شهریور 1399
account_circle
آذین
thumb_up_alt

سلام خسته نباشید
اگر موسس و مدیر باشگاه دو شخص متفاوت باشند
قرارداد با مدیر به چه صورت باید بسته بشه؟
و حقوق و مزایای مدیر چطور پرداخت میشود؟

21:56
11 شهریور 1399
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها

سلام. اگر قرار است که رابطه به صورت کاری و مطابق با قانون کار باشد، قاعدتاً باید حداقل حقوق اداره کار و سایر توابع آن از قبیل سنوات، حق مسکن، خواروبار و حق اولاد را به ایشان پرداخت کنید و اگر قرار است، رابطه، رابطه شراکت باشد، که اساساً پرداخت‌ها براساس سهم الشرکه یا درصد انجام خواهد شد و ربطی به قانون کار نخواهد داشت.

23:57
11 شهریور 1399
account_circle
وحید درویش زاده
thumb_up_alt
بنده قرارداد مشارکت یا به نحوی اجاره مجوز تاسیس باشگاه رو می‌خوام. لوازم و تجهیزات باشگاه بدنسازی و قرارداد به نام خانمم هست و مجوز به نام بنده و میخوام قرارداد تنظیم بشه که در مراجع قضایی قابلیت استناد داشته باشه. یعنی می‌خوام به صورتی باشه که من مجوزم رو اجاره داده باشم ولی چون مجوز حقیقی هست آیا از نظر قانونی اجاره اون برام مشکل ساز نمیشه و اینکه به صورت قرارداد اجاره باشه بهتره یا مشارکت. لطفا در صورت امکان مشاوره دهید و هر کدام قابل استناد تر هست برایم تنظیم کنید.
11:40
02 آبان 1400
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
سلام. در این مورد به صورت مشارکت همکاری کنید. به عبارت دیگر، گزینه تنظیم قرارداد مشارکت باشگاه ورزشی گزینه مناسب است. در خصوص تنظیم قرارداد نیز با شما تماس خواهیم داشت.
13:14
03 آبان 1400
account_circle
احسان موسوی
thumb_up_alt
سلام وقت بخیر اگه دو نفر باشگاه تأسیس کرده باشن و یکی از شرکا مربی هم باشه آیا شریکی که مربی شده، باید درصدی به باشگاه پرداخت کنه یا نه. در ضمن، چند تا مربی دیگه هم توی باشگاه کار میکنن که سودی که در میاد نصف شده.
07:48
25 آبان 1400
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
سلام. ملاک، متن قرارداد شما است. اگر در قرارداد راجع به این موضوع به توافق نرسیده‌اید باید شما نیز همچون سایر مربیان در نظر گرفته شوید و ابتدا با باشگاه قرارداد همکاری تنظیم کنید. در واقع حساب شما از حساب شراکت شما مجزا است مگر آنکه در این مورد، در قرارداد اظهار نظر شده باشد با بعدا به توافق دیگری برسید.
11:33
26 آبان 1400
account_circle
عرفان نظری
thumb_up_alt
سلام. من موسس یک باشگاه ورزشی هستم. از پروانه فعالیت باشگاه برای حضور در لیگ‌های استانی درخواست داشتن که با اسم و مجوز باشگاه من در مسابقات حضور پیدا کنند. آیا قرارداد لازمه؟ چه ملاحظاتی باید رعایت کنم؟ خیلی ممنون از شما.
08:20
17 خرداد 1401
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
سلام. با فرض اینکه در خصوص مقررات مرتبط با پروانه، با محدودیتی از این نظر، رو به رو نباشید، قطعا باید میان طرفین قرارداد تنظیم شود. اما تعیین مفاد قرارداد باید با توجه به نگرانی‌های شما و به زبان حقوقی انجام شود. در واقع، این نوع از قراردادها، تابع اراده طرفین هستند و هر توافق و نگرانی قابل انعکاس در متن قرارداد است. لذا ابتدا مطمئن شوید که از نقطه نظر مقررات ذیربط، امکان چنین همکاری برای شما با طرف مقابل وجود دارد یا خیر.
12:53
18 خرداد 1401
account_circle
Zahra.kh
thumb_up_alt
سلام و وقت بخیر خدمت شما. من و دو نفر دیگه از دوستانم قرار هست باشگاه تاسیس کنیم. هر سه، مدارک یکسان داریم و از لحاظ مبلغ شراکت هم یکسان هستیم. از اداره ورزش اقدام کردیم و گفتن باید یک مدیر و یک موسس و یک مربی معرفی کنید. می‌خواستم بپرسم تفاوتشون چیه و بهتره چطور اقدام کنیم که عادلانه باشه؟
22:41
13 تیر 1401
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
سلام. سمت‌های مورد نظر آن اداره لزوما ارتباطی با مسئولیت‌های مندرج در مشارکت نامه شما ندارد. در واقع، آنچه عادلانه بودن یا نبودن مشارکت شما را مشخص می‌کند تعهدات نوشته شده در قرارداد است و بر همان اساس نیز، میزان سهم هریک از طرفین را مشخص کنید.
09:17
15 تیر 1401