معرفی لیست سرمایه گذاران جسور و شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر + آدرس سایت

نویسنده:سما سلیمانی
-
بروزرسانی:1402/05/21
زمان مطالعه: 19 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
لیست سرمایه گذاران جسور

لیست سرمایه گذاران جسور و آشنایی با آن‌ها، این روزها جز دغدغه‌های بسیاری از استارت‌ آپ‌های تازه کار و ایده پردازانی است که به دنبال پشتوانه و کمک می‌گردند. لیست شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر یا همان Venture capital ، که به اختصار لیست vc های ایران نیز خوانده می‌شود برای آشنایی همگان با آن‌ها، در منبع‌های معتبر متعددی وجود دارد. اگر به دنبال یافتن سرمایه گذار هستید، تحقیق درباره سرمایه گذاران جسور کمک بزرگی به شما می‌کند.

ممکن است بپرسید صندوق سرمایه گذاری جسورانه چیست ؟! به همین دلیل لازم می‌دانیم در ابتدا توضیح مختصری درباره این فرشتگان سرمایه گذار در ایران بدهیم. احتمالا به زودی متوجه خواهید شد که چرا به عنوان فرشتگان سرمایه گذاری نامیده می‌شوند. سپس لیست سرمایه گذاران جسور را بررسی می‌کنیم.

لیست سرمایه گذاران جسور به چه معنا است؟

صندوق های خطرپذیر ، یا سرمایه گذاری جسورانه، گروهی از سرمایه گذاران هستند که بر روی شرکت‌های کوچک سرمایه گذاری می‌کنند و قرارداد سرمایه گذاری تنظیم می‌شود. با رشد استارت آپ‌ها و توسعه این کسب و کارهای نوین و نوپا، گروهی از سرمایه گذاران تمایل پیدا کردند که بر روی این ایده‌های کارآفرینی و خلاقانه سرمایه گذاری کنند. سرمایه گذاران جسور از مهمترین منابع مالی و تامین کننده برای کسب و کارهای تازه کار و کارآفرین هستند. این سرمایه گذاران نه تنها کمک فراوانی به شکوفایی این استارت آپ‌های کوچک می‌کنند، بلکه نیرویی قوی برای رشد اقتصادی جامعه خود نیز هستند. کشورهایی که در آن‌ها سرمایه گذاران جسور و ریسک پذیر به خوبی فعالیت می‌کنند دارای رشد اقتصادی زیادی شده‌اند.

ورود سرمایه گذاران جسور به بازار موجب رشد فوق العاده‌ای در اقتصاد و پیشرفت کشورها است. این سرمایه گذاران با سرمایه گذاری در استارتاپ های ایرانی این امکان را ایجاد می‌کنند که طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه، فناورانه ، نوین و کار آفرین، جایی برای رشد و ظهور پیدا کنند. بدیهی است که شروع هر کاری تامین مالی می‌خواهد و بدون وجود سرمایه گذار، بسیاری از این ایده‌ها بدون استفاده باقی ‌می‌ماند. ایده‌‌هایی که شاید اگر به انجام برسند رشد و جهش بزرگی به همراه داشته باشند. امروزه در سطح دنیا حرف از جذب سرمایه گذار برای ایده است. البته که سرمایه گذاری جسورانه ثابت کرده است که بهترین گزینه برای سرمایه گذاری بر روی ایده های شما است.

لیست سرمایه گذاران جسور

چه شرکت‌هایی جزو لیست سرمایه گذاران جسور هستند؟

لیست سرمایه گذاران جسور از شرکت‌های بزرگ و نامدار تشکیل شده است. این شرکت‌ها معمولا بسیار شناخته شده و دارای اعتبار هستند. سرمایه گذاران جسور می‌دانند که در سرمایه گذاری آن‌ها احتمال شکست وجود دارد. در حقیقت همه‌ سرمایه گذاری‌های جسورانه چه در شرکت سرمایه گذاری استارت آپ و چه در سایر فعالیت‌ها و ایده‌های نوآورانه دیگر، به موفقیت ختم نمی‌شود. حتی آمارها نشان می‌دهد که درصد موفقیت بسیار پایین است و عددی زیر 5 درصد را نشان می‌دهد! اما چرا باعث می‌شود که شرکت‌های به نام و بزرگی تمایل به سرمایه گذاری در طرح شما داشته باشند؟ و یا چند شرکت و سازمان با هم انجمن سرمایه گذاری خطرپذیر تشکیل دهند و شروع به فعالیت کنند؟

در جواب باید بگوییم که درست است که همه‌ استارت آپ های سرمایه گذاری شده، به رشد و توسعه و درآمد نمی‌رسند، اما کافیست یک استارت آپ به آن موفقیت افسانه‌ای برسد. سود سرشار از این موفقیت نه تنها سرمایه گذاری‌های قبلی را برمی‌گرداند بلکه، موجب افزایش دارایی‌های سرمایه گذار جسور می‌شود.

از شرکت‌هایی که به این موفقیت بزرگ رسیده اند می‌توان شرکت‌هایی مثل مایکروسافت، اسکایپ، اپل، گوگل و… نام برد. این شرکت‌ها به چنان موفقیتی رسیده‌اند که الان خودشان می‌توانند جز سرمایه گذاران جسور قرار بگیرند.

چرا خطرپذیر؟

صفت ترکیبی خطرپذیر، واژه‌ای نه چندان مثبت است که امکان دارد در نگاه اول، شما را برای انتخاب این شیوه از سرمایه گذاری مردد کند. نمی‌توانیم منکر این مساله باشیم که بسیاری از سرمایه گذاران، به واسطه همین ویژگی، در بعضی حوزه‌ها، وارد نمی‌شوند و ترجیح می‌دهند که در حوزه‌های کم ریسک‌تری فعالیت داشته باشند. به کار بردن صفت خطرپذیر بودن برای این نوع سرمایه گذاری، به این جهت است که معمولا پروژه‌هایی انتخاب می‌شوند که ریسک بالایی برای آن‌ها وجود دارد. مثل ساخت یک دستگاه پرنده که یا ممکن است اوج بگیرد یا امکان دارد در ابتدای پرش، با سرعت زیادی سقوط کند.

به طور معمول مدل سرمایه گذاری خطر پذیر برای سرمایه گذاری در استارتاپ‌ها استفاده می‌شود. در این نوع پروژه‌ها سرمایه گذار می‌داند که راه اندازی استارتاپ ریسک بالایی دارد و همچنین بازده آن به زودی میسر نمی‌شود و نیازمند گذر زمان است یا این امکان نیز وجود دارد که پروژه با شکست مواجه شود. دقیقا همین عوامل است که این شیوه از سرمایه گذاری را جسورانه و خطر پذیر می‌کند. البته باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که پرورش این ایده‌ها و راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان با استفاده از سرمایه گذاری خطرپذیر، می‌تواند به تحولات بزرگ اقتصادی ختم شود. برای مثال پرورش ایده گوگل، در کنار جسورانه و خطرپذیر بودن آن، تحولی عظیم در ابعاد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بود و دنیا را به سمت و سوی تازه‌ای برد.

فقط سرمایه گذاری؟!

سرمایه گذاران جسور به جز استفاده از منابع مالی خود برای سرمایه گذاری، از اعتبار، دانش، مدیریت، مهارت، نفوذ و نام شناخته شده و معتبر خود نیز استفاده می‌کنند. این حمایت همه جانبه، راه را برای شناخته شدن استارت آپ تازه کار و نوپا باز می‌کند. اگر استارت آپ ایده ای مبتکرانه و خلاقانه باشد و مورد نیاز و تقاضای مردم قرار بگیرد می‌تواند به راحتی رشد کند. مهم‌ترین بخش سرمایه گذاری این سازمان‌های بزرگ و شناخته شده‌ سرمایه گذاری جسور، اعتبار و تبلیغ مثبتی است که توسط آن‌ها صورت می‌گیرد. شرکت سرمایه گذار جسور حتی در زمینه‌هایی مانند مدیریت درست شرکت مشاوره می‌دهند. این مشاوره براساس توجه به سابقه و تجربه‌ای درخشان است که کمک بزرگی به استارت آپ‌های تازه کار می‌کند. در نهایت، شرکت سرمایه گذاری جسور از سهام داران استارت آپ خواهد بود.

اهمیت لیست سرمایه گذاران جسور در ایران

تا چندین سال پیش، بیشترین درآمد کشور از بخش تولیدات نفتی بود. اما لزوم اضافه شدن بخش‌های درآمدزای دیگر به بخش اقتصادی کشور، باید در دستور کار قرار می‌گرفت. اصل 44 قانون اساسی، بخش خصوصی را به رسمیت شناخته است. به موجب این اصل و سایر قوانین مرتبط، دولت باید به بخش خصوصی اهمیت دهد و سعی بر توانمند سازی آن کند. همچنین دولت باید باعث به وجود آمدن فضای کسب و کار و تشکیل نهاد‌های مالی مرتبط با کسب و کار باشد. به این منظور، سرمایه گذاران جسور یا سرمایه گذاران خطر پذیر از نیروهای مهم هستند. سرمایه گذاران جسور از مهم‌ترین منابع مالی مورد نیاز این کسب و کارهای نوپا و استارت آپ‌ها هستند. این سرمایه گذاران، کمک بزرگی به رشد اقتصادی کشور می‌کنند. و باعث می‌شوند، کشور کمتر نیازمند و وابسته به تولیدات نفتی باشد.

Seed money چیست ؟

سرمایه گذاری بذرافشانی یا همان Seed money، اولین هزینه‌ای است که برای شروع کار یک استارت آپ یا یک کسب و کار جدید استفاده می‌شود. Seed money را seed funding نیز می‌گویند که به معنی سرمایه گذاری کشت ایده است. این مرحله، اولین مرحله سرمایه گذاری استارتاپ یا کسب و کار است. معمولا جز سایت سرمایه گذاری روی ایده هستند. زیرا اولین مرحله یک استارتاپ یا یک کسب و کار، ایده است. این سرمایه گذاری به معنی دانه گذاری است. کشت دانه، ایده و کمک به ثمر دادن آن ایده ،از اهداف این سرمایه گذاری است. این سرمایه گذاران تلاش می‌کنند ایده و کسب و کار به درآمد اول برسد. این دسته از سرمایه گذاران نیز جر انجمن صنفی نهادهای سرمایه گذاری خطرپذیر قرار می‌گیرند. این سرمایه گذاری بذر افشانی ، روی تحقیقات یا توسعه محصول و کسب و کار استفاده می‌شود.

انجمن صنفی نهادهای سرمایه گذاری خطرپذیر

انجمن صنفی نهادهای سرمایه گذاری خطرپذیر وظایف متعددی را به‌ عهده دارد. از جمله خدمات این انجمن عبارتند از:

1-ترویج سرمایه گذاری خطرپذیر

انجمن با برگزاری نشست‌ها، جلسات، جشنواره‌ها و با نشریه تخصصی، این سرمایه گذاری‌ها را ترویج می‌کند. سعی می‌کند سرمایه داران را با این مدل سرمایه گذاری آشنا کند و آن‌ها را به لیست سرمایه گذاران جسور اضافه کند.

لیست سرمایه گذاران جسور

2-پژوهش

در این بخش انجمن صنفی نهادهای سرمایه گذاری خطرپذیر ، برای پژوهش در زمینه فناوری، تامین مالی فناوری و دسترسی به اصول مورد نیاز، تلاش می‌کند. این پژوهش‌ها کمک بسیاری به سرمایه گذاران جسور می‌کند.

3-آموزش

انجمن صنفی نهادهای سرمایه گذاری خطرپذیر ، برای علاقمندان در زمینه فعالیتش ، آموزش‌های تخصصی ارائه می‌دهد.

4-مشاوره راه اندازی شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر

ارائه مشاوره جهت راه اندازی شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر یکی دیگر از فعالیت‌هایی است که انجمن صنفی نهادهای سرمایه گذاری خطرپذیر انجام می‌دهد.

5-معرفی طرح‌های دانش بنیان

افرادی که ایده‌های دانش بنیان دارند، میتوانند با مراجعه به انجمن صنفی نهادهای سرمایه گذاری خطرپذیر و معرفی ایده دانش بنیان خود، از انجمن بخواهند که آن‌ها را به سرمایه گذاران جسور پیوند دهد. انجمن نیز با تایید صلاحیت و بررسی ایده آن‌ها ، این امکان را فراهم می‌کند و طرح‌های دانش بنیان را معرفی می‌کند.

6-تعامل با نهادهای دولتی

انجمن صنفی نهادهای سرمایه گذاری خطرپذیر با نهادهای دولتی مانند معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری، سازمان امور مالیاتی، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، صندوق نوآوری و شکوفایی، صندوق حمایت از پژوهشگران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و… همکاری می‌کند. در حقیقت انجمن صنفی نهادهای سرمایه گذاری خطرپذیر میان این نهاد‌های دولتی و سرمایه‌گذاران جسور، ارتباطی سازنده ایجاد می‌کند.

سرمایه گذاران فرشته در ایران

بعد از سرمایه گذاری بذرافشان و به ثمر رسیدن آن، نوبت به سرمایه گذاران فرشته می‌رسد. لیست سرمایه گذاران فرشته استارت اپ ، جزئی از گروه سرمایه گذاران خطر پذیر است. این سرمایه گذاران فرشته در ایران ، معمولا سرمایه دار هستند و توانایی تامین مالی و هزینه‌های لازم را دارند. شاید به همین دلیل باشد که آن‌ها را سایت فرشتگان سرمایه گذاری نیز می‌نامند. فرشتگانی که پول خوبی دارند و می‌توانند سرمایه گذاران استارتاپ های ایران باشند. شرایط را برای پیشرفت و توسعه فراهم کنند. سرمایه گذار برای ایده‌هایی که ممکن است با تامین مالی برای جامعه و اقتصاد و حتی جهان، بسیار سودمند باشند.

لیست سرمایه گذاران جسور یا شرکت های سرمایه گذاری استارتاپ

شرکت‌های سرمایه گذاری جسورانه از شرکت های سرمایه گذاری استارتاپ به شمار می‌روند. سرمایه گذاری خطرپذیر ، می‌تواند به دو صورت سازمانی و فردی انجام شود. در سرمایه گذاری جسورانه آرمانی فردی ، یک شخص حقیقی به عنوان سرمایه گذار تامین مالی ، سرمایه گذاری روی استارت اپ را انجام می‌دهد.

با توسعه استارت آپ‌ها و بازار جهانی و مجازی و همچنین با افزایش میزان سرمایه اولیه برای شروع کارهای جدید، اشخاص به تنهایی قادر به سرمایه گذاری ریسکی نیستند. اگر با این شرایط، سرمایه گذار فردی هم پیدا شود، باز هم استارت آپ‌های زیادی را پوشش نمی‌دهد و این سرمایه گذاری محدود خواهد بود.

با توجه به دلایلی که بیان شد امروز بیشترین سرمایه گذاری پر ریسک یا خطر پذیر، توسط شرکت‌های سرمایه گذاری جسور یا شرکت های سرمایه گذار استارت آپ انجام می‌شود. این سرمایه گذاری استارتاپی ، توسط لیست vc های ایران یا گروه سرمایه گذاری بانیان استارت اپ انجام می‌شود. این سرمایه گذاری جمعی در ایران توسط انجمن vc های ایران یا سازمان‌های دولتی انجام می‌شود. در ایران بسیاری از سازمان‌های دولتی هستند که مدل vc ها فعالیت می‌کنند. در واقع به نوعی اعلام می‌کنند که سرمایه گذار هستم و فعالیت‌هایی مانند شرکت های سرمایه گذاری استارت آپ انجام می‌دهند.

سایت های جذب سرمایه گذار

معمولا از میان لیست سرمایه گذاران جسور ، تعداد زیادی دارای سایت هستند . این سایت‌ها آن‌ها را به ایده پردازان خوش فکر و افرادی که برای ارائه ایده و درخواست، به دنبال کمک می‌گردند، ارتباط می‌دهد. سایت‌هایی مانند:

1-خانه سرمایه گذاری

Investhouse ir که متعلق به خانه سرمایه گذاری است و یکی از شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر می‌باشد، بستری را برای معرفی سرمایه گذاران و سرمایه پذیران فراهم می‌کند. این سایت، فعالیت‌هایی مانند جذب سرمایه گذار استارت آپ برای استارتاپ های تازه کار، معرفی و آموزش روش های جذب سرمایه گذار برای پروژه و… را انجام می‌دهد و یک سایت جذب سرمایه گذار محسوب می‌شود.

2- اسمارت آپ

Smartup ir که مربوط به اسمارت آپ ونچرز است که خود یک سرمایه گذار خطر پذیر می‌باشد و با تکیه بر تجربه و دانشی که دارد از ایده‌های خوب و عملی حمایت می‌کند. اسمارت آپ ونچرز در ابتدا توسط 4 کار آفرین تاسیس شد. ایمان عقیلیان بنیانگذار صندوق جسورانه ونچر یا شرکت smartup ونچرز است. ایمان عقیلیان بنیانگذار شرکت « وادا موبایل» نیز هست. همچنین از طریق اسمارت آپ ونچرز روی بیش از پانزده کسب و کار تازه کار و نوپا سرمایه گذاری کرده است. اسمارت آپ ونچرز در 4 بخش اقدام به فعالیت می‌کند. همچنین به پلتفرم تامین مالی جمعی نیز می‌پردازد. منظور از پلتفرم سرمایه گذاری سهام داری است. به نوعی سرمایه گذاری جسورانه این اسمارت آپ در 4 بخش ارائه می‌شود.

الف) منتورینگ

پیشینه کارآفرینان بنیانگذار و توصیه و برنامه رشد مخصوصی را در اختیار استارتاپ نوپا می‌گذارند و او را در جهت مناسب، راهنمایی می‌کنند.

ب) منابع انسانی

استارت آپ نوپا، هنوز به اندازه کافی شناخته شده نیست که بتواند نیروی انسانی حرفه‌ای و متخصص را در اختیار بگیرد. ممکن است اعتماد کردن به این استارتاپ، برای نیروهای انسانی سخت باشد. اسمارت آپ ونچرز این امکان را فراهم می‌کند تا نیروی متخصص انسانی در اختیار استارتاپ قرار بگیرد.

ج) منابع مالی و حقوقی

اسمارت آپ در رسیدگی به مشکلات و امور حقوقی، استارتاپ را یاری می‌کند. همچنین از نظر منابع مالی نیز او را تامین کرده و مورد حمایت قرار می‌دهد. به نوعی، به صورت سهام در این استارت آپ نوپا و تازه کار سرمایه گذاری می‌کند.

د) کمک به دریافت سرمایه راند بعد

اسمارت آپ با استفاده از شبکه ارتباطاتش، این امکان را فراهم می‌کند که استارت آپ در مسیر رشدش به سرمایه گذار بعدی خود معرفی شود و بتواند سرمایه گذار مناسبی برای ادامه فعالیت پیدا کند.

3- شرکت سرمایه گذاری خطر پذیر برکت

Barkatventures یا شرکت سرمایه گذاری خطر پذیر برکت که پلی میان شرکت‌ها، سرمایه گذاران و شتاب دهنده‌ها است. این موسسه به فرمان امام و در جهت رشد اقتصاد دانش بنیان فعالیت دارد. هدف هیئت مدیره موسسه دانش بنیان برکت این است که زیر ساخت‌های لازم برای رشد و توسعه دانش و فعالیت‌های دانش بنیان افزوده شود. تمرکز این موسسه، فضای مجازی و حوزه فناوری و مخصوصا آی تی است که از توصیه‌ها و فرمان‌های امام بوده است. در این موسسه، متخصصان مبتکر و برجسته‌ای مشغول به فعالیت هستند. آن‌ها معمولا در زمان استخدام، زیر 30 سال بوده اند. توجه به جوان گرایی از دیگر اهداف این موسسه است. همچنین شرکت سرمایه گذاری خطر پذیر برکت به دنبال احیای نقش زنان در بازار کسب و کار است. آن‌ها با اهمیت دادن به بانوان و استفاده از بانوان در سمت مدیران استارتاپ، باعث رشد نقش بانوان در این کسب و کارها شدند.

4- شرکت توسعه کسب و کار شتاب

رایان ونچرز یا شرکت توسعه کسب و کار شتاب ، یکی از شرکت‌های سرمایه گذاری جسور است. این شرکت زیر ساخت‌های لازم را برای آسان کردن زیست بوم سرمایه گذاری خطرپذیر ایجاد می‌کند. همچنین از طرح‌هایی که از شبکه شتابدهی خارج شده‌اند حمایت می‌کند. آن‌ها را بررسی می‌کند و اگر امکان رشد داشته باشند، مجدد آن‌ها را به سرمایه گذار خطرپذیر معرفی می‌کند. مدیر پروژه در توسعه کسب و کار شتاب سرزمین فارس (رایان ونچرز) جواد جلوداری است.

لیست شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر

5- گروه سرمایه گذاران نیک اندیش

کارایا یا گروه سرمایه گذاران نیک اندیش ، این شرکت نیز بین کارآفرینان و سرمایه گذاران ارتباط ایجاد می‌کند. به نوعی پل ارتباطی بین این دو گروه است که به آسان شدن دسترسی این دو گروه با هم کمک می‌کند. جذب سرمایه گذار از دیگر فعالیت‌های گروه سرمایه گذاران نیک اندیش یا کارایا است.

6- گروه نوآوری مالی پارس

پارس فاندینگ یا گروه نوآوری مالی پارس ، استارتاپ‌های نوپا را در معرض معرفی به سرمایه داران قرار می‌دهد. با مراجعه به این سایت می‌توانید اطلاعات خوبی درباره این کسب و کارهای تازه و استارت آپ‌ها به دست بیاورید. اگر قصد سرمایه گذاری دارید با این کار می‌توانید استارت آپ مورد نظر خود را پیدا کنید. در پلتفرم پارس فاندینگ ، شما می‌توانید در استارت آپ مورد نظر خود سرمایه گذاری کنید و جز سهامداران آن باشید.

7- سرمایه گذاری جسورانه سرو

یکی دیگر از شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر ، سرمایه گذاری سرو می‌باشد. این سرمایه گذار، نوعی سرمایه گذاری جسورانه انجام می‌دهد و قابل معامله در بورس می‌باشد. شرکت سرمایه گذاری سرو یا سود سودمند مدبران ، از چندین سرمایه گذار تشکیل شده است. سرمایه گذاری جسورانه سرو به نوعی صندوق جسورانه نیز هست و صندوق سرمایه گذاری سرو نیز نامیده می‌شود. سرمایه‌گذاری جسورانه سرو این امکان را می‌دهد که با افزایش تعداد سرمایه گذاران ، هزینه‌های سرمایه گذاران کاهش پیدا کند و از طرفی، سود بیشتری نصیب آن‌ها شود. با این طریق جذب سرمایه گذار، تعداد بیشتری از کسب و کارها و استارت آپ‌ها تحت پوشش قرار می‌گیرند. سرمایه گذاران نیز به نوعی سود خوبی نصیبشان می‌شود.

8- شرکت توسعه کارآفرینی بهمن

از دیگر شرکت های شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر می‌توان به شرکت توسعه کارآفرینی بهمن اشاره کرد. این شرکت همانند سایر شرکت‌ها هدف مشخصی در آفرینش و سرمایه گذاری دارد.

9- پیشگامان پژواک پردیس

شرکت گروه پیشگامان پژواک پردیس (شرکت سهامی خاص) ، از دیگر شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر است.

10- شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر آتیه ارتباط

11- شركت مشاور سرمايه گذاري مدبران هما

12- جسورانه ایده نوتک آشنا

صندوق جسورانه چیست ؟!

در جواب به سوال صندوق جسورانه چیست ؟! باید بگوییم که ممکن است ایده پرداز، سرمایه لازم و کافی را نداشته باشد. همچنین ممکن است نتواند از تسهیلات بانکی و وام استفاده کند. زیرا که برای استفاده از تسهیلات بانکی لازم است که استارت آپ شناخته شده و معتبر باشد. در چنین شرایطی صندوق‌های جسورانه کار را اسان تر کرده‌اند. صندوق جسورانه نیاز استارت آپ به منابع مالی را تخمین میزند. در این صندوق سرمایه، چندین سرمایه دار به عنوان سرمایه گذار روی هم انباشه می‌شود و منابع مالی، با تحقیق و تایید صلاحیت، در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد.

لیست صندوق‌های جسورانه

  1. صندوق سرمایه گذاری جسورانه رویش لوتوس
  2. صندوق جسورانه پارتیان
  3. صندوق جسورانه دانشگاه تهران
  4. صندوق جسورانه فیروزه استارت اپ
  5. صندوق ستارگان
  6. صندوق جسورانه فناوری آرمانی
  7. صندوق جسورانه پارتین
  8. صندوق جسورانه فیروزه
  9. صندوق جسورانه ونچر
  10. صندوق سرمایه گذاری جسورانه پارتیان
  11. صندوق سرمایه گذاری جسورانه ایده نوتک آشنا
  12. صندوق جسورانه آرمانی

انتخاب بهترین صندوق جسورانه بستگی به نوع کار یا فعالیت شما دارد. هر کدام از صندوق ها معایب و مزایایی دارند. با توجه به شرایط خود باید بهترین صندوق جسورانه را در نظر بگیرید.

فرا صندوق چیست ؟!

فراصندوق، سرمایه گذاری بر روی صندوق‌های سرمایه گذاری دیگر است. این کار باعث تنوع بیشتر در سرمایه گذاری می‌شود. همچنین تقسیم بهینه دارایی‌ها است که باعث می‌شود سرمایه گذاری ریسک کمتری داشته باشند. از صندوق سرمایه گذاری فراصندوق ها ، می‌توان “صندوق سرمایه گذاری ثروت ستارگان” یا بهتر بگوییم فراصندوق سرمایه گذاری ستارگان را نام برد . در سایت فراصندوق ستارگان نحوه کار این فراصندوق توضیح داده شده است. سایت فراصندوق ستارگان زیر نظر بورس و اوراق بهادار است. این صندوق در همه سرمایه گذاری هایی که از طریق بورس مجوز دارند و انجام می‌شوند شرکت می‌کند.

Fund of Funds یا همان فراصندوق‌ها در انواع مختلفی ایجاد می‌شوند و می‌توانند به دو دسته کلی قابل معامله و غیر قابل معامله تقسیم شوند. نکته مهم در خصوص ماهیت فراصندوق این است که به طور کلی هدف سرمایه گذاری خود را کسب و کارهای دانش بنیان و نوآور قرار می‌دهد، با این حال، نوع سرمایه گذاری او غیر مستقیم تعریف می‌شود. فراصندوق را می‌توانیم از انواع صندوق‌های جسورانه در نظر بگیریم. می‌‎دانیم که صندوق‌های جسورانه با وجود ریسک بسیار بالایی که دارند، درصد موفقیت و نرخ بازدهی فوق العاده‌ای خواهند داشت.

ما که هستیم؟

این مطلب صرفا جهت اطلاع شما از لیست سرمایه گذاران جسور تنظیم شده است و ارتباطی با خدمات این وب سایت و رکلا ندارد. در واقع، رکلا مرجع تخصصی تنظیم قرارداد است و ما تمام تمرکز خود را بر این موضوع قرار داده‌ایم. ضمن آنکه قراردادهای زیادی در حوزه سرمایه گذاری تنظیم کرده‌ایم. در صورتی که در خصوص تنظیم قرارداد نیاز به مشاوره دارید، درخواست مشاوره حقوقی تلفنی ثبت کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم. ضمن آنکه می‌توانید نمونه قرارداد مناسب خود را از بخش بانک قرارداد دریافت کنید.

انواع قراردادهای سرمایه گذاری

با زدن روی تصویر زیر، می‌توانید انواع مختلفی از قراردادهای مرتبط با موضوع سرمایه گذاری را مشاهده و دریافت کنید.

قراردادهای سرمایه گذاری
دانلود قراردادهای سرمایه گذاری
سما سلیمانی
«سما» کارشناس کنترل کیفیت محتوا در تیم تحریریه رکلا، روانشناس، کارشناس حقوقی و مولف مباحث مرتبط با امور قراردادها و به صورت روزانه و مستقیم با کاربران رکلا در حال گفتگو و رایزنی است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات
(6 نظر)
account_circle
فرنگیس
thumb_up_alt

باسلام
در مورد بیت کوین رایگان و آپ‌ لیبرال سوال داشتم

10:02
26 خرداد 1399
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها

اگر در خصوص جنبه‌های قانونی کریپتوکارنسی در قرارداد است، پاسخ گو هستیم.

15:17
26 خرداد 1399
account_circle
رضا
thumb_up_alt
پیدا کردن سرمایه گذار بخصوص برای استارتاپ ها کمی سخت هست. البته استارتاپ‌ها میتونن به شتابدهنده‌هایی مثل پیدایش و غیره مراجعه کنند.
10:01
20 اردیبهشت 1401
account_circle
بهرام
thumb_up_alt
سوالی که خیلی وقت بود برای من ایجاد شده بود این بود چگونه سرمایه گذار پیدا کنیم؟ من پاسخ این سوال رو در یکی از مقاله های شما پیدا کردم که خیلی مفید بود.
10:19
30 اردیبهشت 1401
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
سلام. وقت بخیر. ممنون که «رکلا» رو برای پیدا کردن سوالتون انتخاب کردید.
10:58
31 اردیبهشت 1401
account_circle
پیرزاده
thumb_up_alt
سلام‌. شب شما بخیر. در صورت امکان راهنمایی بفرمایید آیا سرمایه گذارها دسته بندی دارن از نظر بازار هدف؟ و دوم‌ اینکه راه مذاکره با آن‌ها چیست؟
20:19
06 خرداد 1401
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
سلام. روی اسم هریک از سرمایه گذارها در متن بزنید و وارد سایت مرتبط با آن‌ها شوید. می‌توانید با تماس تلفنی، توضیحات بیشتری در خصوص نحوه تعاملات بعدی با آن‌ها داشته باشید.
11:35
07 خرداد 1401
account_circle
سید محمود جوزی
thumb_up_alt
سلام. توضیحات بسیار مهم و کامل بود از این اطلاعات جامع که‌ در اختیار همه گذشته‌اید سپاس گذارم انشاالله برای عقد قرارداد حتمآ با شما تماس می گیرم.
17:33
18 مهر 1401
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
سلام. وقت بخیر. تشکر از شما. در خدمت شما خواهیم بود.
15:04
19 مهر 1401
account_circle
کیانا کیهان
thumb_up_alt
چقدر خوب بود! من حتی نمیدونستم که ما هم توی ایران از این فعالیت‌ها داریم! خیلی سپاسگزارم شدیدا به دنبال سرمایه گذار برای شروع کارم بودم.
15:13
12 خرداد 1402
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها
خوشحالیم که این مقاله از مجموعه مقالات مجله حقوقی رکلا برای شما مفید بوده است.
19:06
13 خرداد 1402