نکات تنظیم نمونه قرارداد کار موقت + نمونه قرارداد کاری برای کارفرما و نمونه قرارداد آزمایشی

-
بروزرسانی:1402/08/01
زمان مطالعه: 14 دقیقه
-سیاست انتشار مطالب
قرارداد کار موقت

قرارداد کار موقت یا قرارداد کار با مدت معین و نکات آن، از مهم‌ترین مسائل حوزه روابط کارگری و کارفرمایی است. تلاش می‌کنیم که با زبانی ساده، مهم‌ترین نکات تنظیم قرارداد کار موقت یا تنظیم قرارداد مدت معین را بیان کنیم. البته ما در نوشته‌ای دیگر در مورد همه شرایط استخدام در قانون کار مطالب اساسی را با شما تبادل کردیم. ضمن این‌که در یک نوشته دیگر، در مورد حق بیمه کارگر و حق بیمه کارفرما نکات مهمی را مطرح کردیم.

در رابطه با این قرارداد سوالات زیادی پرسیده می‌شود و در مواقعی شاهد این مساله هستیم که وجود کلمه «موقت» در عنوان قرارداد، ابهاماتی را برای کارفرمایان یا نیروی کار انسانی ایجاد می‌کند. بیشترین سوال کارفرمایان این است که موقت بودن این قرارداد برای در اختیار داشتن نیروی انسانی چه محدودیت‌هایی دارد و به طور کلی منظور از موقت در عنوان این قرارداد چیست؟

در یک پاسخ مختصر و ساده باید بگوییم که در اکثر مواقع، قراردادهای استخدامی که در بخش خصوصی تنظیم و امضا می‌شوند، از نوع قرارداد کار موقت هستند. منظور از موقت بودن قرارداد این است که طرفین نسبت به تمام سال‌های خدمت نیروی انسانی به یکدیگر تعهد ندارند اما می‌توانند برای بازه زمانی مشخص (مدت معین) با یکدیگر قرارداد امضا کنند. بنابراین، شما می‌توانید مدت این قرارداد را از چند ماه تا چند سال تعیین کنید.

در ادامه این مقاله، به صورت جامع در خصوص دیگر ابعاد حقوقی این قرارداد توضیح می‌دهیم.

در این نوشته خواهیم گفت که قرارداد کار موقت چیست از طرف دیگر، شرایط بهترین قرارداد کار معین را مرور می‌کنیم. با رکلا همراه باشید.

قرارداد کار موقت چیست (قرارداد مدت معین)

«قرارداد کار موقت نوعی قرارداد مدت معین است که تاریخ شروع و پایان آن از همان ابتدا و در زمان امضای قرارداد تعیین می‌شود و در تمام مدت قرارداد نیز کارفرما حق ندارد جز در مواردی خاص، قرارداد کاری را فسخ کند.»

وقتی می‌خواهیم به استخدام کسی در بیاییم یا کسی را استخدام کنیم و از طرفی، کاری که قرار است توسط ایشان انجام شود یک کار موقت مثل نقاشی کردن یک ساختمان خاص یا اجرای دکوراسیون داخلی یک واحد آپارتمان است بهترین کار، نوشتن قرارداد کار موقت یا نمونه قرارداد کار معین می‌باشد. ضمن اینکه، گاهی برای اضافه کردن نیروی کار جدید به شرکت خود، می‌توانیم از قرارداد کار موقت با مدت معین استفاده کنیم.

قرارداد کار موقت

قرارداد استخدام موقت

اگر کارفرما هستید و قصد دارید به‌ صورت موقت، کسی را استخدام کنید یا کارمند و کارگر هستید و می‌خواهید در یک شرکت یا کارگاه، به صورت غیر دائمی، کار کنید، قرارداد مناسب شما، قرارداد استخدام موقت است.

قرارداد استخدام موقت همان قرارداد کاری غیر دائمی است که در بالا به آن اشاره کردیم. پس هر دو به یک معنی و هر دو قرارداد، تابع قانون کار است و این عناوین تغییری در قانون حاکم بر آن، ایجاد نخواهد کرد.

تنظیم قرارداد کار موقت

در تنظیم قرارداد کار موقت به چه نکاتی توجه کنیم تا بهترین قرارداد کار را بنویسیم؟

در ادامه، مهمترین نکات قرارداد استخدام موقت را بررسی می‌کنیم. این نکات حتی در یک نمونه قرارداد ساده کار نیز، باید رعایت شود. این شرایط، از مشخصات طرفین قرارداد آغاز می‌شود و تا تعداد نسخه‌های آن، ادامه خواهد داشت. آگاهی از بخش‌های مهم این قرارداد، به شما کمک می‌کند که بتوانید در هنگام مطالعه ابتدایی متن آن، به خوبی قرارداد را ارزیابی کنید و کیفیت آن را مورد بررسی قرار دهید. علاوه براین، این امکان را خواهید داشت که از صحت و اعتبار آن مطمئن شوید. چه در نقش کارگر این قرارداد را امضا کنید و چه کارفرما باشید، آگاهی از ابعاد حقوقی این قرارداد برای شما بسیار مهم و ضروری است. در ادامه درباره هر بخش توضیح می‌دهیم:

اول) مشخصات طرفین در قرارداد کار موقت با مدت معین قید شود.

البته در مورد مشخصات کارفرما نکته خاصی وجود ندارد و همان مشخصات معمولی مثل نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره  ملی، نشانی و تلفن درج می‌شود.

اما سوال مهم و اساسی در مورد مشخصات طرفین قرارداد کار موقت این است که:

در زمان تنظیم قرارداد کار موقت، از کارپذیر ( کارمندی ، کارگری ) چه مشخصاتی درخواست کنیم؟

در پاسخ به سوال بالا باید گفت که موارد زیر حتماً در قسمت مشخصات کارمند قید شود:

  1. تاریخ تولد؛
  2. مجرد یا متاهل بودن؛
  3. وضعیت نظام وظیفه؛
  4. تعداد فرزند؛
  5. نوع مدرک تحصیلی؛
  6. در کنار مشخصات شناسایی مثل نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره ملی، نشانی و تلفن.

دوم) مدت قرارداد در زمان تنظیم قرارداد کار موقت مشخص شود.

چون هدف شما از تنظیم قرارداد کار موقت یا تنظیم قرارداد کار با مدت معین آن است که به صورت موقتی در جایی فعالیت کنید یا کسی را به صورت غیر دائمی استخدام کنید؛ پس لازم است که تاریخ شروع و تاریخ پایان قرارداد دقیقاً قید شود. لطفاً این نکته مهم را فراموش نکنید.

سوم) موضوع کار در زمان تنظیم نمونه قرارداد کار موقت به طور دقیق تعیین شود.

برای چه کاری اقدام به تنظیم قرارداد کار موقت کرده‌اید؟ می خواهید برای کارفرما چه کاری را انجام دهید یا اگر شما کارفرما هستید، دقیقاً چه کاری را از کارپذیر انتظار دارید؟ لطفا به طور روشن و بدون ابهام نوع کار را در زمان تنظیم قرارداد کار موقت یا تنظیم قرارداد کار با مدت معین مشخص کنید. اگر جملات کلی و پر از ابهام در مورد نوع کار و موضوع آن در متن قرارداد به کار رفته‌ است از امضای آن خودداری کنید. ضمن اینکه ابهام بی حد و اندازه در این مورد، باعث می‌شود که قانون گذار نیز، چنین قراردادی را باطل بداند.

بنابراین اگر بنا به هر دلیلی مجبور به رفع اختلاف از طریق مراجعه به اداره کار شوید؛ قاضی ممکن است به نفع شما رای ندهد و محکوم گردید.

چهارم) ساعات کار قرارداد کار موقت به طور مفصل بیان شود.

با وجود این که امروزه و در زمان تنظیم قرارداد کار موقت ، در جامعه ما تخلفات زیادی در خصوص ساعت کار کارپذیر (کارگر ، کارمند) صورت می‌گیرد اما توصیه می‌کنیم که برای آنکه در آینده دچار مشکل نشوید در قرارداد قید کنید که ساعت کار مطابق قانون کار است.

فرقی نمی‌کند که کارفرما یا کارپذیر هستید!

برای اینکه بعداً دچار مشکل بزرگ‌تری مثل جریمه‌های اداری نشوید، مطابق قانون و لااقل بر اساس حداقل حقوق مقرر در قانون کار عمل کنید.

البته می توانید نمونه قرارداد موقت کار را به صورت کار ساعتی تکمیل کنید.

پنجم) محل انجام کار را با نشانی دقیق در قرارداد کار موقت بنویسید.

در زمان تنظیم قرارداد کار موقت یا تنظیم قرارداد کار با مدت معین ، حتماً محل انجام کار را مشخص کنید. البته منظور ما از تعیین محل انجام کار این نیست که مثل نوشتن نشانی منزل در برخی فرم‌های اداری، جزئیات را به طور مفصل در این مورد بنویسید. نه! حتی اگر می‌خواهید یک نمونه قرارداد کار در منزل تنظیم کنید؛ همین که شهر محل انجام کار موقت را تعیین کنید و مثلاً در قرارداد قید شود که محل کار مثلاً در شیراز است کفایت می‌کند

ضمناً! در مورد امکان یا عدم امکان تغییر محل انجام کار توسط کارفرما، در زمان تنظیم قرارداد کار موقت یا تنظیم قرارداد کار با مدت معین به توافق برسید. به‌ عبارت دیگر، مشخص شود که آیا کارفرما می‌تواند کارپذیر (کارگر ، کارمند) را برای انجام کار به شهر دیگری منتقل کند یا خیر؟

قرارداد موقت کار

ششم) دستمزد و مابقی مبالغ و حقوق را به طور مفصل توضیح دهید.

همان‌طور که عرض کردیم و پیشنهاد دادیم، لطفاً از حداقل‌های قانونی حقوق و مزایا ، مثل حق الزحمه ، سابقه کار ، حق اولاد و حق مسکن مبلغ پایین‌تری را در نمونه قرارداد موقت کار قید نکنید. بر همین اساس نمونه قرارداد کار ساعتی بدون بیمه که در برخی وب‌سایت‌ها دیده می‌شود یک نمونه توافق نامه کاری غیرقانونی است. زیرا بیمه حق قانونی کارگر محسوب می‌شود. البته قراردادهایی مانند قرارداد پیمانکاری تک نفره وجود دارد که آن قراردادها نیز، شرایط قانونی خود را دارد.

هر سال وزارت کار و رفاه اجتماعی حداقل حقوق و مزایا را تعیین می‌کند و به اطلاع عموم می‌رساند. شما می‌توانید از طریق صفحه رسمی وزارت کار و رفاه اجتماعی از این حداقل‌ها مطلع شوید. اگر می‌خواهید حقوق را به صورت دستمزد ساعتی یا دستمزد روزانه دریافت یا پرداخت کنید، در زمان تنظیم قرارداد کار موقت یا تنظیم قرارداد کار با مدت معین به جای عبارت «حقوق ماهیانه» از عبارت «دستمزد ساعتی» یا «دستمزد روزانه» استفاده کنید.

برای مثال به کادر قرمز رنگ تصویر زیر که بخشی از قرارداد کار موقت است و در بخش نمونه قرارداد رکلا وجود دارد توجه کنید.

نمونه قرارداد کار موقت

نکته مهم در مورد حق اولاد، سقف تعداد فرزندان است. در گذشته، این سقف به تعداد دو فرزند بود. یعنی در صورتی که کارگر یا کارمندی، بیش از دو فرزند داشت در هر حال، به تعداد دو فرزند از حق اولاد بهره مند میشد اما در حال حاضر این سقف برداشته شده است. بر همین اساس، کارگران و کارمندان به تعداد فرزندان خود، مستحق دریافت حق اولاد خواهند بود.

هفتم) وضعیت تعطیلات را در زمان تنظیم قرارداد کار موقت را مشخص کنید.

وقتی مشغول تنظیم قرارداد کار مدت معین یا تنظیم قرارداد کار موقت هستید در خصوص تعطیلات تعیین تکلیف شود.

پیشنهاد می‌کنیم در این مورد، با توجه به الزامی بودن رعایت قوانین و مقررات کار، مرخصی‌های هفتگی و سالانه را مطابق قانون کار اعلام کنید.

در این صورت، روز جمعه، روز تعطیل هفتگی با مزد است.

تعطیلات رسمی برابر با تعطیلات رسمی کشور ایران است.

هشتم) مرخصی کارپذیر در متن قرارداد کار مدت معین تعیین شود.

در مورد مرخصی‌های کارگر از جمله مرخصی استحقاقی ، در فرم قرارداد کار موقت ، همه چیز را مطابق مقررات قانون کار اعلام کنید. البته می‌توانید این بخش را در متن قرارداد ننویسید اما نکته مهمی که وجود دارد این است که این قسمت و بسیاری از بخش‌های دیگر قرارداد کار موقت، حتی اگر در متن قرارداد نیز نوشته نشوند همچنان در روابط میان کارگر (کارمند) و کارفرما حاکم خواهند بود زیرا بخش‌های زیادی از قانون کار، قابل توافق نیست.

نهم) تعهدات کارفرما و کارپذیر در زمان تنظیم قرارداد کار موقت شرح داده شود

جزئیات تعهداتی که کارفرما و کارپذیر (کارگر ، کارمند) بر عهده دارند در تنظیم قرارداد کار موقت یا قرارداد کار با مدت معین مشخص شود. در واقع هر چیز مهمی را که دو طرف قرارداد در مورد آن توافق کرده‌اند در متن فرم قرارداد کار موقت ، به صورت روشن و بدون ابهام بنویسید. به توافق شفاهی اکتفا نکنید تا بعداً در این مورد دچار مشکلات مالی و حقوقی نشوید. مثلاً در قرارداد تاکید کنید که کارفرما وظیفه دارد تمامی تکالیف قراردادی خود به‌ ویژه پرداخت حقوق را به‌ صورت کامل انجام دهد یا تاکید کنید که کارپذیر تعهد کرد در صورت ورود خسارت به اموال کارفرما، خسارات را جبران کند. شما می‌توانید جهت تضمین تعهدات کارپذیر، یک یا چند ضمانت از ایشان دریافت کنید و قانون این حق را از کارفرما نگرفته است.

دهم) نسخه‌های قرارداد در زمان تنظیم نمونه قرارداد کار موقت قید شود.

حتماً در فرم قرارداد کار موقت قید شود که این قرارداد در چهار نسخه متحد المتن و متحد الشکل تنظیم گردیده است.

  1. یک نسخه از آن نزد کارفرما باقی می‌ماند.
  2. یک نسخه به کارپذیر تحویل داده می‌شود.
  3. یک نسخه نزد تشکل کارگری (در صورت وجود) تحویل داده می‌شود.
  4. و یک نسخه توسط کارفرما به اداره کار و رفاه اجتماعی تقدیم می‌گردد.

البته این وظیفه مطابق با قانون کار به عهده طرف‌های قرارداد کار است.

این تعداد نسخه، حتی در یک نمونه قرارداد کاری ساده و موقت نیز رعایت می‌شود.

نمونه قرارداد کار ساعتی بدون بیمه

قرارداد کار ساعتی بدون بیمه و فرم قرارداد کار موقت بدون بیمه ، مفهومی ندارد. قانون کار از قوانین آمره است و هرنوع توافقی که برخلاف آن انجام شود، فاقد اعتبار است. بنابراین، با توجه به اینکه بیمه در قانون کار مورد توجه قرار گرفته است، امکان توافق برخلاف آن وجود ندارد البته این موضوع به نفع کارفرما نیست.

ماده 148 قانون کار در این مورد صراحت دارد و بیان می‌کند:

«کارفرمایان کارگاه‌های مشمول این قانون مکلفند بر اساس قانون تامین اجتماعی ، نسبت به بیمه نمودن کارگران واحد خود اقدام نمایند.»

به قرارداد کار ساعتی ، قرارداد حق الزحمه ساعتی نیز گفته می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم در این مورد، ویدئو زیر را تماشا کنید:

نمونه قرارداد کار سه ماهه چیست (نمونه قرارداد آزمایشی)

مطابق ماده 11 قانون کار، کارفرما و کارگر می‌توانند با توافق یکدیگر، مدتی را به عنوان دوره آزمایشی تعیین کنند.

این دوره دارای ویژگی‌های زیر است:

  1. دوره آزمایشی سه ماهه فقط برای کارگران ماهر و دارای تخصص سطح بالا است.
  2. در دوره آزمایشی هریک از طرف‌های قرارداد کار می‌توانند بدون اخطار قبلی، رابطه کاری را قطع کنند.
  3. در صورت قطع رابطه کاری توسط کارفرما، ایشان موظف است حقوق تمام دوره آزمایشی را به کارگر پرداخت کند.
  4. در صورت قطع رابطه کاری توسط کارگر، ایشان فقط مستحق دریافت حقوق مدتی است که کار کرده است.

مدت قرارداد کار موقت

کارفرمایان و کارگران زیادی از ما پرسیدند که قرارداد کار موقت را برای چند روز تنظیم کنیم؟ آیا محدودیت خاصی در این مورد وجود دارد یا خیر؟ پاسخ این سوال، خیر است. هیچ محدودیتی از طرف قانون گذار تعیین نشده است و شما می‌توانید قرارداد کار موقت خود را برای هر میزان زمانی که می‌خواهید تنظیم کنید.

پرداخت بیمه کارگر به خودش!

بعضی از کارفرمایان، حق بیمه کارگر یا کارمند را به خودش پرداخت می‌کنند و رسید دریافت می‌شود. باید توجه داشته باشید که این کار، روش صحیحی نیست. زیرا مسئولیت شما در خصوص پرداخت حق بیمه تمام نمی‌شود و حتی به دلیل تاخیر در پرداخت، جریمه می‌شوید حتی اگر از کارگر خود، رسید دریافت کرده باشید.

سخن پایانی در مورد قرارداد استخدام موقت

همان‌طور که می‌دانیم با توجه به پیچیده بودن موضوع تنظیم قراردادها، باید در زمان تنظیم قرارداد کار موقت یا تنظیم قرارداد کار با مدت معین ، تمام ابعاد تخصصی و حقوقی آن را در نظر گرفت.

حتی تنظیم یک نمونه قرارداد ساده کار نیز، نیاز به دانش حقوقی و تجربه دارد.

نمونه قرارداد کار موقت

تیم حقوقی رکلا یک نمونه قرارداد کار موقت تنظیم کرده است. شما می‌توانید با زدن بر روی تصویر زیر، قرارداد کار را دریافت کنید. از طرف دیگر، تیم حقوقی رکلا، خدمات مشاوره حقوقی تلفنی را به خدمات حقوقی خود اضافه کرده است. برای دریافت مشاوره از وکیل، روی لینک قبل بزنید.

ممکن است روابط کاری شما به گونه‌ای باشد که ترجیح دهید یک قرارداد اختصاصی تنظیم کنید و در متن قرارداد، به شروط و تعهدات ویژه‌ای که در نظر دارید، اشاره کنید. برای انجام چنین اقدامی باید در نظر داشته باشید که قرارداد اختصاصی شما نیز باید با رعایت چهارچوب‌های قانون کار تهیه و تنظیم شود. برای اطمینان از تهیه یک قرارداد کارآمد و مناسب، استفاده از خدمات تنظیم قرارداد اختصاصی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

نمونه قرارداد کامل

همین حالا روی تصویر زیر بزنید و وارد صفحه توضیحات قرارداد شوید.

نمونه قرارداد کار موقت
دانلود قرارداد
ابراهیم زارع مویدی
«ابراهیم زارع مویدی» بنیان گذار مجموعه حقوقی رکلا و کارشناس ارشد حقوقی است. نظر به اهمیت مسائل حقوقی و به ویژه قراردادها، «ابراهیم» بخشی از مقالات موجود در رکلا را شخصا نگارش کرده و در اختیار علاقه مندان به این حوزه قرار داده است.
ثبت نظر یا سوال
star star star star star
نظرات
(50 نظر)
account_circle
سلاری
thumb_up_alt

آیا در قرارداد کار موقت مساله پرداخت بیمه کارگر مطرح هست؟ منظورم اینه که ازین بابت فرقی بین قرارداد کار دائمی و قراداد موقت وجود داره؟

23:15
11 آذر 1398
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها

در قرارداد کار موقت هم مساله بیمه کارگر مطرح است.

23:27
11 آذر 1398
account_circle
آزاده
thumb_up_alt

ایا قرداد کاری با امضا بدون اثرانگشت اعتبار داره؟

14:21
20 آذر 1398
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها

بله… قرارداد کار به صرف امضا دارای اعتبار است.

14:48
20 آذر 1398
account_circle
طناز
thumb_up_alt

وضعیت بیمه قرارداد کار موقت به چه شکل هست؟

09:08
01 اسفند 1398
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها

دقیقاً مشابه با قرارداد کار دائمی…

07:39
02 اسفند 1398
account_circle
احمدوند
thumb_up_alt

قرارداد کار ساعتی با بیمه به چه صورتی هست؟ حدوداً سه سال هست که یک قرارداد موقت با شرکت خصوصی دارم. با تشکر

09:16
01 اسفند 1398
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها

به عنوان یک قرارداد کار موقت، مشمول بیمه می‌شود.

07:42
02 اسفند 1398
account_circle
امید
thumb_up_alt

شش ماه هست که در شرکتی روزانه به طور متوسط ده ساعت مشغول کار هستم ایا این قانونی هست؟

09:24
01 اسفند 1398
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها

در صورتی که مجموع کار هفتگی شما از 44 ساعت بیشتر است، مشمول حقوق اضافه کاری می‌شوید.

07:47
02 اسفند 1398
account_circle
صالح هاشمی
thumb_up_alt

سلام وقتتون بخیر
بنده کارگر ساختمانی هستم و با کارفرما قرارداد بستم منتها توی بستن قرارداد حرفی از موقت بودن و مطالبی که گفتید گفته نشد میخام ببینم حتی اگر ایشون این مطلب رو نگفته باشن مفاد قرارداد موقت بر قراردادم حاکمه؟

19:49
02 اسفند 1398
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها

مطابق تبصره دو ماده هفت قانون کار، در کارهایی که طبیعت آن‌ها جنبه مستمر دارد ، در صورتی که مدتی در قرارداد ذکر نشود ، قرارداد دایمی تلقی می‌شود .

18:56
03 اسفند 1398
account_circle
مریم زینلیان
thumb_up_alt

در یک شرکت بازرگانی 1- اگر یکی از کارمندان نخواهد که بیمه شود و تحت پوشش بیمه پدرش بخواهد بماند ،این مساله چطور باید در قرارداد ذکر شودکه بعدا همان کارمند مدعی نشود و به اداره کار در این خصوص نتواند شکایت کند؟
2- اگر یکی از کارمندان آن شرکت در جای دیگر بیمه باشد آیا می تواند از کارفرمای شرکت مبلغ حق بیمه را بگیرد؟

00:55
18 فروردین 1399
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها

بیمه، به عنوان بخش جدانشدنی از قانون کار و قانون تامین اجتماعی، در هرحال متوجه شخص کارفرما خواهد بود.

12:54
18 فروردین 1399
account_circle
صفری
thumb_up_alt

سلام وقت بخیر اداره ما هر سال از 1/1 آن سال تا 29/12 قرارداد میبنده و دوباره از ابتدای سال بعد بهمین منوال ، امسال گفتند باید قرارداد از 1/5 منعقد بشه که بالتبع حقوق 25 روز پرداخت بشه و مسلما بیمه و سنوات خدمتی به مشکل میخوره ، میخواستم بدونم میتونن اینکار رو انجام بدن

10:11
20 فروردین 1399
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها

سلام… همه چیز به اراده طرفین بستگی دارد. در قرارداد کار موقت، به محض تمام شدن قرارداد قبل، رابطه کاری تمام می‌شود و قرارداد جدید، رابطه کاری جدیدی ایجاد می‌کند.

11:05
20 فروردین 1399
account_circle
hamed ahmadi
thumb_up_alt

سلام من تو یه فروشگاه پوشاک کار میکردم از سال نود رد میشد الان سوابق بیمه رو نگاه کردم خیلی ماه ها جلوش خالیه یعنی رد نشده یا پنج روز یا یه ده روز رد شده تمام سال ها هم کار گر ساده رد شده ولی الان زده کار گر ساده موقت بابت اون ماه ها که رد نشده چه باید کرد

14:59
27 فروردین 1399
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها

سوابق بیمه‌ای شما خلاء دارد. باید به شعبه اداره کار مراجعه کنید، فرم ادعای سابقه بگیرید و هر مدرک دیگری از جمله شاهد یا حکم ماموریت یا فیش حقوقی یا… دارید، آماده کنید و به شعبه تحویل دهید. بازرسان شعبه، در این خصوص بررسی‌های لازم را در دفاتر انجام می‌دهند.

17:45
27 فروردین 1399
account_circle
صادق کمالی
thumb_up_alt

با سلام؛ در شرکتی هستم که قراردادمان “قرارداد با مدت معین” از ابتدا تا انتهای هرسال می باشد و طرفین حق فسخ یکجانبه آنرا در طول قرارداد ندارند. کارفرما در اواسط سال گذشته بصورت کتبی عدم تمایل خود به ادامه همکاری را اعلام کرده و تا آخر قرارداد صبر نمود تا قرارداد خاتمه یابد. با توجه به اینکه بنده بیش از 12 سال با شرکت همکاری دارم، این عدم همکاری می تواند به منزله اخراج غیرقانونی باشد؟
با تشکر

12:24
30 فروردین 1399
سید ابراهیم زارع مویدی
مشاور ارشد قراردادها

اگر قرارداد کار شما موقت بوده است، پس از اتمام آن، کارفرما وظیفه‌ای به ادامه همکاری ندارد.

13:54
30 فروردین 1399